Дата ________________
Урок № 42
Тема уроку : Властивості вод Світового океану. Рухи води в Світовому океані.
Мета уроку: сформувати поняття « припливи», «відпливи», « цунамі», систему знань про властивості і руки океанічних вод; встановлює з допомогою вчителя взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються у Світовому океані, розвивати просторову уяву, уміння створювати образ об’єкта.
Знаннєвий компонент: називає властивості і рухи океанічних вод, розуміє причинно – наслідкові наслідки між процесами і явищами, розрізняє властивості і рухи вод Світового океану.
Очікувані результати: учні зможуть : називати і розуміти причини різних властивостей океанічних вод, розрізняти види рухів, практичне використання цих процесів .
Обладнання: підручник, атлас, глобус.
Тип уроку: комбінований
Методи навчання : інтерактивні, пояснювально – ілюстративні, проблемні, творчі.
Хід уроку
І Організація учнів до уроку
- Побудова кола та привітання
Передай свій гарний настрій сусідові, скази гарні слова – побажання
ІІ Актуалізація навчальної діяльності.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Кожен з вас був, мабуть, на морі. І звичайно, що ви найбільше запам ‘ятали, купаючись у воді?
Вода була теплою, солоною, гіркою і у постійному русі. Чи задумувались ви про це?
ІV Повідомлення теми та мети уроку
Ви вже, мабуть, здогадалися, що темою нашого уроку є властивості і рухи вод Світового океану.
Мета уроку:
Завдання уроку:
V Вивчення нового матеріалу.
Пояснити чому температура змінюється від екватора до полюсів.
Робота зі схемою : заповніть пусті квадрати.
Переглянемо відео за посиланням і поміркуємо про яку властивість океанічної води ми дізналися .
Одиницею вимірювання солоності є проміле.
Робота з підручником с. 187.
Робота зі схемою: заповніть пусті квадрати.
Знайомство з різними видами рухів вод Світового океану.
Робота в групах.
1 група . Хвилі
2 група Припливи і відпливи.
3 група . Цунамі.
4 група. Течії.
VІ ФІзкультрозминка
https://youtu.be/sqJNtkon0VU
VІІ Закріплення вивченого матеріалу
Розв’язуємо проблему.
Як глобальне потепління може вплинути на властивості океанічних вод: температуру і солоність?
Якщо припливи і відпливи фіксуються через 180 градусів, то якщо на 10 меридіану західної довготи буде приплив, де ж тоді буде відплив?
Робота з контурною картою.
На контурну карту нанести теплі і холодні течії.
VІІІ Підсумки уроку
Прийом « Мікрофон»
ІХ Домашнє завдання
Опрацювати параграф 37
Оформити контурну карту з теплими і холодними течіями
Ознайомитись з інструкцією щодо оформлення контурної карти
Правила позначення на контурній карті об’єктів гідросфери
Над стрілками підписується назва течії.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5