Виступ на педагогічну раду "Мотивація як запорука успішного освітнього процесу або як підготувати урок, що залучить усіх учнів."

Про матеріал
Матеріал підготовлений до педагогічної ради за темою : Мотивація як запорука успішного освітнього процесу або як підготувати урок, що залучить усіх учнів. Розробка створена на основі інтерактивного залучення учасників педагогічного колективу до впровадження елементів мотивації учнів до освітнього процесу.
Перегляд файлу

 

Мотивація як запорука успішного освітнього процесу або як підготувати урок, що залучить усіх учнів.

 

                                                                               Людина, що не знає нічого,

                                                                               може навчитися ,справа

                                                                               тільки в тому ,щоб запалити

                                                                               в ній бажання вчитися.

                                                                                                     Д. Дідро

 Проблема формування мотивації навчання завжди була актуальною. Від вмісту  навчання залежить спрямованість школяра, тобто мотиви навчання. (слайд 3)

Використання QR-коду-  Загадка –завжди привертає увагу, мотивує на пошук відповіді

І скільки б не пропрацював у школі  кожен з нас ,  з якою б майстерністю не створював уроки завжди знайдеться учень, група учнів (іноді і цілий клас ) ,для яких потрібно постійно знаходити нові методи , прийоми, форми залучення до навчання . (слайд 4 ) Прошу «лайкнути» ,якщо ця ситуація вам знайома. Заволодіння увагою та зацкавленість –а що буде далі !?

Мотивування учнів відбувається тим складніше ,чим менше внутрішня мотивація у дитини, тому потрібно частіше стимулювати зовнішню мотивацію.

    Теорію ми всі з вами вміємо знайти  та опанувати, а я так розумію ,що вам хотілось би почути більше практичних порад ?!

Є деякі поради як підвищити мотивацію або спробувати залучити до навчання під час уроку як можна більше учнів :

  1. Спирайтесь на бажання дитини важливе не те, чого бажаємо ми самі ,а те, чого хоче учень. Він не винен у своїх бажаннях. Наше завдання –змінити напрямок його прагнень. (слайд 5)

Прошу визначитись з метою вашої участі в педраді - побачити настрої дітей на початку уроку і можна з власного арсеналу методів та прийомів  відкоригувати урок ,так ,щоб досягти бажаних результатів, які ви собі  поставили за мету, а для дітей відбулось «Не помітне» залучення до уроку.

  1. «Примушуйте» своїх учнів чогось палко забажати. Головне –щоб бажання виникли, а ви могли б їх використати
  2. Заохочуйте бажання ідентифікації, визнання (побачити свою відповідь, ім’я, слово)   (слайд 6 )

Прошу написати відповідь на питання : Мотивація - про що це ? (Таким чином можна перевірити і присутність учнів на уроці) .

  1. Шукайте чесноти ,схвалюйте успіхі ,давайте дитині шанси. Завжди краще хвалити, ніж критикувати. Авансуйте позитивні зрушення. (слайд 7)

Пропоную для ознайомлення  - «Метод сендвіча»

 

«Ви сьогодні провели чудову презентацію проекту! Виступ був переконливим, і Ви навели фантастичні приклади, щоб довести думки, про які ви говорили.

 

З усім тим, мені здавалося, що слайди основної частини можна було трохи покращити. Надалі пропоную використовувати шаблон, створений нашою дизайн-командою. Це зробить презентацію більш цільною, а на слайдах буде більше «повітря».

 

Але, повторюся, загалом, це справді дивовижна робота. Як тільки ви відкоригуєте візуалізацію, аудиторія буде по-справжньому в захваті».

 

Розберімо рецепт цього «сендвіча»:

 

Верхній шматочок тосту: Початкова позитивна нота — повідомлення, що презентація була проникливою і в ній були чудові аргументи та приклади.

 

М’ясо (або сир, як кому до вподоби): Коректне та конструктивне зауваження, що презентація має бути трохи інакшою.

 

Нижній шматок тосту: він закріплює позитивне повідомлення, що ваш колега чудово виконав свою роботу.

 

Плюси «методу сендвіча»

  • Зменшує руйнівний ефект критики.
  • Полегшує сам процес зворотного зв'язку.
  • Дозволяє завершити сеанс зворотного зв’язку на позитиві.
  • Допомагає краще сприйняти та осмислити критику.

Мінуси «методу сендвіча»

  • Таке чередування повідомлень може заплутати людину.
  • Тригерне слово "але" (або йому подібні) може звести нанівець всі попередні позитивні повідомлення.
  • Ви не будете з натхненням сприймати таку конструктивну критику.
  • Критика після похвали може нанести більше шкоди, адже людина трохи розслабилась після хороших слів.

 

Психологи вважають, що потрібно не менш ніж 3 позитивних коментарів, щоб подолати ефект лише 1 негативного коментаря. Крім того, чим оригінальніша похвала, тим більша ймовірність, що співробітник її запам’ятає, оцінить і буде радий робити свою роботу ще краще. Тож забутьте про усі ці «поплескати по плечу, сказати, що він або вона — молодець та й годі».

 

5.Стимулюйте учнів до використання різноманітних способів виконання   

    на уроці завдань ,без побоювання помилитись, одержати неправильну

    відповідь .

    Проводьте тестування (4-5 запитань) на початку уроку без оцінювання,хто знає правильну відповідь –переконається у  своїх знаннях, хто не знає – побачить відповіді інших , та запам’ятає і буде вмотивовано відповідати на контрольному оцінюванні ) –бажано, щоб ці питання входили і до складу контрольного тестування або оціночної роботи.

6.Давайте учням працювати разом ; додайте веселощів у навчальний процес,

   не забувайте про позитивну конкуренцію. Конкуренція в класі – це не

   завжди погано. У деяких випадках вона мотивує учнів краще працювати  

   Командна гра  за допомогою Classtime (слайд 8)

7.Використовуйте винагороди. Усім подобається отримувати нагороди за

   досягнення. Тому за допомогою різних винагород вам вдасться підвищити

   мотивацію учнів.

  Завдання  вгадати автора  строк вірша у пазлі до командної гри (слайд 9)

    А винагороди для учнів  –можуть бути як матеріальні, так і віртуальні   

    (слайд 10,11)

  1. Щоб підтримувати мотивацію всіх учнів у класі, комбінуйте методи навчання. Так діти з різними вподобаннями зможуть зосередитися на тому, що їм більше до душі. Це дасть змогу зберегти інтерес до предмета й залишатися залученими.

А для практичного використання – моїм колегам , бджілкам трудівницям  поради до кожного етапу уроку. - автор молодий прогресивний колега –ВЛАДИСЛАВ КРОНГАУЗ ,вчитель історії м. Харків ,співавтор підручника та модельної програми  з історії для 5 класу  «Україна і світ: вступ до історії України та громадянської освіти». (слайд 12-14)

 

 

І не забувайте — ніколи не пізно покращити своє  життя, свою роботу та зробити так, щоб ваша діяльність приносила вам більше задоволення.

 

Під час виступу були використані можливості онлайн ресурсів  Mentimeter та Classtime.(слайд 15,16)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
24 листопада 2022
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку