Природознавсто 1 клас
Тема. Вода в природі та житті людини. Використання води людиною.
Мета: продовжити формувати уявлення про воду, встановлювати взаємозв’язки між водою та об’єктами неживої і живої природи, розвивати допитливість та пізнавальний інтерес до вивчення води,виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: підручники, робочі зошити, проектор, мультимедійна презентація, картки.
Тип уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа погода.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Урок сьогодні у нас незвичайний,
То ж берімось до роботи негайно.
Щоб всі знання сьогодні мали –
Крапля казкова до нас завітала.
З нею чарівні краплі-сестрички
Усі загадкові, хоча й невеличкі.
( Відгадування дітьми загадок. Ключове слово Капітошка).
Практична робота. Створення проблемної ситуації.
ІІІ. Сприйняння й усвідомлення нового матеріалу.
Капітошка запрошує поглянути на нашу планету із космосу. Який колір переважає? Землю називають блакитною.
Загадки
Вода в морях, річках, застигла в льодовиках, парує в повітрі. У різні пори року вода на землю падає у вигляді опадів: дощу, граду, роси, туману, снігу, сніжинок, інею, лід на водоймах.
Воду можна знайти у рослинах: у стовбурах, плодах, листках. Вона є домівкою для тварин. У тілі тварин і людей є вода. Вода є у кожному живому організмі. Вода потрібна рослинам. Якщо їх не поливати, вони засохнуть. Тварини не можуть жити для води.
Вода-трудівниця. Капітошка невгамовний. Він показує, яка вода трудівниця.
З давніх-давен люди використовують силу води:
Фізкультхвилинка.
ІV. Узагальнення і систематизація знань
Капітошка хоче потрапити до підручника ( С. 44-45).
Карасик Золотаренко показує як краплинки допомагають людині.
Капітошка розповідає про свою чарівницю матінку воду, що її багато, але кількість чистої прісної води на Землі з кожним роком все зменшується через недбале використання води людиною. Тому воду треба берегти і використовувати економно.
Капітошка повідомляє як це зробити:
Музей знаходиться у місті Києві. Експозиція розташована під землею, куди потрібно спускатися на ліфті.
Гра
Вода відноситься до __________ природи.
Без _________________ немає життя.
Воду потрібно _________________.
Без ________________ й борщу не звариш.
Не виливай каламутну ______________ , поки чистої не знайдеш.
V. Підсумок уроку.
- Про що йшлося на уроці?
- Чому вода найцінніше багатство?
- Чому потрібно економити воду?
Капітошці потрібно повертатися до своєї матінки – хмаринки. Що ви хочете сказати йому на прощання? Капітошка на прощання дарує свою сестричку сніжинку.