Виступ Використання медіа-освіти у роботі вчителя

Про матеріал
...Освітянам необхідно «йти в ногу» з інформаційним суспільством і його підростаючим поколінням, але робити це роздумливо, враховуючи всі небезпеки й ризики, які несуть у собі засоби мас-медіа. Завдання вчителя – донести до дітей думку, що комп’ютер – це не тільки ігри та друзі в соціальних мережах, але, перш за все, – практичний помічник у навчальній діяльності.
Перегляд файлу

С1. Використання медіа-освіти у роботі вчителя

Сучасну освіту вже важко уявити без інформаційних технологій і засобів масової комунікації. Того вимагає час і розвиток суспільства. Але, використовуючи їх у своїй роботі, учитель повинен розуміти  й значні небезпеки та ризики, що несуть у собі засоби мас-медіа. Спробуймо разом простежити «плюси» та «мінуси» впровадження медіа-технологій у шкільне життя.

С2. Мультимедійні технології потрібні, оскільки дозволяють ілюструвати навчальний матеріал, естетично оформляти візуальну інформацію;  створювати відповідний емоційний фон уроку; перевіряти знання матеріалу учнями; організовувати інтерактивність.

С3. При викладанні в школі найбільш актуальне використання таких засобів медіа-освітніх технологій: серед апаратних основні – комп’ютер і мультимедіа-проєктор; інтерактивна та мультимедійна дошки; додаткові – пристрої CD і DVD, відео- та аудіозаписуючі пристрої, акустичні системи. Серед програмних – мультимедійні програми й засоби створення мультимедійних медіа-продуктів.

З використанням комп’ютерів, комп'ютерних мереж і онлайн засобів педагоги отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальний запит кожного учня. С4. Головне завдання вчителя – навчити дітей із великої кількості отриманої інформації сприйняти й застосувати в практичній діяльності саме ту, яка допоможе формувати життєві компетенції. Важливо організувати процес навчання таким чином, щоб учень активно і з цікавістю працював на уроці, бачив плоди своєї праці й був готовий до їх практичного  застосування.

Однією з найбільших переваг при використанні медіа-освітніх технологій є активізація мотиваційно-пізнавального моменту на уроці, коли учні намагаються довести однокласникам і вчителеві свою компетентність щодо володіння комп’ютером. Використання нестандартних підходів до проведення уроку (зокрема, ігрової форми) С5 також викликає значний емоційний ефект серед учнів, що призводить до інтенсифікації навчального процесу. Безпосередньо для вчителя медіа-технології допомагають краще оцінити здібності та знання дитини, спонукають шукати нові, нетрадиційні форми та методи навчання, стимулюють його професійний ріст і бажання розвивати навички у користуванні комп’ютером.

«Мінусом» упровадження медіа-технологій може бути надмірне захоплення вчителем наочними ефектами на шкоду розвивальній складовій навчання, С6 а також відсутність через різні причини відповідного технічного та програмного забезпечення  учнів і вчителів. Школярі, які мають справу з постійно зростаючим потоком навчальної та медійної інформації, відчувають труднощі при необхідності самостійно оцінювати отриману інформацію, виявляти суб’єктивну позицію, творчу індивідуальність. Варто пам’ятати й про те, що використання медіа-технологій може негативно впливати на стан зорового апарату школяра, якщо він на п’яти уроках із шести змушений дивитися на мультимедійну дошку, а на перервах та вдома постійно грає в телефонні ігри, спілкується в соцмережах із друзями. Повальне безконтрольне захоплення соціальними мережами, насичене медіа-технологіями психологічного впливу, з культивуванням споживацтва, насильства, порнографії призводить до нівелювання загальнолюдських цінностей та морально-етичних норм підростаючого покоління. Тому виникає необхідність розвитку медіа-грамотності, і не остання роль у цьому належить школі.  С7.

Аналізуючи ситуацію з упровадженням нових інформаційних технологій у освітній процес, можна визначити ряд стандартних проблем, які знайомі більшості вчителів. Це недостатнє фінансування навчальних закладів і, як наслідок, відсутність необхідної кількості технічних засобів навчання; обмежений вихід до мережі Інтернет; небажання вчителів міняти випробувані часом традиційні методи викладання; невпевненість учителя в умінні працювати з комп’ютером. Вирішення цих проблем збільшить можливості вчителів і в той же час розширить можливості учнів. Робота з медіа-технологіями –  це постійний пошук, який може бути вдалим тільки при системній роботі.

Апріорі, для сучасності характерний розвиток високих технологій, які, безперечно, швидкими темпами впливають на спосіб життя. Отже, нам, освітянам, необхідно «йти в ногу» з інформаційним суспільством і його підростаючим поколінням, але робити це роздумливо, враховуючи всі небезпеки й ризики, які несуть у собі засоби мас-медіа. Завдання вчителя – донести до дітей думку, що С8 комп’ютер –  це не тільки ігри та друзі в соціальних мережах, але, перш за все, – практичний помічник у навчальній діяльності. С9 Дякую за увагу.

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
18 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку