20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок природознавства "Які рослини – квіткові? Різноманітність квіткових рослин" (3 клас)

Про матеріал
Урок природознавства "Які рослини – квіткові? Різноманітність квіткових рослин" (3 клас). Містить додатки: (роздатковий матеріал для роботи у групах, таблиці до уроку доступні для друку)
Перегляд файлу

Тема:  Які рослини – квіткові? Різноманітність квіткових рослин.

Мета: ознайомити учнів з особливостями квіткових рослин, їхнім походженням, ознайомити з різноманітністю квіткових рослин , їх значенням  у природі та житті людини, поглибити в учнів поняття «рослини-організми», сформувати  поняття «життєвий цикл рослини», розвивати вміння розрізняти, аналізувати та порівнювати  істотні ознаки різних рослин, класифікувати їх, розвивати спостережливість та увагу, виховувати любов і бережливе ставлення до навколишнього світу, дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни: квіткові рослини, органи квіткових рослин, життєвий цикл рослин.

Обладнання: блок-схема «Класифікація рослин», таблиця «Органи квіткових рослин», «Життєвий цикл рослини»,  мультимедійна презентація, фрагмент відео, конверти з роздатковим матеріалом, сигнальні картки

ХІД УРОКУ

  1. Вступна частина
    1.   Організаційний момент
    2.   Синоптична хвилинка
  • Яка зараз пора року?
  • Який зараз місяць зими? Чому січень має таку назву? Який січень місяць за порядком? Який місяць зими йому передував? Який місяць зими слідуватиме за січнем?
  • Який стан погоди сьогодні?
    1.   Актуалізація опорних знань.
      1.      Фронтальне бліц-опитування
  • Якою буває природа? (живою, неживою)
  • Що ми відносимо до неживої природи? (повітря, вода, грунт, небесні тіла, явища природи)
  • Яку природу ми зараз вивчаємо на уроках природознавства? (живу)
  • За якими ознаками відрізняємо живу природу від неживої? (дихає, живиться, росте і розвивається, рухається, розмножується, вмирає)
  • Які Царства відносяться до живої природи?
  • З яким Царством ми познайомилися на попередніх уроках? (з Царством Рослини)
  • Доведіть, що рослини – частина живої природи.
  • Ви довели, що рослини – живі організми, а отже, вони дихають та живляться. Пригадаймо, як відбуваються ці процеси, розглянувши наступний слайд (слайд 1)
  • Які умови необхідні рослинам для життя? (вода, поживні речовини, світло, тепло, повітря)
  • Яке значення мають рослини для навколишнього світу?
    1.      Складання блок-схеми «Класифікація рослин»
  • На які 3 групи поділяються рослини? (дерева, кущі, трав’янисті рослини). Як ми їх розрізняємо?
  • Як класифікують рослини за способом вирощування та потребою у догляді? (культурні, дикорослі)
  • На які групи поділяють рослини за тривалістю життя? (однорічні, багаторічні)
    1.      Робота у групах. Гра «Ботанічні шаради» (конверт №1, додаток 1)

(у конвертах сховане зображення виду рослин та опис його основних характеристик. Один з представників групи зачитує опис, завдання інших груп – вгадати про який вид рослин іде мова)

  • Пропоную вам зіграти в гру «Ботанічні шаради». Кожна група зараз – це певний вид рослин. Вони розповідатимуть вам про себе, а маєте здогадатися про який вид рослин іде мова.

 2.  Повідомлення теми і мети уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми ближче познайомимося з одним із видів рослин, а з яким саме ви дізнаєтеся, відгадавши ключове слово кросворду.

1) Кущ-символ України (калина)

2) Дерево-символ України (верба)

3) Умова, без якої неможливе виділення кисню рослинами (світло)

4) Куди висаджують насіння рослин? (ґрунт)

5) Який життєво необхідний газ постачають у повітря рослини? (кисень)

6) Як називається листя у хвойних рослин? (хвоя)

7) Яка рідина є необхідною умовою для життя живих організмів? (вода)

8) Як називається орган, що закріплює та тримає рослину у ґрунті? (корінь)

- Яке ключове слово ми отримали? (квіткові). Отже, сьогодні ми опрацьовуватимемо тему «Квіткові рослини». Давайте ознайомимося із завданнями на цей урок (слайд 2)

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Самостійна робота з підручником с. 85 – 87. Читання з маркуванням тексту.

-  Пропоную вам  самостійно опрацювати у підручнику зустріч 31 на с. 85, зробивши на полях простим олівцем відповідні помітки: «˅» - знаю, «?» - дізнався, «!» - зацікавило. Потім ми з обговоримо прочитаний вами матеріал.

3.2. Обговорення прочитаного (слайд 3, 4, 5, 6, 7, 8)

3.3. Робота в групах. Складання таблиці «Органи квіткових рослин» (конверт №2, додаток 2)

(кожна група має конверт, у якому є назва органу квіткової рослини та перелік функцій всіх  органів квіткових рослин. Завдання: обрати серед переліку функцій лише ті, що відповідають назві органу рослини, який група отримала в конверті. Назву органу квіткової рослини та опис його функцій кріплять до таблиці)

3.4. Робота в групах. Складання ланцюжка «Життєвий цикл рослини» (таблиця, конверт № 3, додаток 3)

-  Ми сьогодні дізналися, що квіткові рослини є найчисельнішою групою рослин на Землі. А звідки ж їх взялася така велика кількість? (слайд 9)

Ось яку історію мені розповіла одна квітка (сторітелінг)

 - Отже, який висновок із розповіді цієї квітки можемо зробити? З чого починається життя будь-якої квіткової рослини (з насінини)

- Давайте спробуємо за допомогою таблиці та конверту № 3 скласти ланцюжок життя рослини, який називається життєвим циклом рослини.

3.5. Робота у групах. Складання послідовності життєвого циклу рослин (конверт№3, додаток 3)

(учні мають конверт №3 у якому на смужках записані фази життєвого циклу квіткової рослини. Завдання: використовуючи таблицю, розташувати фази життєвого циклу по-порядку)

3.6. Перегляд відео фрагменту (життєвий цикл рослини у прискореній зйомці)

https://www.youtube.com/watch?v=xaYNH016cwA

4. Підбиття підсумків. Фінальна рефлексія

4.1 Гра «Світлофор»

□ Рослини – живі організми.

□ Рослини не вміють дихати.

□ Для живлення рослинам потрібна лише вода.

□ Рослини вночі дихають, виділяючи вуглекислий газ, а вдень живляться виділяючи кисень

□ Сосна і ялина – квіткові рослини

□ Серед квіткових рослин зустрічаються дерева, кущі, трав’янисті рослини

□ У квіткових рослин плоди соковиті та сухі

4.2. Рефлексія

  • Сьогодні я дізнався …
  • Мені було цікаво…

4.3 Оголошення домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

(конверт №1)

ВОДОРОСТІ

Ми живемо у воді. Наша назва утворилася від двох слів «вода» і «рости». Наше тіло буває у формі пластинки, кульки, ниток.

Ми не маємо справжніх органів: кореня, стебла, листків, квіток і плодів.

Ми різнимося за кольором. Буваємо зеленими, червоними і бурими.

Хто ми?

МОХИ

Ми – багаторічні трав’янисті рослини.  Живемо у вологих лісах і на болотах. У нас є стебло і листки, але немає кореня та квіток. Ми не утворюємо плодів з насінням. Ми розмножуємося за допомогою спор.

Хто ми?

ХВОЩІ

На нашій планеті ми з’явилися дуже давно. Мільйони років тому ми були велетенськими деревами і утворювали на Землі дрімучі ліси. Ми – багаторічні трав’янисті рослини. Ростемо на вологому ґрунті.

Хто ми?

ПАПОРОТІ

Ми найчастіше ростемо тінистих вологих лісах. Ми – багаторічні трав’янисті рослини. Розмножуємося, як і мохи спорами. Маємо корені, стебло, листки, але не маємо квітки та плодів.

З нами пов’язана містична легенда. Вважається, що той, хто знайде в ніч на Івана Купала нашу квітку – буде завжди щасливим.

Хто ми?

 

 

ХВОЙНІ РОСЛИНИ

Ми – дерева і кущі. Наші голчасті листки називаються хвоєю. Наше насіння утворюється в шишках.  Хто ми?

 

КВІТКОВІ РОСЛИНИ

Нас на Землі найбільше. Ми маємо всі органи: корінь, стебло, листя, квітку, плоди з насінням.

Ми виростаємо з насіння, яке дозріває у плоді, що утворюється з квітки.

 

 

  

Додаток 2

(конверт №2)

 

Підземна частина рослини. Орган рослини, що закріплює рослину в ґрунті. Головним завданням є живлення – поглинання води та поживних речовин і транспортування їх до наземної частини рослини.

 

 

Орган, що об’єднує всі частини рослини. До нього кріпиться листя

Виконує функцію «ліфту» - транспортування води. поживних речовин до всіх наземних органів рослини.

 

 

Орган рослини, що виконує функцію дихання, виділення кисню.

 

 

Орган квіткової рослини, що приймає участь у розмноженні. На його місці утворюється плід з насінням.

 

Цей орган рослини утворюється з квітки. Всередині міститься насіння.

Виконує функцію захисту та поширення насіння.

 

 

КОРІНЬ

СТЕБЛО

ЛИСТЯ

КВІТКА

ПЛІД З НАСІННЯМ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

(конверт №3)

НАСІННЯ

ПАРОСТОК-

КОРІНЕЦЬ

СТЕБЛО ІЗ

 ПАРОЮ ЛИСТКІВ

ДОРОСЛА РОСЛИНА

З КВІТКОЮ

ДОРОСЛА РОСЛИНА

З ПЛОДАМИ І НАСІННЯМ


 

 

 

 

 

Додаток 4

Таблиця «Органи квіткових рослин»

(зображення доступне для друку у форматі А2)

 

D:\відкриті уроки\природа\SAVE_20190122_185057.jpeg

Додаток 5

Таблиця «Життєвий цикл квіткової рослини»

(зображення доступне для друку у форматі А2)

 

D:\відкриті уроки\природа\SAVE_20190122_185729.jpeg

docx
Додано
30 січня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку