Учні будуть любити предмет, вчити його, захоплюватися ним лише тоді, коли їм буде цікаво. А зацікавити учнів –це обов’язок кожного вчителя. Ще А. Ейнштейн писав: “... якщо учитель поширює навколо себе подих нудьги, то в такому оточенні все зачахне; зуміє навчити той, хто навчає цікаво”.
Серед різних шляхів виховання в учнів інтересу до навчання одним з найефективніших є організація їх ігрової діяльності
Уроки на зразок телевізійних ігор
“Перший мільйон”
“Поле чудес”
кросворди
Урок фізики у 7 класі «Густина речовини. Розв’язування задач»
(казка) Треба врятувати царівну , а також своїх однокласниць від змія горинича.
Для цього кожен ряд учнів одержує картку із задачами, сильніші учні в парах працюють над задачами, а потім допомагають розв’язати ці задачі слабшим. При цьому всі діти були задоволені від своєї роботи. А правильність розв’язаних задач (тобто відповідь) можна було знайти на головах самого дракона І якщо відповідь була правильною, то рахувалось, що голова зрубана.
Урок фізики у 8 класі “Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску”
На початку уроку оголошую: проведем конкурс. Хто швидше виконає завдання. До дошки виходять учні середнього рівня. Їм одягаємо фартушки, косиночки і потрібно очистити картоплину і покришити її. Нічого складного у цьому завданні немає, але одному учаснику даю гострий ніж, а іншому – тупий, що ніколи не гострився. На початок завдання учні цього не знають. І ясно, що другий учасник конкурсу програє, і висловлює думку про тупий ніж. І тоді я вмішуюсь у дану ситуацію, задаю питання, чому тупим ножем складно різати. Діти, як правило, не лише успішно дають відповіді на ці питання, а і самостійно виводять формулу визначення тиску тіл.
Індивідуальна робота з фізики
Якщо бачу, що дитина здатна на знання, і потрібна допомога, то запрошую на індивідуальні заняття вдома чи на канікулах. На зимових канікулах учні 7 класу приходили на такі уроки і тепер мають успіхи. У очах дітей можна прочитати задоволення від їхніх можливостей.
Обов’язково індивідуальні заняття проводяться для дітей із початковим рівнем знань.
Диференційовані завдання
Самостійна робота з математики у 8 класі по темі «Ділення дробів». Учні обирають самостійно те завдання, яке спроможні виконати.
Висловлення кожною дитиною власної думки на поставлене питання
Якщо піднімають руки «слабші» і «сильніші» учні, то спочатку відповідають на поставлене питання «слабші». І дуже часто такі учні дають правильну відповідь на питання творчого характеру. Або вони є єдиними точними у відповіді. Обов’язково учня треба похвалити і врахувати під час оцінювання знань.
Учні виготовляють із підручного матеріалу моделі фізичного обладнання та вимірювальні прилади
Проведення фізичного експерименту
Розв’язування задач
На мою думку, щоб успішно розв’язувати задачі з фізики, учень повинен орієнтуватися у великій кількості формул та одиницях вимірювання. Для цього учні, починаючи з 7 класу, ведуть зошити з записами формул та одиниць вимірювань. Із таким зошитом легко їм розв’язувати задачі з будь-якої теми.
На допомогу учням, які хочуть більше працювати, а на уроці все не охопиш, на своєму сайті створила папку із файлами «задачі». У цій папці розміщую розв’язки задач з усіма поясненнями. Задачі підбираю достатнього і високого рівнів. Учні користуються ними під час підготовки до самостійної, контрольної робіт, а також під час підготовки до предметних олімпіад з фізики.
Використання комп'ютера на уроці
За допомогою комп’ютера на уроці є можливість показати дослід, який не можливо виконати в умовах кабінету, показати відео з теми, презентації, (які готую для вивчення нового матеріалу, або готують діти коли дається творче завдання. Наприклад – приготувати розповідь про швидкість у живій природі)
.