Конспект уроку з математики Тема: "Одиниці маси. Розв*язування задачі за блок - схемою. Розв*язування рівнянь."

Про матеріал
Конспект уроку з математики для учнів 3 класу нової української школа (розробки уроків за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ). Тема: Одиниці маси. Розв*язування задачі за блок - схемою. Розв*язування рівнянь.
Перегляд файлу

       Конспект уроку з математики  3 клас                              Дата____________________

   Тема:   Одиниці маси.  Розв'язування задачі за блок-схемою. Розв'язування  рівнянь.

   Цілі уроку: продовжувати знайомство учнів з одиницями маси — грамом, тонною; вчити встановлювати співвідношення  між грамом і кілограмом, між кілограмом і тонною; формувати вміння розв’язувати задачі за блок – схемою; вдосконалювати  обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; вміння користуватися терезами, зважувати  предмети, виховувати старанність.

Очікувані результати: В ході уроку діти  ознайомляться з одиницями маси — грамом, тонною;  будуть встановлювати співвідношення  між грамом і кілограмом, між  кілограмом і тонною; формуватимуться вміння розв’язувати задачі за блок – схемою; вдосконалюватимуться  обчислювальні навички; розвиватиметься логічне мислення, творчі здібності; вміння користуватися терезами; діти будуть вчитися зважувати  предмети, виховуватиметься старанність.

Методичне забезпечення:  підручник «Математика» (А.Заїка С.Тарнавська), картки для групової та парної роботи, картки для самооцінювання, смайли для рефлексії, словникові слова: тонна, центнер, грам, кілограм, ваги (терези); ілюстрації казкових героїв; електронні ваги (кухонні), ваги для визначення ваги тіла, терези, ІКТ, презентація уроку.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (урок – подорож).

                                                                    Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Одного разу Міньйони Джордж, Дейв та Крег  потрапили у дуже красиву казкову країну. Дуже добрі та мудрі її жителі  погодились допомогти Міньйонам , але після того, як вони вирішать всі завдання і отримають ключ від чарівних дверей, які повернуть їх додому. 
  1. Усний рахунок  а) Виконайте завдання від Простачка                     

600 + 400 = 1000              800 : 8 : 1 = 100

800 – 120 = 680                 60 : 60 ‧ 1 = 1

340 – 90 = 250                   200 : 10 ‧1 = 20

470 + 50 = 520                   30 :  3 ‧ 0 = 0

900 – 60 =840                    50 : 5 : 10 = 1   

 

б) Завдання від феї ( порівняти вирази)

         

В) Каліграфічна хвилинка

         -Запишіть числа у порчдку зростання від 457 до 464.                                                                                                  

  1. Математичний диктант  (довідка про тварин)

-Давайте виконаємо математичний диктант від Білосніжки

              

-А тепер, перевіряємо!

 

ІІІ. Оголошення теми і цілей уроку.

ІV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Вправа «Очікування»

 

-Виконаємо вправу, щоб дізнатися, чого ми очікуємо протягом уроку. Напишіть на фліпчатах «яблука» свої очікування від уроку.

2. Робота з підручником. Опрацювання завдання229

- Гаразд! А тепер ми повинні виконати завдання від Чаклунки.

Маса якого предмета є найменшою? А якого найбільшою? Давайте розмістимо дані числа у порядку зростання ( від найменшого до найбільшого з одиниць маси)


 

3. Пояснення нового матеріалу

-Масу великих  вантажів вимірюють центнерами і тоннами.  А масу малих предметів – вимірюють грамами. Грам – найменша одиниця вимірювання маси, а тонна – найбільша.

                             

-Мудрик  радить вам запам’ятати таблицю мір маси. Каже, що вона вам обов’язково  пригодиться!

  • А дідусь Лісовичок хоче розповісти також щось цікаве і корисне. Ось він пропонує познайомитися зі  стародавніми  мірами  маси та різними видами терезів (вагів).

     

                

4. Практична робота (зважування  на побутових вагах предметів, маси тіла дитини – на вагах для вимірювання ваги  тіла)

-Давайте і ми зараз спробуємо знайти масу деяких предметів: яблука, підручника з математики та зошита.

- Як ви думаєте, якими видами терезів нам  потрібно скористатися? Так, вірно, електронними  для зважування невеликих предметів (побутовими).

- А тепер виміряємо вагу вашого тіла. Яким вагами? (для вимірювання маси тіла)

   

5. Задача за малюнком (усно) (Довідка про колібрі та королька)

- Міньйони зустріли свого друга лікаря Грю. Допоможи їм вирішити задачу, яку дав їм  Грю.   Порівняйте!

1) 6 – 2 = 4 (г) – на 4 г більший корольок;

2) 6 : 2 = 3 (рази)- у 3 рази більший

            

                                                 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Закріплення вивченого матеріалу

6. Робота над задачею 235 ( блок – схема + скорочений запис)

а) бесіда за умовою задачі

б) запис розв’язку на дошці

- Про що розповідається в задачі? ( про буряки та моркву)

- Куди їх привезли? ( до їдальні)

- Скільки було кілограмів буряків і моркви ? (170)

- Що відомо про буряки? (  буряків було 5 мішків по 20 кг)

- Що відомо про моркву? ( морква була у 7 однакових мішках)

- Роздивіться блок – схему і скажіть, якою буде перша дія? ( 1) 20‧5 = 100 (кг) )

- Що знайдемо цією дією? ( скільки кілограмів буряків привезли  до їдальні)

- Якою буде друга дія? ( 2) 170 – 100 = 70 (кг)  )

- Про що дізнаємося? ( скільки кілограмів моркви привезли до їдальні)

- Якою буде третя дія? ( 3) 70 : 7 = 10 (кг)  )

- Про що дізнаємося? (яка маса одного мішка з морквою)

- Записуємо відповідь: маса одного мішка з морквою – 10 кг.

7.Робота в парах

а) розв’язок рівнянь;

б) перевірка

   

8. Робота в групах

а) завдання на картках

б) перевірка

            

 VІ. Підсумок уроку

  1. Вправа «Я знаю… Я запам’ятав (ла) … Я зміг (змогла)…»
  2. Рефлексія
  3. Самооцінювання
  • Супер! Ми це зробили – допогли міньйонам!

«Добрі розумники і розумниці за наші старання  жителі Казкової країни подарували нам чарівний ключ, який відкриє чарівні двері і поверне нас додому! А поки ми здійснюємо зворотний шлях, намалюйте  вдома найцікавіший момент нашої подорожі!»

    

  • А тепер оберіть собі відповідний смайлик! Та за допомогою карток оцінювання визначте рівень своїх досягнень.
  • За ваші старання на уроці міньйони лишили вам подарунки (браслетики успіху).

    +      

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 березня 2022
Переглядів
918
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку