Виступ "Запровадження системної протидії булінгу (цькування) в закладі освіти"

Про матеріал
 Як організувати системну роботу з протидії та попередження булінгу (цькування) в закладі освіти?  Як навчитися розпізнавати ситуації булінгу (цькування) та вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі ?  Як діагностувати наявність булінгу (цькування) в колективі?  Який алгоритм дій у разі його виявлення? До кого звертатись за допомогою?  Які практичні інструменти має знати кожен на випадок, якщо він/вона стає учасником булінгу (цькування) в освітньому процесі?  Як запровадити системну протидію булінгу (цькування) в закладі освіти?  Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти? На ці та інші питання ми намагатимемось відповісти під час нашого спілкування.
Перегляд файлу

        Запровадження системної протидії булінгу (цькування) в закладі освіти  (виступ заступника директора з ВР НВК № 11 Подопригори О.О.)

  • Як організувати системну роботу з протидії та попередження булінгу (цькування) в закладі освіти? 
  • Як навчитися  розпізнавати ситуації булінгу (цькування) та вчасно і правильно реагувати на його прояви в освітньому середовищі ?
  • Як діагностувати наявність булінгу (цькування) в колективі?
  • Який алгоритм дій у разі його виявлення?  До кого звертатись за допомогою?
  • Які практичні інструменти має знати кожен на випадок, якщо він/вона стає учасником булінгу (цькування) в освітньому процесі?
  • Як запровадити системну протидію булінгу (цькування) в закладі освіти?
  • Які практичні інструменти створення безпечного середовища в закладі освіти?

      На ці та інші питання ми намагатимемось відповісти під час нашого спілкування.

Демонстрація презентації «Новели Українського законодавства щодо булінгу» (слайд 1)

  • Визначення булінгу (ст. 1 ЗУ «Про освіту») (слайд 2)
  • Типові ознаки булінгу (слайд 3)
  • Хто може стати жертвою та булером (слайд 4)
  • 18.12.2018 прийнято ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» (слайд 5)
  • Дії керівника закладу освіти відповідно до ЗУ «Про освіту» (слайд 6)
  • Права та обов’язки здобувачів освіти відповідно до ЗУ «Про освіту» (слайд 7)
  • Права та обов’язки педагогічних працівників відповідно до ЗУ «Про освіту» (слайд 8)
  • Права батьків здобувачів освіти відповідно до ЗУ «Про освіту» (слайд 9)
  • Відповідальність за вчинення булінгу (слайд 10).

 

          Існує офіційна процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

 

 

1.     Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він  інформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.

2.     Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:

·        Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);

·        Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;

·        Достовірна інформація від інших осіб.

та часу:

·        Як довго триває;

·        Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер

 

Описание: http://www.s111.kiev.ua/uploads/%D0%B1%D1%83%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%B3.jpg

 

 

3.     Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

4.     Наказом керівника закладу освіти  пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога та соціального педагога , батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

5.     Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засідання  комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

6.     Комісія  протягом однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

7.     За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи  протягом однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.

8.     Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

9.     У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) із  заявою до  органів Національної поліції України.

10.    За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

 

        В Бахмутському НВК № 11  протягом 2018-2019 р.р.  запроваджено системну протидію булінгу. Які практичні інструменти  використовуються для створення безпечного середовища в закладі освіти?

  1. Діагностичний етап
  • Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах
  • Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

      психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

      соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

      визначення рівня тривоги та депресії учнів.

  1. Інформаційно-профілактичні заходи
  • Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції
  • Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »
  • Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»
  • Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»
  • Контроль стану попередження випадків  булінгу
  • Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Безпечна школа. Маски булінгу»
  • Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

 

  1. Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
  • Проведення ранкових зустрічей  для учнів 1-2 класів з метою формування навичок дружніх стосунків
  • Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять
  • Інформаційні години від медіаторів Шкільної Служби Порозуміння.
  • Перегляд кінострічок відповідної спрямованості
  • Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним»
  • Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії
  • Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»
  • Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»
  • Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом»
  • Проект членів клубу «Журналіст» «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг»
  • Гуторки антибулінгового спрямування від членів ГО «Ліга майбутніх поліцейських»

 

  1. Психологічний супровід
  • Діагностика стану психологічного клімату класу
  • Спостереження під час навчального процесу, у позаурочний час
  • Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу
  • Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

 

  1. Робота з батьками
  • Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»
  • Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини
  • Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»
  • Інформаційна робота через інтернет-сторінку НВК

                                               

      Крім того, якщо ви бажаєте опанувати базові практичні знання для роботи з ситуацією булінгу (цькування) в закладі освіти та створити систему запобігання випадкам, скористуйтеся онлайн-курсом Prometheus «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти»

 https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:MON+AB101+2019_T2/about

      Цей курс підготовлений в рамках створення національної системи протидії та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проекту масових відкритих онлайн-курсів Prometheus.

 

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку