Підготовка дітей до обчислювальної діяльностіРоботу підготувала: Студентка 3 курсу, 116-с групи. Безух Віта
Номер слайду 2
Обчислювальна діяльність - опанування дітьми числами та лічбою. Дидактичним завданнями при цьому є:засвоєння взаємно обернених відношень між суміжними числами;ознайомлення з цифрами; засвоєння складу числа з одиниць і двох менших чисел;розподіл цілої множини на частини (підмножини), а потім розподіл числа, складання його з двох менших чисел.
Номер слайду 3
Обчислювальна діяльність на відміну від лічби має справу не з конкретними множинами, а з числами та їх зображеннями — цифрами. Тому значним фактором підготовки до обчислювальної діяльності є ознайомлення з цифрами. Бажано починати цю роботу з дітьми віком п'яти років, з другого кварталу.
Номер слайду 4
Педагог поступово підводить їх до розуміння необхідності зображувати числа на письмі особливими знаками — цифрами. Кожне число записується по-іншому. Діти називають різні числа, а вихователь показує їм цифри, якими вони записуються. Так, на одному із занять формуються загальні уявлення про цифри й докладно зупиняються на цифрі 1 (один).
Номер слайду 5
Методика ознайомлення з цифрами 5-річних дітей. Демонстрація цифри й аналіз її накреслення; розгляд цифри; обведення вказівним пальцем по контуру;викладання з паличок (смужок паперу) цифри;ліплення з пластиліну цифри;вивчення віршів про цифру.
Номер слайду 6
МЕТОДИКА ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ЦИФРАМИ ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У старшій групі діти продовжують знайомитися з цифрами 6-9 і 0. Ознайомлення з цифрою здійснюється одночасно з формуванням знань про утворення числа і лічбою в межах заданого числа.
Номер слайду 7
МЕТОДИКА РОБОТИ ОЗНАЙОЛЕННЯ З ЦИФРОЮ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУпорівнюються множини, числа і цифри між собою;демонстрація цифри;діти створюють відповідну множину;відкладаючи визначену кількість предметів;обводять вказівним пальцем правої руки контур цифри, засвоюючи ЇЇ написання.
Номер слайду 8
При ознайомленні з цифрами широко використовуються спеціально зроблені картки. Картка поділена на дві частини: ліва — менша, а права — більша. Внизу картки по всій її довжині приклеємо смужку паперу так, що утворюється кишенька. В ліву частину викладають картку з цифрою, а в праву - чистий аркуш паперу, на якому дитина повинна намалювати стільки предметів, скільки показує цифра. У дошкільному закладі не навчають писати цифри. Проте дуже важливо, щоб діти засвоїли правильно напрям руху руки при написанні різних цифр.
Номер слайду 9
Важливий етап! У підготовці дітей до обчислювальної діяльності є ознайомлення з кількісним складом числа з одиниць у межах п’яти. Дошкільники повинні розуміти не тільки те, що множина складається з окремих елементів, й пояснювати відношення числа до одиниці, тобто виділяти кількість одиниць у числі. Ця робота виконується в групах дітей віком п'яти й шести років. При цьому діти усвідомлюють, що всі числа складаються з одиниць, кількість одиниць у різних числах різна, вона відповідає різній кількості елементів множини (сукупності).
Номер слайду 10
Важливим напрямом у підготовці дошкільників до обчислювальної діяльності є розподіл цілого на частини. З необхідністю розподілу множини, а також окремого предмета на частини діти зустрічаються в побуті та під час ігор.
Номер слайду 11
Розподіл цілого предмета чи множини на кілька рівних частин дає змогу пізнати ряд закономірностей у речах і явищах, сприяє формуванню логічного мислення, розвитку вміння знаходити причинно-наслідкові зв'язки, за результатами робити висновок про вихідні дані.
Номер слайду 12
Компоненти ознайомлення дітей з розподілом цілого на частинирозподіл множини на підмножину; практичний розподіл предмета на частини складанням, розрізуванням; на основі вимірювання та утворення цілого з частин, тобто встановлення відношень частини й цілого.
Номер слайду 13
Висновок Отже, знання й уміння дітей поділяти предмет на частини використовуються для розширення уявлень про розміри геометричних фігур, про простір і час. Також знання про поділ цілого на частини та складання цілого з частин, дітьми набувають на заняттях з математики і закріплюють в образотворчій діяльності, конструюванні. Розуміння дітьми відношень частини і цілого надалі буде використовуватися при навчанні їх розв’язанню арифметичних задач з використанням схем і моделей.