Конспект уроку з математики 3 клас Дата____________________
Тема: Одиниці маси. Розв'язування задачі за блок-схемою. Розв'язування рівнянь.
Цілі уроку: продовжувати знайомство учнів з одиницями маси — грамом, тонною; вчити встановлювати співвідношення між грамом і кілограмом, між кілограмом і тонною; формувати вміння розв’язувати задачі за блок – схемою; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, творчі здібності; вміння користуватися терезами, зважувати предмети, виховувати старанність.
Очікувані результати: В ході уроку діти ознайомляться з одиницями маси — грамом, тонною; будуть встановлювати співвідношення між грамом і кілограмом, між кілограмом і тонною; формуватимуться вміння розв’язувати задачі за блок – схемою; вдосконалюватимуться обчислювальні навички; розвиватиметься логічне мислення, творчі здібності; вміння користуватися терезами; діти будуть вчитися зважувати предмети, виховуватиметься старанність.
Методичне забезпечення: підручник «Математика» (А.Заїка С.Тарнавська), картки для групової та парної роботи, картки для самооцінювання, смайли для рефлексії, словникові слова: тонна, центнер, грам, кілограм, ваги (терези); ілюстрації казкових героїв; електронні ваги (кухонні), ваги для визначення ваги тіла, терези, ІКТ, презентація уроку.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (урок – подорож).
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
600 + 400 = 1000 800 : 8 : 1 = 100
800 – 120 = 680 60 : 60 ‧ 1 = 1
340 – 90 = 250 200 : 10 ‧1 = 20
470 + 50 = 520 30 : 3 ‧ 0 = 0
900 – 60 =840 50 : 5 : 10 = 1
б) Завдання від феї ( порівняти вирази)
В) Каліграфічна хвилинка
-Запишіть числа у порчдку зростання від 457 до 464.
-Давайте виконаємо математичний диктант від Білосніжки
-А тепер, перевіряємо!
ІІІ. Оголошення теми і цілей уроку.
ІV. Опрацювання нового матеріалу.
-Виконаємо вправу, щоб дізнатися, чого ми очікуємо протягом уроку. Напишіть на фліпчатах «яблука» свої очікування від уроку.
2. Робота з підручником. Опрацювання завдання229
- Гаразд! А тепер ми повинні виконати завдання від Чаклунки.
Маса якого предмета є найменшою? А якого найбільшою? Давайте розмістимо дані числа у порядку зростання ( від найменшого до найбільшого з одиниць маси)
3. Пояснення нового матеріалу
-Масу великих вантажів вимірюють центнерами і тоннами. А масу малих предметів – вимірюють грамами. Грам – найменша одиниця вимірювання маси, а тонна – найбільша.
-Мудрик радить вам запам’ятати таблицю мір маси. Каже, що вона вам обов’язково пригодиться!
4. Практична робота (зважування на побутових вагах предметів, маси тіла дитини – на вагах для вимірювання ваги тіла)
-Давайте і ми зараз спробуємо знайти масу деяких предметів: яблука, підручника з математики та зошита.
- Як ви думаєте, якими видами терезів нам потрібно скористатися? Так, вірно, електронними для зважування невеликих предметів (побутовими).
- А тепер виміряємо вагу вашого тіла. Яким вагами? (для вимірювання маси тіла)
5. Задача за малюнком (усно) (Довідка про колібрі та королька)
- Міньйони зустріли свого друга лікаря Грю. Допоможи їм вирішити задачу, яку дав їм Грю. Порівняйте!
1) 6 – 2 = 4 (г) – на 4 г більший корольок;
2) 6 : 2 = 3 (рази)- у 3 рази більший
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. Закріплення вивченого матеріалу
6. Робота над задачею 235 ( блок – схема + скорочений запис)
а) бесіда за умовою задачі
б) запис розв’язку на дошці
- Про що розповідається в задачі? ( про буряки та моркву)
- Куди їх привезли? ( до їдальні)
- Скільки було кілограмів буряків і моркви ? (170)
- Що відомо про буряки? ( буряків було 5 мішків по 20 кг)
- Що відомо про моркву? ( морква була у 7 однакових мішках)
- Роздивіться блок – схему і скажіть, якою буде перша дія? ( 1) 20‧5 = 100 (кг) )
- Що знайдемо цією дією? ( скільки кілограмів буряків привезли до їдальні)
- Якою буде друга дія? ( 2) 170 – 100 = 70 (кг) )
- Про що дізнаємося? ( скільки кілограмів моркви привезли до їдальні)
- Якою буде третя дія? ( 3) 70 : 7 = 10 (кг) )
- Про що дізнаємося? (яка маса одного мішка з морквою)
- Записуємо відповідь: маса одного мішка з морквою – 10 кг.
7.Робота в парах
а) розв’язок рівнянь;
б) перевірка
8. Робота в групах
а) завдання на картках
б) перевірка
VІ. Підсумок уроку
«Добрі розумники і розумниці за наші старання жителі Казкової країни подарували нам чарівний ключ, який відкриє чарівні двері і поверне нас додому! А поки ми здійснюємо зворотний шлях, намалюйте вдома найцікавіший момент нашої подорожі!»
+