Вправи для формування громадянської конпетентності на уроках зарубіжної літератури

Про матеріал
Пропоновано приклади вправ для включення наскрізної тематичної лінії "громадянська відповідальність" у викладання предмету "зарубіжна література" у 5-11класах.
Перегляд файлу

Марганецька загальноосвітня школа I-III ступенів №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи для формування громадянських компетентностей учнів під час вивчення зарубіжної літератури в рамках

 

 

 

                                  Автор

учитель зарубіжної літератури

Полянська Тетяна Анатоліївна

Вправа “Прогнозоване читання”

 

 

 

 

                              

 

 

Мета вправи: формувати здатність виявляти інтерес до художнього твору, здатність до передбачення подальших подій, активізація уваги, любов до праці.

Ключова складова гром.компет.: громадянська відповідальність, свідомий вибір, взаємодопомога.

Додаткові ключові компет.: повага до людської гідності, почуття відповідальності за прийняті рішення, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень аргументовано висловлює власну позицію, поважає думку інших, виражає певні емоції від прочитаного: захоплення, здивування, відкриття, пошук.

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • визначає головну думку прочитаного;
  • переказує текст окремого фрагменту казки;
  • висловлює враження і власне ставлення до подій творів;
  • дає характеристику казкових персонажів, оцінює їхні вчинки, моральні якості;
  • називає основні ознаки фольклорної і літературної казки;
  • виявляє елементи  будови казок (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги, повтори та ін.);
  • розкриває гуманістичний зміст казки, моральні цінності, втілені в ній;
  • розуміє поняття «автор літературного твору» (на початковому рівні);
  • називає відомих збирачів і авторів казок (Ш. Перро, брати Я. і В. Ґрімм, О. Пушкін та ін.).

 

Інструкція до проведення

  1. Попросіть учнів уважно слухати уривки з казки, які буде читати учитель ( можна використати аудіо запис казки).
  2. Поясніть, що під час читання (слухання казки) учитель робитиме зупинку.
  3. Поясніть, що під час зупинки учні повинні передбачити подальший розвиток подій.
  4. Поясніть, що учні мають право погодитись або спростувати думку опонента.

 

 

Етапи і обговорення

Етап 1. Читання першого уривку з твору «Пані Метелиця».

Жила колись удова, і була в неї дочка, а ще й падчерка. Пасербиця старанна, вродлива, а дочка і на обличчя негарна, і страх яка ледаща. Дочку свою вдова дуже любила і все їй пробачала, а пасербицю змушувала багато працювати і годувала дуже погано.

Щоранку мала падчерка сідати біля колодязя і прясти пряжу. І стільки їй треба було напрясти, що часто навіть кров виступала у неї на пальцях.

Якось вона сиділа так, пряла і забруднила кров'ю веретено. Дівчина нахилилася до колодязя, щоб обмити веретено, а воно раптом вислизнуло у неї з рук і впало у колодязь.

Заплакала падчерка і побігла додому до мачухи розказати про свою біду.

 - Передбачте, як можуть розгортатися події далі. Фантазуючи, спирайтеся на ті висновки, які ви зробили про характер мачухи та її відношення до пасербиці.

Етап 2. Читання другого уривку з твору.

Пішла дівчина по галявині, дивиться: стоїть піч, а в печі хліби печуться. Хліби крикнули їй:

- Ах, виймай нас, дівчино, з печі скоріше! Ах, виймай скоріше! Ми вже спеклися! А не то ми скоро зовсім згоримо!

- Що побачила дівчина на галявині?

- Як ви думаєте, чи допомогла дівчина? Чому?

Етап 3. Читання іншого уривку з твору.

Нарешті підійшла ледарка до будинку пані Метелиці. Вона зовсім не злякалася Метелиці. Адже сестра розповіла їй про великі зуби старої і про те, що вона зовсім не страшна.

Найнялася ледарка до Метелиці працювати.

Перший день вона ще якось намагалася побороти свою лінь, слухалася стареньку, збивала їй перину і подушки так, що аж пір'я летіло на всі боки.

А на другий і на третій день почала долати її лінь. Вранці знехотя вона піднімалася з ліжка, постіль своєї господині стелила погано, а перину і подушки зовсім перестала збивати.

Набридло Метелиці тримати таку служницю, от вона і каже їй:

- Вертайся-но ти до себе додому!

Тут ледарка зраділа.

"Ну, - думає, - зараз на мене золото посиплеться".

Підвела її пані Метелиця до великих воріт.

 - Як ви думаєте, на яку винагороду сподівалася ледащиця?

-  Чи отримає вона золото?

- А чим же віддячить її пані Метелиця за таку «допомогу»?

 

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Чи часто ваші інтерпретації збігалися з авторським текстом?
2. Як ви себе почували під час виконання вправи?
3. Які емоції викликала у вас дана вправа?
4. А чи є у вас домашні обов’язки? Які?

5. Як віддячують вас рідні за допомогу?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа “Декодування тексту”

 

 

 

 

                              

 

Мета вправи: формувати активну життєву позицію, виховувати шанобливе ставлення до культурних надбань людства, сприяти формуванню гуманістичних ідеалів справедливості, свободи, честі. 

Ключова складова гром.компет.: громадянська відповідальність, правові норми і звички у повсякденному житті.

Додаткові ключові компет.: повага до людської гідності, до культурних надбань інших народів, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень аргументовано висловлює власну позицію, готовий працювати в команді, поважає думку інших.

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • виразно читає вірш, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаного твору;
  • розкриває моральні, філософські проблеми твору, його актуальність для сьогодення;
  • визначає особливості розвитку сюжету;
  • знаходить у поетичних текстах художні деталі, виявляє їхню роль у розкритті стану ліричного героя;
  • визначає провідну тему, мотиви, ідею прочитаного твору;
  • усвідомлює специфіку розуміння краси в різних культурах на прикладі поетичних творів;
  • висловлює власне ставлення до порушених у творі філософських і моральних проблем.

 

Інструкція до проведення

  1. Спочатку – первинне ознайомлення з текстом поетичного твору. Текст ділимо на три частини.
  2. Учні об’єднуються у три групи, і кожна група ставить запитання до однієї з частин вірша.
  3. Потім іде колективне обговорення відповідей на поставлені запитання, тобто «розкодовуємо» текст.

 

 

Орієнтовна таблиця запитань для обговорення

 

Група

Частина тексту

Запитання групи

1

Поштові листівки з видами міст
Купує в Італії кожен турист.

Ось Рим — Колізей, Капітолій і Форум...
Мілан із славетним готичним собором.
Ось Піза з своєю похилою вежею.
Венеція краля з каналів мережею.
Ось Генуя — гавань, палаци блискучі,
Неаполь — затока, Везувій димучий...

Чудово! Прекрасно! Розкішні види!
 

  • З якою метою туристи купують листівки з видами різних міст?
  • Які міста Італії відвідав турист? Що вам про них відомо?
  • Яке враження про Італію склалося у вас після прочитання опису міст, які зображені на поштових листівках?
  • В яких рядках ліричний герой висловлює власну думку про визначні місця?

2

А глянь за картинки — чи так воно вийде?
Чи справді в Венеції тільки й роботи —
Гондоли ганять і співать без турботи?
Чи справді безжурні неаполітанці
Тільки те й знають, що гулі і танці?

Не вірю я чужим речам,
А вірю я своїм очам.
Дозвольте, синьйори, самому розглянуться
На всі ті міста — у натурі, без глянцю.
 

  • Чи можуть поштові листівки з видами міст розповісти про життя їхніх мешканців? 
  • У яких виражено недовіру ліричного героя до того, що він бачить на листівках?
  • Який художній засіб допомагає зрозуміти, що ліричний герой не довіряє «глянцевим» листівкам?
  • Що означає вжитий у вірші вислів «без глянцю»? 

 

3

Хай сам подивлюся,
Хай сам я побачу,
Кому як живеться,
Хто скаче, хто плаче.
Хай сам я узнаю,
Хто як міркує,
Хто діло робить,
Хто байдикує,
Хто на роботу йде не снідавши,
Хто спать лягає не обідавши,
Та ще й на камені на голому,
Бо ніде прихилити голову...

Погляньте і ви за картинки, синьйори:
Картинки веселі, життя – суворе.

 

  • У яких словах виражено прагнення автора самому про все дізнатися, відкрити таємниці світу?
  • Знайдіть рядки, у яких автор узагальнює свої спостереження.
  • Чи погоджуєтеся ви з його висновком?

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи відчували ви труднощі у виконанні завдання?
3. Які емоції переповнювали вас під час виконання вправи?
4. Чи хотіли б ви відвідати Італію або іншу країну?

5. Чи є у вас вдома листівки з видами міст? Чому вони зберігаються у вашому домі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа “Плакат думок”

 

 

 

 

                              

 

Мета вправи: формувати активну життєву позицію, вміння не втрачати людської гідності у будь-яких ситуаціях.

Ключова складова гром.компет.: громадянська відповідальність, свідомий вибір, правові норми і звички у повсякденному житті.

Додаткові ключові компет.: повага до людської гідності, почуття відповідальності за прийняті рішення, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень аргументовано висловлює власну позицію, готовий працювати в команді, поважає думку інших.

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • виразно читає вірш, емоційно сприймає, висловлює враження від прочитаного твору;
  • розкриває моральні, філософські проблеми твору, його актуальність для сьогодення;
  • визначає у творі анафори, антитези, пояснює, як вони реалізовані у творі;
  • знаходить у прочитаному творі символи, виявляє їхній прихований зміст;
  • порівнює оригінали й художні переклади твору Кіплінга;
  • висловлює власне ставлення до порушених у творі філософських і моральних проблем.

 

Інструкція до проведення

  1. Попросіть учнів підвестися та вишикуватися навколо плакату. Поясніть, що їм потрібно письмово висловити власні думки стосовно проблеми.
  2. Поясність, що учасники повинні читати думки інших, можуть стрілочкою до обраної думки поставити запитання, можуть продовжити думку або дати відповідь на чиєсь запитання, можуть використовувати символи або підкреслення.
  3. Поясніть, що після виконання завдання в учнів буде можливість влаштувати обговорення з класом пізніше.
  4. Попросіть учасників для зручності рухатися навколо стола.

 

 

Питання для обговорення

  1. До яких проблем людства звертається Кіплінг у вірші «Якщо…»?
  2. Що ви особисто для себе запозичите з авторських порад?
  3. Чи змінилося ваше ставлення до життя, до людей після прочитання вірша Р. Кіплінга, обговорення його на уроці?
  4. Чи означає це, що від кожного із нас мусить щодня думати про інших і весь світ ?
  5. Чи згодні ви, що від кожного нашого вчинку змінюється щось в інших, суспільстві, історії?

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи було вам важко визначитись з тим, де стати? Чому?
3. Ваші аргументи будувалися на фактах чи на емоціях?
4. Наскільки твердження розбігаються чи збігаються з реальним життям?
5. Яке значення має правильний життєвий вибір для становлення і самореалізації людини?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа “Символ”

 

 

 

 

                              

 

Мета вправи: формувати активну життєву позицію, вміння пізнати самого себе, усвідомлювати важливість вияву власної ініціативи, прагнення до самовдосконалення, навчання інших.

Ключова складова гром.компет.: громадянська відповідальність, свідомий вибір, правові норми і звички у повсякденному житті.

Додаткові ключові компет.: повага до людської гідності, свідомого вибору, почуття відповідальності за прийняті рішення, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень аргументовано висловлює власну позицію, готовий працювати в команді, поважає думку інших.

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • виявляє актуальність порушених письменником тем і проблем;
  • розкриває особливості сюжету і композиції твору,  жанрові ознаки повісті-притчі;
  • характеризує головних персонажів твору, визначає засоби їхнього створення у тексті;
  • знаходить у прочитаному творі символи і розкриває їхній зміст;
  • зіставляє персонажів твору.

 

Інструкція до проведення

 

  1. Поясніть учням, що їм треба об’єднатися у чотири групи.
  2. Кожна група повинна ознайомитись із роздатковим матеріалом (цитатами з тексту).
  3. Попросіть учасників групи створити птаха із запропонованого макету, а на його крилах написати, що символізують його крила.
  4. Попросіть учнів виразно прочитати вірш О.Залізницької  (див. Додаток) і дати відповідь на поставлене у вірші запитання, відповідь запишіть на стікерах-хмаринках.
  5. Поясніть учням, що створені ними птахи та хмарки прикріплюються на дошці.
  6. Поясніть, що після виконання завдання буде обов’язково обговорення.

 

 

 

Питання для обговорення

  1. Визначте тему повісті.
  2. Чому головний герой Джонатан самотній?
  3. Що вирізняло Джонатана Лівінгстона серед інших чайок?
  4. Чи розуміли батьки свого сина?
  5. Як пояснював Лівінгстон своє прагнення до польотів?
  6. У чому полягає притчевість твору?

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи було вам важко визначити свою позицію щодо героїв твору?
3. Які емоції викликав вірш? Чи актуальні запитання, поставлені в ньому, для сьогодення?
4. Яке значення має активна життєва позиція, для становлення і самореалізації людини?

Додатки

 

Картка для першої групи

«Він хотів знати все про швидкість польоту і за тиждень дізнався про неї більше, ніж найшвидша чайка у світі».

«Перше, що він подумав: це тріумф! Гранична швидкість! Двісті чотирнадцять миль за годину для чайки! Це прорив, це велика, вирішальна мить в історії Зграї, а для чайки на ім`я Джонатан це початок нового життя».

Картка для другої групи

 «Те знання, яке він колись хотів відкрити всій Зграї, тепер було його єдиною розрадою; він навчився літати й не шкодував, що йому довелося сплатити за це таку ціну. Джонатан зрозумів, що тільки нудьга, страх і злість скорочують життя чайок; а сам він був вільним від цього тягаря й тому прожив довгий щасливий вік».

«Уже за кілька днів він зрозумів, що тут йому належить дізнатися про політ іще більше, ніж у попередньому житті. Чайки, що мешкали тут, були близькі йому по духу. Всі вони жили заради того, щоб досягати нових висот у головній справі свого життя у польоті. Це були просто дивовижні птахи, і кожен з них тренувався щодня, багато годин поспіль, вивчаючи все нові та нові таємниці».

Картка для третьої групи

 «Ті чайки, що нехтують досконалістю заради мандрів, не летять нікуди, бо їм непідвладна швидкість. А ті, хто відмовляється від мандрів заради досконалості, в одну мить дістаються куди захочуть».

«І що більше Джонатан учився доброті, то глибше він пізнавав сутність любові й чимдалі дужче хотів повернутися на Землю. Джонатан Лівінгстон, незважаючи на своє самотнє минуле, був природженим учителем, і найкращим виявом любові стала для нього можливість передати свої знання тій чайці, яка чекає слушної нагоди, аби пізнати щось нове».

Картка для четвертої групи

 «А він говорив дуже прості речі: що чайка має право літати, що свобода - це її істинна сутність, і все, що обмежує цю свободу, нічого не значить, усі забобонні звичаї, усі закони, хоч би які вони були».

«Межі немає, Джонатане? подумав він. Ну то що ж, скоро настане час, коли я вирину з повітря на твоєму березі і зможу тебе дечому навчити! І хоча Флетчер намагався дивитись на своїх учнів із належною суворістю, він на мить побачив їх такими, якими вони є насправді, і вони не просто сподобалися йому в цю мить, він їх полюбив. Межі немає, Джонатане? подумав він і всміхнувся.І рушив у свій політ до знання»).

 

Вірш О. Залізницкої

Для чого ти прийшов у світ?

Чому їси, чому ростеш?

Чи залишає твій крок слід?

Чи шлях свій сам колись знайдеш?

А може, ти прийшов для того,

Щоб щось змінити, віднайти,

Вказати іншому дорогу

І запалить нові зірки?

Доріг навколо є мільйони,

Не бійся, в путь сміливо йди!

Є в світі «Зграї» й «Лівінгстони».

З ким будеш ти?

 

Вправа “Цитата”

 

 

 

 

                              

 

 

Мета вправи: формувати потребу до саморозвитку та самовдосконалення, вміння давати оцінку культурно-мистецьким явищам, працювати з джерелами інформації.

Ключова складова гром.компет.: здатність виявляти інтерес до соціальних інститутів і суспільства, брати на себе відповідальність, прагнення вплинути на те, що відбувається в суспільному житті, навчатися самостійно.

Додаткові ключові компет.: повага до культурних мистецьких надбань, почуття відповідальності за прийняті рішення, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень вміє визначати свою позицію щодо суперечливого питання, вміє шукати аргументи на підтвердження власної думки, готовий працювати в команді, сприймає аргументи інших сторін.

 

 

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • виявляє у творі провідні проблеми, теми, мотиви;
  • характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення;
  • аналізує твір  у єдності змісту та форми;
  • висловлює власні судження щодо актуальних тем і проблем, образів і подій твору, аргументує свою думку прикладами з тексту, відповідними цитатами;
  • вміє вести полеміку щодо висунутої проблеми.

 

Інструкція до проведення

  1. Попросіть учнів-опонентів стати у протилежних кінцях класу. Поясніть, що їм потрібно продемонструвати своє ставлення до поданої цитати Р.Бредбері.
  2. Поясність, що учасники повинні озвучити по черзі тезу й антитезу.
  3. Поясніть, що проводиться обговорення проблеми у групах, пошук аргументів для підтвердження тези й антитези.
  4. Попросіть учасників представити результати роботи на окремих аркушах і аргументувати свої відповіді.

 

Цитата для обговорення

« Є злочини гірші, ніж спалювати книжки. Наприклад – не читати їх» (Р.Бредбері)

 

Питання для обговорення

  • Сьогодні ми часто чуємо нарікання на те, що в суспільстві знижується цікавість до читання, особливо у молоді. Чому це відбувається? Чому книги, читання зникають з повсякденного життя переважної більшості громадян? Чому менше читають? Можливо, нічого страшного в цьому немає?
  • Що сталося з суспільством, зображеним у творі Р.Бредбері? Чому воно прийшло до такого фіналу?
  • Чому книжки спричиняють таку ненависть, чому їх бояться?

 

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи було вам важко знаходити аргументи, відстоюючи свою думку? Чому?
3. Якими джерелами інформації ви користувалися під час виконання вправи?
4. Наскільки твердження Р.Бредбері розбігаються чи збігаються з реальним життям?
5. Яке значення має книга саме для вас?

 

 

 

 

 

Вправа “Кути ”

 

 

 

 

                              

Мета вправи: формувати активну життєву позицію, , прагнення до самовдосконалення, вміння пізнати самого себе, вміння не втрачати людської гідності у будь-яких ситуаціях.

Ключова складова гром.компет.: громадянська відповідальність, свідомий вибір, правові норми і звички у повсякденному житті.

Додаткові ключові компет.: повага до людської гідності, почуття відповідальності за прийняті рішення, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень аргументовано висловлює власну позицію, готовий працювати в команді, поважає думку інших.

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • характеризує головні образи-персонажі, зокрема Доріана Грея;
  • розкриває моральні, філософські проблеми твору, його актуальність для сьогодення;
  • коментує власне розуміння понять краси, моралі, відповідальності, людської гідності;
  • переконливо й толерантно висловлює власні судження про ці поняття;
  • висловлює власне ставлення до порушених у творі філософських і моральних проблем.

 

Інструкція до проведення

  1. Поясніть, що учням потрібно виконати три завдання: виконання завдання №1 – це робота в зошиті, завдання №2 – спочатку в зошиті, потім – на дошці, завдання №3 – групова робота.
  2. Завдання №1. Записати у пропоновану таблицю по три тези-аргументи, які б в одному випадку підтверджували тезу, а в іншому – її заперечували.

Так

Ні

1.

1.

2.

2.

3.

3.

     3. Завдання №2. На шкалі, після обдуманого міркування, кожен учень робить позначку, яка б відповідала його власній позиції щодо обміркованої проблеми.

______________0_______________

9 8 7 6 5 4 3 2 1     1 2 3 4 5 6 7 8 9

    4. На основі позначок учні розподіляються на три групи: перша група складається з тих, чиї позначки знаходяться на позиції «Так» від 4 до 9, друга – позиція «Ні» - від 4 до 9, третя – позиція середняків від 3 у позиції «Так» до 3 у позиції «Ні».

   5. Завдання №3. Створені групи обговорюють дібрані аргументи, вибирають лідера і готуються до дискусії.

   6. Групи по черзі доводять свою позицію. Опоненти можуть поставити запитання групам, на які має право відповісти будь-хто з групи.

 

Питання для обговорення

Приклади тверджень

  1. Людину будуть любити до першої зморшки на її обличчі.
  2. Люди досить часто піддаються магнетизму розпусти.
  3. Щоб бути щасливим, треба бути гедоністом.

 

 

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Які труднощі виникли при виконанні завдань?
3. Які емоції викликав твір? Чи актуальні проблеми, поставлені в ньому, для сьогодення?
4. Яке значення має усвідомлення власної краси для становлення і самореалізації людини?

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа “Я дам пораду”

 

 

 

 

                              

 

Мета вправи: формувати здатність до власної інтерпретації твору, застосування духовно-морального досвіду в життєвих ситуаціях, розвиток загальнолюдських цінностей; розширення ерудиції учнів, виховання загальної культури; виховувати повагу до почуттів людини, сприяти самореалізації особистості.                                                                            

Ключова складова гром.компет.: здатність брати на себе відповідальність, прагнення вплинути на те, що відбувається в суспільному житті, навчатися самостійно.

Додаткові ключові компет.: почуття відповідальності за прийняті рішення, навички критичного мислення.

Очікувані результати: учень вміє визначати свою позицію щодо суперечливого питання, вміє шукати аргументи на підтвердження власної думки, вміє працювати в команді, сприймає аргументи інших сторін.

 

 

 

Перелік знань, умінь, навичок, ставлень, визначених програмою

Учень:

  • виявляє у творі провідні проблеми, теми, мотиви;
  • характеризує художні образи, виявляє в тексті художні засоби їхнього створення;
  • аналізує твір  у єдності змісту та форми;
  • знаходить у прочитаному творі символи, виявляє їхній прихований зміст;
  • висловлює власне ставлення до порушених у творі моральних проблем.
  • вміє вести полеміку щодо висунутої проблеми.

 

Інструкція до проведення

  1. Попросіть учнів об’єднатися в групи.
  2. Поясніть, що  після обговорення змісту тексту кожній групі необхідно буде дати поради  героям твору «Як подолати труднощі у спілкуванні з чоловіком (дружиною)?».
  3. Поясність, що учасники повинні озвучити по черзі поради, пояснити свою позицію.
  4. Поясніть, що всі поради записуються на окремих аркушах і розміщуються на спільному плакаті.

 

 

Питання для обговорення

  1. Чого насправді хотіла жінка? Про що промовляють її бажання?
  2. Хемінгуей згадує про кішку 20 разів. Як ви вважаєте, чому автор згадує про кішку більше, ніж про дощ?
  3. Що допомагають нам зрозуміти ці повтори?
  4. Чи можемо ми стверджувати, що вона була невдоволена своїм життям?
  5. Як чоловік реагував на її нарікання? Чи розумів він жінку?
  6. Чи є людина яка розуміє американку?
  7. Чому ж насправді жінка так захотіла кицьку? 
  8. Чому оповідання називається «Кішка на дощі»? 
  9. Як ви гадаєте, власник готелю надіслав ту кішку, яку жінка бачила у дворі і бажала її отримати, чи іншу?
  10. Яке це має значення для розуміння тексту і підтексту твору?
  11. Хто по-справжньому розуміє жінку? Чому це не чоловік?
  12. Які проблеми порушені у творі?
  13. Що стало причиною відчуження між чоловіком і дружиною?

 

 

Підсумок за результатами проведення вправи

Аналіз та оцінка вправи:
1. Як ви себе почували себе під час вправи?
2. Чи легко було вам давати поради незнайомим людям? Чому?
3. Чи самі ви скористаєтесь в майбутньому порадами, які дали героям твору?
4. Яке значення для вас має родина?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2022
Переглядів
857
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку