Розкрити значення азбуки в житті людини, ознайомити з історією створення шрифту Брайля; виховувати позитивне ставлення до людей з обмеженими можливостями, сприяти формуванню інтересу до читання та навчання; відпрацьовувати навички виразного читання.
Клас: 3
Дата: 04.10.2023
Тема: Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко»). Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».
Очікувані результати навчання: розкрити значення азбуки в житті людини, ознайомити з історією створення шрифту Брайля; виховувати позитивне ставлення до людей з обмеженими можливостями, сприяти формуванню інтересу до читання та навчання; відпрацьовувати навички виразного читання; узагальнити і систематизувати знання учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».
Обладнання: мультимедійний комплект, конструктор LEGO.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ця-ця-ця — жила собі лисиця
лем-лем-лем — зустрілася з журавлем
ни-ни-ни — запросила на гостини
ла-ла-ла — каші наварила
ила-ила-ила — по тарілці розмастила
ав-ав-ав — журавель дзьобом стукав
ївсь-ївсь-ївсь — кашки не наївсь
му-му-му — пішов додому
щу-щу-щу — наварив борщу
чик-чик-чик — насипав у глечик
ку-ку-ку — покликав лиску
зив-зив-зив — носик до глечика не влазив
ась-ась-ась — лиска розсердилась.
- Яку казку вам нагадує мовленнєва розминка? (І. Я. Франка « Лисичка і Журавель» ).
Робота над загадкою.
А - з неї діти починають
Буквар читати з ранніх літ.
Екзамен перший свій складають,
Тож треба знать її як слід.
Коли вже вивчена вона, -
Вона прислужить нам сповна. (Абетка)
ІІІ. Повідомленння теми і мети уроку/
- Сьогодні на уроці ми познайомимося із цікавими фактами, які були надруковані в журналі «Малятко» в тексті під назвою «Азбука, що завоювала світ».
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Вивчення нового матеріалу.
Опрацювання тексту із журналу «Малятко» «Азбука, що завоювала світ».
(с. 28-29)
1.2. Робота зі словами.
Орган – музичний інструмент; найбільший духовий клавішний музичний інструмент, що складається з набору труб, у які нагнітається повітря.
Рельєфний – із випуклим узором на поверхні.
Правильно прочитайте слова.
Французькому, шістнадцять, найпотаємнішою, послуговуватись.
Фізкультхвилинка.
1.3. Читання тексту учнями вголос ланцюжком та в русі.
1.4 Закріплення вивченого.
1) Вправа «Мікрофон»
- Про кого і про що розповідалося в цьому творі? (У творі розповідається про Луї Брайля – винахідника азбуки для сліпих, про винайдення азбуки про сліпих, яку назвали на честь винахідника шрифтом Брайля.)
- Які думки і почуття у тебе викликав прочитаний твір?
- Які риси характеру виявив винахідник? Скільки років було Луї, коли він здійснив свій винахід? Перечитай рядки про це.
Демонстрація зразків таблиць написаних шрифтом Брайля.
2. Узагальнення учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».
2.1. Вікторина для школярів з кубиками Лего на тему «Що ми знаємо про книги?» з цікавими запитаннями і варіантами відповідей.
2.2. Вправа «Асоціативний кущ».
- Саме до книги ми звертаємося упродовж усього життя. Вона допомагає нам у навчанні, відкриває нові горизонти пізнання такого цікавого навколишнього світу, робить нас більш розумними, ерудованими, веде до країни Знань, збагачує наш внутрішній світ.
- Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку, коли чуєте слово «Книга».
2.3. Розшифруй прислів’я (робота в групах)
Встанови послідовність чисел і запиши прислів’я.
ІІІ. Заключна частина.
2. Домашнє завдання.
Перечитати текст ( с. 28-29), скласти план.
1