Мета уроку: формування вміння використовувати прийоми, засоби композиції, розвиток естетичного смаку на прикладі кирилиці, побудованих з урахуванням композиційних законів.
Мета уроку: формування вміння використовувати прийоми, засоби композиції, розвиток естетичного смаку на прикладі кирилиці, побудованих з урахуванням композиційних законів. Завдання уроку: Освітні: познайомити учнів з історією та вимогами, що пред'являються до шрифтових композицій;Розвиваючі: розвивати пізнавальний інтерес, сприяти формуванню творчої уяви, розвивати смак і почуття композиції;Виховні: виховання пізнавального інтересу до мистецтва дизайну.
Часом найбільш активних контактів Русі і Візантії в сфері художньої творчості був кінець X-XII ст. Київ був у цей час центром культурних контактів Русі та Візантії. Київські князі (Володимир, Ярослав Мудрий та ін.) стали запрошувати з Візантії грецьких майстрів: ювелірів, зодчих, живописців, різьбярів по каменю, мозаїстів. З їх допомогою в Києві почалося будівництво храмів і палаців.
На Русь писемність прийшла з Болгарії, де брати Кирило (ок.827-869) і Мефодій (ок. 815-885) створили слов'янську абетку і вперше переклали богослужбові книги з грецької на церковнослов'янську мову. Разом з писемністю на Русь прийшли різні жанри візантійської християнської літератури: Житіє, повчання, слово.
Першу, велику літеру В тексті – «ініціа» або «буквицю» - найчастіше писали червоного кольору. Відтоді кажуть – «писати з червоного рядка». Виписувалася вона багато крупніше основного тексту, суцільно була повита орнаментом, крізь який можна було розгледіти загадкового звіра, птицю або людське обличчя.
Презентація підготовленадля уроку » МИСТЕЦТВО " у 8 класівчителем Бердянського НВК №1 «Мрія»Картамишевим Ігорем Павловичем. Підручник з Мистецтва. 8 клас. Гайдамака https://history.vn.ua/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/§ 5-6. ВЕЛИЧ І КРАСА МИСТЕЦТВА ВІЗАНТІЇ ТА КИЇВСЬКОЇ РУСІhttps://uahistory.co/pidruchniki/gajdamaka-art-8-class-2016/3.php