Вплив фізичних вправ на розвиток людини

Про матеріал
сформувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя; ознайомити з методами попередження та лікування різних захворювань, які пов’язанні із діяльністю людини; навчити розумно ставитися до свого здоров’я, фізичної та психологічної культури; спонукати учнів взяти на себе відповідальність за власне здоров'я.
Перегляд файлу

Тема.  Вплив фізичних вправ на розвиток людини

Мета : сформувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя; ознайомити з  методами попередження та лікування різних захворювань, які пов’язанні із діяльністю людини;  навчити  розумно ставитися до свого здоров’я, фізичної та психологічної культури; спонукати учнів взяти на себе відповідальність за власне здоров'я.

Хід проведення.

                                              «Здоров'я - це нічого, але все без здоров'я – ніщо»

                                                                                                              (Сократ).

 І.Мотивація діяльності

Вчитель. Цей афоризм дійшов до нас ще з давніх часів, і він не потребує коментарів. Що ви можете про це сказати Здорова людина - це така людина, яка життєрадісно й охоче виконує обов'язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні й розумові здібності. Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства. При зустрічах, розставання з близькими і дорогими людьми ми бажаємо їм доброго і міцного здоров'я, оскільки це - основна умова і запорука повноцінного і щасливого життя. Здоров'я допомагає нам виконувати наші плани, успішно вирішувати основні життєві завдання, долати труднощі, а якщо доведеться, то й значні перевантаження. Здоров’я людини ґрунтується на основі генетичних факторів, способу життя та екологічних умов. Слід пам’ятати, що здоров’я залежить від багатьох факторів, які об’єднуються в одне інтегральне поняття – здоровий спосіб життя. Його метою є навчити людину розумно ставитися до свого здоров’я, фізичної та психологічної культури, загартовувати свій організм, вміло організовувати працю і відпочинок.

ІІ. Актуалізація опорних знань

7квітня  у всьому світі відзначається Всесвітній день здоров'я.

Ніхто не заперечуватиме, що здоров'я людини - це для неї найбільша цінність.  І водночас нині все складніше відшукати повністю здорову людину

Конкурс . "Закінчи прислів'я":

(На дошці написані тільки частини прислів'їв).

Турбота про здоров’я – кращі ліки.

Бережи одежу знову, а здоров’я змолоду

Чистота – дві третини здоров’я.

Праця – здоров’я, лінь – хвороба.

Фізкультура і праця здоров’я несуть.

Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.

Якщо хочеш здоров’я мати, треба рано вставати.

             Було б здоров’я, а все інше наживемо.

Вчитель. Сьогодні не є секретом, що зовнішній вигляд людини, її поведінка і самопочуття залежить від здоров’я, а також від піклування про нього.

Здоров’я має розумітись як цілісність, складові частини якої взаємозалежні. (Я використовую малюнок квітки, щоб проілюструвати поняття цілісності. Кожна пелюстка символізує один із аспектів здоров’я: фізичний, емоційний, розумовий, соціальний, особистий і духовний.)

Учень. Фізичне здоров’я – це функціонування нашого організму і стан здоров’я кожної з його систем.

Учень. Розумове здоров’я – це ваша здатність отримувати інформацію; це наша обізнаність звідки отримувати інформацію, як її використовувати.

Учень. Емоційне здоров’я – це здатність розуміти наші почуття і виражати їх. Знання про те, як почуваємося ми самі і як почуваються інші, допомагає нам виражати свої почуття у зрозумілий для інших спосіб.

Учень. Соціальне здоров’я – це те, як почуваємо ми себе.

Учень. Особисте здоров’я – це відчуття себе як особистості; це відчуття розвитку свого „его” („его” – це частина нашої суті, яка вимагає від нас розвитку почуття власної особистості і самовираження); це наші сподівання у досягненнях; це наше уявлення про успіх.

Учень. Духовне здоров’я є - це що ми цінуємо і що є для нас є важливим. Це є стрижнем всього існування, це нас об’єднує і дає можливість зрозуміти співвідношення цього аспекту здоров’я з іншими п’ятьма.

Вчитель. Якщо я відірву пелюстку, чи буде повноцінною квітка – ні. Це стосується і здоров’я, якщо один із цих аспектів ліквідувати, це негайно позначиться на всіх інших.

Відео фільм Вплив фізичних  вправ

ІІІ. Оголошення теми, мети

Тема нашої виховної години «Вплив фізичних вправ на розвиток людини»

Мета Ми повинні ознайомитись з  методами попередження та лікування різних захворювань, які пов’язанні із діяльністю людини;  навчитись  розумно ставитися до свого здоров’я, фізичної та психологічної культури

IV.Робота над темою

Попереджальним домашнім завданням вам було дослідити вплив фізичних вправ на розвиток людини

Наукові дослідження

   Учень1.      Наукові дослідження показали, що під впливом фізичних вправ та ігор діти швидше і краще ростуть. Це легко пояснити. Дякуючи посиленню обміну речовин, кров´ю транспортується більше «будівельного матеріалу», і кістки швидше ростуть, як в довжину, так і в ширину. Ще помітніше збільшується об´єм м’язів. Також одночасно збільшуються і розвиваються в результаті занять та ігор всі внутрішні органи.

       Учень2.          Серце підлітка потребує постійного навантаження, інакше його м’язова система обростає жиром, стає в’ялою, рихлою. Нездатною до сильних скорочень, погано забезпечує тканини, особливо периферичних органів киснем. Регулярні заняття фізичними вправами та іграми зміцнюють м’язи людини, в тому числі  і серцеві м’язи. Серцеві м’язи натренованої людини посилають в кров’яні сосудини значно більше крові, чим у осіб, які не займаються фізичними вправами та іграми.

Учень3.   Кров омиває тканини всього тіла і добре забезпечує їх киснем в проміжку між двома сильними скороченнями серце довше відпочиває. Таким  чином, воно працює більш економно, менше втомлюється, стає витривалішим. Чим краще треноване серце, тим рідше б’ється пульс. Треноване серце добре справляється з тривалою тяжкою працею, і, навпаки, серце людини, яка веде    малорухливий образ життя, погано забезпечує периферичні органи, особливо тканини кінцівок кров’ю. М’язи не отримують необхідної кількості кисню і швидше втомлюються. Людина, з дитячих років, яка веде малорухливий спосіб життя, послаблює свою серцево-судинну систему, тому важко переносить фізичні навантаження.

Учень 4.         Вплив фізичних вправ та ігор на легені також є позитивним явищем, особливо, якщо заняття проводяться на чистому повітрі: організм при цьому потребує великої кількості кисню, дитина на повні груди вдиху повітря і також глибоко видихає, відчуває необхідність звільнитися від вуглекислого газу, виробляючи клітинами, і поповнюючи легені свіжим повітрям.

        Учень5.   Це особливо важливо. Коли людина знаходиться без руху, вона не дихає на повні груди, повітря встигає наповнити лише серцеву частину легень і відразу же видихається. Верхівки легень працюють не достатньо. Ось чому важливі фізичні вправи  та ігри. Посилюючи дихання, вони добре вентилюють легені і застерігають від хвороб легенів, особливо від туберкульозу. Крім того, у підлітків під  впливом фізичних вправ та ігор змінюється об’єм грудної клітки. Груди стають ширшими, ребра стають біль рухомими, зміцнюються дихальні м’язи. Це призводить до збільшення об´єма легенів. Поліпшується також склад крові. Дякуючи великому притоку життєдайного кисню і живильних речовин збільшується кількість червоних тілець, що попереджує малокров´я.

    Учень 6.     Фізичні вправи дуже сильно впливають і на стравохід. Із шлунка і кишечника всмоктується лише та кількість поживних речовин, які потрібно організму. Дякуючи фізичним вправам розвиваються м’язи живота. Ці м´язи мають велике значення для здоров’я. Вони приймають участь в диханні,сприяють більш глибокому вдоху та видоху. Крім того, напруження м’язів живота сприяють спорожненню кишечника.

         Фізичні вправи добре впливають й на нервову систему. Нервові клітини отримують більше поживних речовин, кисня, краще розвиваються і енергійніше працюють.

    Учень1.  Поступово шляхом вправ набуваються навички точного виконання вправ.   Команди поступають саме тим  м’язам, які найбільш спритно виконують даний рух, а всі останні м’язи залишаються в стані спокою, розслаблення. Дякуючи цьому, рухи дитини стають більш вільними, граційними, та економними. Шляхом фізичних вправ розвивається швидкість реакції, ця здатність нервової системи в найкоротший період передати імпульси м’язам і тим самим змусити їх швидко скорочуватись. Ця якість має в сучасній праці велике значення. Якщо швидкість реакції достатня, то праця іде без напруги, якщо реакція недостатньо швидка, то нервова система не швидко віддає накази м’язам та перенапружується. В результаті настає нервове втомлення. 
Учень2.  Заняття фізичними вправами виробляє почуття ритму, тобто вміння виробляти ряд рухів в однакові проміжки часу. Нарешті, систематичні зайняття фізичними вправами та іграми, катання на велосипеді, регулярні прогулянки розвивають витривалість, що є дуже необхідним в процесі трудової діяльності.      Підвищення рівня фізичного розвитку, зміцнення здоров’я і ріст фізичної працездатності сприяє поліпшенню розумової працездатності. Великий вплив здійснює активний режим на стійкість розумової працездатності школярів протягом навчального року. Об’єм рухової діяльності повинен відповідати потребам дитячого організму, це допомагає зберегти   працездатність до кінця уроків в школі, до кінця всього дня, неділі, навчального року.         Короткочасні фізичні вправи та ігри в процесі уроків і виконання домашнього завдання, а також в процесі праці сприяють підтриманню активної уваги і підвищують працездатність на заняттях які ідуть після занять фізичною культурою, успішність вища ніж на уроках, які перед заняттями  фізичною культурою. Прогулянки, фізичні вправи та ігри після закінчення уроків є добрими засобами відновлення розумової працездатності.

Вчитель.А зараз  ми розглянемо як впливають на організм людини погані звички. Наприклад куриво. Відео фільм про вред   куріння

А що ви про це можете сказати?

Наукові дослідження

Учень  При вдиханні нікотин потрапляє в легені, де він швидко проникає у кров та досягає мозку і серця людини

Учениця.  Нервова система. Паління викли­кає моє безперервне збудження, що ослаблює гальмівний процес, а це веде до мого виснаження. Англійське прислів'я каже: «Курець пускає ворога в свої уста, який викрадає його мозок». У мого господаря погіршилася пам'ять, він став робити в 1,5 рази помилок більше, ніж до паління. Те­пер він учиться погано, а в молодших класах вчився добре. Він став вразливий, нервовий, у нього знизилася працез­датність. Він конфліктує з учителями, сперечається з то­варишами. Він зовсім змінився, у нього порушився перебіг психічних процесів.

Учениця. Опорно - рухова система. Мій гос­подар став втомлюватися під час бігу або навіть від трива­лої ходьби. З'явилися сильні болі в ногах. Йому загрожує облітеруючий ендартеріїт — ураження кровоносних судин, нижніх кінцівок.

Учениця.  Травна система. Мій господар ут­ратив апетит. Подивіться, як він схуд, як пожовк. Система­тично пропускає уроки, бо їздить до стоматолога лікувати зуби. А йому лише 15 років. А все через те, що нікотин із слиною попадає в організм. Після кожної викуреної сигаре­ти різко підвищується кислотність шлунку, їжа вчасно не перетравлюється, зростає загроза виникнення виразки два­надцятипалої кишки. Паління притуплює почуття голоду, бо порушується дія ферментів, їх розщеплення та всмок­тування в тонких кишках. Мій господар дуже погано їсть, через те так і відстав у розвитку від своїх ровесників.

 Учениця. Я — кровоносна система. Поки я не одержувала згубної, отрути нікотину, я була здоровою — могла скорочуватися 100 тисяч разів за добу і перекачу­вати 100 тонн крові* Мій серцевий м'яз працював легко, ритмічно, не втомлюючись, забезпечуючи клітини організ­му достатньою кількістю кисню, піддержуючи тиск крові 130/70 мм рт. ет. Але поганий хлопчисько почав курити. І в останній час я відчуваю* що число серцевих скорочені:
під впливом паління збільшилося на ЗО—40 ударів за хвилину. Це відбилося на моєму серцевому м'язі, він став гірше працювати. І тепер я за добу одержую на 2—3 тонни крові
менше. Я стала зношуватись, утомлюватися, старіти.

Учень. Я — слух. Тютюновий дим подразнює слизові оболонки ротової та носової порожнин, дихальних шляхів. Мій господар став уранці кашляти, на уроках фіз­культури не може пробігти три кола. Через те що знижу­ються захисні властивості слизових оболонок, він часто хворіє на простудні захворювання. Подивіться у класний журнал, скільки він пропустив уроків, і ви відчуєте мою правоту.

Тютюновий дим, потрапляючи у внутрішнє вухо, викли­кає запалення євстахієвої труби. Пошкоджуються слухові рецептори. У мого господаря з'явився біль у вусі, він став трохи недочувати, а товариші глузують, що він став глу­хий.

Учень. Я — зір. Нікотин пошкоджує органи чут­тя, знижується функція зорового нерва, порушується го­строта зору, здатність розпізнавати кольори.

Це приходить поступово: зникає сприймання зелено­го, червоного, жовтого, синього кольорів. А зовсім не­давно мій господар пересів на передню парту ближче до дошки —він став недобачати написане на дошці: пошко­дився зоровий нерв.

 Учениця

Паління виключно шкідливо впливає на стан серцево-судинної системи. Особливо чутливі до нікотину судини серця. У результаті звуження судин після кожної випадкової цигарки, які часто повторюються, може виникнути порушення кровопостачання, живлення міокарда – ішемічна хвороба серця

Під час паління тютюновий дим безпосередньо діє слизову оболонку рота і може стати причиною її запалення та раку. Аміак, що входить до складу тютюнового диму, спричиняє запалення ясен. Наявність у курців запальних процесів порожнини рота і каріозних зубів зумовлює неприємний запах із рота

Нікотин, який ковтає курець разом із слиною, подразнює слизову оболонку шлунково-кишкового тракту, спричиняє її запалення

Учениця

Паління негативно впливає також на функцію паління негативно впливає також на функцію печінки. Посилене паління впливає і на вітамінний обмін, у результаті чого кількість деяких вітамінів в організмі суттєво зменшується, особливо вітаміну С. Дефіцит вітаміну С розвивається також і у пасивних курців.

Печінки. Посилене паління впливає і на вітамінний обмін, у результаті чого кількість деяких вітамінів в організмі суттєво зменшується, особливо вітаміну С. Дефіцит вітаміну С розвивається також і у пасивних курців.

Учениця

у жінок, що палять, в 2 - 3 рази частіше народжуються недоношені діти

  у 40% жінок, що викурюють більше 10 сигарет в день, маленькі діти мають схильність до судом і епілепсії

V.Підведення підсумків

Висновок:

Фізичні вправи, як складова здоров`я

  • Життя - це рух. Рух-це здоров`я
  • Фізичні вправи   потрібні для повноцінного   розвитку людини
  • Фізичні вправи   допоможуть    скинути вагу…
  • Фізичні  вправи  забезпечують   хороший   настрій

Отже, якщо ти займаєшся фізичними вправами то:

  • ти будеш повноцінно та різнобічно розвиватися
  • матимеш гарну фігуру та уникнеш зайвої ваги
  • зменшиш ризик захворіти серцево – судинними та раковими захворюваннями
  • матимеш міцні м`язи та скелет
  • зміцниш свою імунну систему
  • будеш веселим і життєрадісним 

З чого ж почати ?

- Звісно ж зарядка!  (Відео фільм Зарядка )

- Прогулюйся на  свіжому повітрі

-   Бігай  

  • Хочеш бути красивим -         бігай,
  • хочеш бути сильним –           бігай,
  •  хочеш бути розумним –        бігай.
  • Туризм

Обирай,  що тобі   до вподоби,  та займайся фізичними вправами  не менше ніж   30 хвилин    кожного дня

Доведено!

Щоденні заняття спортом   протягом однієї години  продовжують життя людини

 на 4,5 роки   навіть при зайвій вазі (Відео паради лікаря)

Займайтесь спортом в будь-якому віці

Слід пам`ятати:  спорт і шкідливі  звички - несумісні речі

Обирай спорт!  Обирай рух!  Обирай життя!

  VI. Заключне слово вчителя.

Відомо, що здоров’я людини більше ніж на 50 відсотків залежить від способу її життя. Тому особливо важливим є питання про правильний вибір цього способу. Адже, без сумніву, тільки здорова дитина досягає успіхів у навчанні, добре розвивається фізично, має врівноважений психічний

стан. Звичайно, добре, коли здоровий спосіб життя вибирають   цілими родинами.

  А зараз послухайте притчу «Усе залежить від тебе»

Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин. Увесь день його складався з примірянь вишуканого вбрання та розмов із підданими про свій розум і спогадів про зустріч з імператором…Так ішли дні за днями, роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з явився мудрець. Дійшла та чутка і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?! Але свого обурення нікому не показав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця. « Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і спитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я розчавлю метелика, а якщо мертве – я випущу його»

…І ось настав день зустрічі. У розкішному залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися на двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця.

Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь – яке його запитання. І тоді зло посміхаючись, мандарин сказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках, живе чи мертве?»

Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!»

І збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

Пам’ятайте: «Ваше здоров’я – в ваших руках!»

 

 

 

1

 

doc
Додано
2 квітня 2023
Переглядів
951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку