Заняття з дітьми раннього віку «Весняні дива».
Підготувала: логопед Козлова Т.М.
Мета: Спонукати до мовної активності, вчити дітей відповідати на запитання; працювати над розвитком зв’язного мовлення. Вчити дітей слухати й чути звуки довкілля, розвивати слухову увагу на основі впізнання та розрізнення природних звуків. Збагачувати словниковий запас дітей на основі знань і уявлень про довкілля. Вчити утворювати зменшувально-пестливі форми іменників, вправляти у вимові прийменників. Вправляти у вимові звуків з, ж. Розвивати мовне дихання, сенсорні здібності, дрібну моторику пальців рук, мислення, увагу, пам’ять. Виховувати любов до природи рідного краю.
Обладнання: люстерка, макет дерева, пташка, картинки із
зображенням весняних явищ природи, картонні коронки для дітей із зображенням комах, предметні картинки із зображенням комах, матеріал до гри “Вітерець”, аудіозапис до гри «Чия пісенька?», квіток, різнокольорові прищіпки, лист
Хід заняття:
Доброго дня, дівчатка і хлоп’ятка!
І чорняві, кароокі,
І біляві, синьоокі,
І кмітливі, розумненькі,
Радо всіх я вас вітаю,
Щиро всім добра бажаю. (Діти вітаються)
Логопед
Діти, а давайте ми з вами привітаємося нашими маленькими пальчиками.
Доброго ранку, сонце привітне!
(Вітаються мізинці).
Доброго ранку, небо блакитне!
(Вітаються безіменні пальці)
Доброго ранку, у небі пташки!
(Вітаються середні пальці)
Доброго ранку, маленькі дубки!
(Вітаються вказівні пальці)
Я вас вітаю, і я вас люблю
(Плескають у долоні)
Ми живемо всів в одному краю.
Логопед
Якщо ви відгадаєте загадку, то дізнаєтесь, про що ми сьогодні говоритимемо:
Тане сніжок,
Квітне лужок,
День прибуває, -
Коли це буває? (Навесні)
Малята, Сонечко хоче, щоб і ми йому посміхнулись, а тому воно приготувало для нас ось ці люстерка і пропонує усім нам послухати казочку про Веселого Язичка.
Жив собі на світі Веселий Язичок. Жив він у своєму невеличкому будиночку. Цей будиночок – ротик. Він зачинявся і відчинявся. Ось так (показує дітям). А чим зачиняється будиночок Веселого Язичка? (Зубами) Правильно, зуби міцно зачиняють будиночок і не випускають Язичка надвір. Спробуємо всі разом зачинити й відчинити будиночок. (діти виконують вправу).
А тепер ми разом з Язичком зробимо зарядку.
Дивовижний чарівник,
Все, що ми захочемо,
Зробить він охоче.
Ой ду-ду-ду! Що в мене є?
Це дудка голос подає.
Язик наш гарний, мов лопатка.
Так легко нам його тримати.
Один, два, три чотири, п’ять
Можеш язичок сховать.
День і ніч ні на хвилину
Не спиняється годинник.
Зробим язичком ось так,
Тік-так, тік-так!
- Весною всі малята дуже полюбляють гойдатися на гойдалках. І наш язичок також:
Ми на гойдалці гойдались,
Піднімались, опускались.
Карлсон прилетів і зранку
З’їв варення цілу банку.
Він злизав його ось так
І сказав – чудовий смак!
Зубки чистимо гарненько,
Посміхайтеся біленькі.
Малятка, ви такі молодці, у вас такі гарні, чарівні посмішки.
Логопед
А погляньте, будь ласка, на весняне деревце. Що з’явилося на його вітах? (На деревах з’явилися листочки). Якого вони кольору? (Листочки на деревах зелені.) А хто сидить на дереві? (На дереві сидить пташка). Яка пташка віщує нам про наближення весни (Ластівка). Погляньте ластівка принесла нам якусь звістку (знаходить листа).
Доброго дня малята!
Маю кілька запитань
Для перевірки ваших знань,
Тож часу не гайте,
Дива Весни ви відгадайте?
Ой, чи зможем відгадати?
Все про Весну треба знати!
Ну що ж, ми спробуємо!
Логопед
Логопед
Прилетіла муха,
Муха-цокотуха,
Лапками лоскоче,
Розбудити хоче.
- А як називається ця комаха? (Ця комаха - жук). Пригадайте, яку пісеньку співає жук? (Ж-ж-ж). (Діти розповідають віршика про жука).
Я жук, я жук,
Я тут живу.
Жу-жу-жу-жу.
- Діти розглядають малюнок із зображенням комарика, пригадують як він дзижчить (З-з-з-з). (Розповідають віршика про комарика)
Комарику кусючий,
Над нами не літай,
Хоботок колючий
Ти краще заховай.
- Ой, а хто це до нас прилетів, як називається це комаха? (Ця комаха називається бджілка) Яку пісеньку вона співає? (Дж-дж-дж) А що робить бджілка білі квіточок? Бджілка збирає солодкий нектар з пелюсток квітів). Як можна сказати про неї? (Про бджілку можна сказати бджілка-трудівниця). А хто знає віршика про бджілку? (Діти розповідають віршика).
Прилетіла бджілка,
Затремтіла гілка,
Довго чулось поблизу:
- Дзу-дзу-дзу!
Логопед надіває дітям, які розповіли віршика, коронку із зображенням відповідної комахи і говорить ким дитина буде.
Логопед
Діти, уявимо, що всі ми комахи, й полетимо на лужок.
Спочатку я прокажу віршика, і він вам підкаже, хто саме полетить на лужок і на яку квіточку сяде. Але не забувайте співати свою пісеньку під час польоту. Ану:
Крильця гарно розправляєм,
На лужку ми покружляєм.
Комарики веселі
На лужок полетіли
На червону квіточку
Комарики сіли.
(Підставляє назви комах, розповідає даний віршик по черзі про кожну комаху). (Діти летять на лужок, і співають пісеньку тієї, або іншої комахи).
Логопед
Логопед
Завдання 1 Гра «Скажи лагідно».
Я буду говорити слова, а ви повинні промовляти їх лагідно.
Завчання 2
Згадайте, як дує сильний вітер, а як легенький?
Вітерець приготував нам кошик в якому знаходяться пляшечки з різнокольоровими кульками та соломинами. Візьміть будь ласка кожен по пляшечці і сильно подмухайте в соломинку, щоб кульки полетіли. (Діти виконують завдання)
3.0. Гра «Квітковий букет».
Логопед
Вітер, вітер пустотливий
Квіти всі позривав
І пелюстки розкидав.
Квітам слід допомогли,
І пелюсточки знайти.
Тож скоріш, часу не гайте
І мені допомагайте.
(Діти роблять квіточки використовуючи прищіпки (підбирають прищіпки за кольором відповідно до серединки), потім ставлять квіточки до вази.
Ми згадали вітерець, хмаринки, пустотливий дощик, ласкаве, тепле сонечко. Отже перше диво Весни – це її погода: дує легенький вітерець, небо вкрите білими легесенькими хмариночками, світить тепле весняне сонечко, і лише іноді капотить пустотливий дощик.
На весні до нас прилітають із теплих країн пташки, пробуджуються після зимового сну комахи. Тому наступне диво Весни це пташки, комахи.
Скільки барв, краси дарує нам Весна! Отже трете диво весни це її барви.
Підсумок заняття.