Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот.

Про матеріал
Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з основними властивостями електромагнітних хвиль різних діапазонів частот; розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ; виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях і розв’язуванні завдань та навчити дітей «бачити» фізику навколо себе.
Перегляд файлу

___________

План-конспект

уроку фізики  у 11 класі

Тема уроку:  Властивості електромагнітних хвиль різних діапазонів частот.

Мета уроку: навчальна – ознайомити учнів з основними властивостями електромагнітних хвиль різних діапазонів частот;

  розвивальна – формувати в учнів вміння користуватися науково-популярною літературою та виявлення творчих здібностей при розв’язуванні вправ;

виховна – виховати трудолюбивість, точність і чіткість при відповідях  і розв’язуванні завдань та навчити дітей  «бачити» фізику навколо себе.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

План уроку

1. Шкала електромагнітних хвиль

2. Практичне використання інфрачервоного та ультрафіолетового випромінювання.

3. Розв’язування задач

І. Організаційна частина (привітання, перевірка д/з)

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності

Оголошення теми і мети уроку

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Шкала електромагнітних хвиль. За довжиною хвилі л або частотою коливань (V) діапазон електромагнітних хвиль простягається від 10й м (3-10 3 Гц) до 10 11 м (3-Ю19 Гц). Шкалу електромагнітних хвиль наведено на мал. 198. Усю шкалу електромагнітних хвиль поділено на умовні діа­пазони: низькочастотні хвилі, радіохвилі, інфрачервоне випромінювання, видиме випромінювання (світло), ультрафіолетове випромінювання, рент­генівське випромінювання та у-випромінювання. Такий поділ зумовлений тим, що прискорення заряджених частинок може відбуватись в різних системах фізичних тіл, що визначає їхню частоту. Отже, електромагнітні хвилі розподілено за типами відповідно до їх збудження. Так, радіохвилі породжуються електромагнітними коливаннями в коливальному контурі, який має цілком певні ємність та індуктивність, а у-промені з'являються внаслідок, певних змін в ядрах атомів.

Електромагнітні хвилі різних діапазонів мають різний механізм випро­мінювання і різні властивості (див. таблицю). (Зрозуміло, що фізичні влас­тивості цих хвиль цілком однакові, бо вони визначаються довжиною хвилі, а не методом їх збудження.)





ІV. Підсумок уроку.

V. Домашнє завдання: опрацювати § 49 ст. 190-194 , дати в-ді на питання після параграфа


1

 

doc
Додав(-ла)
Зозуля Олексій
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку