27 травня о 18:00Вебінар: Цифрові технології для формувального оцінювання в НУШ

Виступ на педагогічну раду на тему: “Сучасний вчитель і сучасний урок в період формування нової сучасної школи”

Про матеріал
В розробці розглянуто сучасні вимоги до особистості учителя з точки зору суспільства та самих учнів. Наведені результати анкетування здобувачів освіти, щодо якостей якими повинен володіти сучасний учитель.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Виступ на педагогічну раду

 

на тему: Сучасний вчитель

 і сучасний урок в період формування нової сучасної школи

 

( узагальнені результати опитування учнів та вчителів )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог                                                          Ліпко А.В.

 

2019 р.

 

Сучасний урок, якісний урок, якісна освіта — всі ці питання постійно перебувають у полі уваги не тільки вчителів: вони хвилюють випускників, їх обговорюють батьки, роботодавці, висуває держава як одну з головних проблем забезпечення якісної освіти. Ми, вчителі, маємо усвідомити: щоб освіта була якісною, педагогічну діяльність слід спрямовувати не тільки на засвоєння учнями знань, предметних умінь і навичок, а й на засвоєння ними способів, методів і прийомів, на розвиток здібностей у пізнанні нового, незнайомого, на створення умов для розвитку самостійності та набуття ще в шкільному віці досвіду вирішення проблеми, реалізації своїх намагань як в освітній діяльності, так і загалом у суспільстві.                                                                                                                                                          Виходячи з нових реалій і потреб суспільства, ми розуміємо та відчуваємо на практиці: особливістю сучасності стає те, що людина для самореалізації в суспільстві має набути вміння самостійно, усвідомлено робити вибір, активно діяти та природно сприймати зміни, вміти структурувати свій життєвий простір і вчитися протягом життя.                                                                                                                                                                                          Готуючись до педагогічної ради, я спілкувалась з учнями та вчителями, вивчала їхню думку по темі Сучасний погляд учня на сучасного вчителя і на сучасний урок в період формування нової сучасної школи”. Метою даного анкетування було виявити та порівняти погляди вчителя і учня на сучасного педагога. Учасникам анкетування пропонувалося 5 запитань відкритого і закритого типу, які характеризують сучасного типу.                                                                                                   За результатами анкетування можна зробити наступні висновки: на запитання «Які якості повинні переважати у сучасного вчителя?» учні у більшості відповіли доброта, почуття гумору, чесність, розуміння, знання предмету; вчителі на це ж запитання відповіли: знання предмету, комунікабельність, доброта, терплячість.                             Друге запитання мало на меті проранжувати якості педагога від найважливішого до менш важливого. Учні на перше місце поставили доброту, далі чесність, потім знання предмету, відкритість, а на останні місця потрапили такі якості як наполегливість і чарівність (обаяние). Вчителі ж на перше місце поставили знання предмету, потім толерантність, комунікабельність, чесність, останні місця посіли доброта і чарівність. Найголовніша відмінність у відповідях на це запитання у тому, що перше місце у учнів (доброта), посіло передостаннє місце у вчителів.                                                                                                                                                           На запитання «Яких якостей не вистачає сучасному вчителю?» учні відповіли взаєморозуміння з учнями та почуття гумору; вчителі ж вважають що терплячості та також взаєморозуміння з учнями.                                                                                                                 Наступне запитання звучало для учнів: На що ви звертаєте увагу, коли вчитель заходить до класу? В першу чергу діти звертають увагу на настрій вчителів. А вчителі в свою чергу заходячи у клас звертають увагу на готовність дітей до уроку та на їх настрій.                                                                                                                                                                         Ну і останнє запитання звучало так «Якими якостями вчитель не повинен володіти? Серед запропонованих варіантів, а саме: поділ на «мазунчиків» і інших учнів, грубість, байдужість до учнів, не одним із перерахованих якостей; учні як і вчителі надали перевагу останньому варіанту відповіді: жодним з перерахованих якостей.

Виходячи з вищесказаного можна створити образ сучасного учителя  очима учнів:

  • Сучасний учитель, у першу чергу, повинен бути добрим;
  • Сучасний учитель з розумінням відноситься до своїх учнів;
  • Сучасний учитель професійно знає свій предмет, зрозуміло пояснює матеріал;
  • Сучасний вчитель однаково ставиться до всіх учнів;
  • Сучасний вчитель завжди в гарному настрої та має почуття гумору;
  • Сучасний вчитель терплячий і володіє собою.

Портрет сучасного вчителя вийшов різнобічним. Але як би не змінювався час, які б нові вимоги до вчителя не пред'являлися, багато чого залишається незмінним. Учитель для своїх учнів, як і раніше, повинен бути розуміючим, терплячим, розумним та не забувати про доброту.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
23 травня
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку