«Вітер століть» (До 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка)

Про матеріал

Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок. Використання цього типу уроку передбачає виконання учнями складних комплексних завдань, які охоплюють матеріал кількох розділів чи тем навчальної програми. Його основною дидактичною метою є реалізація засвоєних понять і теорій в інтелектуальній чи практичній діяльності учнів.

Перегляд файлу

 

Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок.

Використання цього типу уроку передбачає виконання учнями складних комплексних завдань, які охоплюють матеріал кількох розділів чи тем навчальної програми. Його основною дидактичною метою є реалізація засвоєних понять і теорій в інтелектуальній чи практичній діяльності учнів. Уроки мають таку структуру:

1. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань, навичок і вмінь, необхідних учням для самостійного виконання практичного завдання.

2. Мотивація навчальної діяльності, усвідомлення учнями практичної значущості знань, умінь та навичок.

(У поясненні необхідно вказати, який характер самостійного завдання, як підходити до його виконання, якими мають бути його результати, як їх оформити.)

3. Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій (що в них відоме, знайоме; що необхідно вирішити творчо; які узагальнені способи виконання дій можна застосовувати в такій ситуації в дещо зміненому вигляді; які інструменти, прилади, апарати потрібно використати).

4. Самостійне виконання учнями завдання під контролем і з допомогою вчителя.

5. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи. (Після виконання учні аналізують отримані результати, відображають їх у вигляді таблиць, графіків, діаграм.)

6. Звіт учнів про способи й результати виконання роботи і теоретична інтерпретація отриманих результатів. (У звіті вказують тему, завдання, вихідні теоретичні дані, розкривають хід роботи, аналізують отримані результати).

7. Підбиття підсумків уроку і повідомлення домашнього завдання.

Під час уроків комплексного застосування учні осмислюють і поглиблюють свої знання у процесі виконання вправ, лабораторних чи практичних робіт, опрацювання нових джерел на підтвердження відомих їм законів, правил, підготовки повідомлень, рефератів. Важливим завданням учителя на цьому уроці є визначення спільних для окремих тем чи розділів програми ідей, понять, правил, добір відповідних вправ, що дають змогу комплексно застосовувати знання, уміння і навички учнів.

Використання засвоєних знань, умінь і навичок на практиці виступає одночасно засобом і метою навчально-виховного процесу. Як засіб навчання здобута інформація використовується на різних уроках. Як мета виступає під час проведення цього типу уроку. Структура його: перевірка домашнього завдання; актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок; повідомлення теми, цілей та завдань уроку; осмислення змісту та технології виконання системи необхідних навчальних дій; самостійне виконання поставлених завдань під контролем учителя; звіт учнів про роботу; обґрунтування вчителем її результатів та проведення відповідної корекції; повідомлення та пояснення домашнього завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            ТОКЕКШМ

 

 

            Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок

                                                       на тему:

 

 

 

 

                                   «Вітер століть»

                      (До 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка)

 

 

                                                               Міжпредметні зв’язки :

                                                              декоративно-прикладне мистецтво,  

                                                             історія України, українська література.

                                                             був проведений 27.01.14

                                                             у «9» класі (художнього відділення):

                                                             вч. ДПМ Ящишин Т.І.

 

 

 

 

                                                         2014

 

Тема:   «Вітер століть»

                (До 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка)

Мета уроку: - узагальнення й систематизація знань учнів про аплікацію;

                       - засвоєння знань про види конструкційних матеріалів для    виготовлення аплікації;

                      - виявлення взаємозв’язку цілої  форми і частин;

                      -  закріплення на практиці уміння виконувати різні техніки аплікації;

                      -  формування уявлень про  відображення подій;

                     - розвивати аудіовізуальну асоціацію, фантазію, уяву ,образне мисленне;

                     - відображення емоційного стану подій засобами об’ємної аплікації;

                     - формування почуття патріотизму.      

Тип уроку: Урок комплексного застосування знань, умінь і навичок

Практична робота: виготовлення та демонстрація композиції

                              (тема уроку розрахована на 6 год.). 

 Техніка виконання:  виготовлення композиції технікою об’ємна аплікація.                                   

Методи та прийоми: розповідь, коментар,  практична творча робота учнів.

Види діяльності учнів: сприймальна, пізнавальна, художньо-практична.

Наочність: мультимедійний супровід уроку.

Міжпредметні зв’язки : декоративно-прикладне мистецтво, історія України, українська література.

Матеріали та інструменти: кольоровий папір,картон кольоровий, картон пакувальний (гофрований), ножиці, клей ПВА.

                                     ХІД  УРОКУ

І. Організаційний момент.

                         Привітання    

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. 

         1.Повідомлення теми : Загальні відомості про технологію 

                                         виготовлення паперової  аплікації

       2. Мотивація навчальної діяльності.

 Тест на увагу

Завдання:

Знайдіть на картинці всі предмети коричневого кольору.

А тепер увага!

Назвіть вголос всі предмети синього кольору.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Запитання

1. Які види аплікації ви знаєте?

