Система роботи вчителя історії
Чудовий учитель, як і чудовий музикант, - це той, хто додає до свого основного «репертуару» творчість та натхнення.
Важливою рисою майстерності вчителя є глибина знань, широкий
інтелектуальний кругозір, творчий пошук найефективніших шляхів і засобів розв’язання завдань, пов’язаних із викладанням суспільних наук.
Досконале володіння досягненнями сучасної педагогічної науки, літературною мовою, методикою та психологією – запорука успіху вчителя, діяльність якого будується на ідеї розвивального, пізнавального та пошукового навчання.
Виховний рівень, творчий підхід до кожного уроку, любов до своєї професії в поєднанні з відповідальністю перед учнями, батьками допомагають Любов Миколаївні організовувати навчально-виховний процес на високому професійному рівні.
Основне завдання своєї педагогічної діяльності бачить в наданні історичної освіти кожному учневі з тим, щоб він міг використати її для формування власної особистості.
При викладанні історії вчитель забезпечує виконання навчальних програм, сприяє формуванню в учнів основних життєвих компетентностей.
Учитель оптимально організовує роботу з підручником, що сприяє виробленню вмінь виділяти головне, складати план тексту, переказувати історичні факти відповідно до складеного плану. Організація роботи з першоджерелами, довідниками, пресою сприяє розвитку вмінь знаходити та аналізувати інформацію.
Практикується вчителем використання на різних етапах уроків різнорівневих завдань, надрукованих у посібниках та складених самостійно, які дають учням можливість формувати і розвивати специфічні для історії та правознавства уміння і навички. Прослідковуються міжпредметні зв'язки з курсами української та світової літератур, географії.
Учитель застосовує інноваційне навчання, де глибоке засвоєння змісту уроку супроводжується не тільки слуханням, а й обговоренням, вирішенням проблеми, коли учні залучаються до аналізу – синтезу інформації, отриманої на уроці. Вона у практику своєї роботи впроваджує методи і форми інтерактивного навчання, залучаючи учнів до різноманітних форм роботи на уроці, зокрема групової та індивідуальної.
Вчитель добре володіє такими технологіями колективно-групового навчання, як: «Мікрофон», Мозковий штурм», «Навчаючи-вчуся», «Ажурна пилка», технологією опрацювання дискусійних питань «Займи позицію». Любов Миколаївна творчо підходить до вибору типу уроку і його структури, уникає шаблону і одноманітності, вміло реалізує дидактичні принципи навчання, має досвід проведення нестандартних уроків (урок-екскурсія, урок-вікторина, урок-диспут, урок-конференція, урок-семінар та інші).
Поєднує традиційні та інноваційні технології. Сумлінне ставлення до своєї праці, високий професіоналізм дають можливість досягти високих результатів у роботі, про що свідчить високий рівень знань учнів, призові місця в міських та обласних олімпіадах, конкурсах, кількість вступників у вузи на спеціальності пов’язані з суспільними науками (випускники отримують високі результати з історії під час ЗНО).
Педагог поважає особистість своїх вихованців, вірить в їх творчі можливості і спонукає до пошуків. ЇЇ учні люблять історію, є співавторами уроку і, головне, мають можливість проявити себе, показати свої здібності, талант. Щедро діляться діти з вчителем своїми сумнівами, знахідками, творчими доробками, знаючи, що завжди знайдуть підтримку чи пораду. Протягом уроку між вчителем і учнями існує взаємоповага і взаєморозуміння. Особлива увага приділяється культурі спілкування, вчитель вміло чергує моменти творчої, наполегливої праці, які вимагають значних фізичних, моральних і вольових зусиль учнів з елементами жарту, відступу чи якогось спогаду, це дає можливість учням перепочити.