«Вода знайома й загадкова». Квест. Автор: О.А.Дудик, учитель початкових класів, Промінського НВК, Снігурівського р-ну, Миколаївської обл
Мета: Закріпити й збагатити знання дітей про одну з основних складових природи – воду: вода – матеріальне середовище для існування живих істот, вода може бути і руйнівником, і рятівником. Розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати екологічну компетентність учнів, допитливість, дбайливе ставлення до водних ресурсів, бажання зберігати навколишнє середовище для майбутнього. Вік учасників: 3-4 класи.
Вода знайома й загадкова
Квест.
О.А.Дудик, вчитель початкових класів, Промінського НВК, Снігурівського р-ну, Миколаївської обл
Мета: Закріпити й збагатити знання дітей про одну з основних складових природи – воду: вода – матеріальне середовище для існування живих істот, вода може бути і руйнівником, і рятівником Розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати екологічну компетентність учнів, допитливість, дбайливе ставлення до водних ресурсів, бажання зберігати навколишнє середовище для майбутнього.
Вік учасників : 3-4 класи
Хід гри:
Ведучий:
А вода – це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода – ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.
Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!
Ведуча: -Розпочинаємо гру -квест. Три наші команди «Джерело», «Голубий патруль» та «Рятівники на воді» будуть рухатись по станціям і збирати жетони за правильно виконані завдання. Вони мають виконати кожне завдання за 2 хвилини.
Хід гри:
1 Станція «Розплутай клубочок»
Скласти текст з розсипаних речень
Значення води
Вода -найважливіша рідина на нашій планеті .Різні стани води утворюють водну оболонку Землі. Неможливе життя без неї усього живого. Від якості води, яку ми п’ємо, залежить і наше здоров’я.
У воді живе велика кількість рослин і тварин. Рослини з ґрунту вбирають розчинені у воді поживні речовини. Тварини теж п’ють воду .Вода-найцінніший дарунок природи.
2 Станція «Загадкова»
Загадки про воду
Ввечері народиться, Ніч живе, Вранці вмирає. (Роса) * *
* У вогні не горить, У воді не тоне.
Чого в решеті не унесеш? (Вода)
* * *
Трохи тремтить на вітерці
Стрічка на просторі,
Вузький кінчик в джерелі,
А широкий в море. (Річка
По морю йде, йде,
А до берега дійде -
Тут вона і пропаде. (Хвиля)
* * *
З висоти великої зриваючись,
Грізно він реве
І, розбиваючись об каміння,
Піною встає. (Водоспад)
Він без рук, без ніг
З землі пробитися зміг,
Нас він влітку, у спеку,
Крижаний напуває водою. (Джерело)
Посеред поля лежить дзеркало:
Скло блакитне, а рама зелена. (Ставок)
До мами-річці я біжу
І мовчати я не можу.
Я її синку рідний,
А народився я навесні. (Струмок)
3 Станція «Художня»
Домалювати малюнок у краплині води
4 Станція «Стихійна»
Скласти малюнок- пазл стихійного лиха і розповісти про нього експерту станції
Повінь-це природне лихо. Воно виникає, коли вода виходить за межі звичних для неї берегів і затоплює значні ділянки суходолу.
Наслідки:
-зупиняється рух транспорту,
- затоплюються будинки, автомобілі, дороги, руйнуються мости
-погіршується якість питної води
-втрачається врожай на затоплених полях
-гинуть птахи та звірі
Цунамі-це морські хвилі дуже великої довжини,які виникають в результаті підводних і прибережних землетрусів. Внаслідок таких хвиль на морських узбережжях може виникнути затоплення прибережної смуги.
Снігові лавини-це зсуви снігу. Бувають у Карпатах.
5 Станція «Вода-рятівник»
З’єднай лінією малюнок і текст
Для китів ,дельфінів, риб, моржів, тюленів та інших водних організмів вода-середовище ,де вони існують.
Для птахів морів та узбережжя водойм мешканці води є джерелом корму.
6Станція «Правила поводження біля води»
-Давайте разом складемо правила поведінки біля водойм»
7Станція «Хто більше?»
Вода (яка?)- річкова, грайлива, джерельна, каламутна, питна, цілюща, тверда, лікувальна, кришталева, жива…тощо.
8Станція «Лабораторна»
Очищення брудної води фільтруванням через пісок та ватні тампони
9 Станція «Будь природі другом. Бережи воду»
Посадка біля джерельця кущиків калини.
Повторення ,які є шляхи збереження води
Вчитель:
-Я хочу щоб ви всі долучилися до покращення екологічної ситуації на планеті і звертаюся із словами :
-Бережіть завжди воду!
Підраховуємо жетони команд та визначаємо переможця. Оцінюється і активність та настрій учасників гри. Нагородження