Відкритий урок з трудового навчання 5 клас
Тема: Виготовлення ялинкових прикрас.
Мета: Вдосконалювати учнівські вміння та навички роботи з фоаміраном, під час виготовлення ялинкових прикрас; розвивати вміння вирізати, конструкторськи здібності, працювати з гарячим пистолетом; збагачувати словниковий запас; виховувати інтерес до уроку, працьвитість, бережливе ставлення до природи.
Обладнання: кольоровий фоаміран, заготівки з фоамірану для іграки, ножиці, гарячий клей, олівець, Відео №1-3, мішок Д.М. з подарунками, проектор з музичним сопроводженням. плакати «правила ТБ під час роботи з ножицями та гарячим клеєм»
ХІД УРОКУ
1.Підготовка робочих місць ( перед початком уроку).
2.Організаційний момент.
Учитель. Найприємніше з усіх свят, повне надій і очікувань, звичайно ж, -
Новий рік.
Відгадайте загадку:
Що за гостя в нас така
І висока, і струнка,
Сяє сріблом угорі,
На гіллячках ліхтарі.
І ростуть на ній не шишки,
А цукерки і горішки!
Вірно, це ялинка Так, Новорічне свято дуже цікаве. І в гості до вас приходить лісова красуня.. Їй ми радіємо, її ми прикрашаємо яскравими іграшками, довкола неї водимо хоровод.
(лунає музика заходять ДМ та Сн.)
Дід Мороз. Дорогі мої друзі! Із наступаючим роком Новим я вітаю вас радо!
Снігуронька. У предноворічну святкову годину, втаю і я вашу дружню родину!
Дід Мороз. Щоб вам не знати бід та напасті, в достатку цей рік провести і у щасті!
Хай свято ніколи ваш дім не лишає, хай радісний сміх ваш повсюди лунає!
(лунає плач).
Снігурочка: Дивно, хто це на передодні свята зараз може плакати? Хто це плаче? Мені здається, що плач лунав звідси.
Ялинка (Ксюша): Вже на порозі Новорічна пора,
А про мене забула мала дітвора.
Невже без мене відбудеться свято?
Невже ніхто мене не буде вітати?
Невже не засвітяться ліхтарики на мені?
Невже не порадують іграшки яскраві?
Ви гляньте на мене, ялинку зелену,
Я гарна і пишна, хоч є кращі за мене,
Та мене не залишайте тут стояти,
Я хочу із вами Новий рік стрічати!
Учитель: Діти, мені так шкоди ялиночку!
- Гляньте, яка вона зелена та пишна
- Як же її розвеселити?( Треба прикрасити).
- Я теж так думаю. Потрібно її прикрасити іграшками.
- Але де ж їх взяти?
- А давайте зараз ми їх зробимо своїми руками з фоамірану.
Д.М. Ви працюйте, розвеселить ялиночку, а ми з Снігуркою поспішаємо до інших дітей , а вам на згадку залишимо цю чарівну торбиночку , коли прикрасите ялиночку тоді і ялиночка від дасть вам подарунки з торбиночки.
3. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже, тема нашого уроку: Виготовлення ялинкових прикрас.
Існує легенда про Новорічну Ялинку.
В одному забутому Богом селі напередодні Різдва один хлопчик пішов в ліс у пошуках віток або кори дуба, щоб розпалити камін, як це робилося за традицією в святу ніч. Проте, на пошуки пішло значно більше часу, чим він на те розраховував, і непомітно на землю опустилася ніч. Бідолаха малюк в темноті ніяк не міг знайти зворотну дорогу до будинку, до того ж всі сліди почали поступово зникати під снігопадом, що почався. Хлопчик відчув, як грудка сліз підкотила до горла, адже як він чекав цієї ночі Різдва! За декілька місяців вперед він почав готуватися до цієї ночі і чекав це свято, яке тепер не могло святкувати, загубившись в лісі. У лісі, що вже давно порідшав без листя, він раптом побачив дерево, яке було як не дивно, ще зеленим, під ним він і сховався від снігу, це була ялинка. Відчувши, як на нього навалилася усталась, малюк заснув притиснувшись до стовбура і дерево опустило свої вітки до землі, створивши для хлопчика зелену хатину, яка захищала його від снігу, холоду і вітру. На ранок хлопчик прокинувся, почувши голоси, що лунали в лісі. Це були жителі села, які прийшли в ліс на пошуки зниклої дитини. Хлопчик вийшов зі свого укриття і кинувся до тих, що розшукують його, кричучи від радості. І лише після цього всі раптом відмітили яка краса була навколо: сніг, що випав вночі, опушивши гілки дерев, розстелив на землі пуховий килим, який тепер виблискував всіма барвами веселки. У подяку ялинці за те, що вона захистила хлопчика, дерево стало символом Різдва, яке кожне різдво привозили додому і прикрашали вогнями, щоб відтворити той казковий момент, коли жителі села побачили ялинку, що виблискує сріблом.
В колі друзів краще працювати,
Легше думати і вироби виготовляти!
Кожна група буде виготовляти свої прикраси. А в кінці уроку ми будемо ними прикрашати нашу ялиночку.
4. Історія виготовлення ялинкових прикрас
Учитель: Новий рік – це свято яке ми з вами так чекаємо. Адже новорічна красуня обов’язкова на святі прикрашена новорічними іграшками. Ось і новорічна іграшка має свою історію. Виявляється, її історія почалася багато століть тому.
(відео «Історія виготовлення ялинкових прикрас »)
Ми з вами сьогодні будемо продовжувати виготовляти ялинкову прикрасу з фоамірану. Фоаміран – це чудовий матеріал, прорезінений. Він різнокольоровий, міцний, зрізи не обсипаються. Крім того з ним легко працювати і можна створювати чудові прикраси. Фоаміран годиться для іграшок будь-якого розміру – від крихітних до великих
V. Формування навичок учнів.
Практична робота: Виготовлення новорічної прикраси.
1. Забезпечення необхідними матеріалами та інструментами.
Для того щоб виготовити новорічну прикрасу, потрібні матеріали та інструменти.
Назвіть, які матеріали та інструменти ви підготували на сьогоднішній урок?
2. Вступний інструктаж з ТБ.
Перед початком роботи нашої фабрики «Умілі руки» давайте згадаємо правила ТБ під час роботи з ножицями, гарячим клеєм.
(повторення за малюнками ТБ)
Фізхвилинка «Руханка - Зима»
3. Самостійне виконання практичної роботи за інструкційними картками. Контроль учителя з метою виявлення недоліків під час виконання практичної роботи та надання учням допомоги.
А). Повторення операцій виготовлення елементів іграшки на минулих уроків
Б) Виготовлення іграшки (з’єднання стрічок верхнього рядка та нижнього рядка, приклеювання стрічки з вірьовочкою для того щоб трималась іграшка )
- Скажить мені будь ласка, а яке ще свято ми з вами дуже чекаємо на Новий рік? (Один із символов Різдва є Янгол якого ми не бачимо, але він завжди поруч з нами и зараз ми з вами зробимо Білого Янгола Який нас буде оберігати та захищати)
В). Виготовлення Янгола під пісню «Янгол білий»
Лунає пісня «Янгол Білий»
8. Виставка та оцінювання робіт
Учні наряджають ялинку новорічними іграшками , а ялинка (Ксюша) дарує їм подарунки за виконану роботу.
VII. Підсумок уроку
Учитель. Робота кожного із вас на сьогоднішньому уроці – ваш маленький шедевр, ваш успіх, розкриття вашої творчості. Ви свою ялинкову прикрасу зробили власними руками, з великою любов’ю, ці вироби наповнені позитивною енергією, даруватимуть тепло ваших рук і серця.