Військово-спортивна гра «Прорив»
Для молодшого та середнього шкільного віку
Приймають участь дві команди: «зелених» та «жовтих». У кожної команди – відповідного кольору пагони, свій командир, розвідка, штаб.
Етапи гри:
Команди напередодні знайомляться з азбукою морзе та її використанням
Діти отримують зашифровані тексти та розшифровують їх. У текстах ставиться завдання кожній команді розшифрувати текст та приступити до виконання поставленого завдання. У тексті повідомляється про проникнення ворога на територію промислової зони (вказується об’єкт) з метою захоплення стратегічних запасів …(підриву, блокади і ін.) та вказується де можна відшукати маршрут руху противника. Команда розшифровує напис і біжить до вказаного місця де діти знаходять карту.
Примірний текст:
Зелені прорвали кордон
--.././.-../-./..// .--./.-./---/.-./.--/.-/.-../-.--// -.-/---/.-./---/-.//
Рухаються у напрямку заводу
-.-/..-/----/.-/..--/-/…/.-.-// ..-// -./.-/.--./.-./.-.-/--/ -.-/..-// --../.-/.--/---/-../
Карта 15м на схід від башти
-.-/.-/.-./-/.-// .----/…..// --// .--/../-..// -…/.-/--.-/-/-.--/
Перешкодити противнику зірвати об’єкт та взяти у полон
.--././.-././--.-/-.-/---/-../-.--/-/-.--// .--./.-./---/-/-.--/.--/-./-.--/-.-/-// --../../.-./.--/.-/-/-.--// ---/-…/..-../-.-/-// -/.-// .--/--../.-.-/-/-.--// ..-// .--./---/.-../---/-.//
До початку гри варто розібрати позначення на карті, щоб діти змогли читати позначення на карті.
Карта гри складається з прив’язкою до місцевості.
Завдання для команди «зелених»:
-пройти по маршруту та розкласти «міни», записки, певні умовні позначки та на вибраному об’єкті виставити вартових і зайняти місце у схованках.
Команда «жовтих» розшифровує карту і вирушає по маршруту. За вказаним напрямом руху та знаками на карті команда (загін) рухається у пошуку «зелених». Під час руху знешкоджують «міни», збирають докази (записки, загублені речі, фотографують місця, де видно, що були противники та знешкодити «міни»)
Неподалік вказаного об’єкту стоять вартові «зелених». Необхідно непомітно до них підійти та взяти у полон. Якщо не вийде доторкнутися до вартового – підбирають таку тему перемовин, щоб переваги були на боці команди жовтих. Доказ «знятого» вартового – пагони.
«За язиком»
Завдання:
«Зеленим» – залишитися у повному складі;
«Жовтим» – взяти в полон «язика» зеленої команди для здобування секретних даних.
Звичайно, якщо вартового знято з посту – можна пробиратися далі і взяти в полон ворога - язика. Команда «зелених» знаходиться вся у засідках.
Завдання «жовтим» - пройти маршрутом безшумно та мало видимими, оточити, зненацька прорватися до ворога та захопити в полон бійця. Докази – зірвані пагони.
Команда «Зелених», щоб не втратити усіх бійців, приймає рішення вийти з оточення. Після короткої ради починають діяти. Найшовши слабинку в оточенні – «зелені» спробують прорватися. «Жовті» повинні утримати оточення та не допустити прориву. «Знешкоджені» бійці вибувають з гри. Докази – пагони.
Продовжується гра змаганнями на влучного стрільця. Команди шикуються для підсумків першого етапу гри та проведення змагань на влучність.
Завдання: попасти тенісним м’ячиком у велику мішень. Виграє та команда, яка набере найбільшу сумарну кількість очок.
Якщо великої мішені не підготовлено – замінити дартсом.
Команди на запропоновані запитання повинні дати відповідь «так» або «ні». Кожна правильна відповідь додає команді 1 бал.
Питання командам:
Якщо ти впав і розбив коліно, то притрусиш землею і покладеш подорожник? (Ні)
Щоб бути здоровим, потрібно їсти багато солодкого (Ні)
Обтирання – різновид водного оздоровлення (Так)
У чіпсах багато вітамінів (Ні)
Щоб бути здоровим, треба ходити без шапки в холодну пору (Ні)
Правильне харчування – запорука здоров`я (Так)
Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору (Так)
Загартовування – це комплекс заходів, спрямований на підвищення стійкості організму до холоду (Так)
Кожній команді ми роздамо по два комплекти карток. У першому комплекті знаходяться картки, на яких написаний початок прислів`я, а в другому – картки із закінченням цих прислів`їв. Вам потрібно за 3 хвилини правильно з`єднати початок прислів`я із його закінченням. За кожне правильно з`єднане прислів`я команда отримуватиме по 1 балу. Переможе та команда, яка отримає більшу кількість балів і, відповідно, правильно з`єднає більше прислів`їв, ніж команда суперниця.
Рекомендовані прислів`я для гри:
1. Здоров`я – ... ...найдорожчий скарб.
2. Здоров`я більше варто, ніж... ...багатство.
3. Вартість здоров’я знає лише той, ... ...хто його втратив.
4. Здоров`я за гроші... ...не купиш.
5. У здоровому тілі - ... ...здоровий дух
6. Здоров`я маємо – не дбаємо, а згубивши – ... ...плачемо.
7. Турбота про здоров’я - … …кращі ліки.
8. Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — ... ...доки молодий.
9. Як немає сили, то й світ... ...не милий.
10.Було б здоров'я — все інше... ...наживемо.
«Склади заповіді здоров`я»
За 2 хвилини ви маєте скласти якомога більше заповідей, яких, на вашу думку, треба дотримуватись, щоб бути здоровим. За кожну правильну заповідь ви отримаєте по 1 балу. (Діти складають заповіді)
Щоб бути здоровим, потрібно:
дотримуватись режиму дня;
слідкувати за гігієною тіла;
мати здоровий сон;
правильно харчуватися;
загартовуватися;
займатися спортом;
активно відпочивати;
сказати «ні» шкідливим звичкам;
бути ввічливими та уважними до людей, поводитись по совісті;
не бути лінивим, завжди працювати на користь собі і людям.
«На привалі» (конкурс художньої майстерності).
Кожен загін приготував жарти, гуморески, інсценізації на теми козацтва які представив у дружньому колі всіх учасників гри.
Підведення підсумків. Нагородження.