ТЕМА. Вказівка повторення (цикли)
МЕТА. Закріпити знання учнів про складання та реалізацію циклічних програм; розкрити потенціал інформаційних і комунікаційних технологій, навчити використовувати їх для розв'язання пізнавальних проблем і «життєвих» завдань.
Сприяти формуванню елементів абстрактного та словесно-логічного мислення, продовжувати розвивати практичні навички роботи на комп'ютері, підготувати свідомість школярів до системно-інформаційного сприйняття світу, закласти основи до продовження освіти й прагнення до самоосвіти, забезпечивши надалі соціальну адаптацію в інформаційному суспільстві й успішну професійну й особистісну самореалізацію.
Виховувати допитливість, інформаційну культуру учнів; сприяти формуванню особистості.
ТИП УРОКУ. Урок застосування знань, умінь і навичок.
ТЕМА. Вказівка повторення (цикли)
МЕТА. Закріпити знання учнів про складання та реалізацію циклічних програм; розкрити потенціал інформаційних і комунікаційних технологій, навчити використовувати їх для розв’язання пізнавальних проблем і «життєвих» завдань.
Сприяти формуванню елементів абстрактного та словесно-логічного мислення, продовжувати розвивати практичні навички роботи на комп'ютері, підготувати свідомість школярів до системно-інформаційного сприйняття світу, закласти основи до продовження освіти й прагнення до самоосвіти, забезпечивши надалі соціальну адаптацію в інформаційному суспільстві й успішну професійну й особистісну самореалізацію.
Виховувати допитливість, інформаційну культуру учнів; сприяти формуванню особистості.
ТИП УРОКУ. Урок застосування знань, умінь і навичок.
ХІД УРОКУ.
Організаційний момент.
Перевірка домашнього завдання.
І. Поняття циклу. Цикл з передумовою. Цикл з післяумовою. Цикл з лічильником.
Який цикл краще брати в кожному конкретному випадку?
ІІ. Обговорення складених в дома програм
1 рівень. Скласти дві програми (for – to – do та for – downto – do) для знаходження суми:
2 рівень. Скласти програму множення числа 9 на числа натурального ряду від 1 до 10 та виведення кожного значення на екран.
3 рівень. Нещасний Петрик їсть несмачну макаронину довжиною n кілометрів. В перший день він з’їв половину всієї довжини, на другий день – третину від того, що залишилося, на третій день – четверту частину від того, що залишилося у другий день і т.д. Скільки макаронини ще залишилося йому домучувати на m-ий день?
Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок.
Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація учіння школярів.
На попередніх уроках ми з вами розглянути три різновиди циклу – while, repeat, for.
З’ясували який цикл краще брати в кожному конкретному випадку.
Сьогодні на уроці ви будете самостійно складати циклічні програми. Мета нашого уроку – закріпити ваші знання з даної теми.
Самостійне виконання учнями завдань за інструкціями під контролем і за допомогою учителя. (Додаток 2)
Завдання
1 рівень.
Скласти програму для знаходження суми:
1.
2.
3.
4.
2 рівень.
1. Учень розпочав тренуватися з підняття ваги, починаючи з 16 кг. Він поставив перед собою завдання тренуватися протягом 8-ми місяців і щомісячно збільшувати підняту вагу на 2,75 кг. Розробіть програму для визначення: яку вагу він підніматиме наприкінці кожного місяця?
2. На дослідницькій ділянці під час посадки саженця вишні площа її кореневої системи займала 0,5 кв.м. За перші n-років (n<=7) щорічно площа кореневої системи збільшувалася на х кв.м. Розробіть програму обчислення і виведення на екран площі кореневої системи за кожний рік.
3. На мішені 10 кіл. Радіус найменшого дорівнює r см, а радіус кожного наступного збільшується на 2,5 см. Розробіть програму визначення довжини кожного кола.
4. Розробіть програму визначення добутку перших n непарних чисел натурального ряду.
3 рівень
1. Перший член геометричної прогресії дорівнює 4, а знаменник прогресії 0,5. Підсумовування членів прогресії припиняється, якщо певний член прогресії стає меншим 0,02. Розробіть програму підсумовування членів прогресії і визначення номера останнього члена прогресії, який підсумовується.
2. Дано додатне дійсне число а. Розробіть програму визначення мінімального значення n, при якому виконується умова a<2n.
3. Радіус першої кулі дорівнює 2 м, а радіус кожної наступної збільшується на 0,5 м. Розробіть програму визначення бокової поверхні перших 10-ти куль.
4. Дано куби зі сторонами: 2; 3,2; 4,4; ...; 9,4. Розробіть програму визначення об’єму кожного з них.
4 рівень
1. На дверях ліфту висіло загрозливе попередження про те, що двері зачиняються самі в той самий момент, коли зайвий за вагою пасажир переступить поріг ліфту. Який по порядку пасажир постраждає, якщо ліфт витримує вагу не більше S кг, а вага пасажирів, що стоять у черзі до ліфту, дорівнює відповідно a1, a2, …, an?
2. Два хлопчики одночасно стартували з однієї точки і побігли – один по колу, а другий по сторонах квадрату. Якщо вважати, що радіус кола може бути лише цілим числом, а ¶=3,14, то при якому найменшому радіусі і відповідній стороні квадрата вони знову одночасно зустрінуться у початковій точці?
3. У бабусі у шафі схована банка з варенням. В банці 650 г варення. Онук Коля розвідав, де банка і, почавши з однієї ложки, кожний наступний день з’їдав на 1 ложку варення більше. Скільки грамів варення в банці виявить бабуся через n днів, якщо відомо, що в кожну ложку поміщається 5 г варення?
4. Тато, мама і старша сестра вечеряють, а молодший брат Василько сидить під столом і пиляє ніжку стола з початковою швидкістю 2 см на хвилину. Через скільки хвилин закінчиться вечеря, якщо товщина ніжки стола N см, а швидкість пиляння Василька з кожною хвилиною падає на 0,1 см?
Звіт учнів про роботу.
Теоретичне обґрунтування результатів.
Аналіз, що нового довідалися учні на уроці, якими знаннями й уміннями опанували, яке значення мають ці знання для наступного вивчення предмета.
Підсумки уроку.
Обговорення позитивних і негативних аспектів діяльності класу й окремих учнів, оцінка їхньої роботи.
Повідомлення домашнього завдання.
Гаєвський О.Ю. Інформатика: 7-11 кл. Навч. посіб. – К.: А.С.К., 2003.- 512с.
Повторити §98 (стор. 485-488)
Шост Д.М. Основи інформатики та обчислювальної техніки. Turbo Pascal. 10-11 класи. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2001. – 160 с.
Повторити §7 (стор. 72-77)