Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук

Про матеріал

Мета уроку:

❖ навчальна: повторити і розширити знання учнів про поняття валентності

хімічних елементів; сформувати поняття «бінарних сполук», як основу

визначення валентності даних сполук; навчити учнів визначати

валентність бінарних сполук; продовжити формувати уміння

пояснювати і застосовувати ці знання.

❖ виховна: сформувати науковий світогляд учнів; позитивне ставлення до

навчання, етичних, естетичних, патріотичних та інших якостей

особистості; ключові компетентності (вміння вчитися, комунікативні) та

предметні.

❖ розвивальна: розвивати в учнів уміння спостерігати та аналізувати

явища і процеси, що відбуваються в хімії; робити логічно обумовлені

висновки; розвивати навчально-пізнавальний інтерес до вивчення хімії.

Тип уроку: комбінований.

Перегляд файлу

                                     ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ХІМІЇ                 7 клас

Студент: Безсмертний Богдан Миколайович                                           

Тема уроку: визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.

Мета уроку:

  навчальна: повторити і розширити знання учнів про поняття валентності хімічних елементів; сформувати поняття «бінарних сполук», як основу визначення валентності даних сполук; навчити учнів визначати валентність бінарних сполук; продовжити формувати уміння пояснювати і застосовувати ці знання.

  виховна: сформувати науковий світогляд учнів; позитивне ставлення до навчання, етичних, естетичних, патріотичних та інших якостей особистості; ключові компетентності (вміння вчитися, комунікативні) та предметні.

  розвивальна: розвивати в учнів уміння спостерігати та аналізувати явища і процеси, що відбуваються в хімії; робити логічно обумовлені висновки; розвивати навчально-пізнавальний інтерес до вивчення хімії.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: вербальні (пояснення, репродуктивна, евристична бесіда), наочні (ілюстрації), практичні (розв’язування доцільно підібраних завдань, тренувальні вправи).

Обладнання: дошка, мультимедія, підручники, роздатковий матеріал.

Література:

1.     https://www.znu.edu.ua/praktyka/bio/mag/khimiya/virobnicha_ped_praktika .pdf

2.     https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/7-klas-himiia-popel-2020.pdf

3.     https://narodna-osvita.com.ua/6656-pdruchnik-hmya-7-klas-grigorovichchitati-onlayn.html

4.     https://naurok.com.ua/urok-viznachennya-valentnosti-elementiv-zaformulami-binarnih-spoluk-72904.html

5.     https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Himija_7klas_Jaroshenko_201 5.pdf

Хід уроку:

Організаційний момент (2-3 хвилини).

Підготовка вчителем класу до уроку. Визначення відсутніх; перевірка готовності учнів до уроку; перевірка наявності наочних посібників. Оголошення теми уроку.

 

 

Перевірка домашнього завдання (5-7 хвилин)

Учитель пропонує пройти коротке-тестування по вивченій темі «валентність».

image 

На минулому уроці ми вивчали, що валентність є важливою властивістю атома, вона має кількісну характеристику. Також зазначили, що числові індекси в хімічних формулах указують на те, що атоми з’єдну" ються один з одним не довільно, а в певних співвідношеннях. Але тепер залишається лише навчитися легко визначити валентність у сполуках, чим власне ми сьогодні з вами і будемо займатися. 

Актуалізація опорних знань (3-4 хвилини)

Мозковий штурм

1.     Що таке хімічна формула?

2.     Що називають індексом, коефіцієнтом?

3.     Які речовини називають простими і складними?

4.     Що таке валентність хімічного елемента? Назвіть мінімальне і максимальне значення валентності елементів. Чому дорівнює валентність Гідрогену та Оксигену?

5.     Чи можуть елементи в різних сполуках проявляти різну валентність?

Формулювання мети і завдань уроку (2-3 хвилини)

Формування мети і завдань уроку разом з учнями, розвиваючи мислення та вміння слухати. Навчитися визначити валентність бінарних сполук, розширити поняття «валентності».

Мотивація навчальної діяльності (2-3 хвилини)

У результаті вивчення даної теми ви навчитеся вільно визначати валентність хімічних в бінарних сполуках, що в подальшому стане в пригоді при визначення більш складних сполук, які складаються з 3-5 елементів. Налаштовуємося на роботу, хто плідно працює – той має успіх у всьому! 

Вивчення нового матеріалу (20-25 хвилин)

Визначення валентності елементів у бінарній сполуці за її хімічною формулою. Бінарною називають сполуку, утворену двома елементами. Значення валентності елемента в сполуці з’ясовують у тому разі, якщо він має змінну валентність. Розглянемо детальніше, як виконувати таке завдання:

Знайдемо значення валентності Йоду в сполуці з Оксигеном, формула якої — І2O5. Ви знаєте, що Оксиген — двовалентний елемент. Запишемо значення його валент" ності над символом елемента в хімічній формулі сполуки: I2O5. На 5 атомів Оксигену припадає 2·5=10 одиниць валентності. Їх «розподіляємо» між двома атомами Йоду (10:2=5). Отже, Йод у сполуці п’ятивалентний: I2O5.

Для визначення валентності в бінарних сполуках можна використати такий алгоритм:

image 

Закріплення нового матеріалу (3-5 хвилин) Завдання для учнів: 

1.     Визначте валентності елементів у таких сполуках: а) P2O5; б) H2S; в) SnCl4; г) PH3; д) Mn2O7; е) Na2O

2.     Визначте валентність елементів у сполуках, що мають формули SO2 і Cl2O7.

3.     Укажіть у поданому переліку символи елементів зі сталою валентністю: K, Ca, Cu, Cl, Zn, F, H.

Підсумки уроку (3-5 хвилин)

1.     Хто був сьогодні найуважніший і скаже, як називалася тема нашого уроку?

2.     Що запам’ яталося з уроку найбільше?

3.     Чи виникли труднощі під час вивчення теми «визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук».

4.     Які це бінарні сполуки? Який порядок дій для визначення валентності в цих сполуках?

Домашнє завдання (2-3 хвилини)

Опрацювати 16 параграф підручника (Попель П. Хімія : підруч. для 7 кл. закл. заг. серед. освіти) + завдання в кінці параграфу, повторити поняття валентність, вивчити поняття бінарності.

pdf
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
1124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку