Воркшоп "Від учнівського врядування - до врядування громади"

Про матеріал
Створення власної моделі виховної роботи річ дуже складна, особливо зараз. У роботі Ви отримаєте підказки : з чого починати? У вас буде можливість простежити систему роботи до якої прагне дійти кожна школа.А ще Ви пересвідчитесь, як шкільна атрибутика впливає на імідж школи, які засоби масової інформації повинні мати органи учнівського врядування, та головне - ця робота демонструє формування в учнів почуття причетності до долі свого села, міста, громади, держави.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Департамент освіти і науки Дніпрпетровської обласної державної адміністраціїВідділ освіти, молоді та спортувиконавчого комітету Межівської селищної ради Комунальний заклад освіти«Райпільська загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів» Межівської селищної ради»В О Р К Ш О П:«ВІД УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ -ДО ВРЯДУВАННЯ ГРОМАДИ»село Райполе2019 рік

Номер слайду 2

Передмова. Створення своєї модерної моделі учнівського врядування в школі – справа нелегка. Вона схожа на будівництво власного будинку: де будувати, який будувати, хто буде це робити, скільки коштів на це потрібно і т. п. Точнісінько так, виникали у нас питання, коли ми вирішили взятися за цю справу на початку 2000-х років. Ми створили учнівське самоврядування, використовуючи елементи козацької педагогіки, але ця модель у нас не прижилася. Потім була робота над програмою з виховної роботи «Я - стверджуюсь». Особливо цікавими були наробки в початкових та середніх класах та старшим класам ставало не цікаво. Ми ризикнули – і спробували створити парламентську республіку «Гарт». У 2010 році було запущено новий проект: цільовий проект «Виховання громадянина- патріота «Позиція»», який складався із 10 модулів. Основною ознакою діяльності виховної системи школи на тодішньому етапі було громадянське виховання учнів і активне залучення батьків до співпраці. Поступово 10 модулів ми змінили на інший формат. Пізніше, учнівська республіка стала парламентсько-прези-дентською і назву свою від-тепер вона має «Прометей». Тож з Вашого дозволу, ми спробуємо провести для Вас колективне навчання : ЯК ВІД УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ ДІЙТИ ДО ВРЯДУВАННЯ СВОЄЇ ГРОМАДИ? Гаслом нам будуть слова: «Коли ми приймаємо рішення взяти на себе відповідальність, ми перестаємо бездарно витрачати час»

Номер слайду 3

Як же це реалізовується на практиці ?УРОК ПЕРШИЙ: ІМІДЖУчні нашої школи мають свою власну атрибутику, окрім прапора, гімну школи – маємо галстуки, з кольорами національної символіки, які засвідчують, що учні є членами парламентсько-президентської республіки «Прометей». Раніше на Покрову ми приймали урочисто першокласників до учнівської родини, а зараз це відбувається під час Останнього дзвоника. Жодне свято не проходить без використання цих атрибутів. Синьо-жовті кольори майорять серед червоних маків і 9 травня. Маємо свою газету. Маємо свій прапор. Маємо свій шкільний канал на ЮТУБІ https://www.youtube.com/channel/Маємо свою сторінкуhttps://www.facebook.com/rajpole2018/Все це працює на наш імідж, імідж школи та здобувачів освіти. ПРО НАС ПОВИННІ ЧУТИ, НАС ПОВИННІ БАЧИТИ!

Номер слайду 4

Звісно ж ми маємо свій сайт:http://raipoleschool1.klasna.com. МИ ВЧИМОСЯ: працювати в команді, вирішувати конфлікти та йти на компроміси;розуміти власну національну ідентичність та поважати культурні вираження інших;генерувати ідеї та втілювати їх у життя для підвищення добробуту у громаді, суспільстві, державі;раціонально ставитися до природніх ресурсів, усвідомлювати роль у житті людини навколишнього середовища;жити за законами демократії, справедливості, рівності, прав людини;критично мислити, змінювати навколишній світ за принципами сталого розвитку, учитися впродовж життя. А ще маємо гімн школи, який теж є нашою візитівкою. Його співаємо всі: учні, вчителі, батьки. Без нього не проходить жодне свято. А тепер про нашу безпосередню роботу –що нас об’єднує, навіщо нам все це?УРОК ДРУГИЙ: ВІЗІЯ - НАЦІОНАЛЬНА ІДЕЯ Працюємо орієнтуючись на загальнолюдські цінності: Морально-етичні,Соціально-політичні. Пам’ятаємо, що ВИПУСКНИК НОВОЇ ШКОЛИ школи це:

Номер слайду 5

У своїй діяльності користуємося відомими технологіями:проекти, колективні творчі справи та полюбили нову, ефективну форму у досягненні нашої мети – це флешмоби. Активно їх використовуємо не лише на державних та традиційних святах, а й під час роботи пришкільного майданчика, під час спортивних та туристичних змагань. У сучасному світі людина вчиться впродовж життя, а знання набуті в школі, повинні допомогти учням для реалізації свого власного життєвого проекту. Наш випускник повинен бути конкурентноспроможним у сучасному світі професій. Для цього здобувачі освіти повинні отримати якісне навчання. Разом з педагогами наші учні набувають знань та розвиваються всебічно не лише під час освітнього процесу, а й у позашкільних закладах освіти : УРОК ТРЕТІЙ : ОСВІЧЕНИЙ УКРАЇНЕЦЬМаємо гуртки, які розвивають здібності, орієнтують на подальший вибір професії. Підтримуємо культурне життя сільської громади :

Номер слайду 6

За ініціативи Президента ППР»ПРОМЕТЕЙ», батьківська рада прийняла рішення відзначати кращих учнів школи. Цього вимагає час: здорова конкуренція – крок до успіху. Недаремно гаслом нашої школи є слова : «УСПІШНИЙ УЧЕНЬ - УСПІШНА ШКОЛА – УСПІШНА ДЕРЖАВА! »Так, кожного року ми вітаємо призерів олімпіад інтерактивних конкурсів, чемпіонів з різних видів спорту, лауреатів та переможців мистецьких конкурсів. Цей день перетворюється на свято: УРОК ЧЕТВЕРТИЙ : ГРОМАДЯНИН - ПАТРІОТВ умовах Нової Української Школи вид демократичного правління учнівської молоді набирає зовсім іншого значення. ППР «ПРОМЕТЕЙ» ПРАГНЕ БУТИ СОЦІАЛЬНО АКТИВНОЮ, В АВАНГАРДІ СУСПІЛЬНИХ ЗМІН. Тож події на Донбасі акумулювали наших учнів до «перезавантаження» свідомості щодо таких понять як: БАТЬКІВЩИНА, ЗАХИСНИК, МИЛОСЕРДЯ, ПАТРІОТ, РІДНА МОВА, НАЦІЯ. Лідери – краєзнавці створили куток присвячений пам’яті воїнів-земляків, які загинули, захищаючи нас від російської агресії. Саме там вже четвертий рік проходять хвилини слави та вшанування воїнів-захисників сучасності та минулого. Дні Героїв Небесної сотні, Гідності, Соборності, Незалежності, Миру, 9 травня, вшанування жертв Голодомору, Збройних сил України, Героїв Крут … Усі свята, їх історичне наповнення розвивають національні гордощі у наших вихованців, гідність і бажання захищати свій народ, свій край.

Номер слайду 7

Справжній патріотизм гідний справжніх вчинків. Саме так і вирішили члени учнівського гурту «Швидкі». Вони започаткували та продовжують реалізовувати соціально-патріотичний проект «З Україною в серці». Члени студії художнього слова «СОФІТИ» підготували збірку про випускників школи, які стали на захист України в наш час. Особливо зворушливою була зустріч із матір’ю - героїнею воїна Терещенка І.І. Без минулого немає майбутнього. Цей вираз неодноразовою настановою був для нашого покоління від старших. Вчителі нашої школи теж намагаються це донести до учнів. Тож свято 9 Травня великим щемом залишилося для жителів нашого села, особливо тих, хто ще знає про Другу світову війну, дітей війни. Кожен учнівський гурт з червоними маками та живими квітами, які переплітаються синьо-жовтими стягами урочистою ходою йдуть до Братської могили, щоб вшанувати полеглих, які колись загинули, обороняючи наше село.

Номер слайду 8

Туристсько-краєзнавча робота на сучасному етапі дещо оновилася: Музей АТО під відкритим небом у Дніпрі, музей імені Дмитра Яворницького, Мінора, Хортиця – все це стало улюбленими маршрутами наших туристів. Ріднокрай теж не перестає нас дивувати: зараз вивчаємо історію поселення, яке називалось колись Комінтерном. Там до Жовтневої революції був жіночий монастир, старожили розповідають, що при ньому були навіть верблюди. А про їхні скарби до сих пір ходять легенди. Все це потребує дослідження. Цим займаються наші шкільні краєзнавці та вчитель історії. Найбільше ми подорожуємо під час роботи пришкільного табору. А скільки краєзнавчого матеріалу назбируємо в цей період!УРОК П’ЯТИЙ : ТУРИСТ -КРАЄЗНАВЕЦЬТуризм є складовою і багатьох конкурсів, у яких наші прометеївці беруть участь. Найулюбленіший – «Джура». Він дає відчути часи козаччини, і в той же час ніби –то кепкує із юнаків - джурівців: « А ну, хлопці, покажіть силу! Де Ваша міцність і завзятість?» Малеча теж не відстає від старших і вже готується крокувати по стежках козацьких.

Номер слайду 9

Бути справжнім українцем – це означає ще й бути продов-жувачем традицій та звичаїв українського народу. Для наших учнів , як і для всих школярів , улюбленими є свята та дійства, які пов’язані із календарно-обрядовою поезією. Готуючись до таких свят, наші діти, самі проживають ту епоху давнини, про яку йдеться у дійстві. Сільським школярам це легше відчути, бо деякі традиції та звичаї збереглися та продовжують жити у сучасному світі жителів громади нашого села. Особливо улюбленими є свята: Андріївські вечор-ниці, Різдво, Масляна. Учасниками цих свят стають всі жителі гро-мади. Виходимо за межі школи – розносимо дух народництва до домівки кожного. УРОК ШОСТИЙ : НАРОДОЗНАВЕЦЬОкрім майстер-класу з випікання млинців у час Масляної, ми проводимо ще й майстер-клас по випічці традиційної пам-пушки з часником під час роботи пришкільного табо-ру. Настрій і у дітей, і у вчителів піднесений, ще б пак, передається ремесло від покоління до поко-ління. А на День Збройних Сил України, дівчатка ліп-лять вареники для хлоп-чиків усієї школи. Прикладом для наслідуваннятрадицій декоративно-приклад-ного мистецтва є роботи вчителя, яка вчить усіх бажаючих вишивціта роботі з бісером

Номер слайду 10

Волонтерський загін нашої учнівської організації діє вже більше 10 років. Його доброчинні справи були традиційними: упорядкування біля братської могили воїнів, які загинули у другій світовій, допомога ветеранам, дітям війни, одиноким людям похилого віку. Та одного разу, учениця, яка була з багатодітної родини, запропонувала, привітати малечу з дитячого садка на День святого Миколая. З цього все і почалося: випічка пряників напе-редодні свята не лише для дітей садочка, а й для наших учнів по-чаткової ланки ( приходимо надвечір до шкільної їдальні і там чаклуємо над ними), а потім вирішили вітати ще й членів наглядової ради, представників влади нашого села. Це вже є для стар-шокласників–волонтерів традицією. Події на Донбасі розширили список нашого загону: коли учні оголосили про збір продуктів для харчування для воїнів АТО, до нашої школи почали йти односельці, які пропонували свою допомогу. Тож вже 4 роки ми по два рази на рік збираємо цю допомогу і відправляємо через військових волонтерів цю допомогу. На знак вдячності, вони передали нам державні стяги зі своїми підписами та побажаннями. Також для воїнів ми виготовляємо та передаємо обереги, малюнки. УРОК СЬОМИЙ : ВОЛОНТЕРСТО

Номер слайду 11

Екологічні акції – улюблені справи прометеївців. І корисну справу зробиш, і на природі відпочинеш, і поспілкуєшся . Осінь та весна самі насичені пори року для екологічних акцій. Прибираємо сміттєзвалища, упорядковуємо території школи, села, закладаємо клумби. До цих справ залучаються і батьківська громада. Упорядкування шкільної території переросло в СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ «ДЛЯ НАС». Вирішили на території школи, яка постійно заростала бур’янами, зробити шкільний дитячий майданчик із утилізованих автошин. Кожен клас обрав для себе об’єкт, скачаний із інтернета і готував його разом з батьками. На призначений день всі вийшли на роботу. За день справу було зроблено. УРОК ВОСЬМИЙ : ЕКОЛОГПобачивши і прочитавши про наш майданчик із автошин у соцмережах, до нас завітали з каналу «1+1» і зробили про нас репортаж у рубриці «Зміни свою школу». Ми їх зустрічали з духовим оркестром. Так екологічна акція переросла в соціальний проект, результатом якого насолоджується малеча з усього села.

Номер слайду 12

У Конституції України записано, що державною мовою є українська. Шанобливе ставлення до рідної мови, її збагачення та оволодіння нею –ще одна дієва ланка нашого самоврядування. Вміти реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних та культурних явиш – необхідність, на яку звертають увагу здобувачі освіти по-особливому. Незвичайні уроки, тижні мови, літературні конкурси, конкурси знавців української мови – крок до усвідомлення ефективного спілкування у діапазоні соціальних та культурних контекстів. УРОК ДЕВ’ЯТИЙ : МОВОЗНАВЕЦЬЕкологічні акції учнівської громади – це теж ще один крок до врядування громади. Учні полюбили акцію « 7 добрих справ для природи», особливо активними був учнівський гурт «Юнь» А фоторепортаж про акцію «Зимова їдальня для пташок» отримав ІІІ місце в обласному конкурсі. Таких годівничок ще ніхто не ро-бив у нашому селі, вони всі були різними і незвичайними. Звісно без допомоги батьків не обійшлися. Вже третій рік приліта-ють до «зимових їдалень» пташки і дякують нашим дітям за турботу.

Номер слайду 13

УРОК ДЕСЯТИЙ : ДЕРЖАВОТВОРЕЦЬБути лідером в шкільному соціумі нелегко. Потрібно постійно вчитися цій справі. Освітній проект «Відкривай Україну» допомагає в цьому. Завдання проекту, які виконують учні, плануються для реалізації не лише в школі, а й у нашій громаді. Для того, щоб реалізувати себе у суспільстві з користю для держави, ми запрошуємо до себе з навчальними тренінгами представників з Програм міжнародних обмінів та стажувань Вони направляють наших лідерів на шлях до розбудови нашої громади. Завдяки селищному голові, людині креативній і зацікавленій у залученні молоді до управління громадою, члени нашої учнівської організації були запрошені до селищної ради на День місцевого самоврядування. Старшокласники мали змогу ознайомитися із структурою місцевого самоврядування, а ще відбулося обговорення проблемних питань громади.23 березня 2019 року вперше в громаді буде проведено масштабний молодіжний форум на якому ми обговоримо разом з впливовими спікерами проблеми громади, молодіжну політику, запропонуємо механізми нашої участі в процесах децентралізації, розвитку бізнесу, вибору професії! На нас очікують зіркові гості, неперевершена атмосфера!

Номер слайду 14

Ми розглядали досвід американської школи з учнівського самоврядування. Ні, наш набагато толерантніший, у нас всі рівні, немає переваг за статусами соціальними та іншими, а в американських школах учнівське лідерство більше як привілей, потрапити до нього не так вже й легко американському школяреві. Звісно і у нас ще є багато запитань до механізмів роботи шкільних громад, але, на нашу думку, це перший місток до набуття соціальних та лідерських навичок майбутніх громадян, ЦЕ КРОК ВІД УЧНІВСЬКОГО ВРЯДУВАННЯ ДО ВРЯДУВАННЯ ГРОМАДИ!ВИСНОВОКОтже, насправді, створення своєї модерної моделі учнівського врядування в школі – справа нелегка. Але ми експериментуємо – ми експериментальний заклад, який проводить дослідно-експериментальну роботу за темою «ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ КОНТЕКСТАХ»

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
15 червня 2019
Переглядів
721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку