«Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко»). Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».

Про матеріал

Розкрити значення азбуки в житті людини, ознайомити з історією створення шрифту Брайля; виховувати позитивне ставлення до людей з обмеженими можливостями, сприяти формуванню інтересу до читання та навчання; відпрацьовувати навички виразного читання.

Перегляд файлу

Клас: 3
Дата: 04.10.2023
Тема: Вода камінь точить. «Азбука, що завоювала світ» (із журналу «Малятко»). Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».

Очікувані результати навчання: розкрити значення азбуки в житті людини, ознайомити з історією створення шрифту Брайля; виховувати позитивне ставлення до людей з обмеженими можливостями, сприяти формуванню інтересу до читання та навчання; відпрацьовувати навички виразного читання; узагальнити  і систематизувати знання учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».

Обладнання:  мультимедійний комплект, конструктор LEGO.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.     Мовленнєва роминка.

ця-ця-ця — жила собі лисиця

лем-лем-лем — зустрілася з журавлем

ни-ни-ни — запросила на гостини

ла-ла-ла — каші наварила

ила-ила-ила — по тарілці розмастила

ав-ав-ав — журавель дзьобом стукав

ївсь-ївсь-ївсь — кашки не наївсь

му-му-му — пішов додому

щу-щу-щу — наварив борщу

чик-чик-чик — насипав у глечик

ку-ку-ку — покликав лиску

зив-зив-зив — носик до глечика не влазив

ась-ась-ась — лиска розсердилась.

-                     Яку казку вам нагадує мовленнєва розминка? (І. Я. Франка « Лисичка і Журавель» ).
 

  1.          Перевірка д/з
  2.          Вправа «Мозковий штурм»
    -  Який розділ ми вивчаємо?
    -  Які твори ми прочитали?
    -  Що таке інформація? ( Інформація — відомості, знання, які ти здобуваєш під час навчання, спілкування, спілкування, спостереження за довкіллям).
    - Люди сприймають інформацію різними органами чуття.
    - Які органи чуття допомагають нам сприймати інформацію?( очі, вуха, язик, ніс, шкіра).
  3.  Мотивація навчальної діяльності.

 Робота над загадкою.

 А -  з неї діти починають

Буквар читати з ранніх літ.

Екзамен перший свій складають,

Тож треба знать її як слід.

Коли вже вивчена вона, -

Вона прислужить нам сповна. (Абетка)

 

ІІІ. Повідомленння теми і мети уроку/

- Сьогодні на уроці ми познайомимося із цікавими фактами, які були надруковані в журналі «Малятко» в тексті під назвою «Азбука, що завоювала світ».

ІV. Вивчення нового матеріалу

 1. Вивчення нового матеріалу.

 Опрацювання тексту із журналу «Малятко» «Азбука, що завоювала світ».

(с. 28-29)

  1.     Вправа «Передбачення».
    - Як ви вважаєте, про що цей твір? (Про абетку)
    - А для кого призначена ця абетка? (Для людей)
    - Але ця абетка призначена для незвичайних, особливих людей – незрячих.
    - Яка особливість у цих людей?
    - Як ви вважаєте, чи можуть такі люди користуватись комп’ютером або телефоном? (В налаштуваннях телефону або комп’ютера  можна увімкнути озвучування всього тексту на екрані для цього потрібна спеціальна програма.
    - А чи не задумувались ви, як читають незрячі люди?
    - Так, для таких людей створена спеціальна азбука, а хто її винайшов, ми дізнаємось прочитавши твір.

 

1.2. Робота зі словами.

Орган – музичний інструмент; найбільший духовий клавішний музичний інструмент, що складається з набору труб, у які нагнітається повітря.

  Рельєфний – із випуклим узором на поверхні.

          Правильно прочитайте слова.

         Французькому, шістнадцять, найпотаємнішою, послуговуватись.

Фізкультхвилинка.

1.3.  Читання тексту учнями вголос ланцюжком та в русі.

1.4 Закріплення вивченого.

1) Вправа «Мікрофон»

- Про кого і про що розповідалося в цьому творі? (У творі розповідається про Луї Брайля – винахідника азбуки для сліпих, про винайдення азбуки про сліпих, яку назвали на честь винахідника шрифтом  Брайля.)
-  Які думки і почуття у тебе викликав прочитаний твір?
- Які риси характеру виявив винахідник? Скільки років було Луї, коли він здійснив свій винахід? Перечитай рядки про це.

    Демонстрація зразків таблиць написаних шрифтом Брайля.

2. Узагальнення учнів за розділом «Книжка — найкращий винахід людства».

2.1.  Вікторина для школярів з кубиками Лего на тему «Що ми знаємо про книги?» з цікавими запитаннями і варіантами відповідей.

2.2. Вправа «Асоціативний кущ».
- Саме до книги ми звертаємося упродовж усього життя. Вона допомагає нам у навчанні, відкриває нові горизонти пізнання такого цікавого навколишнього світу, робить нас більш розумними, ерудованими, веде до країни Знань, збагачує наш внутрішній світ.
- Записати будь-які слова чи фрази, які спадають на думку, коли чуєте слово «Книга».

2.3. Розшифруй прислів’я (робота в групах)

 Встанови послідовність чисел і запиши прислів’я.

ІІІ. Заключна частина.

  1.          Рефлексія. Самооцінювання.
    — Оцінимо наш урок цеглинками LEGO!
    - Хто на уроці працював із задоволенням — піднесіть угору червону цеглинку; кому на уроці було сумно — піднесіть зелену цеглинку; хто на уроці дізнався щось нове — піднесіть жовту цеглинку.

 2. Домашнє завдання.

Перечитати текст ( с. 28-29), скласти план.

 

1

 

docx
Додано
7 лютого
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку