Календарно-тематичне планування з української мови 5 клас для індивідуального навчання (1 год на тиждень)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови 5 клас для індивідуального навчання (1 год на тиждень). Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.). Підручник «Українська мова. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти (автори: Гапон Л.О., Грабовська О.М., Петришина О.І., Підручняк О.П.)
Перегляд файлу

 

  КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ

 

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти 

(автори: Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.)

 

Підручник «Українська мова. 5 клас» для закладів загальної середньої освіти 

(автори: Гапон Л.О., Грабовська О.М., Петришина О.І., Підручняк О.П.)

 

№ з/п

Зміст навчального предмета

(тема уроку

Дата

1

  Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування думки, пізнавальна, об’єднувальна. Мовні й немовні засоби спілкування, які люди використовують у повсякденному житті. УРМ № 1. Складання та розігрування діалогів, зокрема: - в онлайн-середовищі відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної із життєвим досвідом учнів із використанням етикетних формул; - телефонних розмов, що передбачають уникання небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам. УРМ № 2. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань.

 

2

Текст. Заголовок тексту. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. Простий план тексту. Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). Ключові слова   в    тексті.  Усна й письмова форми тексту  (висловлення).

Типи мовлення:   розповідь,  опис,  роздум.  Особливості  будови   опису предмета. УРМ № 3. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис   предмета,   за   колективно   складеним простим планом.   

 

3

 

УРМ № 4. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). Речення. Поділ тексту на речення. Інтонація  речень,  різних  за   метою висловлювання  Слово. Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично).

 

4

Контрольна робота № 1 (тестові завдання). Вступ. Повторення та узагальнення вивченого в початкових класах.  Текст. Речення. Слово. Лексикологія. Лексичне значення слова. Тлумачний словник (практично).  Однозначні й багатозначні слова (повторення). Використання багатозначних слів у прямому й переносному значенні (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення.   Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях.

 

5

УРМ №5-6. Контрольний письмовий  докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом).  Редагування переказу.  

 

6

УРМ № 7. Аналіз письмового переказу. Групи слів за значенням. Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Словник синонімів (практично). Роль синонімів у мовленні.   Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів (практично). Пароніми. Словник паронімів (практично). Лексична помилка (практично).

 

7

Контрольна робота № 2 (тестові завдання).  Лексикологія.  Групи слів  за   значенням. Читання тексту, у якому використано слова, ужиті в переносному значенні.

 

8

Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Будова слова. Орфографія. Основа слова й закінчення (повторення і поглиблення). Незмінні й змінні слова. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

 

9

Префікс і суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси та префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. УРМ № 8-9. Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі. Особливості твору-опису тварини (предмета).

 

10

 

 

УРМ № 10. Аналіз письмового твору-опису тварини. Правопис значущих частин слова (повторення).  Написання префіксів пре-, при-, прі-.

 

11

Контрольна робота № 3 (тестові завдання). Будова слова. Орфографія. Аудіювання текстів фольклорних творів (колискових пісень, забавлянок, утішок), що містять слова із суфіксами, які надають слову значень  зменшуваності й пестливості.  Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина (кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Приголосні дзвінкі і глухі (Приголосні тверді і м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.  Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г.

 

12

 

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення). Поділ слова на склади. Основні правила переносу слів

 

13

УРМ № 11-12. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). Особливості будови розповіді. Фонетичний розбір слова.

 

14

 УРМ № 13. Аналіз твору-розповідіКонтрольний диктант № 1.  Орфоепічна помилка (практично). Наголос. Словник наголосів. Орфоепічний словник. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням.

 

15

Контрольна робота № 4 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії.

 

16

Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів Орфограма. Орфографічний словник. УРМ № 14. Есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо). Редагування есе.

 

17

Уподібнення приголосних звуків. Написання слів із сумнівними приголосними.  Орфографічна помилка (практично). Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз-     (розі-), без-.

 

18

Спрощення в групах приголосних. Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично): [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и]; [о], [е] з [і]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів.

 

19

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків: [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]; [д] – [дж]; [зд] – [ждж]. (практично): Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й]; уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності). Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-),без-).

 

20

Контрольна робота № 5 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

Виразне читання текстів уголос із дотриманням правил орфоепії.

 

21

Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення). Сполучення букв йо, ьо. УРМ № 15. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом). Апостроф (повторення і поглиблення).

 

22

УРМ № 16-17. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом.  Особливості будови елементарного роздуму.

 

23

УРМ № 18. Аналіз письмового твору-роздуму. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних. Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних. Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв).

 

24

Контрольна робота № 6 (тестові завдання). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія. Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв Проговорювання скоромовок.

 

25

Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Відомості із синтаксису і пунктуації. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні. Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

 

26

Види речень за метою висловлювання; емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення). Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. УРМ № 19. Твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). Редагування твору-роздуму.

 

 

27

УРМ № 20. Аналіз письмового твору-роздуму. Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

 

28

Узагальнення і систематизація з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації» (Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення). Контрольна робота № 7 (тестові завдання). Відомості із синтаксису та пунктуації. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення. Аналіз, оцінювання тексту, який містить вивчені синтаксичні одиниці. 

 

29

Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним словом.

 

30

УРМ № 21-22. Контрольний письмовий  докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

 

31

УРМ № 23. Аналіз письмового переказу. Звертання. Непоширені і поширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення). Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.     УРМ № 24-25. Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів. Редагування тексту листа. Адреса.

 

32

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення. Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови. Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу.

 

33

Узагальнення і систематизація з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації» (Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог). Контрольний диктант № 2.

 

34

Робота над помилками, допущеними в диктанті. Контрольна робота № 8 (тестові завдання). Відомості із синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог.

Читання та аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниці.

 

35

Робота над помилками, допущеними у тестових завданнях. Підсумковий урок

 




 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
25 вересня 2023
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку