Автор: Гаркуша Катерина Андріївна, вчитель, Запорізька гімназія № 77 Запорізької міської ради
Клас: 3
Предмет з якого підготовлено STEM-урок: Я досліджую світ
Тема: Вода в природі та житті людини. Способи очищення води в домашніх умовах під час воєнного стану
Мета: систематизувати знання учнів про властивості води, її значення в природі та житті людини; сформувати уявлення про важливість проблем водних ресурсів і необхідність їх раціонального використання; виховувати любов до природи, відповідальне ставлення до неї, екологічну культуру, економічну культуру раціонального споживання води для потреб людини, необхідність бережливого ставлення до водних ресурсів..
Діджитал технології, які застосовуються: Інтернет, youtube, learningapps, facebook.
Обладнання, яке використовується: комп’ютер, смартфон; схема-малюнок «Очищення води», необхідні предмети для дослідницької роботи, картки.
Міжпредметні зв'язки: математика, літературне читання, інформатика.
Тип уроку: узагальнення та систематизація
Хід уроку
І. Організаційний момент
Станьте, діти, всі рівненько,
Посміхніться веселенько.
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2. - Яка, на вашу думку, тема нашого уроку?
ІІІ . Основна частина
1.На попередніх уроках ми говорили про значення води в житті людей, вчилися економити воду, визначали чому забруднюється вода ,досліджували наслідки забруднення води. Чи важливо вміти очистити воду самостійно?
Сьогодні, в умовах воєнного стану, люди змушені користуватися потенційно небезпечною водою з системи централізованого водопостачання, брати воду з колодязів, з річок тощо.
«Через активні бойові дії в низці регіонів перебиті водогони, відсутні реагенти для очищення водопровідної води, а також немає можливості завезти бутильовану питну воду», — йдеться у повідомленні Міністерства охорони здоров’я України.
Тому постала потреба познайомитись з різними способами очищення води в домашніх умовах.
-Що ж потрібно робити, щоб водичка знову стала прозора і смачна? (очистити)
2. Дослідження способів очищення води
1. Об’єднаємось в 2 групи.
1 група дослідить, як пропонує очистити воду facebook.com/UNICEFUkraine/
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=643119137855883&set=pb.100064734066890.-2207520000.&type=3
https://www.youtube.com/watch?v=bna0QjMu-0s
2група - ознайомитись з методом очищення води в підручнику на ст 98-99.
- Дослідіть та розкажіть про які методи ви дізналися?
Фізхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE
3.Дослідницька робота «Очищення води за допомогою різних фільтрів»
- Ми сьогодні з вами спробуємо виконати дослід за інструкцією
Інструкція:
1.Взяти колби і вставити в них лійки.
2.У кожну лійку покласти один із фільтрів ( марганцівка , вата, пісок, активоване вугілля)
3.Налийте брудну воду та спостерігайте , який із фільтрів краще очищає брудну воду.
4.Зробіть висновки
-Всі фільтри затримали бруд, різне сміття.
-Активоване вугілля, пісок, вата не зафарбували воду.
- Марганцівка надала воді рожевого кольору і запаху.
Для знезараження 1 літру води марганцівкою потрібно 1-2 г розчину марганцівки(1-2 кристалики). Більша кількість марганцівки приведе до проблем з кишківником.
Після знезараження необхідно відстояти воду десь пів години, обережно процідити, залишивши осад у посуді.
Активоване вугілля дозволяє теж прибрати незначні домішки та шкідливі речовини. На 1 літр води потрібно 5 подрібнених таблеток.
Знезаражувати потрібно щонайменше 8 годин.
Пісок та вата прибрали бруд . Але пити таку воду не можна. ЇЇ необхідно прокип’ятити.
5. Прослуховування оповідання Сухомлинського «склянка води»
- Отже ми навчилися очищати воду.
- Чи завжди ми цінуємо воду?
- Чи залежить життя людини від води?
- Чи залежить життя людини від наших вчинків?
- Давайте перевіримо ваші відповіді та прослухаємо оповідання.
https://www.youtube.com/watch?v=4EJAZlR14Zk
- Про що оповідання?
- Чому навчає нас це оповідання?
6. Дослід «Скільки літрів води людина використовує за 1 день, 1 тиждень, 1 місяць, 1 рік?»
- Так, на сьогоднішній день вода це дуже важливий ресурс. Нам треба намагатися економити цей ресурс і правильно ним розпоряджатися, тому я пропоную вам спробувати визначити, скільки ж води потрібно людині. За таблицею ви визначите скількі літрів води ви використовуєте за 1 день. Цедопоможе нам зрозуміти як же ми можемо економити водні ресурси.
|
1 день |
1 тиждень |
1 місяць |
1 рік |
Я |
|
|
|
|
Вмитися, почистити зуби |
1 літр |
Їжа |
6-10 л |
Миття рук протягом 1 хв |
12л |
Душ протягом 5 хв |
60л |
Змивання унітазу |
11-15 л |
Полив квітів |
5 л |
Прибирання |
5 Л |
Ванна |
180-270 л |
ІV. Підбиття підсумків.
-Воду широко використовують у побуті й на виробництві. Вода – це джерело життя на Землі, тому до неї потрібно ставитися дбайливо.
- Як можна очистити воду?
- Що ми можемо робити, щоб зберегти воду?
Рефлексія «Все в твоїх руках»