Тема: Властивості арифметичного квадратного кореня
Мета:
закріпити знання змісту властивостей арифметичного квадратного кореня з добутку, частки та степеня; відпрацювати вміння учнів застосовувати вивчені властивості для виконання обчислень значення числових виразів, що містять квадратний корінь, а також для перетворення виразів зі змінними;
формування вміння визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи для досягнення мети; знаходити зв’язок з раніше вивченим;
формувати вміння аналізувати.
Тип уроку: застосування знань та вмінь.
Наочність та обладнання:
конспект уроку, роздатковий матеріал, підручник А.Г. Мерзляк, ПК (телефон) з інтернетом, «Сlassroom», «Google Meet» .
Хід уроку
Учні класу Дитина з ООП
I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання Цей етап уроку проводимо у формі гри «Знайди помилку» (вчитель заздалегідь готує записи розв'язання домашніх вправ, допустивши в них помилки, наприклад не врахувавши знак, не змінивши степінь тощо). |
Асистент вчителя перевіряє готовність учня до уроку, та наявність домашнього завдання |
III. Формулювання мети і завдань уроку
Основна мета уроку формулюється майже сама по собі після перевірки домашнього завдання: як показує досвід, дуже рідко учні засвоюють усі властивості арифметичного квадратного кореня відразу після їх безпосереднього вивчення (особливо це стосується вправ на застосування властивостей арифметичного квадратного кореня для перетворення виразів зі змінними).
Тому закріплення знань учнів про властивості арифметичного квадратного кореня та відпрацювання вмінь їх застосувати — висуваються як основне завдання на поточний урок.
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь
З метою втілення в життя завдання, сформульоване на попередньому етапі уроку, слід активізувати такі знання і вміння учнів: означення і властивості арифметичного квадратного кореня з числа; властивості степеня раціональних чисел (парний степінь додатного та від'ємного чисел); розкладання натуральних чисел на прості множники.
Обчисліть: ; ; ; ; ; ; .
V. Відпрацювання вмінь
1. Виконання вправ за підручником Параграф 15, ст 119. № 473 (13-15), 477( 7-8), 483(1-3), |
За допомогою асистента вчителя виконує завдання письмово, звіряючи з усіма учнями |
2. Додаткові вправи.
1)Знайдіть значення виразу: а) ; б) .
2)Знаходження значень виразів, що мають вигляд кореня з добутку
або частки чисел, які потребують попереднього розкладання на
множники.
Обчисліть значення кореня: а) ; б) ; в) .
3)Знаходження значень виразів, що мають вигляд кореня з різниці
квадратів.
Обчисліть значення виразу: а) ; б) ; в) .
3. Логічні вправи та завдання підвищеного рівня складності для учнів, які мають достатній та високий рівні знань.
1) Знайдіть значення виразу: а); б); в); г).
2) Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г)
VI. Підсумки уроку
Самостійна робота (розміщена в классрум)
Варіант 1( дівчата) |
Варіант 2( хлопці) |
|
1. Знайдіть значення виразу: |
||
а) ;б) ; в) ; г) ; д) ; є) . |
а) ; б) ; в) ; г) ; д) ; є) |
|
2. Обчисліть: |
||
а) ; б) ; в) ;г) . |
а) ; б) ; в) ;г) |
; .
|
3. Спростіть вираз: |
||
а) . б) |
а) . б) |
|
Ми розглянули одну з тем математики «Арифметичний квадратний корінь», але об’єм математичних знань безкінечний, самі математичні знання неоцінені, а області застосувань математики безмежні.
Тож, я впевнена, що вам математика завжди буде в нагоді.
VII. Домашнє завдання
Повторити параграф 15, розв’язати № 484, 486