Західні фахівці називають сучасних дітей піонерами цифрового світу або «цифровими уродженцями». Едьютейнмент - нове слово в системі освіти школярів, яке передбачає отримання знань за допомогою ігор та через організацію ігрового дозвілля. Поява ж технології «едьютейнмент» тісно пов'язане з розвитком технічних медіа і медіаразвлеченій.
Ед’ютейнмент – нові методи навчання «нових» дітей
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я пам’ятаю.
Те, що я роблю, я розумію.
Західні фахівці називають сучасних дітей піонерами цифрового світу або «цифровими уродженцями». Причиною тому послужила справжня залежність дітей від комп'ютера, мобільних телефонів, інтернету та інших електронних гаджетів. Статистика останніх років показує, що малюки швидше освоюють різні пристрої, ніж вчаться читати і писати.
У сучасних школярів практично повністю відсутня мотивація для отримання знань, що призводить до захоплення альтернативними формами дозвілля, наприклад, комп'ютерними іграми і переглядом мультиків. Для вирішення цього питання на своїй практиці я пропоную використовувати новий метод навчання нових дітей – едьютеймент.
Едьютейнмент - нове слово в системі освіти школярів, яке передбачає отримання знань за допомогою ігор та через організацію ігрового дозвілля. Поява ж технології «едьютейнмент» тісно пов'язане з розвитком технічних медіа і медіаразвлеченій. Розважальні медіа - телебачення, кіно, комп'ютерні ігри, соціальні мережі - стають «школою соціальної компетенції» (Н. Больц), формуючи принципово нові освітні реалії.
Суть ед’ютеймента полягає у:
Сучасний учитель повинен зробити для дитини урок цікавіше тієї інформації, яку він може знайти в інтернеті. Допомогти в цьому може впровадження мультимедія в загальноосвітню систему ( передача інформації через аудіо ,відео, анімації, презентації).
Головна вимога едьютейнмента полягає в двосторонньому взаємодії учитель-учень. Діти мають повне право брати активну участь в освітньому процесі, сприймаючи його як захоплюючий квест у пошуках нових знань. В такому форматі навчання відбувається наступне: дитина вчиться вчитися, при цьому робить це з великим задоволенням. Він опановує навички перевіряти вивчене, міркувати, винаходити, продумувати і планувати.
Одна з найпопулярніших форм інтерактивного навчання - рольова гра. Як правило, її учасники вчаться робити правильні дії в кожній конкретній життєвій ситуації, яку моделює вчитель.
Розглянемо деякі види роботи на уроці за технологієї ед’ютеймент:
Розгленомо деякі види.
Лицарська гра передбачає проведення уроків у вигляді змагань. Розглянемо цей вид роботи на уроці математики. Усі діти діляться на 3 команди. На початку кожна команда малює свій герб з геометричних фігур. Далі кожній команді необхідно зібрати для турніру набор лицаря – доспіхи ( проводиться через усний рахунок, за кожну правильну відповідь діти отримають паперові доспіхи). Після цього проходить сам турнір – розв’язання прикладів та задач ( у яких враховується правильність, швидкість, дисциплінованість, вміння працювати у команді). Всі завдання висвічуються на екрані. На прикінці уроку створюється проблемна ситуація для вирішення якої необхідні зусилля одразу 3 команд ( ситуація співдружжя, що попереджає розходження думок у перемозі учасників). ( Наприклад дракон з 3 головами, якого треба перемогти). Спільними зусиллями з вчителем діти вирішують поставлені перед ними завдання, отримують задоволення від процесу змагання між командами, та наприкінці відчувають почуття радощі від спільної перемоги усього класу.
Наступний вид роботи - Місто-професій – є найуживанішим, бо його можна використовувати на усіх уроках ( читання, математика, природознавство, основи здоров’я). Я зі своїм класом вперше спробувала цей вид роботи на уроці з основ здоров’я під час вивчення теми «Що робити в небезпечних ситуаціях». Діти поділяються на групи за вибором професій ( міліціонери, пожежники, служба газу, лікарі). Кожна група отримує конверт із завданнями, які вони виконують практично. Приміряючи на себе різні ролі.
Також під час цього виду роботу доцільно застосовувати рольову гру.
Такий вид роботи , як Теремок-юніон передбачає проведення уроку у вигляді рольової гри з поступовим «порціональним» засвоєнням знань дітьми ( як поступово заповнювався Теремок у казці). Наприклад на уроці природознавства ми вивчали тему «Лікарські рослини». Діям було запропоновано бути на уроці у ролі лікарів різної спрямованості ( лор, стоматолог, гастроентеролог, педіатр). Для того, щоб стати справжнім лікарем треба мати багато знань, здобувати їх ми вирушили у ліс, де нас супроводжував лісовичок, який розповідав дітям про різновиди рослин та їх лікарські властивості. Мандрівка супроводжувалася замальовками дітьми лікарських рослин – складання власної медичної книжки. На прикінці уроку проводиться рольова гра ( діти обирають собі маски тварин та грають роль хворого, лікарі використовуючи свою медичну книгу розповідають, чим їм треба лікуватися). Урок проходить цікаво для дітей, вони отримають знання поступово через власні практичні дії ( прослухали – намалювали – полікували практично – і ті хто грає роль лікарів , і ті, хто грає роль хворого запам’ятовують однаковий обсяг інформації про лікарські рослини ).
Дуже цікавим для дітей є такий вид роботи, як Арт-майстерня. Суть цього виду роботи полягає у практичній творчій роботі дітей на уроці. На практиці, за нашою програмою навчання ми не можемо приділяти повністю весь урок для творчої роботи учнів, тому я взяла лише деякі елементи з цього виду роботу. Так на уроці письма при вивченні нової букви діти отримують паперову букву ,яку треба прикрасити кольоровою крупою ( манкою). Діти на початку декілька разів обводять пальчиком букву ( слухаючи пояснення вчителя) ,потім намазують букву клеєм, і обмокуючи пальчик у крупу, знову проводять по букві, роблячи її кольоровою ( букву не засипають крупою, а ведуть по ній). Це завдання займає біля 3 хвилин, що замінює звичну пальчикову гімнастику. І під час цього у дітей розвивається дрібна моторика руки, зорове сприйняття букви, та засвоюється її графічне зображення.
Більш поширено цей вид роботи можна використовувати під час виховної роботи з дітьми. Так ми малювали «Метеликів-доброти», «Мандруємо казковою стежиною», Автобус-Рятівник. Суть роботи полягала у тому, що дітям давався на двох один аркуш паперу, на якому вони мали у парі намалювати один узгоджений малюнок. Що показало на практиці, що дітям дуже важко узгоджувати свою роботу на двох.
Лісові розваги – це практичний вид роботи з використанням різних природних засобів. Я у своїй практиці проводжу з дітками пальчиковий самомасаж під релаксуючу музику.
Школа юних детективів дуже захопливий вид роботи для школярів. Він використовується під час дослідницької роботи на уроці. Я застосовувала його на уроці математики під час вивчення теми сантиметр. Діткам було запропоновано стати детективами та розслідувати зникнення червоної шапочки. Розгадка полягала у вимірювання слідів на лісовій тропці, які залишили різні тварини. Діти за допомогою сантиметра вимірювали практично паперові сліди та порівнювали їх довжину. Так практичні дії сприяли кращому засвоювання роботи з сантиметром та допомогли учням у подальшій роботі з лінійкою.
Такоє мені подобається ткий вид роботи як Скарбничка чарівна. Я використала її на уроці природознавства. Діткам запропоновано створити чарівну скарбничку знань. До неї ми збираємо малюнки з різних тем ( так під час вивчення теми Тварини ми робили замальовки до різних тем Комахи, риби, птахи, звірі. Діти збирають свої роботи до папки та користуються ними на наступних уроках. Найголовніший плюс цієї роботи, що ці папки можна використовувати і у наступних класах 2, 3, 4, так як всі ці теми розглядаються щорічно).
Отже, технологія ед’ютеймент є дуже цікавою та широкодоступною для кожного - як вчителя, так і учня. Вона допомагає урізноманітнити уроки, зробити подачу інформації дітям на «їхній ігровій мові».