Вода в природі та житті людини. Способи очищення води в домашніх умовах під час воєнного стану

Про матеріал
STEM- розробка уроку з теми "Вода в природі та житті людини. Способи очищення води в домашніх умовах під час воєнного стану" для дітей 3 класу.
Перегляд файлу

Автор: Гаркуша Катерина Андріївна, вчитель, Запорізька гімназія № 77 Запорізької міської ради

Клас: 3

Предмет з якого підготовлено STEM-урок: Я досліджую світ

Тема: Вода в природі та житті людини. Способи очищення води в домашніх умовах під час воєнного стану

Мета: систематизувати знання учнів про властивості води, її значення в природі та житті людини; сформувати уявлення про важливість проблем водних ресурсів і необхідність їх раціонального використання; виховувати любов до природи, відповідальне ставлення до неї, екологічну культуру, економічну культуру раціонального споживання води для потреб людини, необхідність бережливого ставлення до водних ресурсів..

Діджитал технології, які застосовуються: Інтернет, youtube, learningapps, facebook.

Обладнання, яке використовується: комп’ютер, смартфон; схема-малюнок «Очищення води», необхідні предмети для дослідницької роботи, картки.

Міжпредметні зв'язки: математика, літературне читання, інформатика.

Тип уроку: узагальнення та систематизація

Хід уроку

І. Організаційний момент

Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться веселенько.

Настрій на урок взяли,

Працювати почали!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Розгадування кросворду https://learningapps.org/17754891

2. - Яка, на вашу думку, тема нашого уроку?

ІІІ . Основна частина

1.На попередніх уроках  ми говорили  про значення води в житті людей, вчилися економити воду, визначали чому забруднюється вода ,досліджували наслідки забруднення води. Чи важливо вміти очистити воду самостійно?

         Сьогодні, в умовах воєнного стану, люди змушені користуватися потенційно небезпечною водою з системи централізованого водопостачання, брати воду з колодязів, з річок тощо.

         «Через активні бойові дії в низці регіонів перебиті водогони, відсутні реагенти для очищення водопровідної води, а також немає можливості завезти бутильовану питну воду»,  йдеться у повідомленні Міністерства охорони здоров’я України.

         Тому постала потреба познайомитись з різними способами очищення води в домашніх умовах.

-Що ж потрібно робити, щоб водичка знову стала прозора і смачна? (очистити)

2. Дослідження способів очищення води

1. Об’єднаємось в 2 групи.

1 група дослідить, як пропонує очистити воду facebook.com/UNICEFUkraine/

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=643119137855883&set=pb.100064734066890.-2207520000.&type=3

https://www.youtube.com/watch?v=bna0QjMu-0s

2група - ознайомитись з методом очищення води в підручнику на ст 98-99.

-          Дослідіть та розкажіть про які методи ви дізналися?

© facebook.com/UNICEFUkraine/

  1. Подивимося як пропонує очистити воду наш підручник ст 98

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE

3.Дослідницька робота  «Очищення води за допомогою різних фільтрів»

- Ми сьогодні з вами спробуємо виконати дослід за інструкцією

Інструкція:

1.Взяти колби і вставити в них лійки.

C:\Users\user\Desktop\IMG_20220427_190433.jpg

2.У кожну лійку покласти один із фільтрів ( марганцівка , вата, пісок, активоване вугілля)

IMG_20220427_183400

IMG_20220427_183335

3.Налийте брудну воду та спостерігайте , який із фільтрів краще очищає брудну воду.

 

IMG_20220427_183440

 

IMG_20220427_183931C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20220427_183940.jpg

 

4.Зробіть висновки

-Всі фільтри затримали бруд, різне сміття.

-Активоване вугілля, пісок, вата не зафарбували воду.

- Марганцівка надала воді рожевого кольору і запаху.

Для знезараження 1 літру води марганцівкою потрібно 1-2 г розчину марганцівки(1-2 кристалики). Більша кількість марганцівки приведе до проблем з кишківником.

Після знезараження необхідно відстояти воду десь пів години, обережно процідити, залишивши осад у посуді.

Активоване вугілля дозволяє теж прибрати незначні домішки та шкідливі речовини. На 1 літр  води потрібно 5 подрібнених таблеток.

Знезаражувати потрібно щонайменше 8 годин.

Пісок  та вата прибрали  бруд . Але пити таку воду не можна. ЇЇ необхідно прокип’ятити.

5. Прослуховування оповідання Сухомлинського «склянка води»

-          Отже ми навчилися очищати воду.

-          Чи завжди ми цінуємо воду?

-          Чи залежить життя людини від води?

-          Чи залежить життя людини від наших вчинків?

-          Давайте перевіримо ваші відповіді та прослухаємо оповідання.

https://www.youtube.com/watch?v=4EJAZlR14Zk

-          Про що оповідання?

-          Чому навчає нас це оповідання?

6. Дослід «Скільки літрів води людина використовує за 1 день, 1 тиждень, 1 місяць, 1 рік?»

- Так, на сьогоднішній день вода це дуже важливий ресурс. Нам треба намагатися економити цей ресурс і правильно ним розпоряджатися, тому я пропоную вам спробувати визначити, скільки ж води потрібно людині. За таблицею ви визначите скількі літрів води ви використовуєте за 1 день. Цедопоможе нам зрозуміти як же ми можемо економити водні ресурси.

 

БiлоцеркiвВода

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 день

1 тиждень

1 місяць

1 рік

Я

 

 

 

 

 

Вмитися, почистити зуби

1 літр

Їжа

6-10 л

Миття рук протягом 1 хв

12л

Душ протягом 5 хв

60л

Змивання унітазу

11-15 л

Полив квітів

5 л

Прибирання

5 Л

Ванна

180-270 л

 

ІV. Підбиття підсумків.

-Воду широко використовують у побуті й на виробництві. Вода – це джерело життя на Землі, тому до неї потрібно ставитися дбайливо.

- Як можна очистити воду?

- Що ми можемо робити, щоб зберегти воду?

Рефлексія «Все в твоїх руках»

 

docx
Додано
6 жовтня 2023
Переглядів
405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку