Серпнева педагогічна нарада – 2016 року
Тема педради
“Аналіз роботи школи за
2015-2016 н.р.
і задачі на 2016-2017н.р.”
Підготувала
Директор НВК – Роман М.Ю.
Сьогодні ми проводимо засідання першої у 2015-2016 навчальному році педагогічної ради. Розпочати свій сьогоднішній виступ хочу рецептом учительського щастя:
Візьміть чашу терпіння,
Налийте туди повне серце любові,
Вкиньте дві пригорщі щедрості,
Хлюпніть туди ж гумору,
Посипте добром,
Додайте якомога більше віри,
І все це добре перемішайте.
Потім намажте на шматок відпущеного вам життя
І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.
Шановні колеги, дозвольте привітати усіх вас з початком нового навчального року. Бажаю вам успіхів у роботі, хороших учнів, творчих злетів, відчуття результату своєї праці, невичерпної наснаги, спокою і терпіння.
Нових працівників у наш колективі у цьому році немає. Отримали наказ на призначення вчителя музичного мистецтва Березовскова О.Ю., але працює вчителька у нас не перший рік, привітати можемо сьогодні Терлецьку Д.В. – практичного психолога, яка перериваючи декретну відпустку приступила до роботи у цьому навчальному році. Отже на сьогодні усі працівники нашого педагогічного колективу у повному складі., сподіваюсь повні сил і натхнення до роботи
Шановні колеги!
На педраді присутні ______вчителі. Відсутні ______
До вашого розгляду пропонується такий порядок денний:
Роман М.Ю. - директор школи
Роман М.Ю. - директор школи
Терпай В.В. - заступники директора з НВР
Вейбер Л.І. - бібліотекар
Терлецька Д.В. - психолог,
Рацин Т.В. -соцпедагог
Вейбер Л.І.- бібліотекар
Роман М.Ю. - директор школи
Роман М.Ю. - директор школи
Терпай В.В. - заступники директора з НВР
Корпош Т.Ю. - педагог-організатор
- про проведення Дня знань;
- про організацію харчуванння
Хто за такий регламент, прошу проголосувати.
Розпочинається новий 2015-2016 навчальний рік. Завжди цей час у нас, педагогів дуже напружений і тривожний. Адже на вчителя покладається велика відповідальність за своєчасну підготовку шкільної документації, ознайомлення зі змінами у методичних рекомендаціях по викладанню предметів, підготовці класних кімнат та кабінетів до навчання учнів, тощо.
Детальний звіт про роботу школи за 2014-2015 навчальний рік ви почули на загальних зборах у червні місяці, коли заслуховувався звіт директора школи (його зараз можна прочитати на веб-сайті школи), тому сьогодні я, в основному, зупинюсь на завданнях та рекомендаціях, що стосуються нашої спільної роботи у новому навчальному році.
Але хочу звернути увагу на проведення ремонту у школі, облаштування кабінетів хімії, історії та української мови та літератури, щиро дякую вчителям Галас Тетяні Михайлівні, Терпаю.В.В., Данканич С.Ф., батьківським комітетам за допомогу у облаштуванні кабінетів. У трьох класах встановлено нові дошки, змонтовано сцену у актовому залі.
Основним показником роботи школи, її рейтингом є результат проходження ЗНО випускниками. Наша школа, на щастя, поки що за цими критеріями не оцінюється, але спостерігаючи за результатами школи, де продовжують навчання учні нашої школи частинку результатів нам потрібно ділити і на свою результативність
Результатом роботи нашої школи є хороший показник вступу випускників до різних училищ та технікумів, але і цей результат не необхідно ділити на зусилля та допомогу батьківУ цьому навчальному році усі випускники школи продовжать навчання у інших навчальних закладах, крім 2-х (циганської народності) 6- ЗОШ І-ІІІ ст., 2 медучилище, 1 –педучилище, 2 - коледж
Особливості вивчення базових навчальних дисциплін у 2015/2016 навчальному році пов’язані, першою чергою, зі змінами, внесеними до навчальних програм.
На виконання наказів Міністерства освіти і науки України
від 05.11.2014 № 1275 «Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи» та від 06.02.2015 № 100 «Про розвантаження навчальних програм для учнів 5 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» до навчальних програм внесено зміни, спрямовані на їх розвантаження, врахування вікових особливостей розвитку дитини, відповідність сучасному розвитку науки та технологій.
Особлива увага звертається на предмети ДПА з яких проводитиметься у виді ЗНО
2016 рік оголошено роком англійської мови, збільшено години на вивчення англійської мови
Після громадського обговорення та розгляду Колегією Міністерства зміни до програм були затверджені наказами МОН:
1) № 149 від 22.12.2014 «Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» з української мови, літературного читання, математики, природознавства, «Я у світі», інформатики, російської мови для шкіл з російською мовою навчання, української мови для шкіл з навчанням російською мовою;
2) № 584 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» з української мови, літературного читання, математики, природознавства, «Я у світі», інформатики, російської мови для шкіл з російською мовою навчання, української мови для шкіл з навчанням російською мовою;
3) № 585 від 29.05.2015 «Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня», яким затверджено зміни та надано гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки» програмам для 5 – 9 класів з таких навчальних предметів: українська мова, українська література, зарубіжна література, іноземні мови, історія України, всесвітня історія, математика, біологія, фізика, хімія, географія, інформатика, трудове навчання, українська мова для шкіл з навчанням російською мовою, українська мова для шкіл з навчанням молдовською мовою, українська мова для шкіл з навчанням румунською мовою, українська мова для шкіл з навчанням польською мовою, українська мова для шкіл з навчанням угорською мовою, болгарська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, мова іврит для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, молдовська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням молдовською мовою, польська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, польська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням польською мовою, російська мова для шкіл з навчанням українською мовою (початок навчання з 1-го класу), російська мова для шкіл з навчанням українською мовою (початок навчання з 5-го класу), російська мова для шкіл з навчанням російською мовою, румунська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (початок вивчення з 1 класу), румунська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою (початок вивчення з 5 класу), румунська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням румунською мовою, словацька мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, угорська мова для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням угорською мовою, інтегрований курс «Література» (молдовська та зарубіжна), інтегрований курс «Література» (польська та зарубіжна), інтегрований курс «Література» (російська та зарубіжна) для шкіл з навчанням російською мовою, інтегрований курс «Література» (румунська та зарубіжна), інтегрований курс «Література» (словацька та зарубіжна),
Навчальні програми зі змінами розміщено на сайті (http://iitzo.gov.ua/serednya-osvita-navchalni-prohramy/). Програми позбавлені жорсткого поурочного поділу, вчителі можуть обирати послідовність розкриття навчального матеріалу в межах окремої теми, але так, щоб не порушувалась логіка його викладу
Навчально-методичне забезпечення, рекомендоване Міністерством до використання в навчальних закладах, зазначено у Переліках навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, розміщених на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua).
Дозволяється використовувати підручники з відповідним грифом Міністерства, що видані в попередні роки, враховуючи при цьому зміни у програмах.
Щодо додаткової навчально-методичної літератури, то вчитель вільний у її виборі й може застосовувати таку, що найкраще реалізовує його методику навчання.
Також залишаються актуальними методичні рекомендації Міністерства щодо організації навчально-виховного процесу і вивчення базових дисциплін попередніх років. Тексти методичних рекомендацій розміщені на сайті МОН (http://old.mon.gov.ua/ua/often-requested/methodical-recommendations) та в Інформаційних збірниках Міністерства освіти і науки відповідних років.
Відповідно до наказу МОН України від 08.05.2015 № 518 змінено назву предмета "Світова література" на "Зарубіжна література".
Державна підсумкова атестація залишиться, за результатами якої випускники отримають документи про освіту.
Тепер про нововведення у навчально-виховний процес.
Перспективне та поточне планування роботи всіх ланок і напрямків діяльності школи здійснюється згідно з концепцією розвитку. Планування роботи закладу відображається у перспективному, річному, тижневому планах роботи, в основних положеннях Концепції розвитку школи, плані роботи експериментальної діяльності. Адміністрацією школи напрацьована і діє система контролю за виконанням планів роботи(14 видів контролю), визначається форма узагальнення результатів певних видів діяльності. У процесі планування приймають участь усі учасники навчально – виховного процесу. План містить перспективи розвитку закладу, обов’язковою частиною плану є аналітична довідка, підсумки на минулий період. План чітко структурований, виконується
Кілька слів про кадрове забезпечення. Число педагогів нашої школи становитиме 23 особи, колетив молодий Але з власного досвіду ви знаєте, що становлення вчителя відбувається не менше п’яти (а той більше) років. Тому ми старші вчителі школи повинні допомагати молодому поколінню, особливо я б просила вчителів, які досягли певного результату, мають вищу категорію. Звання старшого учителя, ділитися своїм досвідом роботи та допомагати молоді вчитись досягати вершин, а вершина вчителя - це розумні, виховані учні.
У плані навчання кожному із нас потрібно ставити перед собою певні завдання, адже не завжди наші учні можуть підтвердити свої знання та оцінку. У попередньому навчальному році це доводили зрізи знань та ДПА і в 4-му і в 9-му класах. Не завжди батьки з деяких предметів задоволені знаннями учнів, коли вони переходять у інші навчальні заклади. Саме на відповідність оцінки та знань дитини звертається чимала увага обласним та районним управлінням освіти.
І ще одним із головних завдань на наступний навчальний рік є підвищення комп’ютерної грамотності вчителів. При атестації медпрацівника школа повинна враховувати і вміння користування комп’ютером, створення презентацій та застосування їх у своїй роботі.
На належному рівні організовано роботу з охорони здоровя, яку слід продовжити у наступному навчальному році
У кожному класному журналі є «Листок здоров’я», у навчальних кабінетах та коридорах школи обладнані куточки здоров’я, в яких висвітлюються питання профілактики шкідливих звичок, травматизму, отруєнь грибами, захворювань на грип, туберкульоз, безпечної поведінки на воді та кризі, протипожежної безпеки, знання та виконання правил дорожнього руху, техніки безпеки при користуванні газом, електроприладами тощо. У закладі проводити роботу щодо профілактики сколіозу, організацію безкоштовним харчуванням учнів 1-4 класів
Статистика щодо травматизму під час навчально – виховного процесу свідчить про збільшення кількості випадків З метою запобігання дитячого травматизму проводити просвітницько-профілактичну роботу місячники, тижні безпеки дорожнього руху, безпеки життєдіяльності. Посилити роботу з чергування, особливо вчителям початкових класів.
Практичному психологу організувати роботу шкільного наркопосту, мета якого - профілактика шкідливих звичок. Учителю фізичної культури Староста богдану Васильовичу спрямувати свою роботу на розвиток фізичних здібностей не тільки на уроках, а й у позаурочний час, залучаючи учнів до спортивних секцій, спартакіад, змагань, спортивно-ігрових заходів.
Провідною ідеєю навчально-виховного процесу в навчальних закладах у 2015-2016 н.р. має стати виховання випускника, який успішно й ефективно буде діяти в сучасному середовищі, вносити вклад у піднесення конкурентноздатності країни в європейському і світовому просторі. Особливої уваги потребують питання виконання надзвичайно важливих для освіти державних цільових програм щодо:
- роботи з обдарованою молоддю;
- впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій
Слід звернути увагу на питання щодо реалізації завдань, визначених:
- Національним планом дій щодо реалізації Конвенції ООН про права інвалідів та розвитку системи реабілітації інвалідів на 2012-2020 роки;
- Концепцією проекту Загальнодержавної цільової соціальної програми «Формування здорового способу життя молоді України на 2013-2017 роки»;
- Положенням про дистанційне навчання, затверджене наказом Міністерства освіти і науки від 25.04.13 року № 466;
Перехід від початкової ланки шкільного навчання до основної школи – непростий етап у житті школяра: це і збільшення навчального навантаження, і підвищена складність завдань, і нова соціальна роль. Батькам учнів, педагогам і, насамперед, - класному керівнику необхідно допомогти дітям перемогти ці та інші труднощі, адже збереження їхнього психічного здоров’я – важлива передумова здоров’я фізичного, шкільної успішності та соціальної адаптації. До того ж, варто враховувати, що п’ятикласники, за багатьма психологічними особливостями, лишаються ще молодшими школярами, а тому не можуть сприйняти незвичні для них способи навчання і виховання. Змінюється і їхня соціальна роль: ставши учнями основної школи, діти отримують більш високі вимоги щодо особистої відповідальності, самоконтролю, самоорганізації і таке інше. На допомогу батькам розроблені поради, що розміщені на шкільному сайті.
У практичному впровадженні нового Державного стандарту надзвичайно важливою є роль класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти. «Класний керівник – це педагогічний працівник, який здійснює педагогічну діяльність з колективом учнів класу, …окремими учнями, їх батьками, організацію і проведення позаурочної та культурно-масової роботи, сприяє взаємодії учасників навчально-виховного процесу в створенні належних умов для виконання завдань навчання і виховання, самореалізації та розвитку учнів (вихованців), їх соціального захисту. Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності» («Положення про класного керівника навчального закладу системи середньої освіти», затверджене наказом Міністерством освіти і науки України від 06.09.2000 р. № 434, п. 1.2, п. 1.4). Загальновідомо, що сама суть освіти полягає в становленні людини людиною через формування духовно-ціннісної сфери особистості.
Важливо також класному керівникові визначити загальні підходи до формування соціальної компетентності учня 5 класу.
Основними завданнями та пріоритетними напрямками роботи на 2015-2016 навчальний рік визначено:
1.Впровадження в навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій.
2. Посилення ролі формування духовних та моральних цінностей учнівської молоді.
3. Збільшення охоплення дітей позашкільною освітою.
4. Створення здоров’язберігаючого середовища.
Шановні колеги! Враховуючи вище сказане, та на виконання рішення районної конференції педагогічних працівників, до вашого розгляду пропонується
проект рішення педагогічної ради з цього питання:
1. Забезпечити організоване проведення Дня знань та Першого уроку на тему національно-патріотичного виховання
2. Забезпечити стовідсоткове охоплення дітей шкільного віку навчанням.
3. Проводити просвітницько-профілактичну роботу місячники, тижні безпеки дорожнього руху, безпеки життєдіяльності, з метою запобігання дитячого травматизму
4. Посилити роботу з чергування, особливо вчителям початкових класів.
5. Сприяти ширшому впровадженню інформаційних технологій в навчальному процесі, поширенню педагогічного досвіду вчителів школи через мережу Internet.
6. Здійснювати контроль за дотриманням безпечних умов під час навчально-виховного процесу.
7. Впроваджувати заходи, що направлені на поліпшення здоров’я учнів.
8. Практичному психологу організувати роботу шкільного наркопосту, мета якого - профілактика шкідливих звичок.
9. Вживати заходів, щодо повного охоплення харчуванням учнів 1-4 класів, забезпечувати постійний контроль за якістю та дотриманням норм харчування.
10. Спільно з профспілковим комітетом сприяти соціальному захисту педагогів школи. Надавати якісну соціально-психологічну допомогу дітям вразливих категорій: тим, хто виховується у неблагополучних, кризових сім’ях, схильним до протиправної поведінки, суїциду, проявів жорстокості та насилля; дітям, які потрапили в складні життєві обставини, пережили чи переживають втрати, стреси; дітям, які стали жертвами насилля з боку батьків, інших дорослих чи однолітків.
11. Зорієнтувати педагогічних працівників на оновлення виховної роботи з урахуванням концепції національно-патріотичного виховання.
12. Заступнику директора з НВР у жовтні провести навчальну педраду з розподілом опрацювання та демонстрації проблемних питань молодими вчителями.
13. Учителю фізичної культури спрямувати свою роботу на розвиток фізичних здібностей не тільки на уроках, а й у позаурочний час
14. Сприяти покращенню матеріально-технічного забезпечення школи, підготовку закладу до опалювального сезону.