У праці „Розмова з молодим директором школи” В.О.Сухомлинський зазначив: „ Досвід багатьох років переконує, що суттю педагогічної творчості є думка, ідея, яка пов’язана з тисячами повсякденних явищ. Педагогічна ідея – це, образно говорячи, повітря, на якому пливуть крила педагогічної майстерності”
Отже, центральною фігурою у модернізації освітнього процесу має стати творчий вчитель учитель-дослідник учитель-лідер духовно розвинена, соціально зріла, творча особистість компетентний фахівець, який професійно володіє всім арсеналом педагогічних засобів постійно прагне до самовдосконалення та саморозвитку, стимулюючи до цього своїх учнів Високі вимоги до сучасного педагога зумовлені об'єктивними потребами суспільства, новими завданнями, які ставить перед нами життя. Сучасний учитель повинен навчити дітей системного мислення, методів пізнання та самоорганізації, допомогти розкрити власний потенціал, стимулювати та активно використовувати творчі можливості кожної особистості. Ще В. О. Сухомлинський вказував, що робота вчителя - це творчість, а не буденне заштовхування у дітей готових знань. Тому покликання педагога - у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, вихованні в неї потягу до нового, формуванні творчої особистості. Важливою умовою реалізації такого підходу є креативність педагога