«Вплив реклами на поведінку людини. Теми, емоційно-ціннісне навантаження медіатекстів. Елементи форми і їх значення для сприйняття основних ідей, музика в рекламі»

Про матеріал
Мета уроку: - ознайомити учнів з основами медіаграмотності; - сформувати в учнів уявлення про рекламу, способи поширення реклами, як реклама може вплинути на поведінку людини; - продовжити роботу з формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки; - розвивати навички роботи з інформацією; уяву, логічне та асоціативне мислення, працювати в команді; - виховувати дружні стосунки у спільноті та поваги до однокласників; - створити простий медіапродукт – рекламний буклет.
Перегляд файлу

Міський огляд-конкурс профмайстерності педагогів початкової школи

«Особливий урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ»-2020:

мовно-літературна освітня галузь» (повна версія уроку)

2 клас

ІІ семестр

Тема: «Вплив реклами на поведінку людини. Теми, емоційно-ціннісне навантаження медіатекстів. Елементи форми і їх значення для сприйняття основних ідей, музика в рекламі»

Очікувані результати:

      Взаємодіємо усно

  • використовує фактичний матеріал (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації [2 МОВ 1-1. 2-1];
  • передає інформацію в схемах, діаграмах із допомогою вчительки [2 МОВ 1-1. 2-3];
  • розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні [2 МОВ 1-1. 3-1];
  • ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації

[2 МОВ 1-1. 3-2];

  • обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1. 3-3];
  • розповідає про те що його/її  вразило, схвилювало [2 МОВ 1-1. 6-4];
  • поповнює словниковий запас [2 МОВ 1-1. 7-3];
  • розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого

[2 МОВ 1-1. 8-1];

      Читаємо

  • добирає тексти для читання на запропоновану тему [2 МОВ 2-2. 5-4];
  • описує обкладинки книжок, які подобаються [2 МОВ 2-2. 5-3];
  • прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
  • [2 МОВ 2-2. 1-1];
  • розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного

[2 МОВ 2-2. 1-4];

  • знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їх значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2-2. 1-5];
  • добирає потрібну інформацію із графічного тексту (схеми, діаграми)

 [2 МОВ 2-2. 1-6];

  • висловлює думку про те, як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях  [2 МОВ 2-2. 4-4].

     Взаємодіємо письмово

  • створює невеликі висловлювання на відому тему; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3. 1-3];

    Досліджуємо медіа

  • обговорює зміст і форму простого медіатексту, виявляє (з допомогою вчительки) очевидні ідеї в простих медіатекстах [2 МОВ 4-1. 4-4];
  • визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів [2 МОВ 4-1. 4-7];
  • визначає, кому і для чого призначений медіатекст [2 МОВ 4-1. 4-6];
  • спостерігає за використанням кольору, музики, анімації в медіатексті

[2 МОВ 4-1. 4-5];

  • висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих/переглянутих простих медіатекстів (реклама, оголошення) [2 МОВ 4-1. 5-5];  

Обладнання і матеріали/Медіа-ресурси

Картки для стіни слів

Картки для додаткових активностей

Автор : Іванович Світлана Леонідівна

 

Комунальний заклад

«Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради»

 

Мета:

  • ознайомити учнів з основами медіаграмотності;
  • сформувати в учнів уявлення про рекламу, способи поширення реклами, як реклама може вплинути на поведінку людини;
  • продовжити роботу з формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки;
  • розвивати навички роботи з інформацією; уяву, логічне та асоціативне мислення, працювати в команді;
  • виховувати дружні стосунки у спільноті та поваги до однокласників;
  • створити простий медіапродукт – рекламний буклет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріали

 

 

Створення атмосфери

У класі виставка колажів та малюнків учнів, у яких представлено різні об’єкти для ознайомлення з торговими марками.

Діти зайняли місця у семи групах за уподобаннями.

  • Яким би ви хотіли, щоб був наш урок? Що ви очікуєте від нього?

(Цікавим, пізнавальним, повчальним, творчим тощо.)

     -   А я вам бажаю під час уроку бути уважними, активними, кмітливими, винахідливими та відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить чудовий настрій.

     -    Урок розпочнемо із перегляду відео.

     -    Увага на екран!

1. Сік «Садочок». Велика перерва   https://www.youtube.com/watch?v=2Fk6MOUARwo

2. МакДональдз. Українські бургери  https://www.youtube.com/watch?v=HWv2PPV27Rg

3. Кока-кола. Новорічна реклама. Святкуймо разом https://www.youtube.com/watch?v=NnLC8evpkRA

4. Поллі-Покет. Кишенькові Світи  https://www.youtube.com/watch?v=IXpSLCLVJ9o

5. Іграшковий набір «Укус кобри» Hot Wheels   https://www.youtube.com/watch?v=ylV-Eloj7Vg

 

Робота в групах. Аналіз медіа. Медіаексперти. Гра «Запитання-Відповідь»

    -    Що це за медіаповідомлення?

    -    Яка його мета?

    -    Як воно привертає увагу?

    -    Якими органами чуття ви сприймали ці медіаповідомлення?

    -    Про що ви думали і що відчували, коли переглядали ці відео?

    -    Чи можна довіряти цьому медіа? Чому?

Працюємо разом

1. Чи є медіа візуально привабливим?

2. Чи містить цей образ власний товарний знак?

3. До кого звертається це повідомлення?

4. Де може розміщуватися це медіа? (Телебачення, плакат, журнал, листівки).

5. Чи є ці продукти насправді корисними?

6. Яку музику і яке кольорове забарвлення використовує виробник у цих відео?

7. Чи хочеться вам щось додати до медіа?

 

 

 

   Результат пошуку зображень за запитом "сік садочок"   Результат пошуку зображень за запитом "реклама бургерів"   Результат пошуку зображень за запитом "хот вілс укус кобри"

 

Результат пошуку зображень за запитом "поллі покет кишенькові світи"   Пов’язане зображення

 

Робота в групах. Конструювання з LEGO Foundation

(Учні в своїх групах ставлять запитання, учасники груп дають відповідь га поставлене запитання)

  • За допомогою конструктора LEGO Foundation, відтворіть те, що вам вдалося запам’ятати при перегляді відео.
  • Визначте послідовність роботи у групах за допомогою інструкції.
  • Презентація творчості кожної групи.

         (Спікер групи повідомляє, який продукт створила група. Чому?).

 

Проблемне питання

  • Передивившись відео та прослухавши аналіз медіаекспертів, висловіть свої припущення щодо теми сьогоднішнього уроку?  (Реклама)

          (Я вважаю/на мою думку/можливо/напевне тема уроку буде пов’язана з рекламою)

 

Ознайомлення учнів із цілями та метою уроку

  • Сьогодні на уроці навчимося визначати тему і головну думку простих візуальних медіатекстів; кому і для чого призначена реклама. Будемо спостерігати за використанням кольору, музики в рекламі. Проаналізуємо, як реклама впливає на поведінку людини. А також створимо простий медіапродукт – рекламний буклет.

Працюємо разом. Стратегія «Мозкова атака»

(Діти отримують картку для додаткових активностей. Об’єднуються в сім груп за назвами об’єктів)

  • Візьміть картку із завданням. Розгорніть. Зверніть увагу на картинку.
  • Займіть свої місця відповідно картинкам.

Учні переміщуються в інші групи (сім груп):

І група - Кіндер

ІІ група – Hot Wheels

ІІІ група – Барні

ІV група – LEGO

    V група – Поллі Покет

    VІ група – Сік «Садочок»

    VІІ група – Дитячі іграшки

Вправа «Асоціативний кущ» (до слова «реклама»)

  • Що уявляєте, коли чуєте слово «реклама»?
  • Складіть «Асоціативний кущ» до слова «реклама», заповнюючи промінчики.

(Що виникає у пам’яті стосовно цього слова? Діти називають слова, які вони асоціюють з поняттям «реклама». Учитель записує на дошці слова, а учні – на картках для додаткових активностей).

Підбиття підсумків

  • Назвіть ключові слова до слова «реклама».

Робота в групах. Досліджуємо медіа: буклети реклами

(Учасники груп переглядають буклети. Рекламують ті об’єкти, з якими ознайомилися)

  • Що ви бачите на столах? (Буклети реклами).
  • Передивіться їх. Поміняйтеся буклетами.          
  • Що можете сказати про них? (Яскраві, цікаві, інформаційні).
  • Що рекламують? (Іграшки).
  • Для кого? (Для хлопчиків та дівчаток).
  • Які кольори використано у рекламі?
  • Який настрій передає реклама?
  • Презентуйте учасникам груп рекламну продукцію, яку подано у буклетах.

(Кожна група по черзі презентує той товар, який у рекламі).

  • Навіщо потрібна реклама?
  • Де можна побачити/почути рекламу?

(Телебачення, радіо, відео, у транспорті, на ярмарках, виставках, у магазинах, газетах, журналах).

  • А які види реклами можна побачити, прогулюючись містом?

(Рекламні щити/ білборди, біля супермаркетів роздають буклети).

ВИСНОВОК: Реклама – засіб поширення інформації про фірму, товар, місце й умови його продажу.

Робота зі словами. Тлумачимо нові слова. Стіна слів

  • Давайте з’ясуємо значення цих слів та поділимо їх на склади для переносу. 
  • Під час уроку ми будемо досліджувати, як реклама впливає на поведінку людини.

Час настав для відпочинку

Проведемо руханку з LEGO

https://www.youtube.com/watch?v=mn0nEAfhE9U

 

Інструкція

  • Що будете робити спочатку?
  • Продовжіть речення: Спочатку ми …
  • Як продовжите? Потім ми …
  • Що будете робити далі? Тоді ми …
  • Чим закінчите? Нарешті

ми …

Стіна слів

Результат пошуку зображень за запитом "реклама"

РЕКЛАМА

Пов’язане зображення

РЕКЛАМНИЙ

ЩИТ

Пов’язане зображення

 

БІЛБОРД

Результат пошуку зображень за запитом "БУКЛЕТ"

 

БУКЛЕТ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Асоціативний кущ»

(бізнес, товар, іграшки, продукти харчування, людина, відео-ролик, гроші, музика, акції, інформація, емоції, торгівля, знижки, магазин, подарунок тощо) 

Досліджуємо медіатексти: реклама, оголошення. Вправа «Як ти думаєш?»

(Учні читають тексти, проводять дослідження: який із текстів реклама, а якийоголошення)

  • Прочитайте тексти.
  • Проведіть дослідження: який із текстів реклама, а який – оголошення. 

 

Текст 1

25 лютого 2020 року о 12:00 відбудеться

урочисте відкриття виставки картин випускника комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради»

Максима Лебедкіна. Вхід вільний.

                              Парламент школи-ліцею№7

 

Текст 2

      Книжковий магазин «Буква» пропонує всім зацікавленим особам видання «Легенди України». Це чудово оформлена книга, яка стане справжньою перлиною будь-якої бібліотеки.

У книзі можна знайти:

Розповіді про казкових тварин і хоробрих героїв.

Добірку історій, зібраних майстрами казкового жанру.

     Поспішайте, видання продається зі знижкою тільки в святкові дні.

Збираємо інформацію, ділимося припущеннями щодо прочитаних текстів

  • Висловіть свої припущення щодо прочитаних текстів.

(Я вважаю/на мою думку/можливо/напевне перший текст – це реклама, тому що реклама – це інформація про товар – книгу «Легенди України», з метою привернути увагу покупців).

(Я вважаю/на мою думку/можливо/напевне другий текст – це оголошення, тому що оголошення має повідомлення про певні заходи, час і місце їхнього проведення).

Вправа «Чому така назва?»

  • Чому оголошення має таку назву?

(Оголошує/повідомляє про події або заходи, які відбудуться).

  • Чому реклама має таку назву?

(Рекламує книгу з метою продажу).

Працюємо разом. Стратегія «Кола Венна. (Діаграма Венна)»

Крок 1: зобразити діаграму Венна на дошці, а учні працюють на аркушах-картках.

Крок 2: зазначити які об’єкти будуть розглядатися.

Крок 3: запропонувати учням порівняти об’єкти.

Крок 4: записати спільні та відмінні ознаки у відповідних частинах кола.

Крок 5: зробити висновки, щодо об’єктів, які порівнювалися. 

  • Назвіть спільні й відмінні ознаки слів кожної із груп.

(Середина заповнюється спільними ознаками, а бічні – відмінними.)

  • Які висновки можна зробити про медіатексти?

Дискусія. «Шкала ставлення «Так»/»Ні» (Чи потрібна реклама?)

  • Позначте свою думку на «Шкалі ставлення».

(Поясніть. Чому?)

Робота з таблицею «Вплив реклами на поведінку людини»

  • Як, на вашу думку, впливає реклама на поведінку людини?

          (Учні висловлюють свої думки)

 

Негативний вплив

-Часто реклама перебільшує позитивні якості товару і не говорить про негативні.

-Рекламні «хитрощі» («Ефект зірки», «Ефект популярності», «Ефект розпродажу»).

-Впливає на стосунки в родині.

-Рекламування продуктів харчування, які шкідливі для здоров’я: чіпси, газована вода, сухарики тощо).

-Часта зміна зображення послаблює увагу.

 

Позитивний вплив

-Допомагає бути в курсі новинок.

-Використовує образи відомих людей, яких діти прагнуть наслідувати.

-Допомагає дізнатися багато нового.

-Гарно підібрана музика.

-Допомагає підготуватися до уроків, зібрати інформацію, нові ідеї.

 

ВИСНОВОК:

  • Мета реклами – продати товар. Тому потрібно бути уважними до реклами і не піддаватися на всі рекламні спокуси.
  • Повинні навчитися вибирати товар не за картинкою та музикою, яка сподобалася у відео, а за його необхідністю.

У Законі України про рекламу (Розділ ІІ, стаття 7, пункт 4), записано:

«Реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди»

Робота в групах. Правила роботи в групі. Створення макетів реклами

Для створення макетів учні використовують вирізки із зображенням товарів, кольорові олівці, фломастери, клей-олівець, аркуш кольорового паперу.

І група - Кіндер

ІІ група – Hot Wheels

ІІІ група – Барні

ІV група – LEGO

    V група – Поллі Покет

    VІ група – Сік «Садочок»

    VІІ група – Дитячі іграшки

Інструкція щодо створення продукту:

  1. Запишіть назву продукту і тему реклами; для кого вона створена.
  2. На аркуші зробіть макет (можна використовувати готові вирізки чи створювати свої малюнки).
  3. Виберіть учня, який буде захищати/презентувати роботу групи.

Презентація творчості груп

Підсумок уроку. Рефлексія

  • Запишіть одним реченням на стікерах роздуми про свою діяльність під час уроку.
  • Поділіться враженнями з класною спільнотою.

 

Сьогодні я дізнався/дізналася …

Я навчився/навчилася …

Мене здивувало …

 

Тепер я можу …

Було цікаво …

Було важко …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОРІВНЯННЯ. КОЛА ВЕННА

Результат пошуку зображень за запитом "кола венна"

  Оголошення

           Реклама

Результат пошуку зображень за запитом "кола венна"

ДИСКУСІЯ

C:\Users\User\Desktop\5 ЦІННОСТІ\УРОКИ (БОЛЬШАКОВА, ПРІСТІНСЬКА)\УРОК 38-39 (36-37) 40 (38)Буквоспол йо ьо Буква й\73173099_2584639744963282_3607449791912476672_n.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СТВОРЕННЯ МАКЕТІВ РЕКЛАМИ

  176c0d47f0b6b8911a13a2d14730ed3c.png       unnamed.jpg

 

 

Пов’язане зображення  Пов’язане зображення

 

  Результат пошуку зображень за запитом "поллі покет"  Результат пошуку зображень за запитом "сік садочок"  Пов’язане зображення

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2020
Переглядів
2493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку