12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Вітамінна перерва "Будьмо здоровенькі!" в 1 класі

Про матеріал
Мета перерви : дати поняття, що таке вітаміни і як вони впливають на здоров’я людини, ознайомити дітей з корисними якостями вітамінів. Систематизувати набуті знання в моделі лепбука. Протягом перерви діти відгадували загадки, дивилися пізнавальний фільм про вітаміни, працювали у групах по створенню лепбука «Вітаміни». У кінці перерви учні перших класів скуштували яблука і моркву, як зразок здорового харчування.
Перегляд файлу

 

 

 

Вітамінна перерва «Будьмо здоровенькі!»

 Створення лепбука «ВІТАМІНИ» 

1 клас

 

Мета: дати поняття, що таке вітаміни і як вони впливають на здоров’я людини. Ознайомити дітей з корисними якостями вітамінів. Систематизувати набуті знання в моделі лепбука. Пояснити значення харчування для здоров'я; розширити уявлення про різноманітність харчових продуктів, вчити учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; викликати інтерес до продуктів, що містять вітаміни та прагнення до збереження власного здоров'я. Виховувати навички правильного здорового харчування.

Обладнання: ілюстрації, використання телевізору, малюнки з зображенням продуктів харчування, малюнки до теми, картинки для роботи в группах, кросворд, яблука, морква.

Види роботи: робота в групах, колективна робота.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід перерви

 

Вчитель

- Дітки, сьогодні у нас незвичайна перерва. А про що буде іти мова, ви дізнаєтеся, коли розгадаєте кросворд.

1. Зелені сережки 
На гіллі висіли,
На сонечці підсмажились
І почервоніли! 
(вишня)

2. Із соняха народилася,

на сковороду налилася (олія)

3. Скаже тобі люба мама,

що з молока роблять… (сметану)

4. Хто хустиночку свою 
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має? 
(капуста)

5. Відварне та відбивне,

просто чудо заливне!

З нього робляться ковбаси,

Називають його…(м’ясо)

6. Був зерном він у землі,

Став із сіллю на столі.

 З ним їсти ми сідаємо, 

 І гостей стрічаємо. (хліб)

7. Наче місяць молодий, 
Тільки жовтий і смачний.

(банан)

8. Зроблений він з молока,
Має тверді він бока.
У ньому так багато різних дір.
Здогадалися? Це …
(сир)

 

В

и

ш

н

я

 

 

О

л

і

я

 

 

 

С

м

е

т

а

н

а

 

 

к

а

п

у

с

т

а

 

м

’я

с

о

 

 

х

л

і

б

 

 

б

а

н

а

н

 

с

и

р

 

 

Вчитель

-Тема нашої перерви «Вітаміни». Девіз перерви «Будьмо здоровенькі!». Сьогодні ви дізнаєтеся, що таке вітаміни, які вони бувають і для чого їх треба вживати.

 

Виходять Вітамінки (діти в костюмах вітамінок)

Розказують вірші.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добридень вам, дорослі і малята,              

Запрошуємо всіх на наше свято!

Перерву здоров’я проводимо нині

Дуже потрібну кожній дитині.

 

 Ми, школярики маленькі

Проводимо  перерву: «Будьмо здоровенькі»

Бо здоров’я – основа всього у світі

Знають в школі і найменші діти.

 

У кожній родині, у кожній сім’ї

Зростають веселі й спритні школярі.

А щоб шкільні науки добре вивчати

Про своє здоров’я треба подбати

Щоб були ви здоровенькі ,
І красиві, й рум’яненькі, 
Щоб росли міцними й дужими, 
До хвороб були байдужими!

 

Всі вітаміни смачненькі,
І солодкі, і кисленькі. 
Їжте, діти, їх охоче, 
Кожен, хто коли захоче!

 

 Їжа, багата на вітаміни,

Є дуже корисною для людини.

В кожного з них особлива задача:

Кожен опікується здоров'ям дитячим.

 

Найбільше багатство – здоров’я людини.

А люди здорові – багатство країни.

А будуть здоровими діти рости,

То буде країна багатством цвісти!

 

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

 Вживати поживне і тільки корисне.

  Не їсти надміру, не шкодити тілу

  І пам’ятати про вітаміни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель 

 

- Без чого людина не зможе жити?

- Навіщо людині потрібна їжа?

- Які продукти харчування приносять найбільше користі

нашому організму?

 

Овочі, фрукти, молоко, м’ясо, риба товаришують із вітамінами - корисними речовинами, необхідними для здоров'я людини. В організмі людини більшість вітамінів не утворюється. Вони надходять туди з їжею. Тому ви повинні їсти овочі, фрукти, горіхи, а також продукти тваринного походження, бо в них теж є вітаміни. А якщо їх організму не вистачає, людина хворіє.

Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку нашого організму.

Слово Вітаміни Походить від латинського віта – життя.

- Давайте подивимося невеличкий мультфільм про вітаміни.

Мультфільм про вітаміни

 

- Вітаміни - активні сполуки, які необхідні організму для нормального повноцінного життя. Вітаміни надходять в організм людини з їжею рослинного та тваринного походження, але, на жаль швидко там розкладаються. Тому необхідно постійно вживати продукти, що містять вітаміни. Найбільше вітамінів у свіжих фруктах та овочах.

- Які ви знаєте овочі?

- Назвіть відомі вам фрукти.

- Які фрукти ростуть у нашій місцевості?

На нашу перерву завітали Яблучко та Грушка.

Виходять дівчата в костюмах яблука та груші.

Яблуко:

 - Доброго дня, дітки! Чи всі ви полюбляєте їсти фрукти? Адже вони містять багато вітамінів.

Для зручності вітаміни позначають буквами латинського алфавіту.

Наприклад: А, В, С, Д, Е, К, Р

Вітамін А - це вітамін росту. При його недостатній кількості в у дітей порушується зір, знижується опірність організму до інфекцій, затримується ріст і розвиток організму. Цей вітамін міститься в моркві, червоному перці, кропі, щавлю, петрушці, абрикосах.

Вітамін С «відповідає» за міцність кісток і здорові зуби. Він міститься в капусті, помідорах, цибулі, часнику, картоплі. Найбільше його в плодах шипшини, лимоні і чорній смородині. Якщо організм тривалий час не отримує вітаміну С розвивається цинга. При цьому захворюванні ясна починають кровоточити, зуби розхитуються і випадають, кістки робляться крихкими, з′являється біль у суглобах.

Вітаміни групи В (В1, В2, В3, В6, В9 і т. д.) сприяють росту, нормалізують роботу шлунку, регулюють рівень цукру в організмі, нормалізують нервову систему. Ці вітаміни є в зеленому горошку, зеленій цибулі, кукурудзі, бобах, шпинаті.

Грушка:

Вітамін Р нормалізує кровотворення. Джерело вітаміну Р - капуста, ревень, помідори, виноград, вишні, сливи, малина, яблука, лимони, апельсини.

Вітамін К загоює рани, заспокоює біль. Його використовують при кровотечах, опіках, обмороженнях. Він міститься в шпинаті, капусті, зелених помідорах.

Вміст вітамінів у їжі з різних причин зменшується. Найбільше вітамінів втрачається під час варіння. Почищені овочі не можна довго тримати на повітрі, бо руйнується вітамін С. Тому овочі потрібно очищати та нарізати перед самим варінням і класти в емальовану каструлю з гарячою водою. Кришку каструлі під час варіння треба закривати. Добре зберігаються вітаміни при низькій температурі. Овочеві страви треба їсти зразу після приготування.

Кожна людина повинна щоденно одержувати з їжею всі необхідні вітаміни. Взимку джерелом вітамінів є яблука, сира морква, капуста, цибуля.

 - Відгадайте загадки

Загадки про овочі та фрукти:

1) Не стелюсь я шукати долі,

    Деруся вгору. Я...(квасоля).

2) Кругле, соковите,

    Сонцем налите.

     З гілочки котиться –

     У ротик проситься... (яблуко).

 

3) В темній я живу коморі,

    А коса моя надворі

    Гарбузова я сестриця

    Мене звати...(морковиця).

4) У вінку зеленолистім,

    У червоному намисті

    Видивляється у воду

    На свою хорошу вроду. (калина).

5)  Ми цукрові, ми кормові.

     Є брати у нас столові.

     Ми зростаємо рядками

     Люди звуть нас...(буряками).

6) Сидить Марушка

В семи кожушках;

Хто її роздягає,

Той сльози проливає.(цибуля).

7)  Ми зеленої всі масті

Всі довгасті, всі смугасті.

Прив’язали нас в рядках

На зелених ланцюжках.

Гарбуза ми сини й дочки

Звати як нас? (огірочки).

8)   Коли її кладуть на терези,

      Вона, немов на конкурсі краси.

      З румянами на щоках круглобока.

      Красуня, та на жаль, не синьоока.

      Зустрівшись з нею, дивуватись мушу

      Чому смачна й приваблива, така... (груша).

 

 

 

 

Учитель:

 - Дітки, зараз ви обєднаєтеся у групи. Візьміть кожен квадратик , колір якого подобається вам найбільше. Об’єднайтеся у групи за кольорами. (діти сідають за парти, розташовані по колу.)

 - Зараз кожна група виконає своє завдання і ми разом створимо лепбук, який має назву «Вітаміни»

Завдання

 

І група

Наклейте назви вітамінів на книжку-гармошку.

ІІ група

Наклейте вітамінні продукти на макет-дощечку.

ІІІ група

Наклейте слова, які асоціюються зі словом вітаміни на спину їжачка ( овочі, фрукти, м’ясо, молоко, олія, риба, хліб, боби, яйця, рослини).

IV група

Наклейте корисні продукти для смачної піцци на макет.

V група

Розфарбуйте органи, на які впливають вітаміни і покладіть у конверт-вкладку.

VI група

Наклейте шкідливі продукти на чотирикутну книгу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель

 - А зараз ми закріпимо всі ваші відомості на наш лепбук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 - Дітки, сьогодні ви не тільки дізналися про вітаміни, а ще й посмакуєте справжніми продуктами, які містять вітаміни. Пригощайтесь!

(Діти їдять нарізані яблука, моркву, виноград, які заздалегідь були підготовлені)

Вчитель

- Отже, діти, за власним бажанням ви стали жителями країни Здоров’я. І вам слід пам’ятати, що найбільше багатство в людини – це здоров’я. В усіх куточках Землі люди хочуть бути здоровими і гарними. Важливо, щоб людина була не лише красивою. А ще й доброю, працьовитою, щирою. Про таких людей кажуть, що вони красиві душею. Тому я бажаю вам бути здоровими, красивими і добрими.

 - На цьому наша перерва завершилася. Будьмо здоровенькі!

 

 

 

 

 

 

 

 

Бичко Тетяна Валеріївна, учитель початкових класів

м.Харків

Школа № 175

т. 0950344739

buchkot@ukr.net

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 січня 2020
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку