Вода в природі та житті людини. Використання води людиною.

Про матеріал
Урок природознавства у 1 класі на тему: " Вода в природі та житті людини. Використання води людиною."
Перегляд файлу

Природознавсто 1 клас

Тема. Вода в природі та житті людини. Використання води людиною.

Мета: продовжити формувати уявлення про воду, встановлювати взаємозв’язки між водою та об’єктами неживої і живої природи, розвивати допитливість та пізнавальний інтерес до вивчення води,виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання: підручники, робочі зошити, проектор, мультимедійна презентація, картки.

Тип уроку:  урок-подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вправа погода.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Урок сьогодні у нас незвичайний,

То ж берімось до роботи негайно.

Щоб всі знання сьогодні мали –

Крапля казкова до нас завітала.

З нею чарівні краплі-сестрички

Усі загадкові, хоча й невеличкі.

  1. Бліц - опитування

( Відгадування дітьми загадок. Ключове слово Капітошка).

  • А хто такий Капітошка?  Це весела райдужна краплинка теплого літнього дощу, що ознайомить нас і допоможе зрозуміти, яке місце займає вода в природі та житті людини, як треба користуватися нею, яке значення води.

Практична робота. Створення проблемної ситуації.

  • Подивіться, яка маленька краплинка води. Мабуть її значення теж невелике. Як ви думаєте?
  • Щоб перевірити правильність ваших відповідей відправимось у подорож із Капітошкою.

ІІІ. Сприйняння й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Вода в природі.

Капітошка запрошує поглянути на нашу планету із космосу. Який колір переважає? Землю називають блакитною.

  • Де ж на землі можна побачити воду?

                                                  Загадки

  • Узимку спить, а влітку шумить . ( Річка)
  • Посеред поля лежить дзеркало, скло блакитне, рама зелена. ( Озеро)
  • Ключем б’є ( Джерело, струмок)
  • Де ще бачимо воду? ( Море, льодовик, океан)
  • Ніг не має, а йде, очей не має,  а плаче. ( Хмара)

Вода в морях, річках, застигла в льодовиках, парує в повітрі. У різні пори року вода на землю падає у вигляді опадів: дощу, граду, роси, туману, снігу, сніжинок, інею, лід на водоймах.

  • Це не все! Швиденько рухаємося за швидкою крапелькою Капітошкою.
  1. Інформація друзів природи.

Воду можна знайти у рослинах: у стовбурах, плодах, листках. Вона є домівкою для тварин. У тілі тварин і людей є вода. Вода є у кожному живому організмі. Вода потрібна рослинам. Якщо їх не поливати, вони засохнуть. Тварини не можуть жити для води.

Вода-трудівниця.  Капітошка невгамовний. Він показує, яка вода трудівниця.

З давніх-давен люди використовують силу води:

  • Будували водяні млини на річках, щоб молоти борошно;
  • А нині. Гляньте на цю споруду! Це гідроелектростанція.
  • Де ще використовують люди воду? ( На заводах, фабриках, у побуті, у медицині). Там де замало води, люди риють колодязі, канали, створюють штучні моря, водосховища.

Фізкультхвилинка.

ІV. Узагальнення і систематизація знань

  1. Робота з підручником.

Капітошка хоче потрапити до підручника ( С. 44-45).

Карасик Золотаренко показує як краплинки допомагають людині.

  1. Робота в парах.
  • Які ще справи виконують краплинки. Скласти краплинку і дізнатися, як люди використовують воду.
  1. Бесіда про бережливе використання води.

Капітошка розповідає про свою чарівницю матінку воду, що її багато, але кількість чистої прісної води на Землі з кожним роком все зменшується через недбале використання води людиною. Тому воду треба берегти і використовувати економно.

Капітошка повідомляє як це зробити:

  • Закривати кран, коли помив руки;
  • Коли чистиш зуби, набери у склянку води;
  • Якщо з крана капає вода, скажи дорослим.
  1. Програвання уявної ситуації.
  • Заплющіть очі і уявіть, що було б , якби на Землі зникла вода. Без води немає життя.
  1. Подорож до музею води.

Музей знаходиться у місті Києві. Експозиція розташована під землею, куди потрібно спускатися на ліфті.

  • То ж яке значення малої краплинки? Всі маленькі краплинки разом це велика вода. А без неї життя неможливе.

Гра

     Вода відноситься до __________ природи.

           Без _________________ немає життя.

Воду потрібно _________________.

Без ________________ й борщу не звариш.

Не виливай каламутну  ______________ , поки чистої не знайдеш.

V. Підсумок  уроку.

 - Про що йшлося на уроці?

 - Чому вода найцінніше багатство?

 - Чому потрібно економити воду?

Капітошці потрібно повертатися до своєї матінки – хмаринки. Що ви хочете сказати йому на прощання? Капітошка на прощання дарує свою сестричку сніжинку.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку