Виступ на педагогічну раду на тему: “Сучасний вчитель і сучасний урок в період формування нової сучасної школи”

Про матеріал
В розробці розглянуто сучасні вимоги до особистості учителя з точки зору суспільства та самих учнів. Наведені результати анкетування здобувачів освіти, щодо якостей якими повинен володіти сучасний учитель.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Виступ на педагогічну раду

 

на тему: Сучасний вчитель

 і сучасний урок в період формування нової сучасної школи

 

( узагальнені результати опитування учнів та вчителів )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог                                                          Ліпко А.В.

 

2019 р.

 

Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці питання постійно перебувають у полі уваги не тільки вчителів: вони хвилюють випускників, їх обговорюють батьки, роботодавці, висуває держава як одну з головних проблем забезпечення якісної освіти. Ми, вчителі, маємо усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань, предметних умінь і навичок, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток здібностей у пізнанні нового, незнайомого, на створення умов для розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми, реалізації своїх намагань як в освітній діяльності, так і загалом у суспільстві.                                                                                                                                                          Виходячи з нових реалій і потреб суспільства, ми розуміємо та відчуваємо на практиці: особливістю сучасності стає те, що людина для самореалізації в суспільстві має набути вміння самостійно, усвідомлено робити вибір, активно діяти та природно сприймати зміни, вміти структурувати свій життєвий простір і вчитися протягом життя.                                                                                                                                                                                          Готуючись до педагогічної ради, я спілкувалась з учнями та вчителями, вивчала їхню думку по темі Сучасний погляд учня на сучасного вчителя і на сучасний урок в період формування нової сучасної школи”. Метою даного анкетування було виявити та порівняти погляди вчителя і учня на сучасного педагога. Учасникам анкетування пропонувалося 5 запитань відкритого і закритого типу, які характеризують сучасного типу.                                                                                                   За результатами анкетування можна зробити наступні висновки: на запитання «Які якості повинні переважати у сучасного вчителя?» учні у більшості відповіли доброта, почуття гумору, чесність, розуміння, знання предмету; вчителі на це ж запитання відповіли: знання предмету, комунікабельність, доброта, терплячість.                             Друге запитання мало на меті проранжувати якості педагога від найважливішого до менш важливого. Учні на перше місце поставили доброту, далі чесність, потім знання предмету, відкритість, а на останні місця потрапили такі якості як наполегливість і чарівність (обаяние). Вчителі ж на перше місце поставили знання предмету, потім толерантність, комунікабельність, чесність, останні місця посіли доброта і чарівність. Найголовніша відмінність у відповідях на це запитання у тому, що перше місце у учнів (доброта), посіло передостаннє місце у вчителів.                                                                                                                                                           На запитання «Яких якостей не вистачає сучасному вчителю?» учні відповіли взаєморозуміння з учнями та почуття гумору; вчителі ж вважають що терплячості та також взаєморозуміння з учнями.                                                                                                                 Наступне запитання звучало для учнів: На що ви звертаєте увагу, коли вчитель заходить до класу? В першу чергу діти звертають увагу на настрій вчителів. А вчителі в свою чергу заходячи у клас звертають увагу на готовність дітей до уроку та на їх настрій.                                                                                                                                                                         Ну і останнє запитання звучало так «Якими якостями вчитель не повинен володіти? Серед запропонованих варіантів, а саме: поділ на «мазунчиків» і інших учнів, грубість, байдужість до учнів, не одним із перерахованих якостей; учні як і вчителі надали перевагу останньому варіанту відповіді: жодним з перерахованих якостей.

Виходячи з вищесказаного можна створити образ сучасного учителя  очима учнів:

  • Сучасний учитель, у першу чергу, повинен бути добрим;
  • Сучасний учитель з розумінням відноситься до своїх учнів;
  • Сучасний учитель професійно знає свій предмет, зрозуміло пояснює матеріал;
  • Сучасний вчитель однаково ставиться до всіх учнів;
  • Сучасний вчитель завжди в гарному настрої та має почуття гумору;
  • Сучасний вчитель терплячий і володіє собою.

Портрет сучасного вчителя вийшов різнобічним. Але як би не змінювався час, які б нові вимоги до вчителя не пред'являлися, багато чого залишається незмінним. Учитель для своїх учнів, як і раніше, повинен бути розуміючим, терплячим, розумним та не забувати про доброту.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
23 травня 2020
Переглядів
1104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку