Володимир Сосюра. Коротко про поета. Щирість ліричного самовираження та унікальний зоровий образ України за поезією "Любіть Україну!" В. Сосюри та картинами А.Куїнджі.

Про матеріал

Інтегрований урок з української літератури та мистецтва.

На уроці використано роздатковий (картини А.Куїнджі "Вечір на Україні", "Місячна ніч на Дніпрі", "Дніпро вранці"; портрети) та довідковий матеріали.

Перегляд файлу

ТЕМА. Володимир Сосюра. Коротко про поета. Щирість ліричного самовираження та унікальний зоровий образ України  (за поезією «Любіть Україну!» В.Сосюри, картинами А.Куїнджі).

Мета. Формувати цілісне сприйняття  вірша через проекцію змісту вірша В.Сосюри «Любіть Україну» та зразки образотворчого мистецтва ( полотна А.Куїнджі) та життєвий досвід учнів, удосконалювати навички аналізу літературного твору, розвивати соціальну, творчу компетентності учнів; формувати естетичні смаки, виховувати патріотичні почуття.

Тип уроку. Інтегрований урок (українська література –  мистецтво)

Очікувані результати.

  виразно й осмислено читати  поезію, здійснювати її аналіз;

  виражати своє враження від побаченого та почутого;

 висловлювати судження про патріотизм, про активну позицію кожного;

 образотворче мистецтво: сформувати світогляд дитини пов’язаний на глибинному рівні з рідною землею, культурною спадщиною предків, а значить, з патріотичними почуттями;

  • усвідомлювати те, що щирість особистих почуттів – невід’ємне багатство духовного світу людини.

Обладнання. Портрет В. Сосюри, А. Куїнджі, картини краєвидів України Архипа Куїнджі  «Вечір на Україні», «Степ. Нива», «Вечір на Дніпрі»,  довідковий матеріал.

Інтеграція. МИСТЕЦТВО .Куїнджі А.І. «Степ. Нива», «Українська ніч», «Вечір на Україні»,  «Березовий гай», «Місячна ніч на Дніпрі» ,«Дніпро вранці», «Захід сонця в степу».

Випереджувальні завдання. Міні-проекти: «В. Сосюра. Життєвий і творчий шлях», «Картини Архипа Куїнджі, які відомі у всьому світі»; малюнки учнів.

 

Хід уроку

Свою Україну любіть.

Любіть її… Во время люте.

В останню тяжкую минуту

За неї Господа моліть.

Т. Шевченко

 

І. Організаційно-мотиваційний етап

1. Формування емпатійної здатності учнів (емоційний стан).

Учитель української літератури. Радо вітаємо вас на уроці української літератури. Сьогодні у нас незвичайний урок, урок командної роботи, інтегрований урок контекстуального аналізу (українська література – мистецтво). Розпочнемо ми його, подарувавши посмішку один одному.

Слайд 1.

2. Прочитайте вірш.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня,

аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нам без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

                           М.Чернявський.

3. Репродуктивна бесіда з метою повторення та систематизації знань учнів.

- Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну)

- Цей вірш незвичайний. У чому його незвичайність?(акровірш)

- Чим цікавий для нас акровірш?( коли скласти перші букви кожного рядка, утвориться слово)

4. Слово вчителя літератури. Пояснення епіграфа до уроку. Слайд 2

Прикладом самовідданої любові до України є великий Кобзар та ще багато митців слова.зараз я вам прочитаю рядки з поезій, які називають найвищим зразком патріотичної лірики:

Я так люблю

Мою Україну убогу.

Що проклену самого Бога,

За неї душу погублю.

Не можна не згадати слова  Панька Куліша:

Святе слово – рідна мати,

Єсть іще святиня вища,

Богові миліша –

 Рідна Україна.

Слова сповіді у любові до України В. Симоненка:

« Для мене найсвятіша нагорода – потрібним буть, красо моя, тобі!»

…Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Усе як є – дорога, явори,

Усе моє, все зветься Україна.

                       Л. Костенко.

 

- Як ви думаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці? (відповіді учнів)(сьогодні ми будемо говорити про Україну, адже ми – українці, говоримо українською мовою, живемо в прекрасному  квітучому краю, що зветься Україна.)

слайд 3

- Діти., а що для вас є Україна? Вправа «Асоціативний кущ»

Україна  -  це…

ІІ. Цілевизначення та планування.

  1. Оголошення теми та мети уроку. Слайд 4

Темою уроку є  показ  любові до своєї Батьківщини  на прикладі поезії В.Сосюри «Любіть Україну». Сьогодні наша мета – осмислити передану в художньому творі  красу рідного краю, почуття гордості за приналежність  до свого народу,  за величні його звершення.  Щоб краще зрозуміти зміст поезії, ми  спробуємо  поєднати показ любові до Батьківщини за допомогою  слова ( поезія В.Сосюри «Любіть Україну») та витворів образотворчого мистецтва (картини  Архипа Куїнджі  «Вечір на Україні», «Степ. Нива», «Вечір на Дніпрі»). Цей урок змусить вас замислитися  над  силою слова та мови мистецтва, над тим, який  вплив на формування патріотичних почуттів вони мають.

2.Учні записують очікувані результати. Слайд 5

Вдумайтесь у тему уроку  сформулюйте свої очікування. Запишіть власні цілі: про що ви хотіли б дізнатися, над чим попрацювати, що обговорити, чим поділитися з однокласниками (кілька учнів за бажанням озвучують власні цілі). Прочитайте запропоновані предметні  цілі на урок. Виберіть із них ті, які вас найбільше зацікавили, над якими ви хотіли б попрацювати на уроці.

Предметні цілі:

Учень(учениця)

  • виразно й осмислено читає вірш В. Сосюри «Любіть Україну!»;
  • визначає й коментує художні засоби;
  • висловлює судження про патріотизм, про активну позицію кожного;
  • порівнює специфіку виражальних засобів у поезії й мистецтві в розкритті патріотичних мотивів;

усвідомлює те, що щирість особистих почуттів – невід’ємне багатство духовного світу людини.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1.Робота в групах. Слайд 6

1 група. Літературознавці. Міні –проект. «В. Сосюра. Життєвий і творчий шлях»

2 група. Міні –проект «Картини Архипа Куїнджі, які відомі у всьому світі».

  1. Постановка проблемного  питання.

        Учитель літератури. Любов до Батьківщини є однією із визначальних рис кожного справжнього громадянина.

         Учитель мистецтва. Образотворче мистецтво є одним із основних чинників інтелектуального розвитку людини. Тож спробуємо дати відповідь на питання: 

Слайд 7

За допомогою яких засобів  створено образ патріота рідної землі  та  унікальний зоровий образ України ? (на прикладі вірша В.Сосюри  «Любіть Україну!»  та картин Архипа Куїнджі).

3. Читання мовчки та вголос поезії «Любіть Україну»

4. З’ясування емоційних  вражень від прослуханого

 Слайд 8.

«Незакінчене речення»: - «Після ознайомлення з поезією «Любіть Україну!»я відчуваю….

5. Аналіз художнього твору із залученням знань, здобутих на основі  опрацьованих контекстних матеріалів.

Слайд 9.

6. Словникова робота

Купина –у біблійній міфології - кущ, який горить і якимось чудом не згорає;

зойки – крики;

пурпуровий – темно – червоний;

канонади – гучні звуки від пострілів;

багнети – ножі на рушницях.

7. Робота зі змістом твору.

7.1. Робота з підручником

 Із приводу чого було написано  вірш?

Вірш був написаний у 1944р., коли в жорстоких боях українська земля була звільнена від фашистських загарбників, коли весь світ зрозумів, що Україна непереможна, а її народ – безсмертний. Згодом поезія увійшла до збірки «Щоб сади шуміли»,яка у 1948 році була удостоєна Державної премії.

У січні 1948 року вся громадськість України вітає поета з 50-річчям його народження, а на грудях у нього з’являється найвища урядова нагорода. У   привітанні Спілки письменників України відзначалося, що ім’я Сосюри невід’ємне від історії української літератури, він виступав як поет- патріот.

              Б) Але знайшлися такі «критики», які у патріотичному вірші , звинуватили поета в тому, що нібито у його поезії немає образу сучасної України. Вірш був заборонений для читачів, автор підданий нещадній критиці й осуду за нібито «буржуазний націоналізм». В.М.Сосюра мужньо, хоч і болісно,витримав несправедливу критику, яка підточила його здоров’я.

           3) У романі «Третя рота» і в поемі «Розстріляне безсмертя» поет згадує:

            За вірш «Любіть Україну»

  Вона довбала без упину

  Мене три роки!... Горе,жах!

  Хоч каявся я в помилках,

 

  Яких не мав. Я ж був не винний!

 Хоч я поет не ідеальний

 Я трохи серцем не погас…

 Але народ мене морально

 Підтримував в страшний той час.

Довідкова інформація.

Націоналі́зм (фр. nationalisme) — ідеологія і напрямок політики, базовим принципом яких є теза про цінність нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі. Головною в націоналізмі є ідея державності та незалежності, самостійності. Але держава — не самоціль, а форма й засіб організації повноцінного життя народу. Народ, у свою чергу, — це не тільки корінний етнос, а й усі етнічні меншини.( Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна, І.О. Поліщук та ін. За ред. М. П. Требіна. – Х . :Право, 2015)

Патріоти́зм (грец. πατριώτης — патріот) — сукупність морально-етичної та емоційної прив'язаності до Батьківщини, яка визначає особу як громадянина. Містить ряд важливих морально-етичних, етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Включає в себе кілька понять тісно пов'язаних з націоналізмом.( https://uk.wikipedia.org)

 

  • До кого звертається автор? Кому адресоване його «Любіть!»
  • Поет закликає  любити Україну, як ми любимо сонце… вітер… трави… води». Чи можна замінити одним словом ці однорідні члени? Яким? І якщо так, то з якою метою автор замість одного слова вживає чотири?
  • Чому Україна в поезії саме вишнева? У яких творах згадано цю прикмету?
  • Чому для Сосюри важливо, що ми любили Україну « в годину щасливу, і в радості мить», і «у годину негоди»?
  • Чи погоджуєтеся ви з думкою автора, що без України «ніщо ми , як порох і дим, розвіяний в полі вітрами»? Як можна обґрунтувати таке твердження?
  • Поет наголошує:» Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами? Чи можна обмежитися вказівкою на щось одне з названого (або серцем або ділами)
  • Продовжіть ряд: Україна для Сосюри – це зорі, верби…
  • Чи згодні ви з тезою, що

Не можна любити народів других,

Коли ти не любиш Вкраїну!..

Чому? Аргументуйте.

  • До кого звертається автор у творі і чи стосується це вас. Свою думку обґрунтуйте.
  • Поет наголошує : « Всім серцем любіть Україну свою». Який зміст він владає в це означення?

Слайд 10.

8.Заповнення таблиці. Робота в групах. Перша група – створює образ України, користуючись текстом вірша  В.Сосюри,  друга – створює образ, аналізуючи картину А. Куїнджі «Степ. Нива». Види діяльності: зоровий образ України, кольорова гама, майстерність митців у створенні образу.

 

Види діяльності  та засоби зображення

 

Поезія «Любіть Україну», В.Сосюри

(мовленнєва та творча діяльність)

За картиною

«Степ. Нива», Архипа Куїнджі (Образотворча діяльність)

Зоровий образ України

 Художні засоби:

 Епітети: «вишнева» Україна», мова солов’їна, хмари пурпурові, весни світлі і щирі …

 Порівняння: «любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, і трави, і води», «між братніх народів, мов садом рясним, сіяє вона над віками», ««як та купина, що горить — не згора»..

 Метафора: «в просторів солодкому чарі»..

 риторичні звертання: «Любіть Україну»

Україна скрізь:

Вона у зірках, і у вербах вона,

і в кожному серця ударі,

у квітці, в пташині, в електровогнях,

у пісні у кожній, у думі,

в дитячий усмішці, в дівочих очах

і в стягів багряному шумі…

Спека. Літня пора. Пшеничне поле. Блакитне небо. Зоровий образ українського степу, ниви  викликає в пам’яті все, що відчуваєш, дивлячи на картину. Немов чуєш , як десь цвірінькають коники, як стиха шелестять пшеничні колоски, як дзвенить спека, як  впевнено йде молода жінка з поля.

Кольорова гама

Небо голубе, багряний шум, зелені мундири, хмари пурпурові…  

 Для підсилення ефекту світла майстер використав  різні відтінки  теплих кольорів: жовтий, блакитний, зелений, білуватий тощо.

Майстерність

митців у створенні образу України

Образ України для поета — це краса її природи і її солов’їна мова, мелодійна, милозвучна, співуча. Це і її духовний потенціал — мова солов’їна, пісня, душа. Це і її люди — працьовиті, невсипущі, бо світяться електровогні, чути зойки гудків. Це і її діти, дівчата-красуні, хлопці-патріоти.             

Образ України для митця — це краса її природи, люди — працьовиті, невтомні. Тільки той, хто є справжнім патріотом рідної землі може змалювати з такою любов’ю та захопленням куточки рідної землі. Геніальність митця полягає у простоті його образів.

Висновки

Володимир Миколайович Сосюра — український письменник, поет-лірик, який мав французьке коріння й Архип Іванович Куїнджі — видатний український живописець-пейзажист і педагог грецького походження народилися на Донеччині. Простота художніх засобів та їх довершеність, непідробна щирість і схвильованість інтонацій, тепла кольорова гамма  створили унікальний зоровий образ України,  дали митцям змогу втілити у своїх творах глибокий загальнолюдський зміст : люби рідну землю, шануй інші народи, будь щедрий на добро, працюй на славу Вітчизни — тим ти звеличиш і прославиш своє ім’я, свою  Україну у віках. Патріотизм —це почуття, яке інтегрує людей різних національностей в одну спільноту.

Учні роблять висновки за допомогою вчителів.

Учитель мистецтва. Відомо, що під час малювання ми вчимося слухати і бачити шедеври, створені митцями. Поступово через живопис приходить розуміння того, що ми живемо в країні, не пишатись якою – неможливо.

  •  Чи можна провести паралель між образом України поета й образом України, які ми побачили на картинах А. Куїнджі?
  • Який із запропонованих малюнків ваших однокласників найвдаліше, на вашу думку, відтворює улюблений куточок рідного краю.
  • Які б  кольори обрали ви?

ІV. Рефлексивно- оцінювальний етап.

Слайд 11.

  1.  «Незакінчене речення»..
  2. «Після сьогоднішнього уроку я відчуваю…  думаю… розумію…

2.Перегляньте свої очікування, які ви записали в зошити

на початку    уроку;

     -  позначте ті, що виправдались (+)

     - ті, що не справдились (-)

Слайд 12

3. Самооцінювання. Ви гарно попрацювали на уроці, були активними, уважними, і я впевнена, що ви з нетерпінням чекаєте оцінювання своєї праці. Пропоную вам самим здійснити поточний контроль власної діяльності.

 

Вид роботи

Бал (від 0 до 2)

1

Робота в групі. Захист міні-проектів.

 

2

Обговорення змісту вірша

 

3

Як я вирішував проблемне питання

 

4

Заповнення таблиці.

 

5

Чи вмію я робити висновки за прочитаним текстом

 

6

Я можу довести слушність своєї думки товаришеві

 

 

Сдайд 13

V. Домашнє завдання.

Вивчити  напам’ять вірш «Любіть Україну».

Завдання на вибір.

 Написати міні-твір-роздум на тему: «Моя історія  про  любов до Батьківщини»

 Порівняти вірш «Любіть Україну!», написані В.Сосюрою у різні роки (1944,1951). Зробити висновок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ідейний зміст вірша

 

«Любіть Україну!» — це палке слово поета, мовлене в радісну годину визволення української землі. В. Сосюра створив ліричний образ «вишневої України», який оживає в нашій уяві чітко, рельєфно, наче на полотні вправного живописця. Сердечно, мовби в душу заглядаючи, звертається поет, зокрема, до кожного з нас і до всього народу.

       Поет змальовує Україну, як «в світі єдину, одну», в зірках, у квітці, в пташині, у хвилях Дніпра — в тому вічному й нетлінному, що прийшло до нас крізь віки. Україні всміхається сонце, миготять зорі, шумлять верби над ставами, сяють вогні електростанцій. Українську пісню, красу українських національних святинь  нагадують золоті моря пшениці в неозорих степах. Ліричний герой сердечно закликає любити Україну «у сні й наяву, любимо і красу її, вічно живу і нову, і мову її солов'їну». Український народ «своїми ділами» завоював пошану й повагу інших народів, і ми повік не забудемо звитяг славного лицарства запорізького, тих безсмертних оборонців нашого краю, нашого козацького роду.

       Поет у творі звертається до всіх узагалі і до кожного зокрема. Анафора «Любіть Україну» робить вірш струнким і композиційно завершеним. Поетове слово звучить щиро й безпосередньо. З порадою бути вірним у своїй палкій любові рідній Україні звертається поет до юнака:

Юначе! Хай буде для неї твій сміх,

 І сльози, і все до загину..

. Не можна любити народів других,

 Коли ти не любиш Вкраїну!

Палким закликом-заповітом завершується високопатріотична поезія В. Сосюри:

Всім серцем любіть Україну свою,—

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Що значить для кожного з нас Батьківщина? Це — країна, громадянином якої ти є, це край, де ти народився, це місто чи село, де мешкають твої батьки, брати і сестри, дідусі й бабусі. Це — рідна земля, яка дає тобі сили і наснагу для життя. У кожного із нас батьківщина своя. В.Сосюра та А.Куїнджі любили її, використовуючи найщиріші фарби . Головне для митців було те, що не треба забувати, звідки ти родом, носити свою маленьку батьківщину у серці і прагнути бути її вірним сином не на словах, а доводити це добрими і гідними вчинками.

Патріотизм є комплексом вищих почуттів: інтелектуальних, естетичних, моральних. Інтелектуальні почуття людини-патріота проявляються у її розумовій та пізнавальній діяльності. Естетична складова патріотичних почуттів відображає емоційне ставлення громадянина-патріота до краси образотворчого мистецтва, народної музики, художньої літератури письменників рідного краю, до прекрасного у рідній природі та людському оточенні. Моральна складова патріотичних почуттів відображає стійке ставлення особистості до Батьківщини, української нації як елементу загальнолюдської культури та самої себе як громадянина-патріота. Сьогодні ми з’ясували, що  патріотизм як інтегроване почуття є одним з найглибших вищих почуттів, змістом якого є любов до Батьківщини, до свого народу, любов до рідної землі, свого роду; захоплення визначними місцями рідної землі, звичаями та традиціями; почуття обов’язку перед Вітчизною, яке виражається в готовності служити її інтересам, стати на захист своєї держави у випадку загрози національній безпеці; особиста честь і гідність як представника українського народу; почуття відповідальності за власні вчинки та дії на користь рідної країни; почуття гуманності й толерантності у ставленні до представників інших народів; почуття любові до праці на користь Батьківщини та українського народу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Види діяльності  та засоби зображення

 

Поезія «Любіть Україну», В.Сосюри

(мовленнєва та творча діяльність)

За картиною «Степ. Нива», Архипа Куїнджі (Образотворча діяльність)

Зоровий образ України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кольорова гама

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Майстерність

митців у створенні образу України

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

 

 

 

 

Види діяльності  та засоби зображення

 

Поезія «Любіть Україну», В.Сосюри

(мовленнєва та творча діяльність)

За картиною «Степ. Нива», Архипа Куїнджі (Образотворча діяльність)

Зоровий образ України

 Художні засоби:

 Епітети: «вишнева» Україна», мова солов’їна, хмари пурпурові, весни світлі і щирі …

 Порівняння: «любіть Україну, як сонце любіть, як вітер, і трави, і води», «між братніх народів, мов садом рясним, сіяє вона над віками», ««як та купина, що горить — не згора»..

 Метафора: «в просторів солодкому чарі»..

 риторичні звертання: «Любіть Україну»

Україна скрізь:

Вона у зірках, і у вербах вона,

і в кожному серця ударі,

у квітці, в пташині, в електровогнях,

у пісні у кожній, у думі,

в дитячий усмішці, в дівочих очах

і в стягів багряному шумі…

Спека. Літня пора. Пшеничне поле. Блакитне небо. Зоровий образ українського степу, ниви  викликає в пам’яті все, що відчуваєш, дивлячи на картину. Немов чуєш , як десь цвірінькають коники, як стиха шелестять пшеничні колоски, як дзвенить спека, як  впевнено йде молода жінка з поля.

Кольорова гама

Небо голубе, багряний шум, зелені мундири, хмари пурпурові…  

 Для підсилення ефекту світла майстер використав  різні відтінки  теплих кольорів: жовтий, блакитний, зелений, білуватий тощо.

Майстерність

митців у створенні образу України

Образ України для поета — це краса її природи і її солов’їна мова, мелодійна, милозвучна, співуча. Це і її духовний потенціал — мова солов’їна, пісня, душа. Це і її люди — працьовиті, невсипущі, бо світяться електровогні, чути зойки гудків. Це і її діти, дівчата-красуні, хлопці-патріоти.             

Образ України для митця — це краса її природи, люди — працьовиті, невтомні. Тільки той, хто є справжнім патріотом рідної землі може змалювати з такою любов’ю та захопленням куточки рідної землі. Геніальність митця полягає у простоті його образів.

Висновки

Володимир Миколайович Сосюра — український письменник, поет-лірик, який мав французьке коріння й Архип Іванович Куїнджі — видатний український живописець-пейзажист і педагог грецького походження народилися на Донеччині. Простота художніх засобів та їх довершеність, непідробна щирість і схвильованість інтонацій, тепла кольорова гамма  створили унікальний зоровий образ України,  дали митцям змогу втілити у своїх творах глибокий загальнолюдський зміст : люби рідну землю, шануй інші народи, будь щедрий на добро, працюй на славу Вітчизни — тим ти звеличиш і прославиш своє ім’я, свою  Україну у віках. Патріотизм —це почуття, яке інтегрує людей різних національностей в одну спільноту.

 

 

 

 

 

Самооцінювання

Прізвище, ім’я учня ______________________________________________________________

 

 

Вид роботи

Бал (від 0 до 2)

1

Робота в групі. Захист міні-проектів.

 

2

Обговорення змісту вірша

 

3

Як я вирішував проблемне питання

 

4

Заповнення таблиці.

 

5

Чи вмію я робити висновки за прочитаним текстом

 

6

Я можу довести слушність своєї думки товаришеві

 

 

Самооцінювання

Прізвище, ім’я учня ______________________________________________________________

 

 

Вид роботи

Бал (від 0 до 2)

1

Робота в групі. Захист міні-проектів.

 

2

Обговорення змісту вірша

 

3

Як я вирішував проблемне питання

 

4

Заповнення таблиці.

 

5

Чи вмію я робити висновки за прочитаним текстом

 

6

Я можу довести слушність своєї думки товаришеві

 

 

Самооцінювання

Прізвище, ім’я учня ______________________________________________________________

 

 

Вид роботи

Бал (від 0 до 2)

1

Робота в групі. Захист міні-проектів.

 

2

Обговорення змісту вірша

 

3

Як я вирішував проблемне питання

 

4

Заповнення таблиці.

 

5

Чи вмію я робити висновки за прочитаним текстом

 

6

Я можу довести слушність своєї думки товаришеві

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Довідкова інформація.

Націоналі́зм (фр. nationalisme) — ідеологія і напрямок політики, базовим принципом яких є теза про цінність нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі. Головною в націоналізмі є ідея державності та незалежності, самостійності. Але держава — не самоціль, а форма й засіб організації повноцінного життя народу. Народ, у свою чергу, — це не тільки корінний етнос, а й усі етнічні меншини.( Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна, І.О. Поліщук та ін. За ред. М. П. Требіна. – Х . :Право, 2015)

Патріоти́зм (грец. πατριώτης — патріот) — сукупність морально-етичної та емоційної прив'язаності до Батьківщини, яка визначає особу як громадянина. Містить ряд важливих морально-етичних, етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Включає в себе кілька понять тісно пов'язаних з націоналізмом.( https://uk.wikipedia.org)

Довідкова інформація.

Націоналі́зм (фр. nationalisme) — ідеологія і напрямок політики, базовим принципом яких є теза про цінність нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі. Головною в націоналізмі є ідея державності та незалежності, самостійності. Але держава — не самоціль, а форма й засіб організації повноцінного життя народу. Народ, у свою чергу, — це не тільки корінний етнос, а й усі етнічні меншини.( Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна, І.О. Поліщук та ін. За ред. М. П. Требіна. – Х . :Право, 2015)

Патріоти́зм (грец. πατριώτης — патріот) — сукупність морально-етичної та емоційної прив'язаності до Батьківщини, яка визначає особу як громадянина. Містить ряд важливих морально-етичних, етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Включає в себе кілька понять тісно пов'язаних з націоналізмом.( https://uk.wikipedia.org)

Довідкова інформація.

Націоналі́зм (фр. nationalisme) — ідеологія і напрямок політики, базовим принципом яких є теза про цінність нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі. Головною в націоналізмі є ідея державності та незалежності, самостійності. Але держава — не самоціль, а форма й засіб організації повноцінного життя народу. Народ, у свою чергу, — це не тільки корінний етнос, а й усі етнічні меншини.( Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна, І.О. Поліщук та ін. За ред. М. П. Требіна. – Х . :Право, 2015)

Патріоти́зм (грец. πατριώτης — патріот) — сукупність морально-етичної та емоційної прив'язаності до Батьківщини, яка визначає особу як громадянина. Містить ряд важливих морально-етичних, етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Включає в себе кілька понять тісно пов'язаних з націоналізмом.( https://uk.wikipedia.org)

 

 

 

 

 

Довідкова інформація.

Націоналі́зм (фр. nationalisme) — ідеологія і напрямок політики, базовим принципом яких є теза про цінність нації як найвищої форми суспільної єдності та її первинності в державотворчому процесі. Головною в націоналізмі є ідея державності та незалежності, самостійності. Але держава — не самоціль, а форма й засіб організації повноцінного життя народу. Народ, у свою чергу, — це не тільки корінний етнос, а й усі етнічні меншини.( Політологічний енциклопедичний словник / уклад.: Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна, І.О. Поліщук та ін. За ред. М. П. Требіна. – Х . :Право, 2015)

Патріоти́зм (грец. πατριώτης — патріот) — сукупність морально-етичної та емоційної прив'язаності до Батьківщини, яка визначає особу як громадянина. Містить ряд важливих морально-етичних, етнічних, культурних, політичних та історичних аспектів. Включає в себе кілька понять тісно пов'язаних з націоналізмом.( https://uk.wikipedia.org)

1

 

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
2185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку