Інструкційна картка
Виконайте завдання 1:
1. Відкрийте середовище Scratch 2.
2. Розмістіть Рудого кота посередині Сцени.
3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.39.
4. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем вправа 3.4_1.
5. Виконайте проект.
6. Поясніть результат виконання проекту.
7. Розмістіть Рудого кота біля правої межі Сцени.
8. Запустіть проект на виконання.
9. Поясніть результат виконання проекту.
10. Відкрийте новий проект.
11. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.41.
12. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем вправа 3.4_2.
13. Запустіть проект на виконання.
14. Натисніть та утримуйте натиснутою клавішу пропуск.
15. Стежте за виконанням проекту.
16. Підведіть вказівник до виконавця.
17. Поясніть, чому виконавець припинив грати ноти.
Закрийте середовище Scratch 2.
План-конспект уроку інформатики в 6-Б класі
Дата: 12.02.2021 урок № 20
Тема: вкладені алгоритмічні структури повторення.
Мета: навчальна: навчити розрізняти структури повторення в алгоритмах із життя; вивчати запис структури повторення у вигляді блоксхеми; навчити учнів записувати алгоритм із повторенням у вигляді послідовності команд виконавця у середовищі Scratch; розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес, навики роботи з середовищем виконання алгоритму; алгоритмічне мислення, пам’ять, уважність; виховна: виховувати зацікавленість до предмету, творчість, старанність, активність під час вивчення нового матеріалу.
Підручники та обладнання: ПК; дошка; картки з практичною роботою; підручник «Інформатика, 6 клас» О.В. Коршунова, І.О. Завадський, 2019 р.
Програмне забезпечення: Scratch 2.0.
Тип уроку: комбінований.
СТРУКТУРА УРОКУ
I |
Організаційна частина |
1 хв. |
II |
Актуалізація опорних знань |
4 хв. |
IIІ |
Мотивація навчальної діяльності |
1 хв. |
IV |
Оголошення теми і завдань уроку |
1 хв. |
V |
Пояснення нового навчального матеріалу |
10 хв. |
VI |
Правила виконання вправи. Інструктаж з ТБ |
2 хв. |
VII |
Робота на комп’ютері для формування практичних навичок та їх оцінювання |
15 хв. |
VIIІ |
Інструктаж щодо виконання домашнього завдання |
2 хв. |
ІХ |
Рефлексія. Підсумок уроку |
9 хв. |
ХІД УРОКУ
- Доброго дня, шановні учні! Вимкніть, будь ласка, свої телефони, щоб вони нам не заважали протягом уроку і давайте розпочнемо. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Перевірка домашнього завдання.
- На минулому уроці ви вивчали вкладені алгоритмічні структури розгалуження. Хто пригадає що таке об’єкт?
- Пригадай які бувають базові структури алгоритмів?
- Який фрагмент алгоритму називають повним та неповним розгалуженням?
- Під час розв’язання яких задач ми використовували розгалуження?
- Як ви розумієте поняття «вкладене розгалуження»? Який приклад вкладеного розгалуження ви можете привести?
- Ви розглядали алгоритми, у яких було кілька розгалужень, що виконувалися по черзі, одне за одним. Не тільки розгалуження або цикли можуть бути вкладеними. Проекти, які реалізують складну поведінку виконавців, передбачають вкладення одних структур в інші.
- Сьогодні продовжимо ознайомлення з алгоритмічними структурами та розглянемо ще одну структуру: повторення. Ми на прикладах навчимося розрізняти три основні алгоритмічні структури: слідування, розгалуження і повторення.
Тому тема сьогоднішнього уроку «Вкладені алгоритмічні структури повторення».
- Сьогодні на уроці ви зможете отримати 12 балів: 2 бали за
активну роботу на уроці, 4 бали за інтерактивну вправу та ще 6 балів за роботу за комп’ютером. Я вам бажаю успіхів в роботі. Тож, приступаємо.
Розглянемо лінійний алгоритм «Збирання до школи»:
1. Прокинутися.
2. Зробити зарядку.
3. Зробити ранковий туалет.
4. Одягнутися.
5. Поснідати.
6. Зібрати речі.
7. Вийти до школи.
- Хто може бути виконавцем даного алгоритму? (очікувана
відповідь – «Людина»)
- Враховуючи, що кожна команда, записана в алгоритмі, повинна бути виконаною, чи є недоліки в даному алгоритмі? (очікувана відповідь – «так, є: що робити людині, яка зібрала речі звечора або не хоче робити зарядку, або захворіла?»)
- Якщо прослідкувати за поведінкою людини протягом дня, то з'ясується, що майже ніколи вона не діє за лінійним алгоритмом. Вона постійно аналізує ситуації, змінює свою поведінку, свої плани, пристосовується до обставин. Тому набагато частіше зустрічається алгоритмічна структура розгалуження, що обов'язково містить у собі хоча б одну умову (їх може бути й декілька), і команди виконуються або не виконуються в залежності від цієї умови.
- Змінимо в нашому лінійному алгоритмі шосту команду так, щоб його могла виконати людина, яка зібрала речі звечора:
6. Якщо речі не зібрані, зібрати речі.
- Який тепер ми маємо алгоритм? (очікувана відповідь – «алгоритм з розгалуженням»).
- Так, правильно, тепер наш алгоритм не лінійний, а з розгалуженням, так як містить умову.
- Розглянемо алгоритмічну структуру повторення на прикладі «Посадити 15 дерев».
- Як можна скласти алгоритм, використовуючи структуру
слідування? (очікувана відповідь – «15 разів повторювати серію з декількох команд»)
- Яким буде обсяг складеного алгоритму? (очікувана відповідь –
«буде складатися з великої кількості команд»)
- Складемо алгоритм «Посадити 15 дерев», використовуючи структуру повторення:
1. Повторити 15 разів дії, описані в пунктах 2-5.
2. Викопати ямку.
3. Опустити в ямку саджанець.
4. Закопати ямку з саджанцем землею.
5. Полити саджанець водою.
- У даній алгоритмічній структурі кількість повторень наперед відома (15). Є ще дві алгоритмічні структури повторення з наперед невідомою кількістю повторень. З їх допомогою можна, наприклад, скласти алгоритми для виправлення помилок у тексті або для вивчення вірша напам'ять, про які говорилося вище. На наступному уроці ми розглянемо ці структури.
Але перед цим пропоную пройти інтерактивну гру задля того, щоб закріпити ваші знання про розгалуження та повторення і перевірити їх.
Посилання та QR-код ви бачите на екрані. Вправа
- Давайте повторимо правила техніки безпеки в комп’ютерному класі.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
- Черговий, підійдіть, будь ласка, до мене та роздайте учням інструкційну картку.
Виконайте завдання 1:
1. Відкрийте середовище Scratch 2.
2. Розмістіть Рудого кота посередині Сцени.
3. Розмістіть в області скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.39.
4. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем вправа 3.4_1.
5. Виконайте проект.
6. Поясніть результат виконання проекту.
7. Розмістіть Рудого кота біля правої межі Сцени.
8. Запустіть проект на виконання.
9. Поясніть результат виконання проекту.
10. Відкрийте новий проект.
11. Розмістіть в області
скриптів алгоритм, наведений на малюнку 3.41.
12. Збережіть проект у вашій папці у файлі з іменем вправа 3.4_2.
13. Запустіть проект на виконання.
14. Натисніть та утримуйте натиснутою клавішу пропуск.
15. Стежте за виконанням проекту.
16. Підведіть вказівник до виконавця.
17. Поясніть, чому виконавець припинив грати ноти.
18. Закрийте середовище Scratch 2.
- Відкрийте щоденники та запишіть домашнє завдання: опрацювати конспект уроку ст. 131-136, виконати завдання ст. 132-133 за поданим
алгоритмом (завдання «Лабіринт») та надіслати мені на перевірку.
- Сьогодні ви ознайомились з темою «вкладені алгоритмічні структури повторення» та отримали відповідні практичні навички. Як ви вважаєте, де вони можуть бути застосовані? Отримані знання та навички стануть вам у нагоді при вивченні інших предметів? Наскільки корисною була набута вами нова інформація?
- Чи можна поєднати алгоритмічні структури повторення та розгалуження в одному проекті Скретч? Поясніть, навіщо це може бути потрібно.
Загальну оцінку, одержаних за виконання завдань, вчитель виставляє в журнал.
-До мене з щоденником підходять такі учні для виставлення оцінки: ______.
Посилання на презентацію: посилання