17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

«ВНУТРІШНІ ВОДИ УКРАЇНИ»

Про матеріал
УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ з географії 8 клас ТЕМА: «ВНУТРІШНІ ВОДИ УКРАЇНИ» Продовжує формувати у здобувачів освіти знання про внутрішні води України; розв’язувати проблемні завдання та нестандартні ситуації з цієї теми.
Перегляд файлу

УРОК-УЗАГАЛЬНЕННЯ з географії 8 клас

 ТЕМА: «ВНУТРІШНІ ВОДИ УКРАЇНИ»

Мета: сприяти розвитку компетенцій:

  • Навчально – пізнавальної (продовжити формувати знання про внутрішні води України; розв’язання проблемних завдань та нестандартних ситуацій);
  • Ціннісно – смислова(усвідомлення важливості і значимості власного інтелектуального і загального розвитку, здатність висловлювати свою власну точку зору);
  • Інформаційної(продовжити формувати навички користуватися географічною картою, атласом, уміння знаходити і показувати названі гідрологічні об'єкти на карті);
  • Загальнокультурна(виховувати критичність мислення, уміння працювати в колективі).

Знаннєвий компонент:

Формулює визначення понять «річка», «озеро»,  «болото», «підземні води», «водосховище», «канал».

Діяльнісний компонент:

Знаходить  та  показує  на картах  різного  масштабу внутрішні води України.

Обладнання: карта настінна, атласи, звукозапис «Водоспад».

Тип уроку: узагальнюючий.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Мотивація навчальної діяльності

III.Узагальнення знань і вмінь учнів

1. Цифровий тест «Загальні поняття про поверхневі води»

1. Річка з усіма своїми притоками (2).

2. Площа, з якою річка з притоками збирає воду (5).

3. Заглиблення в рельєфі, по якому постійно тече річка (1).

4. Місце, де річка бере свій початок (6).

5. Місце, де річка впадає в іншу річку, озеро, море (3).

6. Поверхня, на рівні якої водний потік втрачає свою силу і нижче від якої він не може поглибити своє ложе (8).

7. Раптове підняття рівня води в річці, викликане випадінням великих дощів, активним таненням снігу, льодовиків (4).

8. Частина річкової долини, що під час повені затоплюється водою (10).

9. Різниця між висотами витоку і гирла (11).

10. Відношення падіння річки до довжини (9).

11. Кількість води, що потрапляє через поперечний переріз річки за 1 сек (7).

Відповіді (записані на дошці):

1. Русло річки.

2. Річкова система.

3. Гирло річки.

4. Паводок.

5. Басейн річки.

6. Витік.

7. Витрати води.

8. Базис ерозії.

9. Похил річки.

10. Заплава.

 

2. Тест «Біла ворона»

У ряду слів знайдіть зайве.

1. Дніпро, Прип'ять, Кальміус, Десна.

2. Дністер, Південний Буг, Дунай, Сіверський Донець.

3. Західний Буг, Молочна, Берда, Сіверський Донець.

4. Черемош, Інгулець, Десна, Сейм, Ворскла.

5. Стохід, Псел, Самара, Сейм, Сума.

6. Тасмин, Ірпінь, Десна, Тетерів, Салгир.

7. Межа, паводок, дощ, повінь.

    8. Падіння, заплава, витрата води, похил.

3. Тест «Вибери правильну відповідь»

Типи озер

 

Назви озер

 

1. Карстове.

2. Заплавне.

3. Лиманн.,.

4. Залишкове.

5. Загатне.

6. Вулканічне.

7. Льодовикове

Сасик, Шагани, Синевир,

Ялпуг, Кугурлуй, Марічейка,

Шацькі, Куяльницький...,

Алібей, Синє, Марічейка,

Слов'янські, Ворочанські

 

 

4. Дати правильне визначення кожного поняття, використовуючи метод «мікрофон».

  • Живлення річки;
  • повінь;
  • паводок;
  • лиман;
  • водосховище;
  • канал;
  • болото;
  • поверхневі води;
  • підземні води;
  • артезіанські води.

5. «Знайди відповідь»

Використовується метод «навчаючи вчуся». 5 учнів отримують картки із запитаннями.

— Які особливості внутрішніх вод України можна встановити залежно від рельєфу й клімату?

— На яких річках найчастіше зустрічаються пороги й водоспади? Чому? (Фрагмент звукозапису «Водоспад».)

— Які чинники та як саме впливають на річковий стік?

— Чим відрізняються карстові, лиманні, заплавні, загатні озера? Наведіть приклади.

— Чим зумовлена відмінність рослинності різних типів боліт?

Кожен учень обдумує відповідь, потім підходить до однієї з 5 робочих груп, ставить запитання і пропонує свій варіант відповіді. Завдання полягає в тому, щоб  дізнатися відповідь чи отримати додаткову інформацію від членів груп, але за умови, що учень має право обговорювати питання тільки з однією особою.

Потім кожен із 5 учнів дає відповідь класові на запитання, яке він отримав, і розповідає, про що дізнався від інших.

7. «Займи позицію»

На дошці вивішуються плакати:

1. Будівництво водосховищ завдало природі і людям більше користі, ніж шкоди.

2. Будівництво водосховищ завдало природі і людям більше шкоди, ніж користі.

Або:

1. Річки й озера здатні до самоочищення, тому втручання людини буде зайвим.

1. Річки й озера потребують охорони людського суспільства.

Залежно від власної думки стосовно обговорюваного запитання кілька учнів займають місця біля відповідного плаката й обґрунтовують свою думку. Хто хоче перейти до іншого плаката, може це зробити, обґрунтувавши причину свого переходу. Учасники обох груп називають найпереконливіший аргумент іншої сторони.

IV. Підсумки уроку

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, виставляє оцінки.

 

 

 

doc
Додано
11 травня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку