Виступ на педраду: «Шкільна бібліотека – центр формування творчої особистості в процесі соціалізації»

Про матеріал

Сьогодні шкільну бібліотеку розглядають, як інформаційний центр навчального закладу, мета якого – забезпечення інформаційних потреб і запитів учнів і вчителів.

Шкільна бібліотека сприяє розвитку навчально – виховного процесу, забезпеченню базового рівня освіти, вихованню в учнів відповідальності, національної свідомості, формуванню в них потреб саморозвитку і вдосконалення.

Перегляд файлу

Виступ на педраду:

«Шкільна бібліотека – центр формування творчої

                            особистості в процесі соціалізації»

 

Сьогодні шкільну бібліотеку розглядають, як інформаційний центр навчального закладу, мета якого – забезпечення інформаційних потреб і запитів учнів і вчителів.

Шкільна бібліотека сприяє розвитку навчально – виховного процесу, забезпеченню базового рівня освіти, вихованню в учнів відповідальності, національної свідомості, формуванню в них потреб саморозвитку і вдосконалення.

У сучасних умовах завданнями шкільної бібліотеки є не тільки бібліотечно -інформаційне обслуговування користувачів у забезпеченні всіх напрямків навчально – виховного процесу у засвоєнні як програмних, так і позапрограмних вимог, у самоосвіті та дозвіллєвій діяльності, а і  виховання в учнів інформаційної культури – сталого прагнення до пошуку інформації, свідомого добору джерел.

«Гарна бібліотека є книжковим відображенням Всесвіту», - говорив відомий вчений – бібліотекознавець М. Рубакін. Тож слід пам’ятати,що  відкриваючи перед дитиною двері  бібліотеки,ми ніби даруємо їй Всесвіт.

Але  відкрити двері мало. Треба наполегливо працювати,щоб за допомогою книги сприяти духовному зростанню дитини, формувати у ній почуття патріотизму, готувати дітей до їхнього входження в сучасний світ,впливати на розумові здібності підростаючого покоління.

Працюючи у шкільній бібліотеці, я  поставила собі за мету зробити все  можливе, щоб мої читачі дружили з книгою – постійним джерелом знань, надбаним  людством протягом віків.  Шкільна бібліотека – саме те місце, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки І почуття, вона центр духовної культури, де закладається духовне здоров`я нації. Впевнена що бібліотека має бути центром духовного  ставлення особистості,духовної культури учнів,надбань вітчизняної і світової культури.

Шкільна бібліотека працює за такими напрям­ками:

  • надання допомоги учням і педагогам у забез­печенні їхніх інформаційних потреб;
  • допомога учням в оволодінні програмовими знаннями;
  • виховування бажання самостійно розширю­вати обсяг знань;
  • знайомити та вчити користуватися різними джерелами інформації;
  •   сприяти розвитку пізнавальних інтересів учнів і формувати читацькі інтереси;
  • удосконалювати інформаційно-бібліографічне обслуговування читачів;
  • організовувати різні види масової роботи з популяризації книги;
  •   здійснювати керівництво позакласним чи­танням учнів;
  • проводити індивідуальну роботу з читачами;
  •   розвивати художній смак і самостійність суджень;
  •   формувати національну свідомість, харак­тер, моральні якості;
  • виховувати культуру мовлення;
  • Впровадження інтерактивних форм і методів у роботі шкільного бібліотекаря;
  • створення естетичного дизайну бібліотеки.

Шкільна бібліотека підтримує  зв'язок з сільською бібліотекою. Створено єдиний координаційний план проведення занять з формування інформаційної культури учнів. Ми в тісній співпраці проводимо екскурсії,пізнавальні подорожі, експрес – хвилинки,бібліотечні мандри,тематика дуже різноманітна:як правильно працювати з книгою,періодичною пресою, довідковою та енциклопедичною  літературою,ознайомлення з бібліотечно-бібліографічним апаратом, вихованню бережливого ставлення до книги,популяризації бібліотечно - бібліографічних знань,готуємо тематичні книжкові виставки,тематичні папки, які стосуються історії села, історії бібліотеки,сільський бібліотекар частий гість нашої школи. 

Саме шкільна бібліотека в тісній співпраці з педагогами, батьками, бібліотекарем сільської бібліотеки належить велика просвітницька робота у прилученні  підростаючого покоління до духовної спадщини через виховання інтересу до книги.

   Чим би в школі не захоплювався учень: історією, природознавством, технікою, наукови­ми пошуками, на                                                                                                                                                                                                                                         допомогу завжди прийдуть кни­ги. Вони відкриють її небачені обрії, вони доторк­нуться до історії народу, до таємниць природи, життя.

    Співпраця шкільного бібліотекаря з педа­гогічним колективом полягає у проведені уроків позакласного читання, занять — практикумів для прищеплення школярами навичок роботи з книгою, користування бібліотекою та інфор­маційними технологіями.

Разом з колективом школи беремо участь у огляді конкурсі «Живи, книго!» В кожному класі створено пости бережливих. Щомісячно вони проводять рейди –перевірки стану підручників, підбиваємо підсумки, а результати відображаємо на стенді «Живи, книго

Спільно з педагогічним колективом бібліотека бере участь у проведенні предметних тижнів, надає  допомогу у підготовці і проведенні виховних заходів, класних годин.

    Мета біліотеки - залучити до шкільної бібліотеки і батьків. Частими гостями  нашої бібліотеки є батьки.  Їм надається інфоррмаційно-методична допомога.  Для них  – виставки літератури, бібліографічні огляди.

     Шкільному бібліотекарю важливо як най­повніше забезпечити потреби школяра в літера­турі, яка б задовольнила його пізнавальні інтере­си. Не секрет, що бібліотечний фонд школи по­повнюється недостатньо. З метою поповнення бібліотечних фондів у школі була оголошена акція "Подаруй бібліотеці книгу!", яка принесла гарні результати. На цю акцію відгукнулися не тільки учні, а і батьки, вчителі та жителі села.

Бібліотека бере участь у районних та обласних конкурсах.  В цьому навчальному році учні школи здобули  І  місце серед учнів 6-х класів(Мазник Олексій), та  І місце серед учнів 7-х класів (Вітасик Єлізавета) в обласному конкурсі на звання найкращого читача 2016 року «Велика книга читацьких рекордів Херсонщини». Стали учасниками обласного конкурсу «Велика книга читацьких рекордів Херсонщини» на базі обласної бібліотеки для дітей ім. Дніпрової Чайки.

    В нашому селі працює дитячий садочок «Сонечко». Разом з вихователями бібліотекар працює над тим, щоб зробити все можливе для того,щоб дітки з дитячого садочка дружили з книгою.   Частими гостями є малеча в бібліотеці. Для них проводяться літературні читання, ознайомлення з новими книжечками, зустрічі з казковими героями.

Разом з вихователями готуємо вистави українських народних казок. Допомагають в цьому батьки, вчителі та учні молодших класів.

       Зустріч з книгою – це свято, а зустріч з людьми які створюють ці книги – це свято подвійне.

      Напередодні Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек учні нашої школи  завітали до Херсонської обласної бібліотеки для дітей ім.Дніпрової Чайки. Радісно  зустріли дітей працівники бібліотеки. Програма екскурсії була насичена цікавими і різноманітними заходами. Екскурсію провела завідувач сектором періодичних видань Михайлова Інна Сергіївна. Вона й запросила присутніх до казкової подорожі. Глядачі відвідали сектор реєстрації обліку нових читачів,сектор іноземних мов,відділ естетичного виховання, сектор періодичних видань, відділ для дошкільників та учнів 1-4 класів,у відділі інтернет послуг гостинно зустрічала дітей Хурса Світлана Станіславівна, вона  провела  інтерактивну гру «Знайомі незнайомці»(форма «Пташинний вернісаж»),також діти відвідали медіо – центр де подивилися мультфільм в три –Д форматі «Как  приучить дракона», познайомилися з цікавими газетами та журналами, які надходять до бібліотеки, з цікавістю розглядали книжкові виставки, слухали розповідь про бібліотеку, книги, "книжкову лікарню", переглядали новинки дитячої літератури та періодичні видання. У дітей виникло велике бажання прийти до бібліотеки, але уже з батьками чи іншими старшими родичами. Заступник директора по бібліотечній роботі Крижановська Ольга Володимирівна подарувала  бібліотеці цікаві періодичні видання.

 У "рожевій залі" було проведено зустріч-презентацію із автором чудової новенької дитячої книжки "Веселый букворяд. Калиграммы" Анатолієм Марущаком та Надією  Звягінцевою.
Величезне задоволення від зустрічі  отримали усі.

Письменник подарув вісім своїх збірок  для шкільної бібліотеки  «Гойдалки над степом»,«Поезії», «Тайна Турецкой скалы», «Ключи от приключений», «Веселый букво ряд.Каллиграммы», також продекламував кілька власних поезій,які діти з великим задоволенням слухали, побажав  всім бути хорошими читачами, дружити з книгою, а ще бути слухняними, добре вчитися.Діти щиро дякували письменникам за приїзд, за книги та цікаві виступи.

Важливим фактором того, що я досягла результатів своєї діяльності у співпраці шкільної та сільської бібліотеки, вчителів предметників, вихователів дитячого садочку, бібліотекарів району,бібліотекарів Херсонскої  обласної дитячої бібліотеки для дітей ім.. Дніпрової чайки,  батьківського колективу є те, що учні, які часто відвідують бібліотеку стали:

  • культурними, вихованими;
  • швидше йдуть на контакт з бібліотекарем, вчителями, однокласниками, стали більш ко­мунікабельними;
  • прагнуть більше знати;
  • цікавляться довідковою, науково-пізнавальною, новою літературою;
  • стали систематичніше читати;
  • краще сприймати прочитані твори;
  • вміють пояснити прочитане;
  • вміють виділяти головне;
  • вміють поводитися, працювати і берегти книгу;
  • можуть емоційно розповісти про твір;
  • знають більше прізвищ поетів і письменників;
  • збагатили свій словниковий запас;
  • пропонують прочитану ними книгу іншим учням.

Я вважаю, що шкільна бібліотека є центром інформації, естетичного, духовного збагачення учнів. Виходячи з проблем сьогодення: пошук, отримання й передача інформації, а також попу­ляризація дитячої та наукової літератури, шкіль­на бібліотека вирішує основне завдання: не тіль­ки навчити учнів читати і аналізувати книги, а й розвивати художньо-естетичні смаки засобами літератури, навчити орієнтуватися у великому по­тоці інформації, швидко знаходити і виділяти го­ловне,задовольняти інформаційні потреби суспільства.

   Своєю роботою стараюсь довести дітям, що читання - це бесіда з людьми, більш мудрими і цікавими, що книга окрилює фантазію, викликає в серці людини певні почуття та емоції. Дитяче  читання відіграє велику роль у житті дітей, набагато більшу, ніж у житті дорослих. Книга, прочитана у дитинстві, залишається в пам'яті майже на все життя і впливає на подальший розвиток дітей, робить великий моральний і естетичний вплив на юного читача.

Працюючи з дітьми, ми намагаємось враховувати їх різноманітні потреби та інтереси, допомагаємо реалізувати їхні права на вільний вибір поглядів і переконань і вбачаємо своє завдання у формуванні громадянина України, освіченого, культурного, морально-розвинутого майбутнього представника наукової інтелігенції. І як говорить китайське народне прислів’я

Якщо ви заглядаєте на рік вперед - садіть рис,

Якщо ви заглядаєте на 10 років вперед - садіть дерева

Якщо ви заглядаєте вперед на все життя -    навчіть людину.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Киченок Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
9509
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку