Комунальний заклад
«Гімназія №34»
Кам’янської міської ради
Вивчаємо дроби
4клас
м. Кам’яяянське
-Освітня: ввести поняття «дріб»; утворенням дробу, з термінами чисельник і знаменник, навчити читати і записувати дроби;
-Розвивальна: розвивати навички усного рахунку; розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, вміння логічно мислити і доводити свою думку;
-Виховна: виховувати старанність, наполегливість, активність, інтерес до пізнання нового, уважність прищеплювати цікавість до математики; виховувати дисциплінованість, товариськість;
-Практична:оперування дробовими числами на практиці; порівнювати дроби між собою; удосконалювати обчислювальні навички учнів.
Обладнання: Математика Світлана Скворцова 4 кл, презентація «Дроби»
І. Актуалізація опорних знань і способів дії
1 Робота в зошт. Девіз уроку”
… Математика – це храм науки,
І щасливий той,
Хто увійде до нього”.
2. СОНЕЧКО
Учням пропонується зібрати свою позитивну енергію в долонях.Для цього треба терти долоні одна об одну протягом хвилини,відчуваючи потік позитивної енергії. Потім різко розводимо перед собою на відстані 1-2 см і відчуваємо між ними енергетичний струм. Із цього струму «ліпимо» уявний «сонечко» і выддаэмо другу,з яким хотіли б поділитися гарним настроєм і позитивними емоціями/радістю,добротою,щирістю/.
3. ФОРМУЛА УСПІХУ
Розшифруйте записану формулу уроку:
/У+О//В+С/Р=З
У-увага
О-організованість
В-взаємодопомога
С-спілкування
Р-робота
З-знання
Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.
4.Усний рахунок
- Діти пригадаємо що таке частина?( Частина — окрема одиниця (пайка, шматок, кількість, ділянка, елемент, деталь, розділ, відділ), яка відділяється від чогось цілого.
5.Графічна хвилинка
6. Робота в зошитах .
Познач дробом захарбовану частину цілого
II.Узагальнення і систематизація знань учнів
7. Як виникли дроби
(Казка)
У країні Математика, там, де ще не ступала нога людини, мешкали цифри.
Але вони не мали своїх будиночків і жили в одному тісному помешканні, яке збудував старенький дідусь Нуль.
Одного дня дві подружки Одиниця та Двійка вирушили на прогулянку.
— Мені вже набридло жити в цій старій тісній оселі,— зізналася Одиниця.
— І мені також,— відповіла Двійка.
— А давай побудуємо свій будинок!
— О! Це гарна ідея!
І заходилися вони будувати собі нове помешкання. Спочатку поміркували, як воно має виглядати. А згодом вирішили, що це обов’язково має бути двоповерховий просторий будинок. За порадами щодо будівництва звернулися до Мінуса. Він надав багато слушних указівок, але найбільшу увагу приділив перекриттю між поверхами.
— Перекриття повинно бути міцним і рівним,— наголосив Мінус.
Подружки подякували за поради й почали будувати затишну оселю. Завдяки цінним указівкам, будівництво проходило швидко й весело.
І ось будинок споруджено. Не сперечаючись вирішили, що Одиниця буде жити на другому поверсі, а Двійка — на першому. І назвали вони свою споруду Дробом.
А згодом такі самі дроби почали будувати й інші цифри. Так і виникли звичайні дроби.
8. Проблемне завдання та його розв’язання.
- Згадайте дуже цікавий мультфільм «38 папуг». Одного разу друзі вирішили виміряти довжину удава. Яку одиницю вимірювання (мірку) вони обрали?(Папугу)(Слайд 6)
- На кожній парті лежить модель удава та мірка, за допомогою якої можна виміряти довжину удава. Виміряйте і ви довжину удава. (Учні виконують завдання парами.)
- Яка довжина удава у вас? (Три цілих мірки та ще половина мірки)
- З чим зіткнулись герої мультфільму і ви під час вимірювання? (Неможливо виміряти довжину удава тільки за допомогою цілих мірок, потрібна ще частина мірки).В мультфільмі - це крило папуги, а у нас – половина мірки.
9.Пояснення вчителя.
- Отже, виходить, що результат вимірювання не завжди можна було виразити натуральним числом. Доводилося враховувати частини міри. Так виникли дробові числа, або дроби.
- Уявіть, що сьогодні у вас день народження. На день народження до тебе прийшло 10 друзів. Святковий пиріг розділили на 10 рівних частин. Яку частину пирога отримав кожен? Правильно, одну десяту частину пирога. За допомогою чисел це можна записати
Такий «двоповерховий запис» використовують для позначення дробових чисел. Якщо троє твоїх гостей не полюбляють солодкого, це буде становити від всього пирога. Частину пирога, яку було з’їдено гостями, можна записати у вигляді . Записи виду називають звичайними дробами або простими дробами.
10 Запис дробів дробів від найменшого до найбільшого
11 Робота з підручником С.95 №1
12 .Ціле розділили на 30 рівних частин.Як називають 5; 7; 12 ;17;25;29 таких частин .Запиши відповідні дроби.
ІІІ. Закріплення вивченого. Формування умінь і навичок
1.С.95 №3 №4
Фіз. Хвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=tG6Tv_lzB6Q
2.Задача
3. План розв’ язування
4 Розв’ язування рівняння
5.Задача
6.План розв’ язування
7. Порівняння дробів
8. Розв’ язування рівняння
III/ Підсумок уроку
Гра «Чисельник — знаменник»
— Щоб запам’ятати, що таке чисельник і знаменник і не плутати їх, пограймо в гру. Якщо я називаю чисельник, піднімайте руки вгору — показуйте, що він записується вгорі. Якщо я називаю знаменник,— показуйте, що він пишеться внизу. Якщо показую риску дробу, складайте руки горизонтально.
1.Записати у вигляді дробу число:
Тридцять чотири сорок третіх