Про матеріал
Тема: «Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа»
Мета: сформувати в учнів знання про внутрішнє рідке середовище організму, його роль в життєдіяльності організму, розглянути склад крові: плазму та формені елементи; встановити функції крові; дослідити мікроскопічну будову крові людини; узагальнювати відомості про сукупність процесів, що підтримують або відновлюють відносну сталість умов життєдіяльності клітин у внутрішньому середовищі, - гомеостаз; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; формувати вміння творчо розв’язувати поставлені завдання; виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
Обладнання: презентація,
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Клас – 8-А і 8-Б
Дата проведення – 14.12.2021
Хід уроку
«Вважай нещасливим той день і ту годину, коли ти не засвоїв нічого нового». Тож давайте посміхнемося один одному, і вперед, до нових знань!
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа « Вірю - не вірю» .
1. Дихання - процес вивільнення енергії з поживних речовин за допомогою реакції окислення ( ТАК)
2. До системи органів дихання належать повітроносні шляхи і легені(ТАК)
3. До зовнішнього дихання відноситься газообмін (ТАК)
4. Анаеробне дихання відбувається за участю кисню (НІ)
5. Ніздрі, гортань, трахея, бронхи - органи дихання (НІ)
6. Органи дихання беруть участь у процесі терморегуляції (ТАК)
7. Чхання захисний рефлекс носової порожнини дихальної системи(ТАК)
8. Бронхіт — це запалення альвеол(НІ)
9. Ліва легеня людини складається з трьох часток (ТАК)
10. Гортань це дихальна трубка, що побудована з хрящових на півкілець.(НІ)
11. Трахея - частина повітряносних шляхів, що бере участь у голосоутворенні (НІ).
Учні записують число та виконують вправу у зошиті, разом перевіряємо. Вчитель виставляє оцінки.
Вправа «Знайди органи».
Завдання учнів - поміж літер віднайти назви органів дихальної системи. (Глотка, трахея, ніс, легені, бронхи).