Володимир Короленко "Сліпий музикант"

Про матеріал
Урок за творчістю В. Г. Короленка "Сліпий музикант" . Ознайомлення з окремими фактами біографії митця. Учні дізнаються другу частину відомого вислову В.Короленка з його новели "Парадокс": "Людина створена для щастя..." Цей урок допоможе зрозуміти внутрішній світ головного героя.
Перегляд файлу

Урок №1

Тема уроку: Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант».

Мета уроку: ознайомити учнів із окремими фактами життєвої і творчої біографії письменника; допомогти зрозуміти внутрішній світ героя, його духовні пошуки; розвивати вміння оцінювати вчинки і масштабність діяльності людини, ділитися враженнями та емоціями; виховувати почуття любові до рідної землі; виховувати небайдужість за долю іншого і світу загалом.

Тим уроку: урок засвоєння нових знань та формування вмінь і навичок.

Епіграф:

 «Людина створена для щастя, як птах для польоту»

                                                                             В.Г.Короленко

Хід уроку

І. Організація учнів для роботи.

Учитель. Читання вчителем вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти – людина…»

Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.

Більше тебе не буде.
Завтра на цій землі
Інші ходитимуть люди,
Інші кохатимуть люди –
Добрі, ласкаві й злі.

Сьогодні усе для тебе –
Озера, гаї, степи.
І жити спішити треба,
Кохати спішити треба –
Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,
І хочеш того чи ні –
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.

Для чого створена людина?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Літературна гра «Хто я?»:

Іду я, ваше благородіє, нікого не займаю… і раптом це стерво з доброго

дива за палець… Ви мені пробачте, я людина,  котра робоча… Робота в мене дрібна. Нехай мені заплатять, бо я цим пальцем, може, з тиждень не поворухну… Цього, ваше благородіє і в законі нема, щоб від тварюки терпіти… Якщо кожен кусатиметься, то краще і не жити на світі… (Хрюкін із оповідання А.Чехова «Хамелеон»)

Він не заблудив, дарма що зостався один. Він знав що незабаром

дістанеться до берега озерця, порослого усохлими ялинами й соснами, низенькими й миршавими… Там під перевернутим каное, що привалене каміняччям, їхня схованка. Він знайде там набої для своєї рушниці, гачки  й ліску, невеличку рибальську сітку – одне слово. Все начиння, щоб добувати собі харчі…

( незнайомець з оповідання Дж. Лондона «Любов до життя»)

Дружина уроки музики дає, я портсигари приватно з дерева роблю.

Чудові портсигари! По карбованцю за штуку продаю. Якщо ж хто бере десять штук і більше, тому , розумієш, знижка… (Тонкий з оповідання А.Чехова «Тонкий і Товстий»)

Учитель.

Що об’єднує ці персонажі? (Тема «Людські стосунки», яку ми зараз вивчаємо на уроках зарубіжної літератури).

 Які проблеми порушують у цих творах письменники?

Учитель. Дійсно, у кожної людини в певний період життя настає такий момент, коли потрібно зробити вибір: як далі жити, як ставитися до людей, до світу. Життєвих доріг дуже багато, і майбутнє людини залежить від цього правильного вибору. 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

У новелі «Парадокс» Короленко писав: «Людина створена для щастя, як птах– для польоту». Ця фраза відома багатьом людям та не всі знають її продовження: «…Тільки щастя не завжди створене для неї».

Що, на вашу думку є щастя?

Асоціативний кущ.

Людина створена для щастя, але щасливою не створена. Чи буде вона щаслива. Це залежить від неї самої, від її розуміння щастя, від її зусиль. Цьому вчить «Сліпий музикант».

Тема нашого уроку: «Володимир Галактіонович Короленко «Сліпий музикант». Пошук головним героєм Петром Попельським свого місця у світі».

(Тема уроку та епіграф заздалегідь написані вчителем на дошці. Учні записують її у своїх зошитах).

ІV. Засвоєння нових знань:

  1.               Короткі відомості про життєвий і творчий шлях письменника (перегляд відеоролика «Експрек-урок. Володимир Короленко).

Робота з підручником (заповнення анкети письменника)

Імя та прізвище

 

Дата народження

 

Місце народження

 

Батьки письменника

Мама

 

Тато

 

Освіта

 

Рід діяльності

 

Твори

 

Дата смерті, місце поховання

 

Слово вчителя: Молодці діти, ви гарно попрацювали над біографією нашого земляка, гуманіста і правозахисника.  І ми вже знаємо, що він присвятив свою творчість зображенню життя народу. З однаковою майстерністю показав життя простих людей. Володимир Галактіонович збагатив літературу новими образами, створивши їх яскраві характеристики. «Мені особисто – писав М. Горький – цей великий і красивий письменник сказав про простий народ багато такого, що до нього ніхто не вмів сказати».

    І це справді так. адже людині в творах Короленка відводилося почесне місце творця життя, діяльного перетворювача Всесвіту.

  1.               Перегляд буктрейлера за книгою В. Г. Короленка «Сліпий музикант».

Слово вчителя. Повість «Сліпий музикант» написана давно – у 1886 році, але вона не застаріла, її із захопленням читають дорослі і діти. Читають її не тільки у нас – «Сліпий музикант» переведена майже на всі мови світу.

     У книзі порушене і вирішується головне питання людського життя – про щастя.

V. Підсумок уроку.

- Поясніть, чи відповідає епіграф темі нашого уроку.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати с. 136-138

Прочитати повість «Сліпий музикант» (або прослухати аудіокнигу)

 

 

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку