Логопедичне заняття з дітьми раннього віку "Весняні дива"

Про матеріал
Матеріал спрямований спонукати дітей до мовної активності, вчити відповідати на запитання; працювати над розвитком зв’язного мовлення. Вчити дітей слухати й чути звуки довкілля, розвивати слухову увагу на основі впізнання та розрізнення природних звуків. Збагачувати словниковий запас дітей на основі знань і уявлень про довкілля. Вчити утворювати зменшувально-пестливі форми іменників, вправляти у вимові прийменників. Розвивати мовне дихання, сенсорні здібності, дрібну моторику пальців рук, мислення, увагу, пам’ять. Виховувати любов до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Заняття з дітьми раннього віку «Весняні дива».

Підготувала: логопед Козлова Т.М.

 

Мета: Спонукати до мовної активності, вчити дітей відповідати на запитання; працювати над розвитком зв’язного мовлення. Вчити дітей слухати й чути  звуки довкілля,  розвивати слухову увагу на основі  впізнання та  розрізнення природних звуків. Збагачувати словниковий запас дітей на основі знань і уявлень про довкілля. Вчити утворювати зменшувально-пестливі форми іменників, вправляти у вимові прийменників. Вправляти у вимові звуків з, ж. Розвивати мовне дихання, сенсорні здібності, дрібну моторику пальців рук, мислення, увагу, пам’ять.  Виховувати любов до природи  рідного краю.

 

Обладнання: люстерка,    макет     дерева,      пташка,     картинки із

зображенням весняних явищ природи, картонні коронки для дітей із зображенням комах, предметні картинки із зображенням комах, матеріал до гри “Вітерець”, аудіозапис до гри «Чия пісенька?»,  квіток, різнокольорові прищіпки, лист

 

Хід заняття:

 

  1. Організаційний момент.

Логопед 

    Доброго дня, дівчатка і хлоп’ятка!

І чорняві, кароокі,

І біляві, синьоокі,

І кмітливі, розумненькі,

Радо всіх я вас вітаю,

Щиро всім добра бажаю. (Діти вітаються)

 

  1. Активізація опорних знань.
    1.        Пальчикова гімнастика.

 Логопед

 Діти, а давайте ми з вами привітаємося нашими маленькими пальчиками.

Доброго ранку, сонце привітне!

(Вітаються мізинці).

Доброго ранку, небо блакитне!

(Вітаються безіменні пальці)

Доброго ранку, у небі пташки!

(Вітаються середні пальці)

Доброго ранку, маленькі дубки!

(Вітаються вказівні пальці)

Я вас вітаю, і я вас люблю

(Плескають у долоні)

Ми живемо всів в одному краю.

 

 Логопед

Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, про  що ми сьогодні говоритимемо:

Тане сніжок,

Квітне лужок,

День прибуває, -

                                Коли це буває?   (Навесні)

  • Так мова йтиме про Весну.
  • А погляньте на віконечко, хто до нас посміхається? (До нас посміхається сонечко).
  • А яке воно?  (Сонечко привітне, ласкаве, весняне).

 

  1.        Артикуляційна гімнастика.

Логопед

Малята, Сонечко хоче, щоб і ми йому посміхнулись, а тому воно приготувало  для  нас ось ці люстерка і пропонує усім нам послухати казочку про Веселого   Язичка.

Жив собі на світі Веселий Язичок. Жив він у своєму невеличкому будиночку. Цей будиночок – ротик. Він зачинявся і відчинявся. Ось так (показує дітям). А чим зачиняється будиночок Веселого Язичка? (Зубами) Правильно, зуби міцно зачиняють будиночок і не випускають Язичка надвір. Спробуємо всі разом зачинити й відчинити будиночок. (діти виконують вправу).

 А тепер ми разом з Язичком зробимо зарядку.

Знаємо, що наш язик

Дивовижний чарівник,

Все, що ми захочемо,

Зробить він охоче.

  • Спочатку всі усміхнімося. Потім витягнемо губи у трубочку, ніби це дудка.

Ой ду-ду-ду! Що в мене є?

Це дудка голос подає.

  • Не а зараз буде інша вправа. Язик наш перетвориться на «Лопату».

Язик наш гарний, мов лопатка.

Так легко нам його тримати.

Один, два, три чотири, п’ять

Можеш язичок сховать.

  • А тепер стане «Годинником».

День і ніч ні на хвилину

Не спиняється годинник.

Зробим язичком ось так,

Тік-так, тік-так!

- Весною всі малята дуже полюбляють гойдатися на гойдалках. І наш язичок також:

Ми на гойдалці гойдались,

Піднімались, опускались.

  • Добре працював наш язичок. Почастуємо його за це вареннячком.

Карлсон прилетів і зранку

З’їв варення цілу банку.

Він злизав його ось так

І сказав – чудовий смак!

  • А  після солоденького, смачненького варення треба обов’язково почистити зубки

Зубки чистимо гарненько,

Посміхайтеся біленькі.

 

Малятка, ви такі молодці,  у вас такі гарні, чарівні посмішки.

 

  1.        Розгляд ілюстрації «Весна». Сюрпризний момент.

 Логопед

 А погляньте, будь ласка, на весняне деревце. Що з’явилося на його вітах? (На деревах з’явилися листочки). Якого вони кольору? (Листочки  на деревах зелені.) А хто сидить на дереві? (На дереві сидить пташка). Яка пташка віщує нам про наближення весни (Ластівка). Погляньте ластівка принесла нам якусь звістку (знаходить листа).

  • Діти! Цей лист надійшов нам від Весни, давайте я його прочитаю, а ви уважно послухаєте про що в ньому йдеться. (Читає листа)
  •  

Доброго дня малята!

Це я, Чарівна Весна!

Маю кілька запитань

Для перевірки ваших знань,

Тож часу не гайте,

Дива Весни ви відгадайте?

Логопед

Ой, чи зможем відгадати?

Все про Весну треба знати!

Ну що ж, ми спробуємо!

 

  • Весна запрошує нас прогулятися на зелений лужок. Погляньте, як багато тут барвистих квітів! (На підлозі розкладені квітів). Якого вони кольору? Як можна сказати про ці квіти? (Яскраві, пахучі, красиві, запашні).

 

  1.        Дихальні вправи  « Пахощі квітів».
  • Вдих і видих через ніс..
  • Вдих і видих через рот.
  • Вдих через ніс видих через рот.

 

Логопед

  • Дітки, до квітів прилітають різні комахи. Вони гойдаються на пелюстках, п’ють із квіточок смачний нектар і співають свої пісеньки.
    1.        Гра «Чия пісенька?»  (з використанням аудіозапису).

 

 

 

  1.        Гра «Де  комахи?».

Логопед

  • Малятка, погляньте уважно на жовтеньку квіточку. Хто там заховався? (Це метелик). Який він? (Відповіді дітей.)  Де сидить метелик?  (Метелик сидить на квіточці).
  • А хто це? (Оса). Де  заховалась оса? (Оса заховався за червону квіточку).
  • А хто сидить поміж листочків? (Сонечко-жучок) Яке воно? (Відповіді дітей).
  • Дітки, а погляньте, чи на всіх квіточках є комахи? (Ні). На яких квіточках не має комах? (Діти називають кольори квітів).

 

  1.        Мовленнєва гра «Я комаху знаю її пісню заспіваю».
  • Погляньте, а хто це до нас прилетів, як називається це комаха? (До нас прилетіла муха.) Яку пісеньку вона співає? (З-з-з) А може хтось з вас знає віршика про муху? (Діти розповідають віршика).

 

Муха

Прилетіла муха,

Муха-цокотуха,

Лапками лоскоче,

Розбудити хоче.

 

-  А як називається ця комаха?  (Ця комаха -  жук).    Пригадайте,    яку пісеньку співає жук? (Ж-ж-ж). (Діти розповідають віршика про жука).

 

Жук

Я жук, я жук,

Я тут живу.

Весь час дзижчу

Жу-жу-жу-жу.

 

- Діти розглядають малюнок із зображенням комарика, пригадують як він дзижчить (З-з-з-з). (Розповідають віршика про комарика)

Комарик

Комарику кусючий,

Над нами не літай,

Хоботок колючий

Ти краще заховай.

 

- Ой, а хто це до нас прилетів, як називається це комаха? (Ця комаха називається бджілка) Яку пісеньку вона співає? (Дж-дж-дж)  А що робить бджілка білі квіточок? Бджілка збирає солодкий нектар з пелюсток квітів). Як можна сказати про неї? (Про бджілку можна сказати бджілка-трудівниця). А хто знає віршика про бджілку? (Діти розповідають віршика).

 

Бджілка

Прилетіла бджілка,

Затремтіла гілка,

Довго чулось поблизу:

- Дзу-дзу-дзу!

Логопед надіває дітям, які розповіли віршика, коронку із зображенням відповідної комахи і говорить ким дитина буде.

 

  1.        Фізкультхвилинка «На весняному лужку».

Логопед

Діти, уявимо, що всі ми комахи, й полетимо на лужок.

Спочатку я прокажу віршика, і він вам підкаже, хто саме полетить на лужок і на яку квіточку сяде. Але не забувайте співати свою пісеньку під час польоту. Ану:

Крильця гарно розправляєм,

На лужку ми покружляєм.

Комарики веселі

На лужок полетіли

На червону квіточку

Комарики сіли.

 

 (Підставляє назви комах, розповідає даний віршик по черзі про кожну комаху). (Діти летять на лужок, і співають пісеньку тієї, або іншої комахи).

 

 Логопед

  • Діти, підніміть голівки в гору, погляньте на наше сонечко, яке воно? (Сонечко сумне). А чому воно сумне? (Тому, що його закрили хмаринки, буде дощик). Так, дійсно мабуть буде дощик, а в нас немає парасольок. Що ж нам робити? Давайте ми попросимо вітерець розігнати хмаринки? (Діти прохають вітер).

 

  1.        Гра «Завдання від вітру».

Логопед

  • Вітер погодився нам допомогти, але тільки після того, як ми виконаємо його завдання.

Завдання 1 Гра «Скажи лагідно».

      Я буду говорити слова, а ви повинні промовляти їх лагідно.

  • Ліс – лісок;
  • Вода – водичка;
  • Трава – травичка;
  • Квітка – квіточка;
  • Листок – листочок;
  • Дерево – деревце;
  • Сонце – сонечко;
  • Хмара – хмаринка;
  • Пташка – пташечка;
  • Жук – жучок;
  • Бджола – бджілка.

Завчання 2

Згадайте, як дує сильний вітер, а як легенький?

Вітерець приготував нам кошик в якому знаходяться пляшечки з різнокольоровими кульками та соломинами. Візьміть будь ласка кожен по пляшечці і сильно подмухайте в соломинку, щоб кульки полетіли. (Діти виконують завдання)

Логопед

  • Діти, а погляньте тепер на наше сонечко, що воно робить? (Наше сонечко посміхається.  А де поділася хмаринка (Вітерець відніс хмаринку далеко).

 

3.0. Гра «Квітковий букет».

Логопед

  • Любі хлопчики, й дівчатка ми хотіли з вами зібрати букет на згадку про нашу прогулянку, але трапилась у нас біла.

Вітер, вітер пустотливий

Квіти всі позривав

І пелюстки розкидав.

Квітам слід допомогли,

І пелюсточки знайти.

Тож скоріш, часу не гайте

І мені допомагайте.

(Діти роблять квіточки використовуючи прищіпки (підбирають прищіпки за кольором відповідно до серединки), потім ставлять квіточки до вази.

 

  • Як вправно ми з вами відгадали всі дива Весни.

Ми згадали вітерець, хмаринки, пустотливий дощик, ласкаве, тепле сонечко. Отже перше диво Весни – це її погода: дує легенький вітерець, небо вкрите білими легесенькими хмариночками, світить тепле весняне сонечко, і лише іноді капотить пустотливий дощик.

На весні до нас прилітають із теплих країн пташки, пробуджуються після зимового сну комахи. Тому наступне диво Весни це пташки, комахи.

Скільки барв, краси дарує нам Весна! Отже трете диво весни це її барви.

  • Діти, а чи сподобалось вам наше заняття? Чи запам’ятали ви дива Весни? (Діти відповідають на питання).

 

Підсумок заняття.

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
2323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку