ВИВЧЕННЯ ВІКОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ.

Про матеріал
Особливості вікових особливостей особистості дітей молодшого шкільного віку. Основні новоутворення, специфіка віку, провідна діяльність, соціальна ситуація розвитку, особливості пізнавальної сфери (увага, уява, мислення, пам'ять, мовлення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВИВЧЕННЯ ВІКОВИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Ткаченко Яна Олексіївна.

Номер слайду 2

МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІКВІКОВІ МЕЖІ: ВІД 6/7 ДО 10/11 РОКІВ. ПРОВІДНА ДІЯЛЬНІСТЬ: НАВЧАЛЬНА.

Номер слайду 3

•ОСНОВНІ НОВОУТВОРЕННЯДовільність психічних процесів. У цьому віці центром психічного розвитку дитини стає формування довільності всіх психічних процесів (пам’яті, уваги, мислення, організації діяльності). Довільність виявляється в умінні свідомо ставити цілі, шукати і знаходити засоби їх досягнення, долати труднощі та перешкоди. Внутрішній план дій. Виконуючи завдання з різних навчальних предметів, діти шукають найзручніші способи, обирають і зіставляють варіанти дій, планують їх порядок та засоби реалізації. Рефлексія молодшого школяра ― це осмислення своїх суджень і вчинків з точки зору їх відповідності задуму та умовам діяльності; самоаналіз.

Номер слайду 4

специфіка віку: набуття ініціативи, компетентність/невпевненість в собі. СПЕЦИФІКА ВІКУ: НАБУТТЯ ІНІЦІАТИВИ, КОМПЕТЕНТНІСТЬ/НЕВПЕВНЕНІСТЬ В СОБІ. СОЦІАЛЬНА СИТУАЦІЯ РОЗВИТКУ: ПОЯВА НОВОГО ДОРОСЛОГО “УЧИТЕЛЯ” З НОВИМИ НОРМАМИ ТА ВИМОГАМИ.

Номер слайду 5

ОСОБЛИВОСТІ ПІЗНАВАЛЬНОЇ СФЕРИ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА Пізнавальна сфера молодшого школяра має особливості, пов’язані із віковими змінами та активним процесом адаптації до нових умов навчання. У цьому періоді відбувається інтенсивний розвиток уваги, пам’яті, мислення, уяви та мовлення, що створює фундамент для ефективного формування знань і формування навчального навичок.

Номер слайду 6

Нестійкість і мимовільність: Увага молодших школярів ще нестійка, і їм важко зосередитися на одному завданні протягом тривалого часу. Більше проявляється мимовільна увага — вони реагують на яскраві та цікаві об'єкти, які не завжди пов'язані з навчальною діяльністю. РОЗВИТОК УВАГИПоступовий розвиток довільної уваги: Поступово у школярів розвивається довільна увага — здатність свідомо контролювати своє зосередження на навчальних завданнях. Цей процес підтримується систематичним навчанням і мотивацією.

Номер слайду 7

Переважання мимовільного запам'ятовування : На початкових етапах навчання діти краще запам'ятовують матеріал мимовільно, особливо якщо він інтерес або подається в яскравій, образній формі. РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІПереважання мимовільного запам'ятовування: На початкових етапах навчання діти краще запам'ятовують матеріал мимовільно, особливо якщо він цікавий або подається в яскравій, образній формі. Розвиток довільного запам'ятовування: У школі розвивається довільне запам'ятовування, коли діти навчаються спеціально запам'ятовувати інформацію. Це досягається в навчальному процесі, діти після тренування запам'ятовувати правила, факти та поняття. Розвиток образної пам'яті: Діти молодшого шкільного віку краще запам'ятовують інформацію, пов'язану з яскравими образами чи візуальними асоціаціями, ніж абстрактні поняття. Це пояснює ефективність навчання з використанням малюнків, схем і наочних прикладів.

Номер слайду 8

Переважання мимовільного запам'ятовування : На початкових етапах навчання діти краще запам'ятовують матеріал мимовільно, особливо якщо він інтерес або подається в яскравій, образній формі. ОСОБЛИВОСТІ МИСЛЕННЯКонкретно-образне мислення: У молодшому шкільному віці домінує конкретно-образне мислення. Дітям легше розуміти і засвоювати інформацію, яка представлена ​​через конкретні об'єкти, наочні приклади та образи. Розвиток логічного мислення: Поступово розвивається логічне мислення, зокрема такі операції, як порівняння, аналіз, синтез, узагальнення та класифікація. Однак цей процес ще на ранній стадії, і дітям часто важко абстрагуватися від конкретних прикладів. Схильність до дослідницької діяльності: Молодші школярі допитливі і мають сильний інтерес до пізнання навколишнього світу. Цей інтерес необхідно підтримувати, надаючи можливість активно залучатися до навчання, досліджувати нові теми та вирішувати проблемні завдання.

Номер слайду 9

РОЗВИТОК УЯВИЯскравість і емоційність: Уява в молодшому шкільному віці має яскравий і емоційний характер. Діти часто фантазують, доповнюють інформацію власними образами, які допомагають їм краще засвоювати матеріал. Формування творчої уяви: Завдяки навчанню та новому досвіду уява поступово переходить від простих фантазій до здатності комбінувати та перетворювати явні образи для вирішення практичних і навчальних завдань.Ігровий компонент: Уяву часто залучають в ігрові ситуації, що цікавить вас до навчання і робить процес засвоєння знань більш захоплюючим.

Номер слайду 10

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯРозширення словникового запасу: З початком навчання активно збагачується словниковий запас дітей, що дозволяє їм точніше висловлювати свої думки та краще розуміти навчальні матеріали. Початок оволодіння письмовим мовленням: Навчання письму і читанню є одним із головних завдань молодшої школи. Письмове мовлення розвивається прогресом, від простих слів і фраз до більш складних текстів. Розвиток зв'язного мовлення: У школі діти вчаться будувати логічні та наступні висловлювання, що розвиває їх здатність до пояснення та аргументації. Це важливо для вираження власних думок і розуміння навчальних завдань.

Номер слайду 11

Переважання мимовільного запам'ятовування : На початкових етапах навчання діти краще запам'ятовують матеріал мимовільно, особливо якщо він інтерес або подається в яскравій, образній формі. ОСОБЛИВОСТІ СПРИЙНЯТТЯКонкретність і цілість: Діти молодшого шкільного віку сприймають інформацію цілісно і конкретно, часто фокусуючись на помітних ознаках предмета або явища. Абстрагуватися і виділяти важливі деталі їм ще складно. Належність від наочності: Навчання, що базується на наочних матеріалах, легше сприймається і засвоюється. Малюнки, діаграми, схеми є ефективними інструментами в навчанні молодших школярів. Розвиток здатності до диференціації: Поступово діти починають краще розрізняти деталі та особливості об'єктів, що допомагають їм краще орієнтуватися в навчальному матеріалі.

Номер слайду 12

Переважання мимовільного запам'ятовування : На початкових етапах навчання діти краще запам'ятовують матеріал мимовільно, особливо якщо він інтерес або подається в яскравій, образній формі. ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ СФЕРИСхильність до емоційного забарвлення навчального матеріалу: Молодші школярі краще сприймають і запам'ятовують інформацію, яка захищена в них позитивними емоціями, які можуть бути використані для підвищення ефективності навчання. Залежність від оцінки дорослого: У цьому віці діти чутливі до оцінок вчителя і батьків, що впливає на їх мотивацію та ставлення до навчання. Розвиток внутрішньої мотивації: Хоча зовнішні оцінки мають велике значення, зростає у молодших школярів формування внутрішньої мотивації до навчання, зокрема інтересу до нових знань і задоволення від досягнень.

Номер слайду 13

ОСОБИСТІСНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Головною особистісною характеристикою молодшого школяра є прийняття і усвідомлення своєї внутрішньої позиції, що дає підстави вважати цей вік зрілим дитинством. Психічний і особистісний розвиток дитини у молодшому шкільному віці зумовлюється особливістю соціальної ситуації розвитку — навчанням у початковій школі.

Номер слайду 14

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
26 листопада
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку