Міський огляд-конкурс профмайстерності педагогів початкової школи
«Особливий урок інтегрованого курсу «Я досліджую світ»-2020:
мовно-літературна освітня галузь» (повна версія уроку)
2 клас
ІІ семестр
Тема: «Вплив реклами на поведінку людини. Теми, емоційно-ціннісне навантаження медіатекстів. Елементи форми і їх значення для сприйняття основних ідей, музика в рекламі»
Очікувані результати:
Взаємодіємо усно
-
використовує фактичний матеріал (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації [2 МОВ 1-1. 2-1];
-
передає інформацію в схемах, діаграмах із допомогою вчительки [2 МОВ 1-1. 2-3];
-
розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні [2 МОВ 1-1. 3-1];
-
ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації
[2 МОВ 1-1. 3-2];
-
обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1-1. 3-3];
-
розповідає про те що його/її вразило, схвилювало [2 МОВ 1-1. 6-4];
-
поповнює словниковий запас [2 МОВ 1-1. 7-3];
-
розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого
[2 МОВ 1-1. 8-1];
Читаємо
-
добирає тексти для читання на запропоновану тему [2 МОВ 2-2. 5-4];
-
описує обкладинки книжок, які подобаються [2 МОВ 2-2. 5-3];
-
прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями
-
[2 МОВ 2-2. 1-1];
-
розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного
[2 МОВ 2-2. 1-4];
-
знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їх значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2-2. 1-5];
-
добирає потрібну інформацію із графічного тексту (схеми, діаграми)
[2 МОВ 2-2. 1-6];
-
висловлює думку про те, як факти, ідеї прочитаного можуть допомогти в конкретних життєвих ситуаціях [2 МОВ 2-2. 4-4].
Взаємодіємо письмово
-
створює невеликі висловлювання на відому тему; записує їх розбірливо, рукописними буквами [2 МОВ 3-3. 1-3];
Досліджуємо медіа
-
обговорює зміст і форму простого медіатексту, виявляє (з допомогою вчительки) очевидні ідеї в простих медіатекстах [2 МОВ 4-1. 4-4];
-
визначає тему і головну думку простих візуальних медіатекстів [2 МОВ 4-1. 4-7];
-
визначає, кому і для чого призначений медіатекст [2 МОВ 4-1. 4-6];
-
спостерігає за використанням кольору, музики, анімації в медіатексті
[2 МОВ 4-1. 4-5];
-
висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих/переглянутих простих медіатекстів (реклама, оголошення) [2 МОВ 4-1. 5-5];
Обладнання і матеріали/Медіа-ресурси
Картки для стіни слів
Картки для додаткових активностей
|
Автор : Іванович Світлана Леонідівна
Комунальний заклад
«Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради»
Мета:
-
ознайомити учнів з основами медіаграмотності;
-
сформувати в учнів уявлення про рекламу, способи поширення реклами, як реклама може вплинути на поведінку людини;
-
продовжити роботу з формування вмінь аналізувати, порівнювати і робити висновки;
-
розвивати навички роботи з інформацією; уяву, логічне та асоціативне мислення, працювати в команді;
-
виховувати дружні стосунки у спільноті та поваги до однокласників;
-
створити простий медіапродукт – рекламний буклет.
Матеріали
|
Створення атмосфери
У класі виставка колажів та малюнків учнів, у яких представлено різні об’єкти для ознайомлення з торговими марками.
Діти зайняли місця у семи групах за уподобаннями.
-
Яким би ви хотіли, щоб був наш урок? Що ви очікуєте від нього?
(Цікавим, пізнавальним, повчальним, творчим тощо.)
- А я вам бажаю під час уроку бути уважними, активними, кмітливими, винахідливими та відчути радість і задоволення від роботи. Нехай цей урок залишить чудовий настрій.
- Урок розпочнемо із перегляду відео.
- Увага на екран!
1. Сік «Садочок». Велика перерва https://www.youtube.com/watch?v=2Fk6MOUARwo
2. МакДональдз. Українські бургери https://www.youtube.com/watch?v=HWv2PPV27Rg
3. Кока-кола. Новорічна реклама. Святкуймо разом https://www.youtube.com/watch?v=NnLC8evpkRA
4. Поллі-Покет. Кишенькові Світи https://www.youtube.com/watch?v=IXpSLCLVJ9o
5. Іграшковий набір «Укус кобри» Hot Wheels https://www.youtube.com/watch?v=ylV-Eloj7Vg
Робота в групах. Аналіз медіа. Медіаексперти. Гра «Запитання-Відповідь»
- Що це за медіаповідомлення?
- Яка його мета?
- Як воно привертає увагу?
- Якими органами чуття ви сприймали ці медіаповідомлення?
- Про що ви думали і що відчували, коли переглядали ці відео?
- Чи можна довіряти цьому медіа? Чому?
Працюємо разом
1. Чи є медіа візуально привабливим?
2. Чи містить цей образ власний товарний знак?
3. До кого звертається це повідомлення?
4. Де може розміщуватися це медіа? (Телебачення, плакат, журнал, листівки).
5. Чи є ці продукти насправді корисними?
6. Яку музику і яке кольорове забарвлення використовує виробник у цих відео?
7. Чи хочеться вам щось додати до медіа?
|
|
Робота в групах. Конструювання з LEGO Foundation
(Учні в своїх групах ставлять запитання, учасники груп дають відповідь га поставлене запитання)
-
За допомогою конструктора LEGO Foundation, відтворіть те, що вам вдалося запам’ятати при перегляді відео.
-
Визначте послідовність роботи у групах за допомогою інструкції.
-
Презентація творчості кожної групи.
(Спікер групи повідомляє, який продукт створила група. Чому?).
Проблемне питання
-
Передивившись відео та прослухавши аналіз медіаекспертів, висловіть свої припущення щодо теми сьогоднішнього уроку? (Реклама)
(Я вважаю/на мою думку/можливо/напевне тема уроку буде пов’язана з рекламою)
Ознайомлення учнів із цілями та метою уроку
-
Сьогодні на уроці навчимося визначати тему і головну думку простих візуальних медіатекстів; кому і для чого призначена реклама. Будемо спостерігати за використанням кольору, музики в рекламі. Проаналізуємо, як реклама впливає на поведінку людини. А також створимо простий медіапродукт – рекламний буклет.
Працюємо разом. Стратегія «Мозкова атака»
(Діти отримують картку для додаткових активностей. Об’єднуються в сім груп за назвами об’єктів)
-
Візьміть картку із завданням. Розгорніть. Зверніть увагу на картинку.
-
Займіть свої місця відповідно картинкам.
Учні переміщуються в інші групи (сім груп):
І група - Кіндер
ІІ група – Hot Wheels
ІІІ група – Барні
ІV група – LEGO
|
V група – Поллі Покет
VІ група – Сік «Садочок»
VІІ група – Дитячі іграшки
|
Вправа «Асоціативний кущ» (до слова «реклама»)
-
Що уявляєте, коли чуєте слово «реклама»?
-
Складіть «Асоціативний кущ» до слова «реклама», заповнюючи промінчики.
(Що виникає у пам’яті стосовно цього слова? Діти називають слова, які вони асоціюють з поняттям «реклама». Учитель записує на дошці слова, а учні – на картках для додаткових активностей).
Підбиття підсумків
-
Назвіть ключові слова до слова «реклама».
Робота в групах. Досліджуємо медіа: буклети реклами
(Учасники груп переглядають буклети. Рекламують ті об’єкти, з якими ознайомилися)
-
Що ви бачите на столах? (Буклети реклами).
-
Передивіться їх. Поміняйтеся буклетами.
-
Що можете сказати про них? (Яскраві, цікаві, інформаційні).
-
Що рекламують? (Іграшки).
-
Для кого? (Для хлопчиків та дівчаток).
-
Які кольори використано у рекламі?
-
Який настрій передає реклама?
-
Презентуйте учасникам груп рекламну продукцію, яку подано у буклетах.
(Кожна група по черзі презентує той товар, який у рекламі).
-
Навіщо потрібна реклама?
-
Де можна побачити/почути рекламу?
(Телебачення, радіо, відео, у транспорті, на ярмарках, виставках, у магазинах, газетах, журналах).
-
А які види реклами можна побачити, прогулюючись містом?
(Рекламні щити/ білборди, біля супермаркетів роздають буклети).
ВИСНОВОК: Реклама – засіб поширення інформації про фірму, товар, місце й умови його продажу.
Робота зі словами. Тлумачимо нові слова. Стіна слів
-
Давайте з’ясуємо значення цих слів та поділимо їх на склади для переносу.
-
Під час уроку ми будемо досліджувати, як реклама впливає на поведінку людини.
Час настав для відпочинку
Проведемо руханку з LEGO
https://www.youtube.com/watch?v=mn0nEAfhE9U
|
Інструкція
-
Що будете робити спочатку?
-
Продовжіть речення: Спочатку ми …
-
Як продовжите? Потім ми …
-
Що будете робити далі? Тоді ми …
-
Чим закінчите? Нарешті
ми …
Стіна слів
|
РЕКЛАМА
|
|
РЕКЛАМНИЙ
ЩИТ
|
|
БІЛБОРД
|
|
БУКЛЕТ
|
«Асоціативний кущ»
(бізнес, товар, іграшки, продукти харчування, людина, відео-ролик, гроші, музика, акції, інформація, емоції, торгівля, знижки, магазин, подарунок тощо)
|
Досліджуємо медіатексти: реклама, оголошення. Вправа «Як ти думаєш?»
(Учні читають тексти, проводять дослідження: який із текстів реклама, а який – оголошення)
-
Прочитайте тексти.
-
Проведіть дослідження: який із текстів реклама, а який – оголошення.
Текст 1
25 лютого 2020 року о 12:00 відбудеться
урочисте відкриття виставки картин випускника комунального закладу «Навчально-виховний комплекс: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів-ліцей №7 Вінницької міської ради»
Максима Лебедкіна. Вхід вільний.
Парламент школи-ліцею№7
|
Текст 2
Книжковий магазин «Буква» пропонує всім зацікавленим особам видання «Легенди України». Це чудово оформлена книга, яка стане справжньою перлиною будь-якої бібліотеки.
У книзі можна знайти:
• Розповіді про казкових тварин і хоробрих героїв.
• Добірку історій, зібраних майстрами казкового жанру.
Поспішайте, видання продається зі знижкою тільки в святкові дні.
|
Збираємо інформацію, ділимося припущеннями щодо прочитаних текстів
-
Висловіть свої припущення щодо прочитаних текстів.
(Я вважаю/на мою думку/можливо/напевне перший текст – це реклама, тому що реклама – це інформація про товар – книгу «Легенди України», з метою привернути увагу покупців).
(Я вважаю/на мою думку/можливо/напевне другий текст – це оголошення, тому що оголошення має повідомлення про певні заходи, час і місце їхнього проведення).
Вправа «Чому така назва?»
-
Чому оголошення має таку назву?
(Оголошує/повідомляє про події або заходи, які відбудуться).
-
Чому реклама має таку назву?
(Рекламує книгу з метою продажу).
Працюємо разом. Стратегія «Кола Венна. (Діаграма Венна)»
Крок 1: зобразити діаграму Венна на дошці, а учні працюють на аркушах-картках.
Крок 2: зазначити які об’єкти будуть розглядатися.
Крок 3: запропонувати учням порівняти об’єкти.
Крок 4: записати спільні та відмінні ознаки у відповідних частинах кола.
Крок 5: зробити висновки, щодо об’єктів, які порівнювалися.
-
Назвіть спільні й відмінні ознаки слів кожної із груп.
(Середина заповнюється спільними ознаками, а бічні – відмінними.)
-
Які висновки можна зробити про медіатексти?
Дискусія. «Шкала ставлення «Так»/»Ні» (Чи потрібна реклама?)
-
Позначте свою думку на «Шкалі ставлення».
(Поясніть. Чому?)
Робота з таблицею «Вплив реклами на поведінку людини»
-
Як, на вашу думку, впливає реклама на поведінку людини?
(Учні висловлюють свої думки)
Негативний вплив
-Часто реклама перебільшує позитивні якості товару і не говорить про негативні.
-Рекламні «хитрощі» («Ефект зірки», «Ефект популярності», «Ефект розпродажу»).
-Впливає на стосунки в родині.
-Рекламування продуктів харчування, які шкідливі для здоров’я: чіпси, газована вода, сухарики тощо).
-Часта зміна зображення послаблює увагу.
|
Позитивний вплив
-Допомагає бути в курсі новинок.
-Використовує образи відомих людей, яких діти прагнуть наслідувати.
-Допомагає дізнатися багато нового.
-Гарно підібрана музика.
-Допомагає підготуватися до уроків, зібрати інформацію, нові ідеї.
|
ВИСНОВОК:
-
Мета реклами – продати товар. Тому потрібно бути уважними до реклами і не піддаватися на всі рекламні спокуси.
-
Повинні навчитися вибирати товар не за картинкою та музикою, яка сподобалася у відео, а за його необхідністю.
У Законі України про рекламу (Розділ ІІ, стаття 7, пункт 4), записано:
«Реклама повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм шкоди»
Робота в групах. Правила роботи в групі. Створення макетів реклами
Для створення макетів учні використовують вирізки із зображенням товарів, кольорові олівці, фломастери, клей-олівець, аркуш кольорового паперу.
І група - Кіндер
ІІ група – Hot Wheels
ІІІ група – Барні
ІV група – LEGO
|
V група – Поллі Покет
VІ група – Сік «Садочок»
VІІ група – Дитячі іграшки
|
Інструкція щодо створення продукту:
-
Запишіть назву продукту і тему реклами; для кого вона створена.
-
На аркуші зробіть макет (можна використовувати готові вирізки чи створювати свої малюнки).
-
Виберіть учня, який буде захищати/презентувати роботу групи.
Презентація творчості груп
Підсумок уроку. Рефлексія
-
Запишіть одним реченням на стікерах роздуми про свою діяльність під час уроку.
-
Поділіться враженнями з класною спільнотою.
Сьогодні я дізнався/дізналася …
Я навчився/навчилася …
Мене здивувало …
|
Тепер я можу …
Було цікаво …
Було важко …
|
|
ПОРІВНЯННЯ. КОЛА ВЕННА
ДИСКУСІЯ
СТВОРЕННЯ МАКЕТІВ РЕКЛАМИ
|