Вода- найважливіший природний оксид. Значення води в природі, її фізичні властивості. Кругообіг води . Охорона водойм від забруднення.

Про матеріал
Урок дає можливість дітям: сформувати поняття про воду як найважливіший природний оксид, поглибити знання про оксиди, продовжувати формувати вміння працювати з різними джерелами хімічних знань, сприяє розвитку екологічного мислення, усвідомлення необхідності охорони і раціонального використання водних ресурсів.
Перегляд файлу

Тема: Вода- найважливіший природний оксид. Значення води в природі, її фізичні властивості. Кругообіг води . Охорона водойм від забруднення.

 

 Мета:сформувати поняття про воду як найважливіший природний оксид, поглибити знання про оксиди, продовжувати формувати вміння учнів працювати з різними джерелами хімічних знань, самоконтролю, взаємоконтролю, сприяти розвитку екологічного мислення, усвідомлення необхідності охорони і раціонального використання водних ресурсів.  Розвивати пізнавальний інтерес до матеріалу, що вивчається на основі зв"язку з життям, міжпредметних зв"язків.

 

Обладнання: таблиці" Поширення води в природі", "Кругообіг води в природі", "Значення води,"глобус, куле- стрижнева модель молекули води, презентація" Вода важлива- вода потрібна."  

 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  Вода! Ти не маєш ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо

 описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке.

Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти- саме життя.

Ти найбільше багатство в світі…

        Антуан де Сент-Екзюпері

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Мотивація навчально- пізнавальної діяльності учнів.

Вода – найпоширеніша у природі речовина. З неї складається гідросфера.

Сучасне й майбутнє життя неможливе без неї. Вода відіграє особливу роль, тому що саме в ній зародилося життя. Про неї написано багато поетичних рядків. Вода здавна пробуджувала уяву людей. Всі бачили, що волога сприяє росту рослин, вода- середовище існування живих організмів. Що ж таке вода?Сьогодні на уроці ми розгадаємо її таємниці.

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення учнями нового матеріалу.

 Запитання до учнів.

1.Яка формула води?

2.Вода- це поста чи складна речовина?

3. Обчислити масові частки хімічних елементів у воді.

Чому воду ми відносимо до оксидів? Пригадайте, які речовини називаються оксидами.

4.Чому вода є най поширенішим оксидом?

Записати формулу води в зошит. Чому так виглядає формула. Пригадайте, що таке валентність. Яку валентність має гідроген, яку валентність має оксисен. Отже, формула води аш-два-о. Класичну формулу води установили у 1805 році учені Гей_Люссак і А. Гумбольт.

Молекула води має кутову будову. Демонстрація куле стержневої молекули води.

 

     О

Н       Н

 

Звідки взялася вода на планеті? Найпоширенішою теорією є теорія про космічне походження води. Італійський хімік Пізані, досліджуючи метеорит, який впав у 1864 році в південній Франції. Виявив у ньому 14% води.

 Робота з таблицею "Поширення води в природі".

Висновок: вода- найпоширеніша речовина на Землі.

У якому агрегатному стані перебуває вода?

За якими ознаками оцінюють фізичні властивості?

Робота з підручником ст149. ( учні записують фізичні властивості води в зошит).

 А як ви думаєте, чому вода за звичайних умов перебуває в рідкому стані?

 Це пояснюється тим,що за звичайних умов молекули води існують не поодинці, а парами. Трійками,квартетами .Інакше кажучи, вода являє собою газ, який виникає при кип'ятінні, коли зв’язки між молекулами води розриваються.

Демонстрація: наливаємо склянку води з верхом- вода не розтікається. Це має важливе значення в природі, в житті рослин і тварин. Завдяки цій властивості коріння мож е всмоктувати вологу з грунту і подавати на висоту 200м у найвищих дерев секвой, евкаліптів.

Давайте пригадаємо з фізики, як змінюється об'єм речовин під час плавлення?

Демонстрація: кубик льоду опускаємо в склянку з водою. Лід плаває на поверхні води, тому що має більший об'єм.

А яке значення має вода в природі?

Робота з таблицею " Значення води."

- забезпечує колообіги  хімічних елементів

- регулює клімат на планеті

-без води не можуть існувати живі організми

-використовується в промисловості і сільському господарстві

-побуті

Робота з таблицею" Колообіг води в природі".

Охорона водойм від забруднення.

ІV. Осмислення, узагальнення та систематизація знань учнів.

1."Вода" – традиційна назва сполуки із формулою аш-два-о. Якою має бути її хімічна назва ( цю назву не використовують).

2. Охарактеризуйте фізичні властивості води.

 3. Яке значення води в природі?

4. Охарактеризуйте найважливіші ланки коло обігу води в природі.

 Завдання додому: прочитати параграф 25,30., виконати вправу186 ст.151

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
12 листопада 2021
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку