Вивчаємо числівник 4 клас

Про матеріал
Цікаві завдання,що допомможуть закріпити і узагальнити знання учнів з теми "Числівник".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цікаві завдання з української мови Вивчаємо числівник 4 клас

Номер слайду 2

Числівник. Це –Числівник-мандрівник. Рахувати все він звик: Скільки двійок у студента,Скільки справ у президента. Все потрібно рахувати,І усьому ціну знати.

Номер слайду 3

Розгадай ребуси100лиця 3 буна ві3 ла7 я 100ляр 3 кут никмі100 ві3на с3бав. О3мав пі2л ви3жор100кий г 1а

Номер слайду 4

Відгадай загадки з числівниками1. Два тікає,два доганяє,а один одного не дожене.2. Що за розумний горщик,а в ньому є сім дірок?3. Хто трьома зубами сіно їсть?4. Чотири вушка і два черевця.5. Між двох світил я в середині один.6. Стоїть пан на току,в зеленому ковпаку,а під тим ковпаком сімсот козаків.______________________________________________ Відповіді:колеса,голова,вила,подушка,ніс,соняшник

Номер слайду 5

Завдання для кмітливих1. Яка річка в Україні складається з префікса і числівника?2. В якої річки ,що протікає в Америці є три ноти?3. Скільки кроків зробить горобець за сім років?4. Чи може іти дощ два дні підряд?5. Летіло п`ять качок,три мисливець убив. Скільки качок зосталося?6. Виходило дванадцять молодців,випускали п`ятдесят два соколи та триста шістдесят п`ять лебедів.__________________________________________________Відповіді: Прип`ять,Місісіпі,жодного він стрибає,ні ,три,місяць ,тижні,дні року

Номер слайду 6

Прислів`я та приказки з числівниками 1-2 Чоловік має два вуха,щоб багато слухав ,а один язик , щоб менше говорив.. Хто мовчить , той двох навчить.. Одна нога тут,а друга там.. Два чоботи пара.. Перший сон найсолодший.. В один чобіт не взуєш дві ноги.

Номер слайду 7

Дві невістки в хаті – два коти в мішку., Два пани,а одні штани: котрий раніше встав,той і вбрався. Два півні і дві господині не згодяться ні завтра,ні нині. Не бігай з одним ротом на два обіди. Ніхто два віки не проживе. Де дві няньки ,там дитина без ока. Двоє діток –як два ока в лобі. Один син-не син,два сини-пів сина,три сини-один син. Два брехуни одної правди не скажуть.

Номер слайду 8

3 Пліт переживе три роки,собака три плоти,кінь переживе при собаки,а чоловік переживе три коні. Гнеться в три погибелі. Три голови ,а пуття не довели. Один “зараз” краще “трьох” потім. Газдиня-три городи,одна диня. Дві баби- торг,а три – ярмарок. Робить за одного ,а їсть за трьох.Із нехочу з `їв три миски борщу.

Номер слайду 9

7 . Сім років мак не родив - і голоду не було.. Тримати за сімома замками.. На тиждень сім п`ятниць.. Сім разів відмір,один - відріж.. Наговорив сім мішків гречаної вовни.. Без сьомої клепки в голові.. Почуватися на сьомому небі.. Сім шкур дере.. Дитина до семи літ правду каже.. За сімома печатями.. Семеро одного не ждуть.. Працювати до сьомого поту.. Краще сім разів горіти ,ніж один раз овдовіти.. Сім літ морячив,а води не бачив.. .

Номер слайду 10

Інші числа. Кінь на чотирьох ногах і то спотикається.. Краще на п`ять хвилин раніше,ніж на хвилину пізніше. Ліпше свій гість,як чужих шість. Знати як свої п`ять пальців. Десятою дорогою обходять. Одному мука- десятьом наука. Пошануй одежу раз,вона тебе десять раз пошанує. Ліпше мати сто приятелів,ніж одного ворога. Розумна голова сто волів нагодує.

Номер слайду 11

Римовані вірші-лічилки з числівниками. Раз,два,три,чотири- Сонце гріє,аж пече.кицю грамоти учили; З сома сьомий піт тече не читати,не писати, Радить сому сонний кіт: а за мишками ганяти. -Покупатись ,соня слід. Мовив лис до лисеняти: _Подивися біля хати Рахуватись ,дітки,вчились, дружно виструнчились в ряд Барбарисики лічили. Сім пухнастих каченят . -Раз,два,три,чотири,п`ять- Походжають три індики. Дуже смачно рахувать. Шість курчаток невеликих. Он пішли два гусаки до бабусі в буряки. Вдвох полічимо тепер ми, Скілбки птиці тут… -Півферми! .

Номер слайду 12

Цікава етимологія Тисяча походить із праслов`янської мови,де утворилося внаслідок складання двох коренів *ty -щось велике ,товсте.жирне- і *set,що походить з індоєвропейського сто. Отже первинна етимологія слова тисяча-”товста сотня”, “велике сто”. Мільйон. Це слово має свого автора венеціанського купця Марко Поло. Воно складається з італійського кореня мілле-”тисяча” і суфікса збільшення –он-е (в українській мові йому відповідає –ищ-е) . Отже, мільйон буквально означає “тисячище,велика тисяча” . Саме за допомогою цього слова мандрівний купець намагався описати незліченні багатства Китаю. Сорок-східнослов`янське. У давнину на Русі для пошиття одного сорока-хутряної шуби- потрібна була в`язка із сорока соболиних,чи куничих шкурок. Від назви речі утворилася назва одиниці рахунку,відсутня в інших слов`янських мовах.

Номер слайду 13

Дякую за увагу

pptx
Додано
23 вересня 2023
Переглядів
1508
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку