Вивчаємо число і цифру 3. Досліджуємо склад числа 3
Мета. Формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин; формувати поняття про рівності та нерівності. формувати уявлення про арифметичні дії додавання і віднімання.
Прадавні люди здебільшого лічили так: один, два, багато. Значно пізніше люди дали назву числівнику, який ми називаємо «три», і його стали використовувати замість слова «багато». І сьогодні мати, розсердившись на дитину, може сказати: «Чи я маю три рази повторювати те саме?!». А ще пригадайте: «Обіцяного три роки чекають». Іноді числом 3 стародавні люди позначали весь навколишній світ: його ділили на земне, підземне й небесне царства. Тому число 3 у багатьох народів вважається священним. Коли люди складали легенди про богів, то виділяли трьох найголовніших з них... У багатьох казках герой змагається із триголовим драконом; проходить три царства: мідне, срібне й золоте; загадує або здійснює три бажання; витримує три випробування... У стародавній Греції філософи були й математиками, і вони теж замислювалися над числом 3. Так, Піфагор вважав число 3 символом гармонії, а Аристотель — числом, що символізує початок, середину й кінець... Отже, сьогоднішній урок присвячено вивченню такого цікавого і такого «магічного» числа 3.
Усний рахунок
Розкладаємо число 3 на дві частини
.
Написання цифри 3
Розказуємо склад числа 3.
Розказуємо так.
3 складається з 0 і 3, з 3 і 0, з 1 і 2, з 2 і 1.
Працюємо в зошиті. Знаходимо пропущені числа
2 +… = 3 3 +… = 3
1 +… = 3 0 +… = 1
1 +… = 2 1 +… = 1
1 +… = 2 0 +… = 3
Записати числа від 0 до 3
0 1 2 3
Порівняти числа та записати
3…2 3…3 1…3
Складаємо задачі на додавання та віднімання за малюнком.
Геометрична хвилинка. Відгадай назву.
Як називаються ці предмети і чому мають таку назву?
Ця геометрична фігура має 3 кути, про що свідчить його назва, а ще має 3 вершини та 3 сторони – що це ?
Перегляд Мультфільму, який розповість малюкам про трикутник: які особливості має трикутник, як легко намалювати трикутник, які предмети можуть мати трикутну форму. https://www.youtube.com/watch?v=8XJ_WNwyIQY
САМОКОНТРОЛЬ
Закріплюємо склад числа та самостійно перевіряємо
Підсумок уроку.
Яку цифру каліграфічно сьогодні писали на уроці? Яке число вона позначає?
Назвіть «сусідів» числа 3
Що нового ви вивчали на уроці?
Що сподобалось на уроці найбільше?