2.З яких матеріалів виконують аплікацію?

3. Які ви знаєте нетрадиційні матеріали для виготовлення аплікації ?

ІV. Систематизація знань та вмінь.

Пригадаємо:

   Аплікація — це накладання форм різних матеріалів на інший матеріал — основу, фон. Слово “аплікація” в перекладі з латинської мови означає “накладання”. Аплікація буває предметна, сюжетна і декоративна. Техніка аплікації полягає в наклеюванні або пришиванні  шматочків паперу, тканини, шкіри, рослинних матеріалів на паперовий, тканинний або інший фон.

    У ХVI столітті аплікації була улюбленим декоративним елементом.

Найчастіше ними прикрашали облачення священнослужителів, наприклад ризи, балдахіни, і навіть використовували для оформлення інтер'єру, аплікацією прикрашали покривала, подушки, фіранки тощо.

З давніх-давен аплікацію використовують із прикраси народних костюмів. Їх нашивали на спідниці -поневи, сарафани, кожухи, туфлі, головні убори. Використовуючи при цьому гарні нитки, намистинки, стеклярус, бісер, перли.

               1. Повідомлення нового матеріалу:

                             Отже,  паперове мистецтво!

Видів паперового мистецтва є багато, і на уроці  я розповім про кілька з них.

Взагалі, що тільки з паперу не роблять, що тільки ним не прикрашають і що тільки з нього не виготовляють в нашому житті.

Уся поліграфія, усі видавництва, рекламна продукція, упаковка, тара, і навіть, банальні туалетні зручності - усі завдячують паперу.

Папір на стільки популярний у світі, що у Швейцарії, а саме в місті Базель, зробили музей паперу.

Трошки про папір: вперше виготовили папір у Китаї у 105 році. Звичайно технологія вироблення його була примітивною, але головним було його створення. До цього сувої з папірусу були в стародавньому Єгипті: ці сувої до певної міри також можна вважати папером, за технологією виготовлення обидва види паперу були дуже схожими, хоча різниця полягала у матеріалі.

Сьогодні основними компонентами паперу є целюлоза та деревна маса. Для надання паперу певних оптичних і технологічних властивостей до основної маси додають різноманітні домішки (дрібно розмолоті мінеральні суміші: проклеюючі, фарбники, наповнювачі тощо).

 Ви, мабуть, дещо чули про об'ємну паперову пластику?

                        Кірігамі,  кусудама             паперовий живопис

 

 

 

                                     об'ємна паперова пластика

 

                орігамі       вирізання з паперу            аплікація                  квілінг

                                   чи витинанка

            4.    Практична робота

Завдання:   відобразити емоційний стан подій засобами об’ємної аплікації переглянувши відеоролик "Кругом неправда і неволя" Т.Г.Шевченко, у виконанні барда Ф.Пірнач. Виявити взаємозв’язок цілої форми і частин. 

  Завдання учні виконують під музику Гурту "Кому вниз" пісня "Суботів" на вірш Т.Г. Шевченка "Стоїть в селі Суботові ", Кому Вниз – Не Нарiкаю Я На Бога(на вірші Т.Шевченка). Учитель нагадує про техніку безпеки та правила роботи з інструментами та матеріалами.

На уроці  кожен  зможе відобразити емоційний стан подій засобами об’ємної аплікації.

Для цього нам знадобиться поетапно виконати завдання :

 1.Створюємо ескіз     Мастер-класс Вырезание: 3D картины и 3D открытки Бумага. Фото 2

 

2.Розподіляємо на окремі елементи  Мастер-класс Вырезание: 3D картины и 3D открытки Бумага. Фото 3

3.Кожен з елементів переносимо на окремий папір і підклеюємо гофрокартон.  Мастер-класс Вырезание: 3D картины и 3D открытки Бумага. Фото 4

4. Підготовлені елементи наклеюєте на фон.

 Мастер-класс Вырезание: 3D картины и 3D открытки Бумага. Фото 1  Мастер-класс Вырезание: 3D картины и 3D открытки Бумага. Фото 5

            Під час виконання практичної роботи вчитель контролює:

  • Організацію робочого місця.
  • Дотримання безпечних прийомів праці.
  • Поставу.
  • Реалізацію методів самоконтролю та взаємодопомоги .

Під час обходу робочих місць вчитель :

  • Збирає інформацію для підведення підсумків уроку.
  • Проводить індивідуальний, фронтальний інструктажі.

VІ. Підсумок уроку.

Учитель аналізує й оцінює роботи учнів.

1. Показ готових виробів

2.Підведення підсумків уроку

3.Оцінювання робіт:

таблиця оцінювання якості готового завдання:

Критерії оцінювання

Оцінка

Зауваження

1.

Креативність ідеї

 

 

2.

Зовнішній вигляд

 

 

3.

Відповідність задуму

 

 

4.

Якість кінцевої обробки виробу

 

 

5.

Вміння презентувати виріб (реклама)

 

 

6.

Використання цікавих технік, складних елементів.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку