Класний керівник - це особа, яка за дорученням народу
має повсякденний доступ до найдорожчого народного багатства
- душі, розуму, почуттів дітей, підлітків і юнаків.
Перед ним, з одного боку, моральні цінності,
створені, вистраждані протягом століть,
з другого - багатство народу, його майбутнє, його надія - молоде покоління.
Класний керівник творить найбільше багатство суспільства -
Людину...
В. О. Сухомлинський
Виховна проблема, над якою працює класний керівник
Формування сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України
Мета і завдання виховної роботи:
1. Виховувати повагу до людей, культурно - національних, духовних, історичних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища
2. Постійно утверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбності та інші
3. Формувати свідоме ставлення до навчання та відвідування школи, усвідомлення важливості освіти у житті людини
4. Допомагати у подальшому ставленні органів класного самоврядування, сприяти розвитку їхньої самостійності
5. Формувати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій
6. Запобігати вживанню алкоголю, наркотиків та інших шкідливих звичок. Пропагувати здоровий спосіб життя
Нормативно – правове забезпечення
Основні завдання виховної діяльності сучасних закладів освіти визначені
- Законами України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у XX столітті», «Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років»;
- указами Президента України від 12.01.2015 № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», від 12.06.2015 № 334/2015 «Про заходи щодо поліпшення національно патріотичного виховання дітей та молоді», від 13.10.2015 № 580/2015 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», від 22.01.2016 № 17/2016 «Про заходи з відзначення 100-річчя подій Української революції 1917-1921 років»; постановами Верховної Ради України від 12.05.2015 № 373-VIII «Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно патріотичного виховання дітей та молоді», від 22.07.2015 № 524 «Про утворення Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання»;
- розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 23.09.2015 № 998-р «Про заходи з увічнення пам’яті захисників України на період до 2020 року», від 05.05.2016 № 348-р «Про затвердження плану заходів щодо вшанування Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу»;
- наказах Міністерства освіти і науки України від 28.05.2015 № 582 «Про схвалення Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах», від 16.07.2015 № 768 «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти».
- лист Міністерства освіти і наук и України від 27.07.2017 p. №1/9-413 «Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році»
ВЕРЕСЕНЬ |
||
Тиждень |
02.09 -06.09.2019 |
|
З м і с т
в и х о в н о ї
д і я л ь н о с т і |
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Перший урок «З Україною в серці» (круглий стіл з інтерактивними вправами) |
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Класні учнівські збори з порядком денним: - самоврядування у класі; - зовнішній вигляд учня; - бережливе ставлення до шкільного майна та підручників; - взаємовідносини між учнями та між учнями і учителями |
|
Ціннісне ставлення до природи |
Зелений патруль «Озеленення класного приміщення та школи» |
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Інформаційна хвилинка «9 вересня - День краси» |
|
Ціннісне ставлення до праці |
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
Бесіда «Правила поведінки учнів на перервах» |
|
Бесіди із запобігання дитячого травматизму, забезпечення психологічного комфорту, профілактики правопорушень |
Проведення вступного інструктажу з ТБ Цільові інструктажі «Твій безпечний шлях до школи» та «Техніка безпеки та правила поведінки на території школи під час ремонтних робіт» |
|
Участь у загальношкільних заходах |
Свято першого дзвоника |
|
Робота з учнями, які потребують спеціального контролю |
Вивчення мікроклімату, структури взаємин у класному колективі. Анкетування «Готовність до школи» |
|
Робота з батьками |
Формування банка даних про сім’ю та сімейно – родинне виховання |
|
Додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму |
|
|
Відмітка про виконання |
|
ВЕРЕСЕНЬ |
||
07.09 -11.09.2019 |
14.09 -18.09.2019 |
20.09 -25.09.2019 |
«Збережемо пам'ять про подвиг» - виховна година до Дня селища |
Виховна година на тему: «Здоров’я природи - здоров’я людини» |
«ДЕНЬ МИРУ» -година спілкування |
« Як живеш , дитино» |
Індивідуальні бесіди – поради про правильний розподіл часу учням, які мають певні позакласні заняття |
Екскурсія містом «Партизанськими стежками» |
Бесіда «Моральні і правові норми у житті людини» |
Індивідуальні консультації для батьків
|
Інформаційна хвилинка «День фізичної культури і спорту» |
|
|
|
Екскурсія до музею |
Бесіда «Правила поведінки в їдальні» |
Трудовий десант «Чистота у класі – запорука нашого здоров’я» |
|
Рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя» |
|
Організація чергування учнів по класу |
|
Прийняти участь у змаганнях з футболу між командами 5 - 7 класів |
Інструктаж «Правила поведінки під час екскурсії» |
«Чисте повітря - чиста школа». Прийняти участь у акції по благоустрою території школи |
|
|
Перевірка стану щоденників, підручників та зошитів учнів; розроблення рекомендацій щодо кращого їх стану |
Проведення анкетування учнів з метою вивчення психологічного розвитку дитини. |
Складання соціального паспорту класу
|
Індивідуальні бесіди з батьками «Вивчення сімейного мікроклімату» |
Залучити батьків до екскурсії |
|
Жовтень |
|
||
Тиждень |
28.09 -01.10.2019 |
04.10 -08.10.2019 |
|
З м і с т
в и х о в н о ї
д і я л ь н о с т і |
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
|
|
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Виховна година « Крок назустріч», присвячена Дню учителя в Україні |
|
|
Ціннісне ставлення до природи |
|
Інформаційна хвилинка «Прикмети жовтня» |
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
Інформаційна хвилинка «1 жовтня - Міжнародний день похилого віку» |
Віртуальна подорож «З ниткою Аріадни», присвячена Міжнародному дню архітектора |
|
Ціннісне ставлення до праці |
Акція «Чисте подвіря» |
Акція «Зелений куточок» |
|
Ціннісне ставлення до себе |
Бесіда «Правила особистої гігієни» |
Бесіда «Здоровий спосіб життя» |
|
Бесіди із запобігання дитячого травматизму, забезпечення психологічного комфорту, профілактики правопорушень |
Цільовий інструктаж з ТБ «Правила користування електроприладами. Дії у разі ураження» |
|
|
Участь у загальношкільних заходах |
Прийняти участь у акції до Дня людей похилого віку «Добро починається з тебе» |
|
|
Робота з учнями, які потребують спеціального контролю |
Організація роботи з учнями, схильними до правопорушень. Бесіда «Правила поведінки під час уроку та на перерві» |
Індивідуальні бесіди з обдарованими учнями щодо їх участі в конкурсах предметного спрямування («Колосок», , «Бобер», «Кенгуру» та ін.) |
|
Робота з батьками |
Засідання батьківського комітетуонлайн - розподіл обов’язків між членами батьківського комітету; - - планування роботи батьківського активу класу |
Бесіда з батьками учнів, які мають відставання у навчанні |
|
Додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму |
|
|
|
Відмітка про виконання |
|
|
Жовтень |
||
11.10 -15.10. |
18.10 -21.10. |
канікули |
Година спілкування «14 жовтня - День українського козацтва» |
Виховна година спілкування "Світ моїх захоплень» |
|
Привітання хлопчиків з Днем захисника України |
Бесіда « Мої риси характеру» |
|
Бесіда « Короновірус –шляхи зараження» |
|
|
|
|
|
Хвилинка – трудівниця «Вологе прибирання робочого місця в класі» |
Висловити подяки учням за успіхи у навчанні, виконання громадських доручень, участі у заходах класу " |
|
Інфрмаційна хвилинка «15 жовтня - Всесвітній день миття рук» |
|
|
|
Цільовий інструктаж з ТБ «Правила поведінки під час осінніх канікул»
|
|
Прийняти у часть у акції «Подаруй книгу» (збір книг) |
|
|
Індивідуальний аналіз навчальної діяльності учнів та їх успіх за вересень-жовтень. |
Конкретні завдання учням на канікули, поради щодо читання книг.
|
|
Індивідуальні бесіди, поради батькам «Зверніть увагу на особливості характеру Вашої дитини» |
Консультації-поради щодо зайнятості учнів під час канікул. |
|
|
|
|
|
|
|
Листопад |
||
Тиждень |
03.11-08.11.2019 |
|
З м і с т
в и х о в н о ї
д і я л ь н о с т і |
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Інформаційна хвилинка «9 листопада - День української писемності і мови» |
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Бесіда « Повага до старших» |
|
Ціннісне ставлення до природи |
Екологічна хвилинка «Підготовка природи до зими» |
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
|
|
Ціннісне ставлення до праці |
Бесіда «Бережне відношення до свого і шкільного майна, підручників» |
|
Ціннісне ставлення до себе |
Виховна година «ООН про права дитини» |
|
Бесіди із запобігання дитячого травматизму, забезпечення психологічного комфорту, профілактики правопорушень |
Бесіда про безпеку дорожнього руху |
|
Участь у загальношкільних заходах |
Місячник боротьби зі шкідливими звичками. Прийняти участь у конкурсі постерів та їх захисту |
|
Робота з учнями, які потребують спеціального контролю |
Етична бесіда «Профілактика шкідливих звичок» |
|
Робота з батьками |
Консультативні поради батькам щодо зайнятості учнів у позаурочний час
|
|
Додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму |
|
|
Відмітка про виконання |
|
Листопад |
||
11.11-15.11.2019 |
18.11 -22.11.2019 |
25.11 -29.11.2019 |
Виховна година з елементами тренінгу «Планета толерантності» (до міжнародного Дня толерантності)
|
|
Година пам'яті "Геноцид, який нас не зламав..." до Дня пам'яті жертв Голодомору |
Інформаційна хвилинка «Знаменні та пам’ятні дати місяця» |
Година спілкування «День гідності та свободи» |
|
|
Екологічний десант «Станьмо друзями птахам» |
|
|
Виховна хвилинка «Поспішайте робити добро» |
Виставка творчих малюнків учнів «Дари осені» |
Засідання активу класу «Виконання доручень окремими учнями класу» |
|
«У колективі немає чужої роботи» (діалог) |
|
Бесіда «Мій діловий стиль в одязі» (зовнішній вигляд учнів у школі) |
Рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя» |
Цільовий інструктаж « Правила безпечного користування газовими приладами. Дії у разі виявлення запаху газу» |
Година відкритих думок «Чому шкідливе паління» |
Вікторина з правил руху велосипедистів |
Прийняти участь у Всеукраїнській акції «16 днів протидії гендерному насильству» |
|
|
Індивідуальні бесіди з учнями щодо покращення навчання |
Диспут «Твій вільний час» |
|
Бесіди з батьками, поради щодо виконання учнями домашніх завдань (за результатами аналізу виконання домашніх завдань) – рекомендації щодо покращення контролю зі сторони батьків |
|
Зустріч з батьками учнів, які не встигають з різних предметів |
|
|
|
|
|
|
Грудень |
|
||
Тиждень |
30.11. -04.12.2019 |
07.12-11.12.2019 |
|
З м і с т
в и х о в н о ї
д і я л ь н о с т і |
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави |
Година спілкування « День СНІДУ» |
ГС«Святий Миколай- до нас завітай» |
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей |
Усний журнал «3 грудня - Міжнародний день інвалідів» |
Бесіда « Народні традиції» |
|
Ціннісне ставлення до природи |
Квест «Зимуючі птахи» |
День Захисника Вітчизни |
|
Ціннісне ставлення до мистецтва |
|
Фронтальна бесіда «Свій голос віддаю на захист природи» |
|
Ціннісне ставлення до праці |
Виготовлення прикрас новорічних |
|
|
Ціннісне ставлення до себе |
|
Правова хвилинка «10 грудня - День прав людини» |
|
Бесіди із запобігання дитячого травматизму, забезпечення психологічного комфорту, профілактики правопорушень |
Інформаційно - пізнавальна хвилина «1 грудня - День порозуміння з ВІЛ - інфікованими» |
Цільовий інструктаж «Як уникнути обмороження взимку. Перша допомога при обмороженні» |
|
Участь у загальношкільних заходах |
Прийняти участь у виставці дитячих малюнків «Права дитини в Україні» |
Прийняти участь у спортивних змаганнях «Веселі старти» |
|
Робота з учнями, які потребують спеціального контролю |
Індивідуальні бесіди з учнями щодо дотримання режиму дня |
Організація роботи з учнями, схильними до правопорушень. Бесіда «Правила поведінки під час уроку та на перерві» |
|
Робота з батьками |
Індивідуальні бесіди з батьками з питань труднощів сімейного виховання, виховання у дітей почуття відповідальності |
Батьківські збори, на яких обговорити питання життєдіяльності і навчання учнів |
|
Додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму |
|
|
|
Відмітка про виконання |
|
|
Грудень |
||
14.12 -18.12.2019 |
21.12 -23.12.2019 |
канікули |
Г/с«ЧАЕС –трагедія людства» |
г/с «Новорічне свято у різних народів» |
|
|
|
|
Екологічна хвилинка «Галерея кімнатних рослин» |
|
|
Розважально - пізнавальне свято «Новорічне свято надійшло» |
|
|
Диспут «Твоє навчання і твоя майбутня професія» |
Хвилинка – трудівниця «Вологе прибирання робочого місця в класі» |
|
Рейд - перевірка «Щоденник - моє обличчя» |
|
|
Цільовий інструктаж «Правила безпечного облаштування новорічної ялинки»
|
Цільовий інструктаж з ТБ «Правила поведінки під час зимових канікул»
|
|
Прийняти участь у святковій програмі до Дня Святого Миколая |
Прийняти участь у новорічному святі
|
|
Оголосити подяку учням за сумлінне виконання покладених на них обов’язків та активну участь в житті школи і класу (відобразити в щоденниках) |
Індивідуальний аналіз навчальної діяльності учнів за І семестр. |
|
|
Співпраця з батьками щодо закінчення І семестру. Індивідуальні консультації |
|
|
|
|
|
|
|