Збори з батьками майбутніх першокласників НУШ
Підготувала
вчитель початкових класів
Сеферівського ліцею з дошкільним підрозділом
Нестерук Олена Іванівна
Мета: допомогти батькам майбутніх першокласників познайомитися та краще пізнати один одного;сприяти формуванню дружнього батьківського колективу та єдиної класної спільноти,створити сприятливий психологічного клімат під час спілкування батьків; розвивати критичне мислення батьків, зміцнювати зв’язки сім’ї та школи; ознайомити батьків з особливостями НУШ.
Форма проведення батьківських зборів: організаційні збори з елементами ділової гри.
Учасники: батьки, класний керівник, адміністрація школи
Питання для обговорення: знайомство батьків із класним керівником, адміністрацією школи, готовність бути батьками Нової української школи
Хід зборів
Тільки разом з батьками,
спільними зусиллями,
вчителі можуть дати дітям
велике людське щастя.
В.О. Сухомлинський
І. Знайомство.
Шановні батьки моїх майбутніх учнів!
Вітаю Вас із початком нового життя. Сьогодні ми оголошуємо вас і себе членами однієї великої команди корабля під назвою «Нова українська школа». Наше плавання починається сьогодні , а завершиться через 12 років. На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Поки наш корабель пливтиме океанами Знань, ми разом переживатимемо шторми і бурі, а ваші діти відкриватимуть для себе бухту Радощів і мис Надії. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Буде Ваша дитина оточена гарними друзями чи залишиться сама у великому колективі…Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Все це залежить від нас з ВАМИ!
Хочеться, щоб це плавання було цікавим, щасливим і значущим у житті кожної дитини та кожної сім’ї.
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.
Наша зустріч буде незвичайною кожен з Вас стане не тільки слухачем, а ще й активним учасником зібрання. Тому зараз ми з вами познайомимося. Адже вам як і вашим дітям потрібно знати один одного, щоб комфортно себе почувати в колективі. А щоб ви могли познайомитися і налаштуватися на цікаву діяльність, пропоную розпочати з етапу, яким рекомендовано відкривати кожен навчальний день з дітьми – з ранкової зустрічі. Тож нині ви маєте змогу ненадовго зануритися в атмосферу, в якій працюватимуть ваші діти щодня.
Ранкова зустріч.
- Хто з гарним настроєм прийшов – махніть,
- Хто чує мене, головою кивніть,
- Хто бачить мене, прошу оком моргнути,
- Хто любить дітей, підведіться ті трохи.
- Хто веселий сьогодні – ви всім усміхніться,
- Хто ввічливий, сусідові злегка вклоніться.
2. Знайомство
Прошу піднятись (або підняти руку)тих, хто :
вперше веде дитину до школи;
веде до школи хлопчика;
чию родину представляють бабуся чи дідусь;
впевненно думає, що освіта потребує змін.
Кидаючи м'ячик кожен представиться і скаже, що він хоче побажати своїй дитині у цьому класі.
Я розпочну першою: “Мене звати … . Я хочу побажати вашим дітям, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”
Підсумок: багато хороших думок щойно пролунало. І головне, що ви всі хочете бачити своїх дітей здоровими, інтелектуальними, вихованими.
От ми і розім'ялись та трішки познайомились, знайшли спільні інтереси.
3.“Мозковий штурм”
Проблемне питання: На вашу думку, хто має бути у центрі нашої уваги? (Дитина) І у батьків, і у вчителів в центрі уваги дитина. (На дошку в центрі вчитель прикріплює листок на якому написано: дитина.) З однієї сторони дитина зростає у сім’ї і у неї є батьки. (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: батьки.) З іншої сторони дитина розвивається у шкільному соціумі, де її щодня супроводжує учитель . (На дошку вчитель прикріплює листок на якому написано: учитель.)
З кожного боку постають питання різної складності. Чи можна вирішити всі завдання окремо, самотужки? Ні! Отже, мета щодо виховання дітей і у батьків, і у вчителя однакова. Щоб виховати дитину такою, як ми хочемо, потрібно організувати творчу співпрацю вчителів, учнів, батьків у навчально-виховному процесі.
Першим кроком нашої співпраці буде заповнення вами анкет.
Анкета для батьків першокласників
Прошу Вас заповнити анкету, що дозволить більше дізнатися про Вашу
дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.
Анкета сім`ї учня 1 класу на 01.09.2020 року
____________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Місце роботи_________________________________
Контактний телефон ___________________________________
_________________________________________________________________
Місце роботи_______________________________________________________
Контактний телефон ______________________________________
а) ініціативний; б) очікує, коли з ним (нею) заговорять; в) уникає спілкування.
а) перемовляється; б)плаче; в)погоджується, виправляється.
а) рухливим; б)колективним; в) індивідуальним, настільним.
а) так; б) ні; в) скоріше так, ніж ні; г) скоріше ні, ніж так.
г) вміє додавати ( в межах _____); вміє віднімати ( в межах _____)
_________________________________________________________________
Мати, батько, дідусь, бабуся інші члени родини_______________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Дякую Вам за відверті відповіді, які Ви дали на питання анкети. Отримана інформація конфіденційна і потрібна для більш глибокого вивчення особливостей Вашої дитини.
Ви ж, шановні батьки, сьогодні дізнаєтесь про те, як буде організовано навчання ваших дітей згідно з новими підходами сучасної української школи.
ІІ. Основна частина
4. Щоденні новини.
Розповідь вчителя. Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, добре засвоювати навчальний матеріал.
Але НУШ докладає усіх зусиль щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого.
Як правило, діти ходитимуть до школи з шестирічного віку, а навчання триватиме 12 років.
Основне завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. Тобто зробити так, аби діти змогли використовувати набуті в школі знання, вміння та навички у практичному житті.
Компетентність – це не теоретичні знання, які діти отримують у школах зараз. Це впорядковані знання та вміння застосовувати їх у житті.
Законопроект має змінити не лише те, що вчитимуть школярі – а й як.
Тепер діти менше сидять за партами - вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах.
Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни укр.мова, іноземна, математика, фізкультура, та мистецтво (муз. і труд.). Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках курсу «Я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні.
Першокласникам не задають домашніх завдань.(Думки батьків)
Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.
На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас можна досягти високих результатів.
Рекомендується для учнів початкових класів створити 8 навчальних осередків:
1. Куточок навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)
2. Куточок змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями);
3. Куточок гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
4. Куточок художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
5. Куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
6. Куточок відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
7. Куточок дитячої класної бібліотеки;
8. Осередок вчителя (стіл, стілець, комп’ютер, полиці/ящики, шафи для зберігання дидактичного матеріалу тощо). Так як ми одна команда ви можете приймати активну участь у створенні цих осередків.
Ось я вас коротко ознайомила з концепцією НУШ тому давайте зараз спробуємо наші очікування перенести на папір за допомогою тренінг-вправи 5. Оформлення заяв батьками.
Зразок заяви
6. Тест «Навички дитини» .
- Хотілося б краще дізнатися про майбутніх першокласників і визначити, наскільки у дітей розвинені вольові звички — стійкі способи саморегуляції діяльності (трудової, навчальної) та спілкування. Вони є основою довільного запам'ятовування, уваги, навичок мислення.
ТЕСТ ДЛЯ БАТЬКІВ
Дає змогу визначити, наскільки у дитини розвинені вольові звички — стійкі способи саморегуляції діяльності (трудової, навчальної) та спілкування. Вони є основою довільного запам'ятовування, уваги, навичок мислення.
1. Чи достатньо сформовані у дитини гігієнічні навички (чистить зуби вранці, миє руки перед їжею)?
а) робить завжди сама, без нагадування;
б) робить завжди, але інколи треба нагадувати;
в) без спеціального нагадування не робить.
2. Чи допомагає дитина вдома по господарству (миє посуд, прибирає постіль, накриває на стіл)?
а) робить постійно;
б) робить часто;
в) робить дуже рідко.
3. Чи є у дитини стійкі навички самообслуговування (може сама собі приготувати бутерброд, одягнутися відповідно до погоди, зав'язати шарф)?
а) є достатньою мірою;
б) є деякі;
в) немає.
4. Чи вміє дитина утримувати увагу досить тривалий час (15—20 хв.), коли знаходиться сама (у читанні вголос, малюванні, грі)?
а) дуже часто вміє;
б) вміє зрідка;
в) не вміє.
5. Чи здатна дитина керувати своїми бажаннями (не їсть перед їжею цукерок, хоч вони їй доступні; не капризує, коли старші щось заборонили)?
а) уміє достатньою мірою;
б) уміє тільки зрідка;
в) не вміє.
6. Чи вміє дитина поводитися за столом (правильно сидить, охайно їсть)?
а) як правило, вміє;
б) вміє, але робить далеко не завжди;
в) не вміє.
7. Чи є у дитини більш-менш стійкі інтереси: слухання музики, малювання, заняття мовами, конструювання, ліплення з пластиліну?
а) всі досить стійкі;
б) інтереси є, але весь час змінюються;
в) наявні інтереси відсутні.
8. Чи вміє дитина поводитись у суспільстві (не перебиває старших, без нагадування вітається, прощається, дякує)?
а) вміє;
б) вміє, але інколи доводиться нагадувати;
в) не вміє.
9. Чи дотримується дитина певного режиму дня (часу прогулянки, їжі)?
а) як правило, так;
б) взагалі дотримується, але інколи порушує;
в) ні, не дотримується.
10. Якщо дитина ставить запитання, чи завжди вона вислуховує відповіді?
а) як правило, з цікавістю вислуховує пояснення;
б) інколи, відповідаючи на запитання, не слухає, відволікається;
в) інколи запитує просто так, не потребуючи відповіді.
11. Чи прибирає за собою іграшки після гри, альбом після малювання, книжки, зошити після читання, письма?
а) завжди прибирає;
б) завжди прибирає після нагадування;
в) не прибирає.
Аналіз результатів
Перший варіант відповіді (а) в кожному запитанні — З бали, другий (б) — 2 бали, третій (в) — І бал. Потім знаходять суму балів, одержаних в усіх 11 запитаннях. Рівень сформованості вольових звичок визначається за такими критеріями:
- високий — 33—27 балів;
- хороший — 26—22 бали;
- середній — 21—18 балів;
- низький — 18 балів і нижче.
Пам’ятайте, що дитина - віддзеркалення батьків. Робіть усе, але не занадто багато, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей було прекрасним.
7. Вправа – « Склади рецепт »
Вчитель:Трішки відпочили ? І останнє завдання! Будемо складати рецепт. Зараз ви отримаєте листівку з пропущеними словами і окремий аркуш зі словами для довідок . Ваша задача, використовуючи слова для довідок і вставляючи їх замість пропущених слів у листівці, скласти рецепт щастя.
(Кожна група отримує листівку з пропущеними словами і аркуш зі словами для довідок . Батьки працюючи в групах, читають і вставляють пропущені слова. Потім кожна група зачитує свій рецепт щастя.)
Рецепт щастя
Візьміть чашу ___________, налийте в неї повне серце ____________, додайте дві жмені ____________, посипте _____________, влийте трохи ______________і додайте якомога більше ______________. Все це добре перемішайте. Намажте на шматок відпущеного вам _________________ і запропонуйте кожному, кого зустрінете на своєму шляху.
Слова для довідок: терпіння, любов, щедрість, доброта, гумор, віра, життя.
ІІІ Підсумок
8.Вправа « Аплодисменти».
Попробуйте аплодувати однією рукою. (Батьки аплодують.) Виявляється, що робити це не дуже зручно. Я готова вам дати свою долоню. Давайте попробуємо разом. Давайте завжди посміхатися, коли ми щось будемо робити разом. Пам’ятайте, яким би професіоналом не був вчитель, він не зможе нічого зробити сам. Тільки разом ми зможемо добитися успіхів. Запам’ятайте головне, що ваші діти тепер і мої діти.
Нехай у ваших сім’ях завжди оселяться любов. Повага, достаток, а місточок доброти і любові між вами та дітьми ніколи не зруйнується. Щастя, добра, взаєморозуміння, злагоди вам і вашим сім’ям!
Дякую за щире спілкування та творчу працю.