18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Виступ на засіданні ШМО "Причини низької успішності. Слабка мотивація"

Про матеріал
У даному матеріалі окреслені поняття мотивації і її різновидів, мотиву, успіху, демотивації та її причин, особливості роботи мозку дитини, теорії формування мотивації та їх практичне втілення, думки нейропсихологів щодо успішності учнів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Причини низької успішностіСлабка мотивація

Номер слайду 2

Мотивація - внутрішнє спонукання до дії; динамічний процес фізіологічного та психологічного плану, який керує поведінкою людини, визначає її організованість, активність і стійкість; здатність людини діяльно задовольняти свої потреби.

Номер слайду 3

«Не забувайте, що ґрунт, на якому будується ваша педагогічна майстерність, - у самій дитині, в її ставленні до знань і до вас, учителю. Це - бажання вчитися, натхнення, готовність до подолання труднощів. Дбайливо збагачуйте цей ґрунт, без нього немає школи.» В. О. Сухомлинський

Номер слайду 4

Формула мотивації

Номер слайду 5

Групи мотивів:

Номер слайду 6

Успіх - головне джерело мотивації учня до навчання. Тільки успіх дає задоволення від навчання і розвиває наступну внутрішню мотивацію. Ресурси (мотиви)діїУспіх

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Ознаки внутрішньої мотивації:відчуття повного (розумового і фізичного) включення у діяльність; повна концентрація уваги, думок, відчуттів на справі; чітке усвідомлення цілей, уявлення про способи їх досягнення; відсутність страху за можливі помилки і невдачі; втрата звичайного відчуття усвідомлення себе і оточення, „розчинення” у власній справі.

Номер слайду 9

Методи зовнішньої мотивації: Прохання;Порада;Переконання;Навіювання;Маніпуляція;Примушення;Наслідування. Стимул — спонукання до дії. Він виступає причиною, яка зацікавлює людину у здійсненні певної діяльності.

Номер слайду 10

Причини демотивації: Навчальні: Неготовність до навчання, запущеність;Низький рівень опанування навчального матеріалу;Формальне ставлення до навчання. Соціально-економічні: економічна криза, безробіття;бурхливий розвиток технологій;навчання не гарантує добробут;У внз навчаються за гроші.

Номер слайду 11

Причини демотивації: Виховні: Зневага родини до навчання;Зневага друзів до навчання;Знижена повага до навчання у соціумі. Профільні: Помилка у визначенні профілю навчання;Учень або не хоче вивчати матеріал на необхідному рівні, або вивчає лише те, що сам вважає необхідним.

Номер слайду 12

Кілька фактів про наш мозок: Позитивні емоції = ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ (гормон дофамін)10 хв. – час концентрації уваги мозку ( далі перерва)СТРЕС (адреналін) – ослаблення імунітету, зниження здатності навчатися, депресії Т. Чернігівська, Дж. Медіна

Номер слайду 13

ДЕНІЕЛ СІҐЕЛ ТА ТІНА БРАЙСОН: СЕКРЕТИ МОЗКУ. 12 СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ДИТИНИ Інтегрована робота лімбічної системи та префронтальної кори забезпечує формування наступних якостей особистості:прийняття обґрунтованих рішень та планування,контроль над емоціями та тілом,самопізнання,співпереживання,мораль.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Дитина йде в школу з мотивацією:Ігровою – “грається” у навчання;Соціальною – дружити із іншими дітьми;Досягнень – за гарними оцінками;Навчальною – усвідомлене бажання вчитися.

Номер слайду 16

Мотивація знижується, або зникає? Можливо…Дитині страшно: боїться вчителя, пропустити матеріал, зробити помилку, боїться однокласників, здатися неуспішною;Учень втомився;Має місце медичний діагноз (дислексія, дисграфія, синдром дефіциту уваги і гіперактивності, різновиди мінімальної мозгової дисфункції);Дитина проявляє опір:шкільній системі, авторитарному вчителю, “мстить” за те, що у нього нема вільного часу, за образи, протистоїть батькам. Внутрішні причини: не вірить у себе, не бачить сенсу в тому, що робить, не може адаптуватися в групі, привертає увагу неуспішністю, проявляє ревнощі.

Номер слайду 17

Способами формування мотивації під час навчання повідомлення учням теоретичної значущості навчального матеріалу;практичне спрямування знань та можливість їх застосування у повсякденному житті;створення проблемних ситуацій; створення ситуації успіху;постановка близьких і далеких перспектив у навчанні.                                               

Номер слайду 18

Засоби формування в учнів мотивів і пізнавальних інтересів: чітка організація процесу навчання;авторитет учителя;стиль спілкування;самостійна пізнавальна діяльність учнів.                                                               

Номер слайду 19

Методи стимулювання інтересу до учіння:створення ситуацій пізнавальної новизни;створення ситуацій емоційно-ціннісних переживань;створення ситуації успіху; метод здивування;опора на життєвий досвід учнів;навчальні дискусії;заохочення;пізнавальні ігри.

Номер слайду 20

Педагог – майстер мотивації: Підтримує рівний стиль стосунків між усіма учасниками педагогічного процесу;Підбадьорює учнів, коли вони зустрічаються із труднощами;Підтримує позитивний зворотній зв’язок;Піклується про різноманітність методів викладання навчального матеріалу;Привчає учнів до напруженої пізнавальної праці, розвиває їхню наполегливість, силу волі, цілеспрямованість;Заохочує виконання завдань підвищеної складності;Учить чітко визначати цілі, завдання, форми звітності, критерії оцінки;Формує почуття обов’язку і відповідальності; Учить висувати вимоги насамперед до самого себе.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дудник Олена Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. котьо федір
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
25 березня 2019
Переглядів
1082
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку