Вивчення будови періодичної системи

Про матеріал
Мета: Закріпити знання про періодичний закон, про будову періодичної системи, поглибити знання про малі і великі періоди, групи, підгрупи, про зміну властивостей елементів у періодах і групах; закріпити вміння користування ПСХЕ.
Перегляд файлу

Конспект уроку  40

 

Тема: Вивчення будови періодичної системи

 

Мета: Закріпити знання про періодичний закон, про будову періодичної системи, поглибити знання про

            малі і великі періоди, групи, підгрупи, про зміну властивостей елементів  у періодах і групах;

            закріпити вміння користування ПСХЕ.

 

Обладнання:  ПСХЕ

 

Тип уроку: З (Т- М)

 

Форми роботи: бесіда, проповідь, робота в групах, хімічний крос

 

Хід уроку:

І. Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1) На дошці записані основні поняття вивчає мої теми і учні дають визначення цим поняттям.

  • періодичний закон
  • періодична система
  • період
  • група
  • підгрупа

  2) Дати характеристику елементам за положенням в ПСХЕ (перевірка д/з)

 

IV. Мотивація навчальної діяльності

     Сьогодні на уроці и повинні закріпити і розширити знання про будову ПСХЕ.

Розширимо знання про зміну властивостей елементів  у групах. Закріпимо вміння користуватися ПС.

 

V .Закріплення знань. Робoта в групах.

      Завдання групам.

      Роздають картки з завданнями кожній групі.

1.Періоди поділяються на малі і великі. Чим відрізняються малі і великі періоди?

2. Групи поділяються на підгрупи: головну  і побічну. Чим відрізняються головні і побічні підгрупи?

3.Як змінюються  властивості ( металічні і неметалічні ) у періодах з зростання їх відносних атомних   мас?

а) порівняйте металічні властивості елементів (поставте знак нерівності):

Na    Mg;        Na    Al;        K   Ca;          K   Ti;          Li   Be;          Cu   Zn;          Ca   Fe.

4. За текстом підручника знайдіть ,як змінюються властивості( металічні і неметалічні)  у головних підгрупах з зростання їх відносних атомних мас (стр.116) ?

а) порівняйте металічні властивості елементів:

Na   K;        Li   Rb;         Mg   Ba;        Cu   Au;         Zn   Hg;

б)  порівняйте неметалічні властивості елементів:

S   O;        N   P;       Cl   Br;       F   I;        S   Se.

5. Розташуйте елементи у порядку посилення неметалічних властивостей:

                                                   Si, S , Cl , P , Al.

  1. Розташуйте елементи в порядку посилення металічних властивостей:

                                                 Ba, Mg , Sr , Ca , Ra

 

 

 

VI. Обговорення результатів роботи учнів в групах

Пропонуємо учням висловити свої думки  з приводу наданих завдань.

По одному учню з груп дають відповіді на отримані питання , пояснюють їх. Учні інших груп виправляють ( якщо треба) і доповнюють відповіді однокласників.

Вчитель обов’язково вносить свої корективи у відповіді учнів. А саме:

  • Уточнює і пояснює ще раз зміну металічних і неметалічних властивостей у періодах і головних підгрупах  з зростання ввідновних атомних мас елементів.
  • Звертає увагу учнів на існування тріад.
  • Пояснює  існування лантаноїдів і актиноїдів і чому їх винесено за межі таблиці.
  • Звертає увагу учнів на зміну валентностей елементів у вищих оксидах і сполуках неметалів з Гідрогеном.

 

VII. Підведення підсумків уроку.

         Отже, пропонуємо учням самим  зробити висновки з уроку, доповнивши незакінчені вислови вчителя:

  • Періодична система є - ..............    (графічним відображенням періодичного закону).
  • Періодична система складається з ................. і.............. ( періодів і груп).
  • Період – це ряд ............................................
  • Періоди є ................ і ..................... ( малі і великі).
  • Група – це стовпчик .....................................( подібних за властивостями елементів).
  • Група поділяється на дві підгрупи: ................ і ...............( головну і побічну).
  • В періодах з зростання відносної атомної маси( зліва направо) неметалічні властивості...................... ( посилюються).
  • В групах з зростання відносної атомної маси ( зверху вниз) металічні властивості...........................( посилюються).
  • Валентність у вищих оксидах елементів у періодах зліва направо................. ( збільшується).
  • Валентність у сполуках неметалів з Гідрогеном у періодах зліва направо ................................( зменшується).

 

  VIII. Домашнє завдання. &21, стр.117-118, №1-9

 

doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку