Вивчення творів різних жанрів у початкових класах (схема-підказка для вчителів)

Про матеріал
Вивчення творів різних жанрів у початкових класах (схема-підказка для вчителів). Розробка підійде вчтелям,які прагнуть урізноманітнити форми роботи на уроках читання.
Перегляд файлу

Вивчення творів різних жанрів у початкових класах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Знайдіть декілька формулювань визначень, що таке казка(вірш, байка…)
  2. Оберіть два з них, які на вашу думку будуть найзрозуміліші саме вашим учням.
  3. На уроці відповідної теми спершу запитайте учнів, як вони вважають, що таке казка (оповідання, вірш…)
  4. Озвучте правильне твердження( за необхідності і перший,і другий варіант).
  5. Також продублюйте правильне твердження на дошці чи на екрані.
  6. Зробіть з учнями висновок, чи правильні були їх думки.
  7. Запитайте, як вони розуміють дане твердження.

 

 

 

 

  1. Прочитайте учням твір, з поняттям якого Ви щойно їх ознайомили( казка, легенда…).
  2. За можливості перегляньте фрагмент на екрані чи ілюстрації до твору.
  3. Розберіть твір з учнями:
  • Про що твір;
  • Які дійові особи;
  • Яка форма написання твору (проза, віршований, прописані особи…)
  • Чи є в творі щось чарівне, несправжнє…
  • Чи є у творі щось незвичне для учнів…
  1. Читання твору учнями (ланцюжком, за особами тощо).
  2. Підведення підсумку учнями (за потреби з допомогою вчителя) чи відповідає даний твір тому жанру, з яким щойно ознайомилися.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Прочитайте з учнями твір іншого жанру.
  2. З’ясуйте, схожі чи відмінні твори і чим саме.
  3. Попросіть учнів аргументувати власну думку. (На цьому етапі доречно використати такий прийом, як «Займи позицію»).
  4. Зробіть висновок, чи належить даний твір жанру, який розбирається на уроці.

 

 

 

 

 

 

  1. Запропонуйте учням зачин  та основну частину твору, що відповідає необхідному жанру.
  2. Запитайте,чи цей твір відповідає жанру, з я ким ознайомились на уроці.
  3. Зробіть висновок, чи завершений твір.
  4. Запропонуйте колективно придумати кінцівку.
  5. Знов підсумуйте, чи не змінився жанр твору після доповнення його.(якщо змінився, та допоможіть учням відредагувати і знов зробіть висновок).

 

 

 

 

 

  1. Запропонуйте учням декілька ілюстрацій на вибір(деякі мають бути зайвими і зовсім не пов’язуватись з іншими).
  2. Оберіть ті ілюстрації,які можуть стати певною частиною одного й того самого твору.
  3. Розташуйте їх у правильній послідовності і таким чином отримайте малюнковий план до твору.
  4. Проговоріть з учнями особливості жанру, що вивчаєте.
  5. Із дотриманням цих особливостей і за допомогою малюнкового плану складіть твір.
  6. Зробіть висновок,чи вдалося скласти твір відповідного жанру.

 

 

 

 

 

  1. На наступний урок запропонуйте учням інсценувати твір даного жанру (якщо це можливо).
  2. Запропонуйте дітям об’єднатися у групи.
  3. Допоможіть обрати твори  відповідного жанру.
  4. За необхідності допоможіть із розподіленням ролей тощо.
  5. На наступному уроці перегляньте сценки,які вийшли в учнів.
  6. Зробіть висновок, чи вдалося в інсценування передати особливості даного жанру твору.
docx
Додав(-ла)
Борисенко Анна
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку