Тема «Транспорт речовин»
Тема уроку: Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфи. Групи крові та переливання крові. Лабораторна робота: Мікроскопічна будова крові людини.
Цілі уроку:
освітня: ознайомити учнів із внутрішнім середовищем організму людини, розглянувши склад і функції крові, лімфи та тканинної рідини. Ознайомити з групами крові та форменими елементами крові, розглянути переливання та зсідання крові.
Розвивальна: розвивати вміння логічно мислити, встановлювати зв’язки між будовою функціями біологічних структур.
Виховна: виховувати культуру збереження здоров’я на основі розуміння значимості сталості внутрішнього середовища організму.
Базові поняття: внутрішнє середовище, гомеостаз, кров, лімфа, тканинна рідина, плазма, фізрозчин, формені елементи крові – еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, тромб, тромбін, зсідання крові, фібриноген.
Обладнання: таблиці, ПК, мультимедійний проектор, мікропрепарати крові людини і жаби.
. Організаційний момент.
Постанова завдань. Об’ява теми, завдань та структури уроку.
. Аналіз письмової перевірочної роботи.
Робота над помилками. Обговорення результатів.
. Актуалізація опорних знань, бесіда
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів
Telling Stories: 1 Розповідь про гемофілію од сина останнього царя Николая І
2 Розповідь про переливання крові (тварин, людей). Наслідки.
3 Якого кольору кров, чому?
V. Вивчення нового матеріалу
Робота в групах
Самостійна робота у мікрогрупах. Скласти схему, таблицю
Тип клітин |
Будова й функції |
|
|
Обговорення результатів роботи.
Запис розповіді вчителя.
Основні властивості:
V Закріплення
Виконання лабораторної роботи: Мікроскопічна будова крові людини
V Вивчення нового матеріалу
V Закріплення
Робота над завданням стор. 89, 93, 96 (вибери правильну відповідь)
X Підсумок уроку
Х. Д/З
Прочитати 17,18,19
Підготовити повідомлення