Виступ на засіданні ШМО«Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва та у позаурочній діяльності в умовах Нової української школи»

Про матеріал
Виступ на засіданні ШМО«Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва та у позаурочній діяльності в умовах Нової української школи»знайомить з інноваційною роботою в школі, надає приклади деяких ігрових уроків, квестів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виступ на засіданні ШМО за темою «Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва та у позаурочній діяльності в умовах Нової української школи»Виконала Рижова Тетяна Володимирівна

Номер слайду 2

«Мистецтво – вираження найглибших думок найпростішим способом».( Альберт Енштейн)

Номер слайду 3

 У Національній Доктрині розвитку освіти України в ХХІ столітті, Концепції художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх навчальних закладах та Концепції  загальної мистецької освіти визначено основну мету освіти, спрямовану на естетичне виховання та всебічний розвиток людини як найвищої цінності суспільства, на формування її духовних смаків, ідеалів, плекання талантів та художньо-творчих здібностей 

Номер слайду 4

Зміст мистецької освіти. Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Номер слайду 5

Зміст мистецької освіти Нова українська школа повинна давати учням не лише знання, а й вміння їх застосовувати.

Номер слайду 6

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва *У сучасному процесі навчання повинні використовуватися як традиційні, так і інноваційні методи навчання, які не менш дієві, а в інших випадках без них просто не обійтися. * Потрібно, щоб вони були у постійному взаємозв’язку і доповнювали один одного. Ці два поняття мають існувати на одному рівні.

Номер слайду 7

Аналіз останніх досліджень і публікацій Інноваційна діяльність вчителя у сучасній освіті – важлива складова освітнього процесу. До розгляду цієї проблеми звертається багато сучасних науковців, таких як: Т. В. Захарчук, О. М. Бордюк, Т. М. Турчин, К. Кравченко., О. Пантюк, А. Щиголєва тощо. Актуальні проблеми мистецької освіти у своїх наукових доробках висвітлюють О. В. Лобова, Л. М. Масол, Л. С. Аристова, О. О Гумінська, Г. Падалка, Л. Г. Кондратова, А. Растригіна,О. Рудницька,  Л. Хлєбнікова,та ін

Номер слайду 8

Сучасний вчитель мистецтва має бути одночасно і викладачем, і вихователем, і організатором педагогічного процесу. У процесі навчання мистецтву учитель має сформувати у школяра прагнення бути неповторною особистістю , допомогти відшукати оригінальне, самобутнє розв’язання творчих завдань, вільно реалізувати свої творчі можливості. Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва

Номер слайду 9

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва * У педагогіці термін «інновація» інтерпретується як нововведення, що поліпшує хід і результати навчально-виховного процесу. * Воно має латинське походження і в переклaді означає зміну, оновлення, новаторське рішення.

Номер слайду 10

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва * Впровадження інноваційних технологій − це процес пошуку, який тісно пов’язаний з розвитком нестандартних форм, методів і прийомів навчання:

Номер слайду 11

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва* нестандартні форми навчання (діалог, дискусія, "скарбничка почуттів", методика незакінченого речення, опитування-тести, "щоденник музичних вражень", складання "словника почуттів музичних творів"); * імітація організації естетичної творчої діяльності (урок-мандрівка по музичному театру, урок-мандрівка по картинній галереї, урок-фольклорного свята, урок-книжковий ярмарок, уроки-кіностудії, урок-концерт, урок-репортаж з художньої виставки, урок-репетиція, урок-спектакль, уроки, які спираються на видуманих казкових героїв…)

Номер слайду 12

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва* методи (інтерактивні, ігрові, проблемно-пошукові, візуальної демонстрації, кінестетичного сприйняття та передачі естетичної інформації, методи художнього виконання, синектики, художньо-творчих аналогій, навчально-критичного вираження, вживання в естетичний об’єкт)

Номер слайду 13

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва* прийоми (створення яскравих образно-наочних уявлень, ситуацій успіху, взаємодопомоги, спонукання до пошуку альтернативного рішення, пластичного моделювання, зорової стимуляції, синкретичного занурення в художній образ), рефлексивні прийоми – аранжування, емфатичного слухання та здійснення самостійних художньо-творчих проектів…

Номер слайду 14

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва*Зовсім  звичними  на  уроках  стали методи  інтерактивного навчання,  оскільки  вони  передбачають  створення  такого  навчального  середовища,  в  якому  теоретичні  та  практичні  знання  засвоюються  одночасно. 

Номер слайду 15

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва*Позитивний ефект співробітництва у досягненні важливих результатів робить групове навчання одним із найцінніших інструментів в арсеналі вчителя.

Номер слайду 16

*Для ефективного застосування інтерактивних методів, вчитель має ретельно планувати свою роботу: * використовувати методи, які відповідають віковій групі учнів, їхньому досвідові роботи з інтерактивними методами;* дібрати для заняття таку інтерактивну вправу, яка давала б учням “ключ” до засвоєння теми;* дати завдання учням для попередньої підготовки: прочитати, обміркувати, виконати самостійні підготовчі завдання;

Номер слайду 17

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва* упродовж інтерактивної вправи дати учням час обміркувати завдання, щоб вони сприйняли його серйозно, а не виконували механічно; * враховувати темп роботи кожного учня і його здібності; * на одному занятті використовувати один - два  інтерактивних методи; * провести обговорення за підсумками виконання інтерактивної вправи, у тому числі актуалізуючи раніше вивчений матеріал.

Номер слайду 18

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва* В умовах групової роботи дані інтерпретації обговорюють у групах як завдання. У класі працюють «Музиканти», «Драматурги», «Танцюристи», «Диригенти», «Артисти», «Оркестранти», «Художники» тощо.

Номер слайду 19

Молодша школа. Гра «Придумай слово» (з нотою)до-рога, ре-клама, по-мі-до-р, фа-ри, зем-ля…

Номер слайду 20

Гра «Веселі ритми» або «Телевізор» Учні, дивлячись на ритмічний рисунок (картки), відтворюють його спочатку оплесками,а потім за допомогою музичних інструментів.

Номер слайду 21

«Розкидані вітром»  * На столах у учнів в хаотичному порядку лежать картки з музичними інструментами (назвами). За сигналом диригентської палички учні складають їх до відповідних груп.  Яка команда зібрала перша-та перемогла.

Номер слайду 22

Музично-творчі завдання  *Якби ти був композитором, якою була б твоя музика? Які почуття ти передав би в ній?* Добери музику, що відповідала б характеру мами, тата, доброї та злої людини і т. ін. * Добери музику, що має звучати у найщасливіший день. * Склади мелодію до улюбленого вірша або тексту. Рефлексія

Номер слайду 23

Використання інноваційних педагогічних технологій на уроках мистецтва Для 5- 9 класів

Номер слайду 24

Запитання – відповідь.* Цю гру застосовують під час опитування, повторення, підсумку уроку. До дошки виходять двоє учнів (або у грі приймають участь дві команди) і по черзі ставлять один одному запитання. Оцінка (перемога команди) залежить від кількості правильних відповідей.

Номер слайду 25

М’яч із термінами.* Гра дозволяє засвоїти, повторити музичні терміни. Її можна  використовувати, як повторення матеріалу, підсумок уроку, теми. Кидаючи м’яч, учень називає термін. Той, хто його спіймав, розкриває зміст терміна так, щоб утворилося речення. Кидає м’яч наступному, називаючи новий термін. Приклад: Варіації – музична форма, в якій музична тема повторюється з деякими змінами.

Номер слайду 26

Музичне доміно.*  Учні об’єднані в групи. Кожній з груп пропонують аркуші, на яких записано декілька фраз (до10), які не мають закінчення. На інших аркушах – їх закінчення. Необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз. Приклад(6 клас): Сюїта – це твір, що…( складається з різних частин, об’єднаних спільним задумом). Реквієм – це… (заупокійна меса). Гімн – це…( хвалебний твір урочистого характеру). Цикл «Пори року» написав…( А. Вівальді)Е. Гріг видатний…(норвезький композитор)Рондо в турецькому стилі написав…(В. А. Моцарт)Угорську рапсодію написав…(Ф. Ліст). Сопрано – це …( високий жіночий голос).

Номер слайду 27

Митці та їх твори.* Гру можна проводити ланцюжком по кожному з рядів. Кожний ряд є командою.  Один учень називає прізвище композитора, художника, скульптора тощо, інший має швидко назвати його твір. Якщо відповідь вірна, естафета гри передається наступному. Якщо учень відповідає невірно, або затримується з відповіддю, він вибуває з гри і його замінює інший. Перемагає той ряд, де залишилося більше гравців

Номер слайду 28

Змагання.* На підсумковому уроці учням пропонують об’єднатися в групи і записати на аркушах паперу терміни, прізвища композиторів, художників, скульпторів, назви творів, з якими ознайомились у даній навчальній темі. Коли завдання виконано, учень однієї з груп зачитує записані слова. Інші групи викреслюють назви, що повторюються. Група, в якій залишилось найбільше не- закреслених термінів, перемагає.

Номер слайду 29

Знавці мистецтва.* Учням надається можливість знайти відповідності між музичними творами та відомими їм творами живопису або скульптури.

Номер слайду 30

Текст з помилками.* Учитель пропонує текст з вивченого матеріалу, в якому навмисно допущено помилки. Діти на слух повинні їх помітити і виправити, обґрунтовуючи свою думку або сам «відповідає на питання»з помилками.

Номер слайду 31

Музична вікторина

Номер слайду 32

* «Інтерв’ю» використовують під час розучування пісні.-    Які почуття у вас викликала ця пісня?-    Якими засобами музичної виразності вона передається?-    Який темп, ритм, динаміка, лад, тембр?-    Який образ відчувається у цій пісні? Чому?

Номер слайду 33

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ: 1.Інтернет ресурси https://drive.google.com/file/d/0 B_UTXseyf. X4t. MXYtaz. VCSU01 Qmc/viewта сайти педагогів: Грицини О http://artteacher.ucoz.ru/load/muzichne_mistectvo/1_klas_nush/45;блог. Т. Часникhttp://talya62.blogspot.com/2. Турчин Т. М. Інновації в сучасній початковій загальній музичній освіті : зб. наук. праць / [ под ред. О. П. Щолоковой] // Науковий часопис. – Вип. 16 (21). Частина 2. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. – С. 171-175.3. Захарчук Т. В. Інноваційні технології навчання в сучасній школі / Захарчук Тетяна Віталіївна / Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації: Український науковий журнал / Гол. ред. В. М. Бебик.  2011.  №3. 1. Бордюк О. М. Сутність інновацій та інноваційних процесів у мистецькій освіті : зб. наук. праць / [ под ред. О. П. Щолоковой] // Науковий часопис : Гуманістичні орієнтири мистецької освіти (27-29 квітня 2011 р.) : зб. матеріалів IV Міжнар. наук.-практ. конф. – К. : НПУ, 2011. – С. 41-45.4. Інноваційні технології роботи психологічної служби : методичний посібник / [Алєксєєва С. В., Бардаченко Т. І., Галаган Ю. О., Ільницька А. В., Сирота Л. В., Сухенко Я. В.] ; за ред. Я. В. Сухенко. – Полтава : ПОІППО, 2011.  109 с.5. Інтерактивні технології навчання / Україномовні реферати. URL: http://www.refotext.com/referat-text-16587-1.html.6. Кравченко К. Використання інтерактивних методів навчання та організація ігрової діяльності на уроках музики / К. Кравченко // Шкільний світ. – 2011. – № 35. – С. 1–10.7. Пантюк О. Інтерактивні вправи на уроках музичного мистецтва / О. Пантюк // Мистецтво в школі. – 2010. – № 10. – С. 2– 6. 10. Поліщук Л. Використання інтерактивних технік для формування й розвитку емоційно-чуттєвої сфери учнів на уроках музичного мистецтва / Л. Поліщук // Мистецтво в школі. – 2010. – № 10. – С. 7–12.8. Щиголєва А. Застосування інтерактивних технологій на уроках музичного мистецтва / А. Щиголєва // Мистецтво в школі. – 2011. – № 9. – С. 4–7.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Копа Ірина Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самсонова Алёна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Демків Марія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
5 липня 2020
Переглядів
5199
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку