___________
уроку фізики у 11 класі
Тема уроку: Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот.
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з основними властивостями електромагнітних хвиль різних діапазонів частот;
розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;
виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
План уроку
1. Шкала електромагнітних хвиль
2. Практичне використання інфрачервоного та ультрафіолетового випромінювання.
3. Розв’язування задач
І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Оголошення теми і мети уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Шкала електромагнітних хвиль. За довжиною хвилі л або частотою коливань (V) діапазон електромагнітних хвиль простягається від 10й м (3-10 3 Гц) до 10 11 м (3-Ю19 Гц). Шкалу електромагнітних хвиль наведено на мал. 198. Усю шкалу електромагнітних хвиль поділено на умовні діапазони: низькочастотні хвилі, радіохвилі, інфрачервоне випромінювання, видиме випромінювання (світло), ультрафіолетове випромінювання, рентгенівське випромінювання та у-випромінювання. Такий поділ зумовлений тим, що прискорення заряджених частинок може відбуватись в різних системах фізичних тіл, що визначає їхню частоту. Отже, електромагнітні хвилі розподілено за типами відповідно до їх збудження. Так, радіохвилі породжуються електромагнітними коливаннями в коливальному контурі, який має цілком певні ємність та індуктивність, а у-промені з'являються внаслідок, певних змін в ядрах атомів.
Електромагнітні хвилі різних діапазонів мають різний механізм випромінювання і різні властивості (див. таблицю). (Зрозуміло, що фізичні властивості цих хвиль цілком однакові, бо вони визначаються довжиною хвилі, а не методом їх збудження.)
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання: опрацювати § 49 ст. 190-194 , дати в-ді на питання після параграфа
1